Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^Marrskuisten viikonloppu^^^^^^

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan sateinen viikonloppu,eipä paljon ole tullut ulkoiltua... Käsityö-messuilla tuli käytyä ja neidille 2v. tarttui mukaan ihana liivimekko.

Vauvalle en ostanut mitään kun satavarmuutta ei ole tuosta sukupuolesta.Ihania " vanhanaikaisia" mekkoja olisi ollut tarjolla yllinkyllin.

(.) Maha se vain kasvaa,taidan olla kuukauden päästä melkoinen valas :( Tuntuu että,kaikkia ulkopuolisiakin ihmetyttää masun koko.

Pinnasängyn sain laitettua valmiiksi aamulla,pitäisiköhan valmistella tuota sairaalakassiakin.Mitä olette ottaneet mukaan?

Tuntuu että, ensikertalaisena menen synnyttämään...edellisestä kerrasta 8v. ja välissä tuo suunniteltu sectio.Alkaa pikkuhiljaa jännittää..

Betty Blue: Minusta nuo Gapin ja Old Navyn jutut on kivoja,samoin Gymboreella on aivan ihania vaatteita jotka meillä on olleet tykättyjä.

Nyt kahville ja pätkiskakun kimppuun..nam

-kisupikkukuu 34+5-

Vierailija
22/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut sateinen viikonloppu, nyt tosin on täällä tauonnut ja tuossa jossain välissä vähän aurinkokin pilkahti, tosin vain hetken ajan.

Momentille kovasti jaksamista! Ei ole tosiaan aina helppoa hyväksyä ja ymmärtää sitä, että oma kroppa ei osaakaan toimia niin kuin pitäisi. Ja vielä vaikeampaa sitä on hyväksyä tässä muutenkin hormoonihöyryisessä mielentilassa...

Mun napaani ei kuulu juuri mitään uutta. Toivon kovasti, että alkuviikosta tulisi kutsu sinne äitipolille. Ja vaikka vauva saisi syntyä mun puolesta muuten vaikka heti, niin ehkä kuitenkin vasta viikon päästä, että saadaan esikoisen 3v. synttärit juhlittua :) Vaan eipä taida olla pelkoa synnytyksestä, jos vauva nyt ei jostain syystä saa kaavittua kalvoja puhki...

Mutta eipä tässä kait muuta! Pääasia kai se, että uusi viikko alkaa...

Marrastoive rv 37 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuimme USA:ssa hankin kummilapsille ym Tommy Hilfigerin ja Ralph Laurenin vaatteita, kokojahan löytyy ihan pienistä lähtien ja erilaisista outleteista ihan kohtuuhintaan. Suomessa oltiin tyytyväisiä ja ihmeissään siitä että moisia merkkejä on edes saatavina lastenkokoja. Pieniä leviksen farkkuja tuli myös ostettua.

Mari 35+2

Vierailija
24/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ankeelta ja pimeeltä tuntunut koko vkl. kunnon syksyä.

tänään on taas niin sunnuntai fiilis että. ihan ku ois krapula! mikähän näissä sunnuntaissa on aina sellasta että on niin väsynyt olo vaikka kuinka ois nukkunut ja puuhannut.

huomasin että tuolla joku kyseli mamma alkkareista, tuli mieleen että meistä jokainen käyttää mamma housuja, mutta käytättekö muita äitiysvaatteita? jotain erilaisia paitoja, alushousuja, liivejä? mä käytän samoja vaatteita muuten mutta noi housut on ainoat, siis farkut.

tiistaina ois neuvolalääkäri. vauva on edelleen ylhäällä, sen peppu painaa välillä oikeen kunnolla kylkiin. toivottavasti laskeutuis pian. alkaa pelottaa että jos jotain nyt tapahtuis niin joutuis synnyttää eikä vauva oo vielä laskeutunut.

maha kipuja ollut jonkun verran. vauvan liikkeet tuntuu aika ihnottavilta. toivottavasti tää tästä. arpee pukkaa. en tiiä mikähän siinäkin on kun mun mahaan tulee tonne alavasemmalle arvet, on niitä oikealla puolellakin mutta vasemmalla huomattavasti enemmän. ja vauvan siis pitäisi terkkarin ja kätilön mukaan olla peppu ja selkä oikealla puolella.

kaveri lähti tänään vihdoin synnyttämään, sen la oli jo 25 päivä :) vauvalla vissiin liian hyvät oltavat :)

joku/jotkut puhui että tekevät joululahjoja itse.. mä en osaa noita käsitöitä siis kutomista jne oikeen mitenkään, oiskohan jotain muuta mitä voisi itse tehdä? vinkkejä? veljen pojalle polttelin tossa muutaman levyn muumeja ja autoon yhden lastenlaulu cd:n.

onkos täällä jollain muulla muuten kaasu uunia? jos joku osais kertoa miten sillä sais leivonnaisia paistettua ilman että ne palaa pohjasta? ruokaa on helppo tehdä mutta ei leivonnaisia..? vinkkejä?

hyvää sunnuntain jatkoa muruille!!

ootellaan 36+2

Vierailija
25/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan outo lintu mutta mulla ei ole ollenkaan äitiysvaatteita ollenkaan :) Olen pärjännyt omilla vaatteillani ja sitten muutamia vaatteita olen ostanut ihan vain isompina kokoina mutta ihan normaaleita arkivaatteita ovat. Esikoisenkaan aikaan en ostanut yhden yhtä äitiysvaatetta...

En tiedä mutta musta tuntui jotenkin hassulta ostaa n. yhdeksän kuukauden ajaksi äitiysvaatetta joten jätin ostamatta kun ei noiden vaatteiden hinnatkaan miellyttänyt yhtään (pihi mä)...

Huomenna pitäisi soitella neuvolatädille ja hän sitten varaa mulle uuden ajan neuvolalääkärille. Kivut/supparit ei ole vieläkään aisoissa mutta eivät tule enää edes joka tunti. Viime yönä heräsin klo 4.30 siihen että supisteli ja tuntui että joku puskee läpi mutta pystyin kuitenkin nukahtamaan uudestaan ja se sitten loppuikin yhtä nopeasti kun oli alkanut tai loppui ja loppui, ei häirinnyt enää vaikka varmasti jatkuikin tai jotain...

Onpa vaikeeta kertoa tekstillä mitä kehossa tapahtuu...

Koko viikonloppu oltu sisällä, meinaa hieman pää hajota.

Käytännössä olen nukkunut tämänkin päivän kokonaan, onpa kivaa...

Saa nähdä miten illalla uni tulee. Lepokäsky on otettu niin tosissaan kuin sen voi inhimillisyyden rajoissa ottaa. Tänään alkoi sitten uusi raskausviikko, helppo muistaa kun se vaihtuu joka kerta sunnuntaina.

Mulla oli vielä jotain mutta huono muisti vaivaa :)

Katsotaan, olenko kotini vanki siihen asti kunnes vauva syntyy.

Nyt voisi olla hyvä hetki lopetta tai lörpötän koko palstan täyteen :)

Hyvää yötä kaikille! (jep, mä suunnittelin kohta meneväni nukkumaan taas) :D

Swehina rv 35+0

Vierailija
26/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku vielä lukis ja voihan sitä vastailla ensi viikollakin. Ilmeisesti tämä vaavi on vihdoin asettunut " oikeinpäin" , mutta ihmettelen nyt jotain pientä mikä tuntuu vasemmalla lähes nivusessa. Ei nyt tietenkään nivusessa ole mitään, mutta tuolla vasemmalla niin alhaalla kuin vauvasta jotain vain voi olla. Sen tuntee heti jos vauva vähänkään liikkuu ja erityisesti jos jalkani ovat koukussa. Esikoisesta ei ollut tällaisia pikkujäseniä noilla suunnilla... onkohan vauvan käsi jotenkin pahassa asennossa... Kertokaahan jos teillä tuntuu vauvan " osia" tällaisissa paikoissa.

Sekavaa, mutta niin on tämä mammakin.

Vierailija
27/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarafan: miulla ainakin välillä tuntuu neuloessa, kun jalka/jalat koukussa, niin tuolla nivusessa semmoinen tökkäisy - on varmaankin nyrkki. Olenkin ennustanut tästä vaavista tulevan hiihtäjä, kun samaan aikaan tuntuu vasemmalla nivusessa liikkeet ja oikealla kyljessä ;)

Meillä meni tämä päivä aika lailla nautiskellen, tyttöjen kans olin aamulla ulkona ja uskaltauduin pienelle kävelylenkille koiran kera, tosin se kostautui vielä päivällä :( Alkuillasta mentiin kavereille kylään - isännät taas pääsivät jauhamaan pleikkaa *plaah* ;)

Nyt jos jaksais saunaan mennä.....

Uuden viikon alkuja kaikille muruille!!

--Mirpa kera masukin--

Vierailija
28/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla on tuntunut pitkään että vauva ns. räplää näpeillään nivusia. oon vaan ajatellut että se siellä sormillaan kaivelee itelleen tietä. en tiiä sit siitä onko se paha vai normaali asento. luulisin että normaalia. mut tuntuu ihan kivalta oikeestaan.

-ellu ja masukki rv 35+2-

Vierailija
29/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyshousut on tässä kolmannessa raskaudessa olleet käytössä jo varsin alusta lähtien (ennen viikko 10?), eikä mitään muita housuja voisi kuvitellakaaan saavansa päälleen tämän vesimeloni-mahakumpareen kanssa. Jos ostaisi tavalliset housut mutta isoa kokoa niin nehän olisivat pehvan ja reisien kohdalta ihan järkyttävän löysät, äitiyshousut voivat istua nätisti ja napakasti muualta ja mahan kohdalla on tilaa. Ja vaikka äitiyshousut ostetaan vain 8 kk ajaksi, niin ei minulla millekään XXXL kokoisille ei-mamma-housuillekaan olisi käyttöä raskauden jälkeenkään.

Mutta toki tiedän että kaikki eivät ole ollenkaan näin isomahaisia, joten uskon että joku muu voi pärjätä vain hiukan isommilla normaalihousuilla.

T-paitoja, ja neuleita on myös ollut pakko hankkia äitiysmallisia, koska normaalit vaatteeni ovat aika niukkoja ja tyköistuvia. Eivät ole normaalit paitani menneet päälle kevään jälkeen. Kun viimeksi olin raskaana 90-luvulla oli muoti paljon väljempää ja löysempää, ja tuolloin pärjäsin tavallisilla paidoilla ja neuleilla ihan hyvin.

Äitiys-pikkuhousuja en ole tarvinnut, vaan normaalit, bikinimalliset ovat käytössä.

Sarafan, minäkin olen tuntevani vauvan nyrkin/käden jossakin aivan nivusen tietämissä, ei ole varmaan mitään vaarallista.

Mari 35+2

Vierailija
30/30 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan välillä ihmettelee, kuinka omituisissa asennoissa tuolla masussa oikein voikaan oleilla.