**KESÄKERTUT 2006**
Kommentit (33)
Laitoin aamulla isommat lapset koulutielle ja painuin nukuttamaan tissillä Tomia meidän sänkyyn, nukahdinkin itse 8.30 aikoihin ja heräsin 11.30 ja Tomi nukku edelleen!!!!!!!!!!!!!!!! Eli ylitettiin se 40min moneen kertaan, mikähän ihme se oikein oli???
Tänään onkin ollut paljon virkeämpi mieli mulla vaikka iltapäivällä taas nukuttiin se 40minsaa ja nyt ollaan taas tirsoilla, saas nähdä kauan nukkuu.
Onko muilla vauva vähentänyt tissillä käyntejä? Tomi syö nykyisin noin 3-4 tunnin välein! Aiemmin siis 1-2 tunnin välein päivät syötiin. Illalla tissille raivotaan, huudetaan ja nyitään ja kiskotaan ja päätä nakellaan toiseen suuntaan. Sit jos otan tissin pois ja laitan liivin kiinni alkaa armoton huuto ja kun kaivan tissin uudelleen sit syödään hetki kunnes taas alkaa kauhea hötkyily sen kimpussa ja ei kimpussa! Eilenkin teki niin mieli tyrkkästä 200ml korviketta pulloon ja antaa miehen syliin koko paketti. Hirmuisesti myös puklailee nyt kun syö harvemmin, söiskö sitten enemmän kerralla vaikkei kyllä ajallisesti kauan ole tissillä.
Nyt ruokaa laittamaan!
t. mariadee + Tomi 3.5kk
Näin sitä ollaan syksyssä, Kesän Kertut!
Mä olen äitynyt niin kiireiseksi mammaksi itkujen hellitettyä, että nyt vasta luin " uuden" pinon ekaa kertaa ja ajattelinpa kirjoitellakin.
Samanlaista touhua tuntuu meilläkin olevan kuin muilla. Kääntyä yritetään:ähinää,ähinää ja vähän harmistunutta murinaa ja sitten taas yritystä! Parikertaa on pullahtanut (ehkä) vahingossa masulleen mutta ilme on ollut niin hämmästynyt, etten usko tietoisesta tapahtumasta olleen kyse :)
Mariadeen ja Tomin imetys kuullostaa aikalailla samalta kuin meidän touhu! Kiinni kuin pieni haukka, mussutusta muutama hetki- sitten kiinni-irti-suuttumus-kiinni-irti... Siinä vaiheessa tämä äiti pistää luukut kiinni ja muksulle muuta ajateltavaa. Oon sanonu joka päivä monesti, että ruokapöydässä ei isonakaan saa pelleillä niin ei pienenäkään :) Toki suuttumus voi pahentua mutta aina on muutaman hetken päästä ruoka kelvannut kunnolla, kun on pelleilyt lopettanu! Maitoa tulee kuin tuutista, siitä ei huolta ja poikanen paisuu kuin pullataikina! Onneksi pituuttakin löytyy, ettei ihan pallo ole ;) 3kk mitat oli viimeviikolla 64,5cm ja 7035g.
Yöt on pariviikkoa ollut ennätyksellisen hyviä: illalla 20-21 nukkumaan ja noin 5:n aikaan eka syöttö. Ei meillä hurjat yöt koskaan ole ollutkaan mutta aina ennen herättiin ekalle syötölle 3-4h unen aloituksesta ja toiselle samoin. Nyt periaatteessa päästään yhdellä syötöllä kun herätään toisen kerran 7:ltä, jolloin alkaakin aamu. Ehkä tää on vain väliaikaista mutta täytyy sanoa, että olen nauttinut! Tää on samalla äidin akkujen latausta nimittäin kuolaa valuu ja alaikenet pullottaa ja kutiaa kaivelusta päätellen niin, että meillä itketään kohta hampaita.
Hikoilusta oli muutamalla kysymystä: meillä poika on alusta asti imiessä ja nukkuessa (ilman vällyjäkin) hikoillut ajoittain niin, että pisarat killuu kasvoilla. Yöt on aika useinkin hikisiä, kun koko kopla nukutaan samassa pedissä, useimmiten minä ja poikanen vielä saman peiton alla. Eli tuntuu olevan ihan tavallista touhua.
