AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Sieltä se paikka napsahti, pari viikkoa piti odotella 1. Varasijalla 😅
Mikä ala? :)
Lauantaina siirryin varasijalle 1 paikkaan jossa yksi vastaanottamaton paikka. Ei siinä mitään jos tuo edelläni oleva ottaa sen vastaan, mutta eniten hatuttaa jos hän ei ennen huomista klo 15 ilmoita ettei ota, sit sitä ei saa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä se paikka napsahti, pari viikkoa piti odotella 1. Varasijalla 😅
Rakennus ja yhdyskuntatekniikka
Vierailija kirjoitti:
Miten toi varasija asia nyt menee? Sulkeutuuko huomenna kaikki vai onko vielä mahdollista päästä sisään sen jälkeen?
Oon nyt varasijalla 2 ollut kohta viikon. Onko se tosiaan niin että tässä vaiheessa edelleen on 7 pv aikaa ottaa paikka vastaan varasijalta ja siks noi ei liiku?
Tekis mieli soittaa johonkin että sais varmuutta näihin asioihin 😀
Ei ole mahdollista päästä enää huomisen jälkeen. 😪
Haku jää auki vain heille, joille on tarjottu tällä viikolla paikkaa. Jos he eivät ota paikkaa vastaan, ketään ei oteta tilalle. Tämä on huomioitu sillä, että on tarvittaessa tarjottu ylimääräisiä paikkoja viimeistään tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi varasija asia nyt menee? Sulkeutuuko huomenna kaikki vai onko vielä mahdollista päästä sisään sen jälkeen?
Oon nyt varasijalla 2 ollut kohta viikon. Onko se tosiaan niin että tässä vaiheessa edelleen on 7 pv aikaa ottaa paikka vastaan varasijalta ja siks noi ei liiku?
Tekis mieli soittaa johonkin että sais varmuutta näihin asioihin 😀Ei ole mahdollista päästä enää huomisen jälkeen. 😪
Haku jää auki vain heille, joille on tarjottu tällä viikolla paikkaa. Jos he eivät ota paikkaa vastaan, ketään ei oteta tilalle. Tämä on huomioitu sillä, että on tarvittaessa tarjottu ylimääräisiä paikkoja viimeistään tällä viikolla.
On kyllä surkee systeemi, mielestäni turhan pitkään saavat pohtia ottavatko varasijalta paikan vastaan, ainakin tässä lopussa voisi olla pari päivää niin ei jäis paikat täyttymättä.
Apua meinaa paniikki iskeä.
Nyt vasta hokasin, että en ole saanut minkäänlaista sähköpostia koululta opiskeluihin liittyen (esim. käyttäjätunnusta). Olin ehdollisena kunnes toimitin tarvittavat liitteet, ja kun se poistettiin, niin pääsin ottamaan paikan vastaan ja ilmoittautumaan läsnäolevaksi. Voisiko tästä johtua, ettei mitään sähköpostia sitten tullut?
Yritin hakijatoimistoon soittaa, mutta sieltä ei vastattu😭 kohta yrittää uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta hokasin, että en ole saanut minkäänlaista sähköpostia koululta opiskeluihin liittyen (esim. käyttäjätunnusta). Olin ehdollisena kunnes toimitin tarvittavat liitteet, ja kun se poistettiin, niin pääsin ottamaan paikan vastaan ja ilmoittautumaan läsnäolevaksi. Voisiko tästä johtua, ettei mitään sähköpostia sitten tullut?Yritin hakijatoimistoon soittaa, mutta sieltä ei vastattu😭 kohta yrittää uudelleen...
Ne laitetaan vasta viikon päästä, kun kaikki tulijat ovat tarkasti tiedossa! 👍
Tunnuksen saa monessa koulussa aktivoitua itse pankkitunnuksilla. Katso koulun sivuilta lisätietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta hokasin, että en ole saanut minkäänlaista sähköpostia koululta opiskeluihin liittyen (esim. käyttäjätunnusta). Olin ehdollisena kunnes toimitin tarvittavat liitteet, ja kun se poistettiin, niin pääsin ottamaan paikan vastaan ja ilmoittautumaan läsnäolevaksi. Voisiko tästä johtua, ettei mitään sähköpostia sitten tullut?Yritin hakijatoimistoon soittaa, mutta sieltä ei vastattu😭 kohta yrittää uudelleen...
Ne laitetaan vasta viikon päästä, kun kaikki tulijat ovat tarkasti tiedossa! 👍
Tunnuksen saa monessa koulussa aktivoitua itse pankkitunnuksilla. Katso koulun sivuilta lisätietoja.
Tämä lähti siitä, kun kouluni somessa oli että tänään tullut jo valituille käyttäjätunnukset ja aktivointimahdollisuus säpöllä.
Asia oli siltä osin kunnossa, että tietoni olivat koulun järjestelmässä ja sähköposti tulee myöhemmin tällä viikolla. Meidän ryhmällä kun koulu alkaa viikkoa myöhemmin kuin muilla, mistä viivästyminen johtuu.
Eniten ärsyttävät ihmiset, jotka eivät kykene tekemään päätöksiä ja joko hylkää tai ota paikkaa vastaan. Paikkoja näyttäisi olevan vipusen mukaan yhä avoinna ja minä olen varasijalla 4.
Toivoisin että opintopolku päivittyisi tänään vielä uudestaan, vaikka kyllä se nyt siltä näyttää että tähän tulokseen jäi tämänkertainen haku.
Juu tähän taisi sitten jäädä..Varasijalle 1.
Näköjään oli toivoa vielä, alunperin varasijalla 2 ja tänään sisään.
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen varasijalla 2., päivittyyköhän tuostasa enää 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo päivittäny, ei tod.näk päivitä enää ellei jotain paikkoja ole avoinna. En luottaisi Vipuseen, koska niin epätarkka.
Eilen olin jo varasijalla 2., joten en tiiä onko oma kohteeni päivittynyt tänään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensihoito. Pitkään 1. varasijalla ja aika viime hetkeen jäi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensihoito. Pitkään 1. varasijalla ja aika viime hetkeen jäi
Onnea!! Sinne ei ehkä kauheasti oteta ylitäyttöä, kun pitää harkkapaikkoja löytyä.
Joku varmaan tajunnut tässä kesän kuluessa, että ei haluakaan ihmisläheiselle alalle töihin, ja jätti paikan ottamatta vastaan.
Se on nyt kevät taputeltu. Onnea kaikille paikan saaneille!
Me muut voidaan siirtyä syksyn ketjuun https://www.vauva.fi/keskustelu/4752303/yhteishaku-amk-valintakoe-syksy…
Kuukauden päästä taas mennään!
Luulin,että 15:00 jälkeen tule joku automaattinen eteneminen,mutta edellen lukee "Opiskelupaikka vastaanotettu ja jonotat opiskelupaikkaa ylemmillä sijoilla olevista hakutoiveistasi"
Tekis mieli soittaa johonkin että sais varmuutta näihin asioihin 😀