Hakisitko lapsesi keskellä yötä?
Meidän 17 v tytöllä olisi tiedossa iltatapahtuma "keskellä ei mitään". Paikasta on bussikuljetus kotiinpäin aamuyöllä, mutta tytär ei haluaisi tuolla olla niin pitkään. Erityisesti pelkää menon menevän kovaksi ja humalaiseksi tuolloin, ja tytöllä seuraavana aamuna treenit, joihin haluaa osallistua.
Hakisitko lapsesi keskellä yötä (esim. klo 01) 40 km päästä juhlapaikalta? Vai sanoisitko, että ei voi mennä? Vai pitäisikö löytää joku täysi-ikäinen kaveri kuskiksi (tämä meillä ykkösvaihtoehtona). Taksimatka maksaisi maltaita.
Kommentit (104)
Ehdottomasti hakisin. Viimeistään klo 01:00 ja aikaisemmin saisi soittaa hakemaan. Ottaisin myös kavereita kyytiin ja kuskaisin koteihinsa.
Tottakai! Ole ylpeä, miten ihana luottamussuhde teillä on, kun pyytää hakemaan. Moni saman ikäinen tekisi huomattavasti hölmömpiä päätöksiä eikä haluaisi vanhempaansa lähimaillekaan.
Hakisin. Muutettiin lapsen peruskoulun päätyttyä perämetsille kun se unelmien talo tontteineen löytyi. Vietiin ja haettiin jos johonkin tarvitsi päästä, ilman mukinoita. Eihän se lapsi tänne muutosta päättänyt, ja kaverit+muu elämä jäi sinne vanhoille kotinurkille. Ja on se ihan turvallisuuskysymyskin. Nukkui itse paremmin kun tiesi ettei poika ollut kännisen teinijonnen kuljettaman auton varassa.
Hakisin.
Myös omat vanhempani haki minut aikoinaan ja olen ikuisesti siitä kiitollinen.
Totta kai, minusta tämä kysymys on omituinen, eihän matka ole edes pitkä ja teini osoittaa esimerkillistä harkintakykyä.
No kyt on nuorella valinnan paikka. Aamulla treenit. Onko ne tärkeämmät vai illanvietto? Treenien takia pyytäisin miettimään kannattaako mennä ollenkaan. Elämä on valintoja.
Yllättävän moni on valmis menettämään yöunensa ja olemaan kuivin suin teinin biletyksen vuoksi.
Tietysti hakisin.
Samanikäiset kuskit ajelee itseään ja kyytiläisiään hengiltä aamuyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni on valmis menettämään yöunensa ja olemaan kuivin suin teinin biletyksen vuoksi.
Onko sinulle rankkaa olla juomatta yksi ilta? Kannattaa varmaan hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
No kyt on nuorella valinnan paikka. Aamulla treenit. Onko ne tärkeämmät vai illanvietto? Treenien takia pyytäisin miettimään kannattaako mennä ollenkaan. Elämä on valintoja.
No teinihän nimenomaan siksi haluaa sieltä aikaisin pois.
Miksi päästät menemään jos epäilet että alaikäiset ottavat siellä alkoholia?
Ilman muuta hakisin ja olen hakenutkin lukuisia kertoja.
Tottakai! Toihan on joka vanhemman unelma, että lapsi tulee vapaaehtoisesti pois ajoissa eikä jää rymyämään ja ryyppäämään koko yöksi. En tietenkään pakottaisi olemaan aamuyöhön asti.
Vierailija kirjoitti:
En mä kuivin suin sen takia ole, vaan ihan muuten vaan. Eikä siinä unetkaan paljon viivästy, jos esim. puolen yön aikaan hakee.
Mulle voi jopa soittaa mihin aikaan tahansa, jos on hätä ja meen hakemaan vaikka kuusta jos on tarvis. En ymmärrä näitä tällaisia vanhempia, jotka laittavat omat nuorensa ja lapsensa selviytymään miten parhaansa näkevät ja kääntävät itse vaan kylkeä. Ei ihme että nykyajan nuorilla ja lapsilla on valtava mielenterveyskriisi, kun vanhemmat ovat tuollaisia kylmiä kalkkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi päästät menemään jos epäilet että alaikäiset ottavat siellä alkoholia?
Epäilen että alaikäiset juovat kaupungilla alkoholia. Enkö siis voi päästää teiniäni enää kaupungille?
En todellakaan jatkuvasti kuskaisi rientoihin varsinkin jos esim. harrastuksiin menonkin takia tarvitsisi säännöllisesti apua, mutta jos harvoin tyyliin kerran kuukaudessa pyytäisi muuta kyytiä niin tietysti auttaisin yöaikaankin. Kommenttien perusteella näkyy olevan ns. tätä päivää että joka paikkaan kuskataan. Ilmeisesti teidän teineillä ei ole ilmastohuolia eikä itsellännekään kun autoilu on noin normaali juttu ettei tarvi hetkeäkään miettiä että kannattaako lähteä vai ei.
Olisit tyytyväinen, kun nuori on noin järkevä.
Hae ihmeessä, ei se monta vuotta enää edes pyydä.
Työmatkani on 50 km suuntaansa, eli lyhyeltähän tuollainen matka tuntuisi. Totta kai hakisin.