Mutta minäpä riennän syömään ennen kuin poikanen alkaa heräillä ulkona. Muutaman kerran olen lykkinyt vaunuja mutta on aina nukahtanut uudelleen! Ihana tosiaan alkaa pitää vauvaa ulkonakin, kun ilmat on viilenneet. Oli kyllä todellinen hellekesä! Jos joskus toisen vauvan saan niin toivon, etten kesällä tai ainakin toivon, että kesä olisi viileämpi kuin tämä! Oli NIIN taistelua kyllä, kun hiki virtasi vaikka makasi :b
Iloa ja tunnelmaa syksyyn Kerttuset,
kesästä jäi suloiset pallerot muistoksi meille!
-Alide ja poikanen
Täällä Tomi on oppinut syömään soseita, aamulla suu aukes ku linnunpojalla porkkanasoseelle :). Annoin yhteensä 3 tl, enemmäkin olis mennyt mut en uskalla vielä kovin suuria annoksia antaa. Mites nopeeta sitä saakaan edetä noissa annoksissa? Mä en yhtään muista olikos niissäkin jotkut EU -ohjeet...
Tissiä syö tosiaan 3-4 tunnin välein, ihan outoa tämä tällainen. Tuskinpa tuo muutama teelusikallinen sosetta nyt noin täyttää herraa?? Ollaan syöty jo useampi päivä harvakseltaan, tosin tuntuu että syö sitten kunnolla kun syö. Kovin on tyytyväisempi poika kun ei jatkuvaan syö ja ähki ja puklaile.
Täälläpä on hiljaista, missä kaikki luuraa?
Päätin nyt sitten kirjotella kans kuulumisia..Lukenut olen pinoa ahkeraan, mutta eipä oo ehtiny kirjotella.
Ihanaa syksyä siis kaikille. Meillä sama juttu kuin kaikilla muillakin --> kovin yritetään kääntyä ympäri, soseita maisteltu, viihdytään jo mahallaan aika pitkä tovi ja saadaan siinä ollessa jopa lelusta kiinni. Leluun selällä ollessa tartuttiin jo aikaa sitten. Kaikille isoveljen jutuille nauretaan, kiljutaan ja heilutaan kuin tuulimylly :) Paljoa ei päivisin nukuta. Vaunuissa ulkona pidempiä pätkiä. Yöllä syödään muutamia kertoja..
Sitä olen ihmetellyt, että meidän neiti aivan selvästi vierastaa jo nyt!! Ja silmälasipäiset ihmiset ovat toooosiii pelottavia. Mutta on tämä niin ihanaa aikaa :) Välillä väsyttää, mutta on tämä sen arvoista..
Sisko sai tyttövauvan eilen..Oli 49cm ja 3620g, Kävin tänään katsomassa ja oi että oli söpö ja PIENI verrattuna meidän naitiin!
Mutta nyt nukkumaan :) Hanna* ja Adeliina
KUINKA MONELLA VAUVA NUKKUU SAMASSA SÄNGYSSÄ KUIN TE??
Meillä nukutaan ns. perhepedissä. Tai esikoinen nukkuu omassa sängyssään, mutta samassa huoneessa kuitenkin..
Hanna*
Meillä vauva nukkuu vieressä tissi suussa AINA!
Isommat lapset 7&8v. nukahtavat aina omiin huoneisiin mutta aamulla me 5 ollaan aika usein meidän makkarissa kaikki. Ollaankin jo luovutettu ja kannettu varapatjat jotka saadaan helposti lattialle isommille lapsille koska niitä ei tosiaan uskalla vauvan viereen päästää sen verran ovat liikkuvaa sorttia!
Pitäis kait ryhdistäytyä mutta kun ei jaksa ja jotenkin on kuitenkin sööttiä kun 8v poika könyää äitin kainaloon kuitenkin vaikka niin kovista päiväs aikaan ollaankin :). Lauantaina saa ihan luvalla tulla nukkumaan meidän huoneeseen jo heti eli karkkipäivä on viikon paras päivä siitäkin syystä.
Itse asiassa olen ehdottanut miehelle että purettais meidän sänky ja laitettais patjoja lattia täyteen toistaiseksi, sais kaikki nukkua hyvin eikä tarttis rampata ees taas ja tehdä yöllä pika pikaa petejä, mutta ukko ei vielä ole lämmennyt ajatukselle.
t. mariadee *nauraa BB:n Ollin toilailuille edelleenkin*
Huomenta täältäkin!
Meillä on tuo syöminen vieläkin aika haastavaa. Rintamaidolla on menty, mutta poika haluaisi syödä tunnin tai puolen tunnin välein ja raivoaa samalla. Samaa ongelmaa tuntui kyllä olevan muillakin. Parisen viikkoa ollaan sitten jo soseiden kanssa sotkettu neuvolan ohjeiden mukaan. Se on onneksi tuntunut vähän auttavan, raivareita ei ole enää niin paljon ;). Nelikuukautis neuvolassa meidän rimpula painoi 6,5 kiloa ja pituutta oli 66,5 cm. Kaikki oli kunnossa. Itse olen ollut hieman masentunut ja väsynyt tuon imetyksen vuoksi, varsinkin kun multa on vielä alkanut lähteä ihan roppakaupalla hiuksia. Kiva, kiva... No ehkä se tästä menee kohti parempaa, toivotaan.
Hauskaa perjantaita kaikille!
t: poitsu ja sen kalju äiti
Ensin Gallupit:
Perhepeti: meillä osittaissysteemi, eli nukahtaa illalla omaan sänkyyn, yöllä syö ja nukkuu mamman kainalossa, aamuvarhain siirtyy taas omaan sänkyyn...joten tosi soppa mekin ollaan keitetty ; ) jotenkin yöllä on niiiiin kylmä ja väsy etten milläääään jaksa imettää pystyasennossa. Mutta välillä sängyssä voi olla myös isot siskot sikinsokin, jos ovat nähneet pahoja unia tms.
soseista: meillä lekku syö nyt 2 X sosetta n klo 12 vihannessosetta ja päivälliseksi hedelmää ja n 1/3 osa pientä purkkia menee kerralla. Vähän se on sellasta puljaamista, mutta vatsavaivat ja pulauttelu ovat vähentyneet todella paljon!
Meillä arki kulkee omaa rataansa ja soseden ansiosta rytmikin on vakiintunut klo 10 ekat unet ja toiset päikyt n klo 14 illalla enää sitten pieniä torkkuja ja nukkumaan n 20-21. Ihanaa kun voi suunnitella menoja ja tietää milloin on ruoka-aika ja milloin nukkumaan jne, helpottaa todella paljon.
Tänään lähdemme uimaan, joten taidan lähteä pakkaamaan kampsuja kun leksa vetelee sikeitä!
hauskaa viikonloppua!
Kiva et täällä muitakin BB-katsojia, huh olipa taas sikajuhlat ; )
Omitunen tyyppi se Jaakko-pelottava?!
Oli taas mukava lukea kuulumisia! Ollaan mietitty, olisiko meidän poju saamassa hampaita, kun kaikkea pitää tunkea raivoisasti suuhun ja muutenkin kaveri on ollut vähän kärttyinen viime aikoina. Tosin raukalla on yskääkin.
Mutta ruoka maittaa, tissillä käynnit on meillä vaihteeksi lisääntyneet. Yöt sujuu onneksi enimmäkseen parilla syötöllä mutta päivällä tankataan ahkerasti. Meillä poika nukahtaa omaan sänkyyn mutta jää yleensä aamuyön vikan syötön jälkeen viereen nukkumaan... Soseita ei olla vielä maisteltu, mutta varmaan aletaan kokeilemaan, kunhan ikää tulee se 4kk. Ja hiuksia lähtee minullakin aivan karmeasti.
Nyt taidan tiedustella, haluaisivatko isovanhemmat poitsun hoitoon pariksi tunniksi, niin pääsisin jumppaan. Vähän meinaa olla masentavaa tämä syksyn harmaus. Hepallakin on joku mystinen jalkavaiva, niin tallilla käyminen ei oikein ilahduta niin kuin normaalisti...
Kiva lukea kuulumisia!! täällä nukutaan nyt ulkona ja saas nähä kuinka kauan. Hiukan on täälläkin nuo rytmit vakiintuneet. yleensä päivällä kahet pitemmät (1-3h) unet ja sitten aamupäivästä ja illasta lyhyitä, jos ollenkaan. Yöt ovat vaan vielä raskaita kun syödään ainakin kaksi kertaa ja siinä välissä vielä ähistään ja puhistaan...
Kuinka moni on aloittanut soseiden maistelun ennen 4kuukautta? Me maisteltiin eilen ja tänään perunaa hiukan. Ikää on siis 2vkoa vajaa 4kk (selkeesti sanottu...). Aattelin mennä koko tämän viikon pelkällä teelusikallisella. Katotaan kuinka sujuu.
No, ei tänne muuta. Voimia kertuille!
Tyttö täyttää viikon päästä 4kk! Ai kauhee ku tämä aika kuluu NIIN kovin nopeasti. Juuri äskenhän saavuimme sairaalasta kotiin käärön kanssa...!
G: Kun olin vielä raskaana, sanoin miehelle , että meillä ei vauva sitten missään nimessä nuku meidän sängyssä.....mutta kuinkas sitten kävikään? Mies nukkuu viereisessä huoneessa ja minä nukun tyllerön kanssa sängyssä!! =) Meillä järjestely toimii paremmin kuin hyvin, vaikka toki nukutamme vauvan silloin tällöin omaan sänkyynsä. minusta on aivan ihanaa katsella kun pienokainen tuhisee siinä vieressä!
Hoxa: meillä vaavi on myös alkanut vierastamaan kaikkia miehiä joilla on parta! Vaari on tosi harmissaan ku tyttö alkaa itkemään sydäntä särkevästi ku näkeekin vaarin ja sen " pelottavan" parran! Tosin eilen alkoi itkemään myös anoppia (jolla ei kyllä mainittavaa partaa kasva....!)
Soseista: maistellaan jo kovasti eri makuja, persikka on ihan ykkönen, ruusunmarjasta vain irvistellään. Määrä vaihtelee kovasti, joskus menee enemmän, toisinaan ei ollenkaan.
Minä olen alkanut vasta hiljattain nauttimaan vauva-arjesta, ennen olin jopa hieman hysteerinen esim. kodin siisteydestä ja puunasin jatkuvasti kotia: kun vauva nukkui niin minä siivosin, järjestelin, kirjoitin itselleni siivous-listaa, että muistaisin VARMASTI siivota kaiken yms. Huh-huh.... mieheni sitten sanoi eräänä päivänä, että ei lapsi välitä siitä, että kiiltääkö kaikki paikat puhtaudesta vai ei. Että tärkeintä on viettää mahdollisimman paljon aikaa lapsen kanssa, vai haluatko muistella jälkeenpäin viettäneesi äitiys-loman tuon pölyrätin, vai vauvasi kanssa? Se jotenkin kolahti minuun täysin, ja olihan se myönnettävä, että vauva-aika menee niin nopsaan ohi,
ja haluan nauttia joka ikisestä tunnista vaavin kanssa!
Minulle tuli ehkä synnytyksen jälkeen joku " täydellinen äiti/vaimo" -syndrooma!=) Mutta onneksi olen nyt oppinut ottamaan rennommin, ja todella opetellut nauttimaan vauvastani!
Nyt kahville!
T: kirsikka ja tylleröinen n.4kk
Kahvia tässä kittaan, ihanaa, jotenkin meillä on alkanut helpottaa Tomin kanssa kun ollaan kiinteitä maisteltu. Sanokoot muut mitä tahansa niin uskon että kyllä äiti lapsensa tuntee milloin on sopiva aika aloittaa kiinteät! Meillä alettiin siis reilu viikko sitten, vajaa 3.5 kuisena. Samoin tein esikoiselle. Keskimmäinen taas mussutti tyytyväisenä tissiä 5 kk eikä tehnyt tiukkaakaan imettää niin pitkään. Nyt tämä imetys vaan tuntui kohtuuttoman rankalta eikä ollut poikakaan tyytyväinen! En kerta kaikkiaan jaksanut imettää päivät läpi noin tunnin välein. Nyt syödään 3-4 tunnin välein, mikäs tässä on imetellä nyt :). Ja meillä on Tomin masu rauhoittunut kun ollaan saatu nyt näitä syöntivälejä pidemmiksi.
Nyt meillä siis nukutaan päiväunia niin että yhdet pidemmät unet ja aamu ja iltaunet noin tunti/unet. Eli loppui ne kammottavat 40 min unet ainakin toistaiseksi. Eilen illalla jotenkin ahdisti ajatus tissi suussa nukkumisesta niin annoin 60ml korviketta tissin päälle ja jopas : jätkä heräs ekan kerran 3.30 syömään!!! Tänään meinaan tehdä saman ja jos ei nytkään tule mitään vaivoja korvikkeesta alan antaa iltaisin vellejä, siis ei viljaisia vaan maissi tai porkkana-perunaa...
Kiinteitä olen antanut aina aamulla ysin aikoihin ennen ekoja päikkäreitä ja maksimissaan on se 3 tl otettu mutta maistuis selvästi enemmän suu aukeaa ihan hienosti! Huomenna annan jo vähän enemmän sitten.
Mullakin lähtee hiuksia ihan julmetusti!!!! Ohimoilta on hiusraja paennut ja uhkaavasti alan aavistella että mulle tulee taas pälvikalju kuten keskimmäisen kanssakin, molemmin puolin ohimoilta lähti ihan kaikki hiukset ja noin vuosi synnytyksestä mulla oli sitten sellainen sänki päässä! Se oli karseeta ja nyt ilmeisesti sama edessä, argh :(((.
Neljäkö, juu se Jaakko taitaa olla tosiaan ihan himmeä tapaus, todella pelottavan oloinen.
Te jotka jo kiinteitä olette maistelleet niin koska alatte antaa enemmän kuin yhden annoksen? Annetaanko esim yksi kasvis ja sitten yksi hedelmäannos? Vai miten ne meni... 4kk neuvolakin on vasta reilun viikon päästä enkä viitsis soitella.
Eilen kun katsottiin esikoisen vauva ajoilta videoita niin joulukuvauksesta lapset tajus että " toi joulupukkihan on UKKI" , pitkään se onkin mennyt läpi, vaikka on esikoinen parina jouluna epäillyt pukkia ja miettinyt miten se voi ehtiä sinne ja tänne ja viime vuonna oli jossain nähnyt ontuvan pukin ja meillä kävikin ihan terve pukki...No ajattelin eilen että paljastetaan sitten koko pukki touhu eli ettei pukkia varsinaisesti ole. Tänään lapset on sitten pohtinut kaikkia vanhoja lahojaan että kukahan sen ja senkin on ostanut? Ja esikoinen oli jotenkin positiivisien yllätynyt kun tajus että ME ollaan miltei kaikki lahjat ostettu aina, siis ajatteli kait että vau, kylläpä äiti ja isä sittenkin ovat ihan ok tyyppejä ;).
Nyt saavat sitten pitää suunsa supussa etteivät kerro muille jotka vielä uskovat pukkiin.
t. mariadee + Tomi
[color=red]Ella kääntyi pari viikkoa sitten eka kerran selältä mahalleen ja nyt on sit ruennut ihan urakalla kääntymään. Koko ajan äheltää itseään mahalleen ja sit huutaa kun ei siinä viihdy, eikä osaa kääntyä takaisin. Paitsi tänään kääntyi kerran takaisinkin, mutta käsi oli vielä mahan alla.
Eilen aloiteltiin syömään perunaa ja tänään oli aika kova huuto ja mahavaivat. Kokeilen vielä huomenna antaa sitä perunaa, mutta jos taas tulee huuto, niin pitää varmaan siirtyä bataattiin. Nyt on niin helppoa, kun imetys ei ole sotkemassa noita mahaoireita. Korvikkeesta niitä ei tule, meillä on muuten Tutteli käytössä. Nannista tuli maha kipeeks, mutta Tuttelista ei. Nyt siis tietää tasan, jos joku kiinteistä aiheuttaa vatsaoireita. Kävin myös ostamassa maissivelliä, pitänee antaa ensin aamulla sitä ja jos se käy, niin sit antaa ennen nukkumaan menoa.
3,5 tuntia ja tämä mamma lähtee baanalle! =) Pitää ottaa kaverille kaikki kynsienhoitovälineet mukaan ja tehdä oikein perusteellinen manikyyri alkudrinkkejä siemaillessa. Ihanaa kun saa omistaa yhden illan itselleen. Sain tänään siivotakin koko kämpän ihan rauhassa, mie oli Ellan kanssa ulkona. Huomenna voin sitten viettää rentoa päivää... =)
Tytteli-83 ja Ella viikkoa vaille 4kk
Olipas tosiaan pitkä tuo edellinen pino. Kiva, että kuulumisia vaihdellaan.
Täällä kaikki on hyvin. Tyttö kasvaa hurjaa vauhtia. Tuntuu ettei meillä enää pikkuvauvaa olekaan. Eilen käännyttiin ekan kerran selältä mahalleen ja nyt sitä pitää treenata jatkuvasti. Kääntyy myös mahaltä selälleen, mutta ei taida vielä olla ihan tarkoituksen mukaista. :D Juttelua on myös tullut viime päivinä enemmän. Pörisee ja kiljahtelee niin ihanasti. Mukava typyn kanssa jo " jutella" .
Meillä mennään edelleen rintamaidolla, eikä ole aikomusta aloittaa kiinteitä vielä pitkään aikaan, jos vaan syöttövälit pysyy näin hyvinä. Yöllä ei syö ollenkaan, vaan nukkuu n. 23-7, joskus pidempäänkin. Sen jälkeen syö ja jatkaa vielä vähän aikaa uniaan. Muutenkin mun onnistuu olla pari tuntia jumpassa, vaikkei pullo kelpaakaan. Tyytyy seurusteluun, vaikka olisikin vähän nälissään. Niin kauan kuin tyttö on pelkällä rinnalla, ei kyllä voi sitten mitään sen pidempää poissaoloa suunnitella, mutta aikansa kutakin...
Mirju ja neiti 3½kk
Pitkästä aikaa...onpas ollut tosi pitkiä pinoja, ei jaksa lukea.
Potra poikamme oli jo 3 kk neuvolassa 7,5 kiloa. Saa nähdä miten tulevassa lääkärineuvolassa. Terkka epäili, että mahtaakohan rintamaito riittää, kun on niin iso lapsi. Mua vieläkin huvittaa ammattilaisen tietämättömyys; mitä enemmän lapsi imee, sitä enemmän maitoa tulee. En usko maidon loppuvan. Ja meidän tapauksessa iso poika syö n. kolmen tunnin välein. Yöllä herää vielä siinä kolmen maissa syömään. Minusta olis ihana, jos nukkuis jo läpi yön niinkuin isosiskonsa tässä iässä, mutta jos tutilla yrittää huijata, niin alkaa huuto :)
Kiinteät aloitan sitten 6kk iässä. Pääsee joulupuurolle :)
Kiva kuulla Tytteli, että huudot on siellä helpottaneet, vaikka harmi kun imetys loppui. Vai siis onko? On se jännä, että vauvalle voi tulla masuvaivoja oman äidin maidosta, sitä kun kuvittelisi, että ei niin voi olla. Älä ota tätä Tytteli kritiikkinä, en todellakaan sano, että teit väärän ratkaisun. mietiskelen vain " ääneen" .
Poju ei ole vielä kääntynyt. Ei osoita mitään kiinnostusta kääntyilyä kohtaan. Mahallaan alkaa pian valitus. selällään viihtyy, jos on jotain mielenkiintoista seurattavaa, kuten 2v isosisko :)
Nyt tuossa valittaa niin kovaa, että pitää ottaa syliin. Sillä on sukkahousut jalassa ja on äitistä kovin hauskan näköistä!!!
Faith
Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia :)
Raksalla ollaan asuttu viime ajat ja nyt ihanaa päästä muutamaks päiväks kotiin tytön kanssa, tässä siivouksen lomassa tulin lueskelemaan teidän kuulumisia.
Meilläkin mennään mahalta selälleen, ihan muutaman päivän ajan on menty ihan kunnolla, eli saa kädenkin pois alta.
Juttua tulee hirveesti ja nyt päristellään kovasti, kieli ulos ja hirveät pärinät, on kyl ihan hauskan kuulosta kun päristeli eilen melkein koko kauppareissun. Naureskelevainen ja tyytyväinen tyttö niinku ennenkin.
Yöt menee ihan mukavasti, haluankin pitää sen yhden yösyötön että maidontuotanto pysyy paremmin yllä.. Yleensä mennään klo21 nukkumaan ja herää kolmelta syömään, nukkuu taas klo9-10. Eli vähän on lyhentyny unipätkät kun yhessä välissä nukku aina 8-10h putkeen.
Mutta mua toi ei haittaa, nostan tytön meidän väliin syömään ja siinä se nukkuu sit loppuyön, tuntuu että ihan kokonaiset yöt saan nukuttua.
Eli täysimetyksellä täälläkin mennään, ja yritetään siihen 6kk asti mennäkin. Nyt on syötykin vähän tiuhempaan, lieneekö tiheän imun kausi vai johtuneeko nuhasta, jota on ollut jo pari viikkoa.
Mä en ole paljoo omiin menoihin päässy ilman vauvaa mutta sen kyllä ottaa helposti mukaankin.. Mies on niin kiinni raksalla että enpä paljon viitti siltä pyytää vapaata shoppailua varten kun se on työmaalla n.12h päivässä.
Liinassa on alettu viihtymään taas paremmin, ja eilen otettiinkin kolmen tunnin unoset liinassa kun mä sienestin :)
Muutenkin huomaa kun on niin ihanan kostee ilma ulkona, että ulkona tyttö ottaa kolmen tunnin päikkärit, sisällä vartin pätkiä..
Eli meillä nukutaan yhdet pitkät päikkärit (yleensä) päivässä ja muuten ollaan koko ajan hereillä, jotain 10min torkkuja saattaa ottaa.
Nyt pitäis saada taas ommeltua n.15 vaippaa, kun entiset käy pieniks, ja rengasliina valmiiks kun toi trikoinen alkaa oleen liian lörö yli 7-kiloselle.. Eli ei paranis paljon jumittaa netissä :D
Mutta taidan jatkaa hommia, kun tyty nukkuu vielä. Palaillaan :)
Nazuli ja tyttö 4kk2pvää
juu kaamee krapula, mutta hauskaa oli päästä ihmisten ilmoille pitkästä aikaa, ja huomata ettei todellakaan tarvii usein käydä, olo oli aamulla kuin jyrän alle ois jääny...vaikken paljoa ottanutkaan-harjoituksen puutetta.
Leolla oli mennyt hyvin ja nukkuikin paremmin? ja pitempään kuin tissiöinä yleensä, imetyksen lopettaminen käy jo päivittäin mielessä, mutta yritän sinnitellä vielä pari kuukautta.
Monet oli jo soseita aloitelleet, me myös harjoitellaan, mutta aika hankalaa ja sotkuista puuhaa. Leksa vaan puljaa ja pärskii sosetta ympäriinsä. Velliähän lekku juo noin 3 dl päivässä.
Tytteli: kiva että asiat paremmin ja oikein hauskaa iltaa ja pidä hauskaa!
Leksa kääntyy kans kokoajan mahalleen, nostaa mahallaan pepun konttausasentoon, epäilen että kohta mennäänkin jo eteenpäin, sen verran vauhdikkaalta veikolta näyttää!
Mä oonkin viikonlopun yksin tyttöjen ja leon kanssa, miehet lähti lätkäleirille. hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!
Isommat lapset meni tänään mummolle yökylään, kylläpä on ollut rauhallista. Tomi kuukahti vasta vartti sitten, mutta se on ollut niin ihanalla juttu-tuulella että ollaan miehen kanssa vaan pällistelty sitä onnesta myhkyrällä. Miten pieni ihminen voikaan olla noin ihana???
Tytteli, toivottavasti sulla on hauska ilta..*kateellisena* :)
Tänään maisteltiin maissisosetta noin 1 tl ja hyvin se uppos mutta vartin päästä poika " puklas" ne ulos kun mies lennätti lentokoneena poikaa...
Illalla paistettiin kunnon pippuripihvit miehen kanssa ja mä join Alkosta löytynyttä alkoholitonta punkkua, nam, se oli ihan oikeasti hyvää! Melkein tuntui kun olis muka noussu päähän, höh vaikka on siis alcohol free! Tosiaan harjoituksen puutetta täälläkin jos jo mielikuvasta suunnilleen meinaa tulla hiprakkaan :)). Tomi nukku just pikkutirsat niin saatiin syödä ihan rauhassa, ihanaa. Saunominen ei sitten enää onnistunut rauhassa vaan vuoron perään. No ei makeaa mahan täydeltä sentään!
Mä pähkäilen miten pääsisin viihteelle vaikka Tomi onkin ihan tissillä lukuunottamatta lusikallista luumu ja maissisosetta? Vinkkejä? Olis kahden viikon päästä pirskeet ja kuukauden päästä toiset, tyyliin pakko olis päästä, kaverin 40v ja silleen. Tuntuu vaan rohkealta ajatukselta että antais miltei vuorokauden korviketta yks kaks yllättäen, mahtais tulla melkoiset masuvaivat vauvalle? Enkä viitsis alkaa totuttaa korvikkeelle sen takia että pääsen illaksi tai kahdeksi ulos. Ja lypsää en jaksa moisia määriä, siinä menis ikä ja terveys. Ainoa keino kait olis mennä selvinpäin, ja lypsää illaksi mummolle maitoa ja palata kotiin yösyötöille. Mutta kun ei oikein nappaa lähteä istumaan kuivin suin johonkin missä kaikki on maistissa. Onko kukaan kokeillut antaa korviketta yllättäen enemmän?
t. mariadee + kikattaja Tomi
Hikoilee teidän vauvat kovin? Meidän poju hikoilee kutakuinkin aina kun syö tissiä, hiki helmeilee päässä ja tukka menee ihan hiestä " kasaan" , normaalia? Vai onko maito noin kovan työn takana?
Entä lähteekö teiltä tukka? Mulla hiukset varisee todella pelottavaa vauhtia. Kävin apteekista ostamassa jotain vitskuja mulle mitä apteekki-täti suositteli, itseasiassa samoja mitä söin raskausaikana jo. Hemppa mulla onneks nousi jo kun anemiaa pukkas jälkitarkastuksessa, nyt oli noussut 108 -> 136. Hyvä niin.
päiväuniaika. Miia nukkunut jo kohta 1,5h vaunuissa. Ei meinannu taintua millään, piti tissikii kaivella esille, kun vaunuun laitto aiheutti huudon.
Oon yrittänu hiki hatussa siivoilla ja laitella pieniä vaatteita (myös esikoisen) pois varastoon. Kolme koneellista pyykkiä pessy, enempää ei mahdu kuivumaan kerralla. PLÄÄH!
Tää on tällästä pakkopullaa tänään. Mikään ei huvita, esikoinen vaatii koko ajan jotain tekemistä. En oo etes pessy hampaita tänään...eli ei pihapiiriä kauemmaksi tarvii lähtee...
Miia ei vielä ihan käänny, yrittää kyllä kovasti. pari päivää se on ihmetelly omia käsiään ja tänään se tarttui ihan harkitusti leluun. Kyllä on mukava seurata tuota kehitystä. Yöllä mennään kahdella syötöllä edelleen. Pisin kakkaväli meillä on 15 päivää! Tehtiin viimeksi ennätys. Mut kyllä se sitten jopa ihekseen purkautu. Meillä ei ainakaan noita vaippoja kakkaan tuhriinnu...
Joo, yritän nyt etes pestä hampaat..Voimia kertuille, mistähän löytyis???