Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko lapsesi keskellä yötä?

Vierailija
23.04.2022 |

Meidän 17 v tytöllä olisi tiedossa iltatapahtuma "keskellä ei mitään". Paikasta on bussikuljetus kotiinpäin aamuyöllä, mutta tytär ei haluaisi tuolla olla niin pitkään. Erityisesti pelkää menon menevän kovaksi ja humalaiseksi tuolloin, ja tytöllä seuraavana aamuna treenit, joihin haluaa osallistua.

Hakisitko lapsesi keskellä yötä (esim. klo 01) 40 km päästä juhlapaikalta? Vai sanoisitko, että ei voi mennä? Vai pitäisikö löytää joku täysi-ikäinen kaveri kuskiksi (tämä meillä ykkösvaihtoehtona). Taksimatka maksaisi maltaita.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkööt joidenkin poikien luo yöksi, mitä siellä muka voisi tapahtua

Sarkasmi on vaarallista tällä palstalla.

Mutta joo, itsekin olen tunnettu yöautoilija meidän nurkilla.

Arvostaa sekä omat lapset että niiden kaverit. :D

Vierailija
62/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita hirvitä alaikäisten bilepaikka keskellä ei mitään jossa juodaan alkoholia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys? TOTTAKAI hakisin, ihana lapsi, luottaa vanhmpiinsa.

Vierailija
64/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Hakis8n, kun kerta kyseessä on tuollainen yksittäinen kerta. Mutta säännöllisesti en jaksaisi lähteä hakemaan.

Onhan se mahdollista, ettei se hullu ra*skari ole liikkeellä juuri silloin, kun sinun lapsesi taapertaa yöllä yksinään.

Merkittävästi suurempi mahdollisuus se kuitenkin on kuin lottovoitto.

Musta oli kiva hakea. Nukuin rauhassa, jos meni myöhään ja heräsin helposti puhelinsoittoon. Nuoreni uskoivat tämän kun kun sanoin, etten pysty nukkumaan, jos pitää jännittää miten selviävät kotiin.

Vierailija
65/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi, koska meillä ei ole autoa.

Vierailija
66/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni on valmis menettämään yöunensa ja olemaan kuivin suin teinin biletyksen vuoksi.

Kuivin suin oleminen ei ole se ongelma mulle, mutta yöunet kyllä. Ilman muuta hakisin jos kyseessä ei ole jokaviikonloppuinen vaatimus.

Jossain vaiheessa (useampi nuori talossa) oli lähes jokaviikkoista helposti. Mutta sopi minulle oikein hyvin. Tykkään sekä autoilusta että lapsistani. Tuonikäiset ei välttämättä muutoin juuri kaipaakaan vanhempiensa seuraa. :D

Eivät he vaatineet. Sanoin, että haen ja sillä siisti.

Vierailija
67/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä "hienoa kun uskaltaa pyytää" -kommentteja. Alkaa mennä samalle tasolle kuin pienempien kohdalla joku "kiitos kun et potkinut minua naamaan, saat tarran hyvästä käytöksestä".

Tuohonko se on mennyt, että vanhempana saa olla suurinpiirtein kiitollinen siitä, että saa palvella lapsiaan? Itse autan lapsiani niin paljon kuin pystyn, mutta olen iloinen siitä että arvostavat vaivannäköä eivätkä pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
68/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hakisi, koska meillä ei ole autoa.

Tilaisin taksin, tai antaisin tarpeeksi rahaa taksiin. Aikanaan tunsin myös teini-ikäisen lapseni kavereita ja heidän vanhempiaan. Nythän voi tietysti olla niin, että viisivuotias on niin itsenäinen ettei hänen asioihinsa saa enää puuttua. Kunnes lasu puuttuu.

Vierailija
69/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitus on saanut noin paljon alapeukkuja?

Tosiaan jo 47. Tänään iso  lauma Suomessa ajattelee, että jo viisivuotias on itsenäinen, hänen asiohinsa ei saa puuttua, kunnes lasu puuttuu. Sijaiskodeista on suuri puute.

Vierailija
70/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait hakisin ja olen tehnytkin niin, eikä vain 17v vaan nyt kun lapsi on 23v.

Meillä molemmat vanhemmat nukkuvat "koiran"unta, kunnes pesue on koolla. Ja ollaan haettu paljon pitempiä matkoja, eihän tuo 40km matka autolla ole mikään.

Ja sinun lapsi on vielä alaikäinen ja olet hänestä 100% vastuussa.

Vierailija
71/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä edes harkitset päästäväsi alaikäisen dokaamaan? Mitä helvettiä?

Vierailija
72/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kait hakisin ja olen tehnytkin niin, eikä vain 17v vaan nyt kun lapsi on 23v.

Meillä molemmat vanhemmat nukkuvat "koiran"unta, kunnes pesue on koolla. Ja ollaan haettu paljon pitempiä matkoja, eihän tuo 40km matka autolla ole mikään.

Ja sinun lapsi on vielä alaikäinen ja olet hänestä 100% vastuussa.

Lapseni on minulle tärkeä, rakas, rakkain,   mikään ei näitä vie, vaikka lapsi täyttää 18v. Toivon, että saan olla käytettävissä 18-vuotispäivän jälkeenkin.

Vierailija
73/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä "hienoa kun uskaltaa pyytää" -kommentteja. Alkaa mennä samalle tasolle kuin pienempien kohdalla joku "kiitos kun et potkinut minua naamaan, saat tarran hyvästä käytöksestä".

Tuohonko se on mennyt, että vanhempana saa olla suurinpiirtein kiitollinen siitä, että saa palvella lapsiaan? Itse autan lapsiani niin paljon kuin pystyn, mutta olen iloinen siitä että arvostavat vaivannäköä eivätkä pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Jännä asenne sulla. Mun lasten ei tarvitse olla kiitollisia siitä, että välitän ja huolehdin heistä. Se nimenomaan on itsestäänselvyys. Mun lasten ei ole tarvinnut pyytää hakemaan kun olen aina sanonut, että haen aina ja mistä tahansa heidät. Niin munkin isäni teki mulle ja haluan itse toimia samoin.

Vierailija
74/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hakisin. Niin mutkin haettiin aikoinaan vanhojen jatkoilta.

Vierailija
75/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan jo 47. Tänään iso  lauma Suomessa ajattelee, että jo viisivuotias on itsenäinen, hänen asiohinsa ei saa puuttua, kunnes lasu puuttuu. Sijaiskodeista on suuri puute.

Minusta aloituksessa on ihan asiallista pohdintaa. Lapsihan ei ole itse valmis luopumaan mistään vaan haluaa päästä tapahtumaan JA harkkoihin. Minusta ei olisi kohtuutonta pyytää nuorta valitsemaan vain toinen. Jos kuskaaminen ei ole vanhemmalle ongelma niin mikäs siinä mutta jos tuollaista on useinkin ja se alkaa tuntua raskaalta, niin kannattaa keskustella siitä, että vanhemmankin aika ja mahdollisuus lepoon yms. on tärkeää. Ei perheen elämä voi pyöriä vain teinin harrastusten ja menojen ympärillä.

Vierailija
76/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse annoin alapeukun siitä syystä ettei ap pidä itsestäänselvyytenä että hakee tämän yhden kerran lapsensa. Eli täysin päinvastaisesta syystä mitä itse oletit.

Vierailija
77/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä asenne sulla. Mun lasten ei tarvitse olla kiitollisia siitä, että välitän ja huolehdin heistä. Se nimenomaan on itsestäänselvyys. Mun lasten ei ole tarvinnut pyytää hakemaan kun olen aina sanonut, että haen aina ja mistä tahansa heidät. Niin munkin isäni teki mulle ja haluan itse toimia samoin.

Kukin tavallaan. Itse pidän tuollaista sinun kuvailemaasi asennetta vahingollisena.

Vierailija
78/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse annoin alapeukun siitä syystä ettei ap pidä itsestäänselvyytenä että hakee tämän yhden kerran lapsensa. Eli täysin päinvastaisesta syystä mitä itse oletit.

Sama koska tottakai se lapsi haetaan.

Vierailija
79/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloituksessa on ihan asiallista pohdintaa. Lapsihan ei ole itse valmis luopumaan mistään vaan haluaa päästä tapahtumaan JA harkkoihin. Minusta ei olisi kohtuutonta pyytää nuorta valitsemaan vain toinen. Jos kuskaaminen ei ole vanhemmalle ongelma niin mikäs siinä mutta jos tuollaista on useinkin ja se alkaa tuntua raskaalta, niin kannattaa keskustella siitä, että vanhemmankin aika ja mahdollisuus lepoon yms. on tärkeää. Ei perheen elämä voi pyöriä vain teinin harrastusten ja menojen ympärillä.

Alaikäinen on menossa tapahtumaan missä muut saattavat dokata. Haluaa lähteä ajoissa kotiin että pääsee aamulla harkkoihin. Toihan on täydellistä, että priorisoi asiat noin. Ei tarvitsisi pelätä niin paljoa että sammuu johonkin tai lähtee randomin matkaan.

Vierailija
80/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan. Itse pidän tuollaista sinun kuvailemaasi asennetta vahingollisena.

Vaikka joku asia olisi itsestäänselvyys niin sitä voi silti arvostaa. Ne ei sulje toisiaan pois. Mä arvostan edelleen lähes 50- vuotiaana sitä, että isäni haki mua aina ja kaikkialta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä