Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko lapsesi keskellä yötä?

Vierailija
23.04.2022 |

Meidän 17 v tytöllä olisi tiedossa iltatapahtuma "keskellä ei mitään". Paikasta on bussikuljetus kotiinpäin aamuyöllä, mutta tytär ei haluaisi tuolla olla niin pitkään. Erityisesti pelkää menon menevän kovaksi ja humalaiseksi tuolloin, ja tytöllä seuraavana aamuna treenit, joihin haluaa osallistua.

Hakisitko lapsesi keskellä yötä (esim. klo 01) 40 km päästä juhlapaikalta? Vai sanoisitko, että ei voi mennä? Vai pitäisikö löytää joku täysi-ikäinen kaveri kuskiksi (tämä meillä ykkösvaihtoehtona). Taksimatka maksaisi maltaita.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni on valmis menettämään yöunensa ja olemaan kuivin suin teinin biletyksen vuoksi.

Kuivin suin oleminen ei ole se ongelma mulle, mutta yöunet kyllä. Ilman muuta hakisin jos kyseessä ei ole jokaviikonloppuinen vaatimus.

Vierailija
42/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin tietenkin.

Omat vanhemmat haki ja vei vuoden ajan mut lähikaupunkiin kouluun joka pe ja su edestakaisin. Matkaa oli yhteensuuntaan 100km.

Tämä on jäänyt mieleen erittäin lämpimänä muistona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni on valmis menettämään yöunensa ja olemaan kuivin suin teinin biletyksen vuoksi.

Kuivin suin? Kuka minua estää vettä juomasta? Alkoholia en käytä.

Vierailija
44/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle voi jopa soittaa mihin aikaan tahansa, jos on hätä ja meen hakemaan vaikka kuusta jos on tarvis. En ymmärrä näitä tällaisia vanhempia, jotka laittavat omat nuorensa ja lapsensa selviytymään miten parhaansa näkevät ja kääntävät itse vaan kylkeä. Ei ihme että nykyajan nuorilla ja lapsilla on valtava mielenterveyskriisi, kun vanhemmat ovat tuollaisia kylmiä kalkkunoita. 

Monella teinillä/nuorella aikuisella ongelmat tuntuu johtuvan nimenomaan liiallisesta holhoamisesta. Kun vanhemmat (äiti?) on ottanut liikaa vastuuta niin nuorelle tulee järkytyksenä kun huomaa millainen paikka maailma oikeasti on ja millaiset odotukset muu yhteiskunta asettaa. En kuitenkaan sano etteikö liian vähäinen huolenpito voisi myös olla syynä mielenterveysongelmille.

Vierailija
45/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyt on nuorella valinnan paikka. Aamulla treenit. Onko ne tärkeämmät vai illanvietto? Treenien takia pyytäisin miettimään kannattaako mennä ollenkaan. Elämä on valintoja.

Kannattaako laittaa nuori valitsemaan kavereiden ja harrastuksen välillä? Käy pian niin että harrastus jää ja sen jälkeen ei olekaan mitään syytä tulla aikaisin kotiin.

Jos viettää iltaa vastuullisesti ja hyvässä seurassa, niin pikemminkin kannustaisin ja pyrkisin tulemaan elämän tasapainottamista koulun, harrastusten ja kaverisuhteiden välillä.

46/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakis8n, kun kerta kyseessä on tuollainen yksittäinen kerta. Mutta säännöllisesti en jaksaisi lähteä hakemaan.

Vierailija
47/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jatkuvasti kuskaisi rientoihin varsinkin jos esim. harrastuksiin menonkin takia tarvitsisi säännöllisesti apua, mutta jos harvoin tyyliin kerran kuukaudessa pyytäisi muuta kyytiä niin tietysti auttaisin yöaikaankin. Kommenttien perusteella näkyy olevan ns. tätä päivää että joka paikkaan kuskataan. Ilmeisesti teidän teineillä ei ole ilmastohuolia eikä itsellännekään kun autoilu on noin normaali juttu ettei tarvi hetkeäkään miettiä että kannattaako lähteä vai ei.

