^^^^^^Marrskuisten viikonloppu^^^^^^
Kommentit (30)
Täälä ok olotila ja kirpparille pitäisi myymään mennä muutamaksi tunniksi miehen kanssa myydään siis vuoroissa.
Eilen leivottiin myyntiin sämpylää,suklaamuru muffineja ja pasteijoita.
Niin ja mies leipoi eilen elämänsä ensimmäiset leivät!!!
Tosin ne jäi omaan pakkaseen niistä tuli niin kamalan isoja,hyviä olivat kyllä.
Muutama lelukin löytyi lapsilta mitä laitettiin ja pari vaatetta ja todella hyvä kuntoiset lassien haalarit mutta eivät mahdu enään nuorimmalle ja tälle tulevalle ei niitä säästetä jos joku ne aikoo ostaa.
Jos ei kukaan osta niin sit mietitään säästämistä uudelleen.
Olo on siis ihmeen hyvä vaikka paastosokeri hyppäs 6.0 mutta olin ollut syömättäkin vaan 7 tuntia ja illasta söin tottakai leipomuksia ja voitaikinasta tehtyjä pasteijoita...
Joten ei ihme jos sokeri korkeella...
eli täytyy merkata sokeri taulukkoon että syönyt " tahallaan" rasvaisesti.
Mutta nyt vuoroa seuraaville!
Rv 33+5
No jopas kuulostaa hurjalta momentin kokemukset... Ainakin siis näin ensikertalaisen korvissa!
Mulle iski sellainen vihlaisu eilen alavatsaan, niin kuin joku olisi veitsellä iskenyt. Jalat meni alta täysin. Aika pian meni ohi kuitenkin. Kuulunee asiaan? Mulla on ilmeisesti supisteluja ihan jonkun verran, vaan kun en ole varma, kun oon kuvitellut että ne tuntuu ihan erilaisilta.
Mulla on jatkuvasti muutenkin ihan hölmö olo, kun tuntuu että kaikki muut tietää raskauteen ja synnytykseen liittyvät asiat kuin vettä vaan, itse en edes tunnista omassa kropassa että mikä on mitäkin... Että ei ole mitenkään varma olo tästä hommasta ja synnytyksestä, saatika sitten siitä kun se uusi ihminen on ihan oikeasti maailmassa.
Uaah... ahdistus. Kyllä se tästä taas.
Anyara75 - rv 35 tasan :-))
Ihan kiva, että momentti olet täällä! Eihän ne lisäpäivät tässä vaiheessakaan pahaa tee... teillekin taisi olla kuitenkin tulossa siro tyttönen. Mutta ikäväähän se on, kun varmasti tuollaiset päivät vievät älyttömästi voimia, onneksi sait yön nukuttua hyvin!
Myös täällä nukuttiin yö ihan hyvin. Tyttö tuli meidän huoneeseen puol seiskalta, mutta kun ei suostu nukkuun meidän vieressä, niin vein takasin omaan petiinsä ja sinne nukahti. Kasilta sitten noustiin... paitsi isäntä!
Ihana auringonpaiste ulkona! Voisin niin mielelläni käydä tänään vähän yksin tuolla kaupungilla kiertelemässä... sen taidan tehdäkin. Pitänee alkaa valmistautuun, että ehtii sitten ruokakaupassakin käydä ennen päikkäriaikaa. Ensin taidan käydä nyyhkyttelemässä vähän ja lukea synnytys-puolelta pari kertomusta....
Sarafan rv 34+2
jaa momentti palasi ilman vauvaa.. voin jotenkin vaan kuvitella ton turhautumisen. olisin tietysti itsekkin. sanoko ne että jos sulla vaikka viikon, puolentoista kuluttua tulee samanlaisia supistuksia että saisit synnyttä? vai odotatteko täysiä viikkoja?
hyvä yö, heräsin vaan jo useamman kerran ennen kuutta ihan vikeänä ja valmiina päivään. onneksi sit sain nukuttua ysiin asti. vessa reissut on vähentynyt. vauva o ylhäällä vielä. sen peppu tulee sojotta tosta mun vasemmasta kyljestä ulos usein. ei oo ihan symmetrisen näköinen maha :)
onneksi se tekee sen vaan iltasin ja kotona :) pieniä vaikeuksia sängystä nousussa. pitää eka vierittää ja kierittää ittensä reunalle ja siitä sit kikkailla ylös, taitoa!
tänään voisin lähteä moikkailee omia vanhempia.
nyt aamupalaa. :)
ootellaan 36+1
Jiihaa sitä tuli sitten 36 täyteen! Sanoin jo miehelle, että heti kun se tulee viimeiseltä pitkältä pelireissulta kotiin, niin rakastellaan oikein antaumuksella! Sitä alkaa jo kaivata kunnon toimintaa, kun toukokuusta asti ollut yhdyntäkielto päällä. Toki ollaan hyvänä pidetty toisia, mutta ei sitä niin rentoutuneesti oo uskaltanut, kun on vähän pelännyt, että aiheuttaako se ongelmia.
Alkaa jo tosissaan mietityttää synnytys. Ja kaikki siihen liittyvä. Eilen laitoin puhelimeen synnärin numeron ja mietittiin miehen kanssa, että milloinkohan sitä lähtö tulee. Yöllä tietty, niin ku aiemminkin molemmissa. Sit ihan kirjasta kattelin, et kuinkakohan kauan niitä supistuksia pitikään uudelleensynnyttäjällä tulla, ennenkö lähteä. Mulla on kestänyt kyllä aika pitkään molemmat synnytykset, mutta en haluais myöhästyäkään puudutusmahdollisuuksista.
Meillä muuten sanottiin, kun esikoiselta meni vesi, että omalla autolla voi tulla.Asuttiin kyllä silloinkin alle 5 km päässä. Etupenkki makuuasentoon, mutta sai kävellä itte osastolle. Meillä tosin pääsee autolla ihan synnärin ovelle.(Paitsi nyt siellä on kyllä remppa menossa, et pitäis oikein tarkistaa minne auton voi ajaa...) Monet taksit ei kuulemma edes ota kyytiin, jos on vesi mennyt, ettei sotke autoa... Mäkin laitoin muovit penkille ja kauheet vaipat pöksyihin, silti sitä lorahteli koko ajan.
Laukkukin alkaa olla pakattuna. Serkut piti mulle babyshowerit. Ne vei mut syömään ja mä sain kasapäin lahjoja. Aiheena oli ollut " jotain sairaalakassiin" Sain karkkia, sukkia, liivinsuojia, hammasharjan ja -tahnan, Lansinohia(joka oli muuten maksanut 8e 10g), huulirasvan....
Alkaa mullakin jo ihan mukavasti olla supisteluja. Sen verran, että huomaa. Ei ihan enää pelkkää kiristelyä. Vauva on vielä tosi korkealla ja hirveän vilkas. Mua välillä pelottaa, että se kiepsahtaa vielä ympäri!
Ei muuta erityistä tänään. Alkaa olla odottava tunnelma! Vaikka olen kyllä valmistautunut siihenkin, että menee yli!
No synnytykseen siis _Enintään_ 4-6 viikkoa
Bubbles tasan 36!!!!
Momentti: et sitten ainakaan turhaa reissua sinne sairaalaan tehnyt ;-) Olet varmasti ihan poikki, voin kuvitella! No, eiköhän tämä nyt ollut kuitenkin vauvan kannalta ihan hyvä juttu, ettei tullutkaan vielä tähän kylmään maailmaan. Pitää yrittää ajatella positiivisesti, vaikka äiti onkin ihan riekaleina.
Anyara: On ihan normaalia, ettei ensisynnyttäjänä tiedä, mitä kropassa kulloinkin tapahtuu. Se on kuule hyvä vain, ettei etukäteen tiedä mistään mitään. Itse osasin jo toisesta vähän pelätäkin ;-) Jostakin syystä olen vielä ihan luottavaisin mielin tämän kolmannen suhteen. Tässä on kuitenkin ihan luottavainen oman suorituskykynsä suhteen kun on edelliset tulleet suht. mukavalla tavalla maailmaan ja kätilötkin ovat kehuneet molemmilla kerroilla " synnyttäjätyypiksi" , mitä lienevät sillä sitten tarkoittavankaan...Joka tapauksessa synnytys on ihana kokemus kaiken kaikkiaan ja sen avulla pääsee kiinni konkreettisesti naiseuden ja naisena olemisen perimmäiseen merkitykseen.
Rauhoituin eilen hieman, kun lueskelin noita kuopuksen aikaisia raskaustuntemuksia päiväkirjani sivuilta ja totesin, että ihan samassa jamassa mennään nyt tämän kolmannen kanssa. Kivut, oireet ja olotilat täsmäävät viikkojen kanssa aivan täysin...ja kun luin vähän enemmän, en sitten halunnutkaan jatkaa lukemista...olotila nimittäin tulee pahenemaan tästä vielä enemmän parin seuraavan viikon aikana, jos mennään samoja raiteita :-0. Kuopuksen odotus meni yli sen 11pv, eli kaipa sitä pitää uskoa, etteivät nämä oireet vielä kerro mitään mahdollisesta synnytyksen ajankohdasta. Voitte olla varmoja, että kun 38 viikkoa on täynnä, niin meikäläinen tekee kaiken mahdollisen, jotta synnytys lähtisi käyntiin menemättä kovin paljon yliajalle...siis jollen sitä käynnistysaikaa nyt Taysin kokoarviokäynnillä saa.
Viime yö meni kohdallani ihan hyvin. Heräsin taas pissalle klo 6 ja nukahdin vielä pariksi tunniksi. Pissalla käynnin jälkeen tunsin menkkamaista jomotusta, mutta se hävisi unen myötä. Aamulla herätessäni jomotti jälleen, mutta se on loppunut nyt...uskoisin, että ne olivat niitä kipeämpiä suppareita, koskapa olivat sellaisia aaltomaisia vyöhyjä. Vauva oli aamulla muutenkin jännässä asennossa. Hän oli käpertynyt ihan kiemuralle tuonne todella alas. Alavatsalla tuntui kova pallo. Potkut tuntuvat nyt kuitenkin navan yläpuolelle, eli ei ole enää kyljellään.
Tänään pitäisi mennä ruokaostoksille. Lapsille pitäisi ostaa sadetakit ja saappaat ja turvakaukalokin pitäisi pikkuhiljaa saada hankittua. Mitäs kaukaloita olette muut hankkineet?
Piti kysymäni myös, nyt kun olen saanut kivan näköiset kynnet kasvatettua, että olettekos näin raskausaikana käyttäneet kynsilakkaa ja kynsilakan poistoainetta...ajattelin, että onko siitä formaldehydistä ja niistä käryistä jotakin haittaa, vai voiko käyttää ihan normaalisti?
Nyt pitää lopetella ja mennä suihkuun.
Kanelisokeri 34+0
Momentille kovasti haleja ja kärsivällisyyttä, itse olisin kyllä sinun tilanteessasi jo hyppimässä pitkin seiniä.... On varmasti tosi turhauttavaa ravata edestakaisin ja aina palata kotiin vain odottamaan... Mutta parempi kuitenkin kotona kuin sairaalassa.
Ompelin eilen kissaroolipuvun 6-vuotiaalle tyttärelleni ja hän on ollut iki-ihastuksissaan ja pitänyt pukua koko aamun. Eilen etsittiin ohjeita käsityölehdistä ja mies etsi googlettamalla " kissapuku" . Olin juuri sanomassa että rajaa hakua vähän kun näyttöön ilmestyi kissapukuja - hieman aikuisempaan makuun, oli aika hauska tilanne kun pikkutyttönen katsoi silmät tapillaan isin selän takana että en mä tuommoista kissapukua halua :)
Oletteko muuten kuulleet uutta vinkkiä silmäpusseille? Joku norjalainen(muistaakseni) muotiguru oli neuvonut käyttämään peräpukamavoidetta silmänalusvoiteena niin katoaa kuulemma silmäpussit... oli sitten heti perään joutunut perumaan sanomisiaan kun peräpukamavoiteen kysyntä oli kasvanut huomattavasti, kaikenlaista sitä kuuleekin... :)
Oma napa : masuasukki liikuskelee ahkerasti ja supistelee tasaisesti koko ajan 1-5 kertaa tunnissa. Kovasti odottelen ensi viikon neuvola-aikaa koska katsotaan sf-mitan kasvua ja tehdään vaavin painoarvio. Minulla on ollut tosi huono ruokahalu, ei tee mieli oikein mitään. Saatan unohtaa syödä kokonaan jos teen jotain mielenkiintoista, eilenkin huomasin vasta 11 aikaan illalla etten ole syönyt mitään päiväruuan jälkeen (klo 13). Ei vain ole nälkä ja kun syö niin heti alkaa närästämään :(
MrsCruiser 32+3
Nyt se on alkanut minullakin tuo yöpissalla käynti. Tähän asti olen selvinnyt siis katkottomilla öillä, mutta nyt tämän viikon aikana olen joutunut nousemaan joka yö, aamuyöllä iiiiiiiiiiiisolle pissalle. Sen jälkeen en tahdo sitten enää saada unen päästä kiinni, kun niin valpastuu.
Kanelisokeri kyseli kynsilakasta. Itse olen lakkaillut kynsiä jokaisessa raskaudessa, värjäyttänyt hiuksia ja aamu ei lähde käyntiin ilman hajuveden tupsauttelua. Terveet lapset meillä onneksi on, eli en usko noihin juttuihin. Eiköhän ilman saasteet ole tänä päivänä jo pahempi juttu. Ja niitäkin teorioita olen kuullut, että jos hajuvettä käyttää lapsen synnyttyä, niin se ei tuntisi äitinsä tuoksua... jotenkin hakemalla haettua mielestäni.
Menkkamaista jomotusta täälläkin ollut ja vatsanahka tiukilla, epämiellyttäviä tuntemuksia, kun aina alkaa pelottaa että ei kait se ennemmin jo pyri maailmaan vauveli. Ensimmäinen syntyi vk 40, toinen vk 39, niin onkohan tämä sitten vk 38..?? Tuolloin saisikin jo minun puolestani jo syntyäkin, aikahan on kypsä silloin.
Hyvää lauantai päivää!
travel, tasan 33
Tein siis suursiivousta ja olin yli puoli tuntia kaksinkerroin kun imuroin oikein tarkasti eteisen matot ja oven ulkopuolella olevan tasanteen. Illalla kun katsoin peilistä niin näkyi kolme fritsun näköistä jälkeä vatsan oikealla puolella. Ihme juttu koska minulle ei ole koskaan aikaisempien neljän raskauden aikana vastaavaa tullut. Nyt loppui siivoaminen!!
Neiti liikkuu hyvin ja on niin helpottavaa tietää että istukka toimii hyvin ja muutkin asiat ovat kunnossa.
Montakohan päivää siihen menee ennen kuin ensimmäinen meistä poksahtaa?? Jännäähän se on seurata momentin ja muiden tilannetta :)
Jas ja pikkuneiti 35+1
Momentille jaksamisia!
Toisaalta vaikka turhauttaakin niin kyllä se keskosvauvan hoito kuulemma on vielä hurjempaa ja voimia vievää. Lääkärit yleensä haluaa lisäää viikkoja vauvalle jos se kaikille paras vaihtoehto.
Tietenkin se on tuskaa odottajalle ja varsinkin jos supistelee kovasti. Toivottavasti pystyt lepäämään kunnolla. Ite huomaan et ei tarvi paljoakaan huhkia niin jo supistaa. Tietty mulla jo neljäs tulossa et eri tilanne sillälailla. Muula siis kohdunkaulla enää vähän 1,5 cm jäljellä, kohdunsuu pehmentynyt kunnolla ja ulkosyrjästä auki, mut nyt kun ollaan jo kohta 34 vko niin suurin huoli on ohi. Voipi olla et meen ihan loppuun asti eli saatan roikkua täällä marraskuun puolivälin jälkeenkin.
Galluppia: Ootteko käyttäneet joitakin keinoja et synnytys käynnistyis?
Tästä aiheesta on montaa mieltä ihmiset. Mulla pojat ovat syntyneet laskettuna päivänä. Käytiin pitkällä kävelyllä, hernekeittoo, hieman saunaa ja rakastelu ja jo alkoivat syntyä.
Tytttö meni 9 vrk yli ja mikään ei tuntunu auttavan. Oli toinen lapsi.
Kiva kuulla kommentteja. Oon jopa kuullu (kaveri sairaanhoitaja)et sauna ym olisivat vaaraksi vauvalle. Ite en nyt mitään kovia löylyjä oo muutenkaan ottanu.
Tällä viikolla on tullut hirveä vimma järjestää vauvalle kaikki valmiiksi. Tänään kaivettiin pinnasänky, alustat, hyönteisuoja/sadesuoja, sitteri jne. varastosta + pyykkirumba niille. Apteekista hain vielä viimeiset ostokset (rasvat jne.) sekä haettiin Gracon Auto Baby II kaupasta (esikoiselle ostettu on todella hankala kiinnittää, kun joutuu pelailemaan turvavöiden kanssa). Mietettiin, että jalustakiinnityksellä oleva kaukalo voisi olla näppärämpi.
Nyt on vihdoin kaikki kunnossa, alkoikin jo hirvittämäämään, kun esikko syntyi tästä neljän viikon päästä ja tämän kakkosen kanssa on saanut olla tarkkana ettei ole tullut muutenkin ennen aikojaan. No niin, sopii pikkuisen valmisteluiden puolesta vaikka tulla (paitsi mielellään vielä pari viikkoa odotellaan : ).
Surffailin nettikaupoissa ja ajattelin tilata Maya Wrap pouchin (se säädettävä kantopussi) onko kellään kokemuksia toimiiko? Esikolla oli joustava baby wrap mutta se on niin pitkä ja joutuu kietomaan useaan kertaan kropan ympäri (kuuma tulee helposti sisällä)että voisin kokeilla jotain helpompaa ja ilmavampaa vaihtoehtoa.
Jahas, mies huutaakin jo syömään.
Masuapina 34+6
sellaista venyvää ja sitkeää...????
taisi tulla osa siitä, tosin on kyllä kirkasta mutta ihan reilusti jäi paperiin ja venyi ja venyi kun siihen koski. en kyllä mitenkään uskoisi että olisi sekoittunut spermaan...ei sitten mitenkään...
tökin sitä aikojani ja venyttelin. oiskohan se sitä? tietääkö joku jolla kokemusta?
kiitos jos joku näin lauantaina jaksaa vastata..
terv ellu ja masukki rv 35+1
tuosta turhautumisesta. en minä siis siitä ole äkeissäni että vauva ei syntynyt. ei en ollenkaan. se mikä rassaa niin tämä kroppa- mulla on sellanen kuva ettei tämä kroppa osaa asiaansa. siis ensin ei saada oikein pidettyä oikeaoppisesti kohdunsuuta kiinni ja kun supisteluista puhutaan niin niitä vaan tulee. olis joko poissa tai sitten supistelis kunnolla. turhauttavia nämä pitkät supistusrutistukset joissa menee ihan poikki ja ihan turhan takia. ja sellasina päivinä kun on unta takana 5 tuntia. hyvä musta on että vauva saa vielä kasvaa. painoarvio oli muuten nyt 2,6kg eli noussut hieman käyrillä.
elina- kyllä tuo minusta limatulpasta kuulostaa. mulla ainakin on sellasta sitkeää venyvää paksua, hieman verta seassa. kuten todettua niin ainakin todistetusti sitä voi tulla pitkäänkin ennen synnytystä.
paikat on nyt noin 2-3sormelle auki. kätilö taysissa sanoi että tällasia " huonoja supistajia" ja naisia joilla supistukset väsyttää kohdun on muitakin. muisteli että joku nainen oli ollut 6cm auki aika pitkään. heh heh.. eli kyllä tässä voi vielä viikkoja mennä.
ottakaahan rennosti. minä ainakin yritän. maha oli päivän ok, mutta nyt tuntuu taas mylläävän. toivon vaan että sais yön nukkua rauhassa ilman supistuksia.
mom
tuli vietettyä päivä vanhempien luona. autoin isää imuroimaan auton, tai minähän sen imuroin, isä vaihtoi jotain tulppia. sit käytiin autopesussa vielä. koiraa oisin ulkoiluttanut mutta täällä satoi vettä niin paljon ettei viittinyt. sitä paitsi meijän hauva _vihaa_ sadetta! kunnon neiti :)
isä lupas leipoa ja tehdä nimiäis sapuskat. eipä oo ainakaan itellä sit enää mietittävää ja stressattavaa. pitää vaan koemaistaa :)
liikkeitä tuntunut pitkin päivää. kahvitellessa tää kaveri tais suuttua, oon huomannut jos juon kahvia niin vauva alkaa liikkumaan _todella_ paljon. en tiiä onko kofeiini se juttu, juon nimittäin pepsiä ja teetä päivittäin.
nyt oon ihan valmis sohvaperuna. väsyttää ihan vietävästi.
illan jatkoja muruille!
ootellaan..
ah viikko vielä töitä ja sit pääsee mammalomille. raskasta tämä loppuaika, varsinkin kun tuntuu että raskausviikot ovat jumahtaneet paikoilleen. mä olisin ihan valmis jo synnyttämään...nyyh!olen varma että 40+ viikoille mennään, vaikka vauva on isohko. mä toivoin pääseväni naistenklinikalle synnyttämään mutta joudunkin kätilöopistolle neuvolatäsin mokattua. ja kättärillä ei perinteisesti helpolla käynnistellä mitään. viime raskaudessa viime hetkillä vielä tehtiin ulkokäännös kahteen kertaan vauvalleni vaikka tiedettiin yksilön olevan iso. en päässyt suunniteltuun sektioon vaan olisivat pistäneet synnyttämään perätilassa jos vauva ois kolmannen kerran kääntynyt pystyasentoon, toissynnyttäjä kun oon. painoarviokin heitti noin kilolla. ajattelin vaan mitäköhän ois tullu ku oisin 4530g tyttöni perätilassa synnyttänyt!!nyt toivon vaan että olis mahdollisimman pian rt;ssä niin ei tarttis jännää, toistaiseksi pyörii ympyrää masussa.
kumiorava 32+6
Täälläkin edelleen yhdessä kasassa ja nyt oon sit saanu parina aamuna nukkua ku mies on herännyt lasten kanssa aamusella touhuilemaan.
Tänään pitikin sitten mennä käväsemään Jumbossa, piti siis ostaa isoveljelle synttärilahja, pvät on huomenna, no kaupassa ollessa taas alkoi maailma sumenemaan ympäriltä ja eikun nopsasti kassan kautta penkille istumaan ja juomaan limua; ajattelin tämän auttavan, onneksi myös auttoi.
Paluumatkalla sitten piti vielä poiketa kirpparille ja kyllä kannatti, sain kestovaippojen kuoria ison kassillisen vain eurolla ja paljon muuta tavaraa siinä kanssa ihan parilla eurolla, mm. lelulaatikko (aarrearkun mallinen), rukan kurahousut, tutan talvihaalarin, vauvan valjaat, itse tehdyn matosen ja fudishanskat ja nämä todellakin maksoi yhteensä vain 4¿ että halpaa oli. Kirpparilla ei kyllä kovin kauaa oltu vointini takia, onneks nykyään on aina toinen aikuinen mun kanssani ostoksilla; yksin en selviäis enää millään.
Koko vko on kyllä ollut yhtä menoa ja vielä on ens vko olemassa, ma likka kerhoon; siitä suoraan labraan antamaan paasto-arvo; tiedän että en muuten sitä muista ni parempi tehdä tuo heti maanantaina, toinen vaihtoehto on tiistai-aamu; sillon vaan pitää ottaa lapsetkin mukaan sinne. Torstaina onkin sitten neuvola; jos en sitä siis unohda, edellinen käyntihän unohtui =D
Synnäriltäkin sitten soiteltiin tämän vkon aikana ja kutsu synnytyskeskusteluun tuli tämän kuun vikaks pväks, mukavaa ja painoarvio tehdään sitten 8.11, saas nähdä miten käy ja pysyykö tää vauva tääl masussa vielä tuonne asti (la 1.12) toivotaan että pysyy; onhan tämäkin tässä jo yrittänyt syntyä muutamaan otteeseen.
Nyt pitää laittaa kaverin vaunut tässä myyntiin....
Nyt taas kaikki ok,mutta yöllä aivan kamalaa...
Klo:23.30 heräsin kamalaan närästykseen joka oikein poltteli kurkkua ja makuu asento oksetti.
Otin sitten närästys lääkkeen ja pysyttelin melkein klo:24 pysty asennossa ja menin takaisin maaten.
Sitten se närästys oli onneksi jo helpottanut hieman.
Siis koskaan ei ole tuommoista närästystä minulle ollut missään raskaudessa aikaisemmin...
Ruoka ei maita joka johtuu osittain siitä viime öisestä närästämisestä,mutta jotain pitäisi kuitenkin saada alas.
Eilen oltiin tosiaan siellä kirpparilla ja rahaa tuli n.25¿ joista suurin osa tuli kyllä leipomisista,ne nimittäin meni kaikki!
Tänään on vielä toinen myyntipäivä jäljellä!
Joten leivoin sitten eilen vielä sämpylöitä, kaakaomuffineja ja pasteijoita.
Muutama lasten video pitäisi vielä katsoa tolta kaapista jos vaikka sattuis lapsiperheitä käymään ja ostaisivat videoita.
Mutta nyt menen antamaan nuorimmalle aamupalaa...
Rv 33+6
Ihan vinkkia kaipaisin;pitaisi lahettaa suomeen lahja 6v poitsulle ja hanen 4v siskolle, seka aidillekkin jotain. Ajattelin laittaa gapin tai old navyn vaatteita pojalle ja disney prinsessamekon tytolle. Kertokaa te mita olisi kiva saada usasta.
Tsemppia momentille noitten supistelujen kanssa. Kylla sita saakin olla kiitollinen kun ei ole mitaan ongelmia.
Kanelisokeri; meilla myos kolmas tulossa ja vahan samat fiilikset. Edelliset synnytykset menneet tosi hyvin. Monet tutut joilla on useampi lapsi ovat sanoneet etta se kolmas synnytys on tosi tosi rankka. Ehka sen takia kun ottaa niin iisisti ja se intensiivisyys tulee yllatyksena.
Kakkosen kanssa valmistauduin synnytykseen todella hyvin ja kaikki meni taydellisesti. Nyt en ole jaksanut tehda juuri mitaan valmisteluja.
Vointeja kaikille.
Päivätorkuilta just heräsin. Pesin aamulla ikkunoita siivouspuuskan saatuani ja kun homma oli ohi, olin ihan valmis nukkumaan.
Eilen kuuntelin ekan kerran tässä raskaudessa synnytä rentoutuneena levyn ja totta se on.... ei sitä osaa enää rauhassa keskittyä. Mitenkähän synnytyksessä. Tänään kuuntelin heti toisen kerran ja en yksinkertaisesti saanu päätä tyhjennettyä turhista ajatuksista. Jospa se tästä.
Vatsassa kaikki on ihan mallillaan. Liikkeet (vauvan siis) on alkanu tuntuu entistä kipeemmiltä ja liitoskipujen kaveriksi on tullu se tunne, että vauva poraa itteään tuonne asemiin edes joissain määrin. Mielenkiintosta nähdä mitä reilun viikon päästä neuvolassa asiasta sanotaan. Itellä on tosiaan ollu sellanen tunne, että sielää etsitään jo vähän asettumispaikkoja.
Sarafan rv 34+3
laitan nyt heti aamusta pinkan pystyyn kun viikonloppuna on sen verran menoa ettei varmasti koneelle kerkiä.
Eli eilen lähdettiin sitten synnärille ihan niissä aatoksissa ettät yttö saattaa syntyäkin. Ilokseni voi ilmoittaa että olen historian hitain synnyttäjä ja lääkkeet puree meikäläiseen vieläkin hyvin. :-)
Käyrät oli ok ja supistuksia piirti tasaisesti. Lääkärin tarkastuksessa tuloksena oli että supistukset olivat sen verran tehneet että kanavaa kadonnut reilusti ja avautumista lisää. Eli synnytys kyllä käynissä mutta hitaana kuin mikä. Lääkärin kanssa siinä sitten pähkittiin että normaalisti annettas oksitosiini ja pistettäs vauhtia peliin, koska tuolla tahdilla meille tulisi luomuna " kesävauva" ja olin aika poikki jo 9 tunnin supistelujen jälkeen. Mutta kun ei ole vielä täydet viikot. Päätettiin sitten pistää estot kehiin, vaikka periaatteessa ei näillä viikoilla enää estellä. Piikki pyllyyn siis ja supistukset alkoivat laimeta ja päästiin hyvän käyrän jälkeen kotiin.
Nyt olen sitten nukkunut 10 tuntia ja olo alkaa olla jo hyvä. Maha on tosi kipee- ihan kuin olis tehnyt tuhansia vatsalihasliikkeitä. Turhauttavia tällaset reissut. Lääkäri totesi että kun mulla nuo aikasemmat synnytyksetkin ovat olleet samanlaisia niin aika isolla todennäköisyydellä samalla kaavalla mennään. Voi se tietysti muuttuakin, mutta parempi kuulemma varautua että oksitosiinin kanssa vielä pelataan ennen kuin tämä vauva syntyy. Jotenkin itse ajattelen että vauva syntyy vasta kun vedet on menneet.
hip hop, lapset heräs
mom rv35+1