Mä oon ainakin sen verran itsekäs että etusijalla on oman lapsen hyvinvointi (vs ilmasto.)

Jos bussilla pääsee niin sillä kulkee mutta jos ei bussit kulje niin hakisin. Asutaan sen verran maalla ettei tänne pääse bussilla enää kahdentoista aikaan yöllä eli vika bussi lähtee klo 23.00. muutenkin busseja kulkee harvakseltaan varsinkin viikonloppuisin.

Meillä teinit ovat kotona viihtyvää sorttia mutta olen asennoitunut siihen että yöllä haen todellakin kotiin jos sellainen tilanne tulisi eteen. Se on vaihtoehto numero 1 ja se toinen vaihtoehto on kaverin vanhemmat. Muita vaihtoehtoja ei ole.

On minuakin kuskattu ja äiti haki yöllä baarin jälkeenkin usein ellen mennyt kaverille yöksi.

Olen siitä kyllä kiitollinen ja ajatellut aina että ehdottomasti haen omiani vaikka joka viikonloppu jos öisin tarvitsisi hakea. Myös täysi-ikäisenä niin kauan kuin asuu kotona.

Nyt puhun pelkästään ns hupimenoista. Harrastusmenoja en edes laske. Ne hoidetaan ilman muuta ja ilman kitinää ilmastosta.

Hän miehenkin kotiin yöllä jos hänellä joku meno ja tänään on.

Hän hakee minut vuorostaan ensi viikonloppuna.

Vierailija
48/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle voi jopa soittaa mihin aikaan tahansa, jos on hätä ja meen hakemaan vaikka kuusta jos on tarvis. En ymmärrä näitä tällaisia vanhempia, jotka laittavat omat nuorensa ja lapsensa selviytymään miten parhaansa näkevät ja kääntävät itse vaan kylkeä. Ei ihme että nykyajan nuorilla ja lapsilla on valtava mielenterveyskriisi, kun vanhemmat ovat tuollaisia kylmiä kalkkunoita. 

Monella teinillä/nuorella aikuisella ongelmat tuntuu johtuvan nimenomaan liiallisesta holhoamisesta. Kun vanhemmat (äiti?) on ottanut liikaa vastuuta niin nuorelle tulee järkytyksenä kun huomaa millainen paikka maailma oikeasti on ja millaiset odotukset muu yhteiskunta asettaa. En kuitenkaan sano etteikö liian vähäinen huolenpito voisi myös olla syynä mielenterveysongelmille.

Se ei varmaan ole liiallista holhoamista että kuskaa lapsiaan jos ei bussilla pääse?

Erikoinen näkökulma.

Vierailija
49/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hakisin! Ihanaa että hän uskaltaa pyytää.

Vierailija
50/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmaan ole liiallista holhoamista että kuskaa lapsiaan jos ei bussilla pääse?

Erikoinen näkökulma.

Monet lapset/nuoret todella oppii kotona liian vaativiksi ja mukavuudenhaluisiksi, mikä voi olla ongelma kasvun ja kehityksen kannalta. Osa heistäkin tietysti kypsyy kun alkaa tulla eteen enemmän hetkiä jolloin itse täytyy osata olla vastuullinen.

Vierailija
51/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen näkökulma.

Monet lapset/nuoret todella oppii kotona liian vaativiksi ja mukavuudenhaluisiksi, mikä voi olla ongelma kasvun ja kehityksen kannalta. Osa heistäkin tietysti kypsyy kun alkaa tulla eteen enemmän hetkiä jolloin itse täytyy osata olla vastuullinen.

Höpö löpö. Se että hakee bileistä kotiin kun bussit ei kulje ei aiheuta mitään tuollaista. Mä muuten haen nuoren kotiin aina vaikka täällä Helsingissä bussit kulkee koko yön. En todellakaan halua, että hän joutuu idioottien ahdistelemaksi busseissa.

Vierailija
52/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jatkuvasti kuskaisi rientoihin varsinkin jos esim. harrastuksiin menonkin takia tarvitsisi säännöllisesti apua, mutta jos harvoin tyyliin kerran kuukaudessa pyytäisi muuta kyytiä niin tietysti auttaisin yöaikaankin. Kommenttien perusteella näkyy olevan ns. tätä päivää että joka paikkaan kuskataan. Ilmeisesti teidän teineillä ei ole ilmastohuolia eikä itsellännekään kun autoilu on noin normaali juttu ettei tarvi hetkeäkään miettiä että kannattaako lähteä vai ei.

Mä oon ainakin sen verran itsekäs että etusijalla on oman lapsen hyvinvointi (vs ilmasto.)

Jos bussilla pääsee niin sillä kulkee mutta jos ei bussit kulje niin hakisin. Asutaan sen verran maalla ettei tänne pääse bussilla enää kahdentoista aikaan yöllä eli vika bussi lähtee klo 23.00. muutenkin busseja kulkee harvakseltaan varsinkin viikonloppuisin.

Meillä teinit ovat kotona viihtyvää sorttia mutta olen asennoitunut siihen että yöllä haen todellakin kotiin jos sellainen tilanne tulisi eteen. Se on vaihtoehto numero 1 ja se toinen vaihtoehto on kaverin vanhemmat. Muita vaihtoehtoja ei ole.

On minuakin kuskattu ja äiti haki yöllä baarin jälkeenkin usein ellen mennyt kaverille yöksi.

Olen siitä kyllä kiitollinen ja ajatellut aina että ehdottomasti haen omiani vaikka joka viikonloppu jos öisin tarvitsisi hakea. Myös täysi-ikäisenä niin kauan kuin asuu kotona.

Nyt puhun pelkästään ns hupimenoista. Harrastusmenoja en edes laske. Ne hoidetaan ilman muuta ja ilman kitinää ilmastosta.

Maalaisten itsekkyys ja lastensa vauvamaisuus ei varsinaisesti yllätä. Mutta joo, mitä yhdestä maapallosta, saittepahan asua isossa talossa ja ajella ympäriinsä. Tulevaisuudessa näitä asioita ei varmaan tarvikaan enää miettiä.

Vierailija
53/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin ja haen todellakin. Meillä on kolme nuorta ja haen heistä kaikkia lähes joka viikonloppu. Tottakai haen, mutta olen kyllä huomannut, että kaikki ei hae. Usein vien myös kavereita kotiin.

Vierailija
54/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisten itsekkyys ja lastensa vauvamaisuus ei varsinaisesti yllätä. Mutta joo, mitä yhdestä maapallosta, saittepahan asua isossa talossa ja ajella ympäriinsä. Tulevaisuudessa näitä asioita ei varmaan tarvikaan enää miettiä.

Sua ei ainakaan ole haettu kun olet noin katkera.

Vierailija
55/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus on saanut noin paljon alapeukkuja?

Vierailija
56/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain kello 1.00 siskon pojan polkupyörällä paikasta mikä oli vähemmän suositeltava nuorelle yöllä tulla kotiin. 

Vierailija
57/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt joidenkin poikien luo yöksi, mitä siellä muka voisi tapahtua

Vierailija
58/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on niin fiksu että ei halua ryypätä vaan haluaa mennä treeneihin ja siksi pitäisi noutaa niin ehdottomasti hakisin jo palkinnoksi älykkyydestä.

Jos taas joisi kännit ja pitäisi hakea siksi niin hakisin silloinkin. Ihan vaan jotta vahvistuu ajatus että uskaltaa soittaa ja pyytää hakemaan.

Vierailija
59/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa fiksu nuori! Tietysti hakisin! Haen omia teinejä usein yöllä kotiin että pääsevät turvallisesti. Usein kuskaan samalla myös pari kaveria.

Vierailija
60/104 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hakisin, ja hainkin. 2kk hatkreissun jälkeen kysyin vain, että mistä, ja kiitin, että vihdoin soitti ja pyysi hakemaan kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä