AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eimaccia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä on jotain Haaga-helian opiskelijoita niin voitteko kertoa että kannattaako hankkia Windows-läppäri vai Macbookki? Nettisivuilla mainitaan kyllä että Windows 10 käyttistä suositellaan mutta toisaalta monet ohjelmoijat pitävät Macia parempana ja kätevämpänä ja siihenhän voi tosiaan asentaa Win10 virtualmachinen kautta kun taas sama ei onnistu toisinpäin
en ole kyllä koskaan kuullut, että ohjelmoijat suosioi maccia.
Googlettamalla ja youtubea selailessa tulin siis tohon johtopäätökseen, koska suurin osa ohjelmistokehittäjistä siellä väitti Macin olevan parempi ja monipuolisempi myös senkin takia että se on läheisempi Linuxia mikä oli monille taas se paras vaihtoehto. En itse tiedä mikä on oikeasti se paras, siksi kysynkin. Ikävä kyllä hyvät Windows läppärit näyttää olevan huomattavasti kalliimpia kuin perus Macbook Air...
Jos koulu neuvoo hankkimaan Windows tietokoneen, niin jospa nyt vaan toimit annettujen ohjeiden mukaan. 🙄 Eiköhän ne ole ihan syystä siellä.
Ei ne sitä neuvo, vaan suosittelee sen takia että it-tuki voisi helpommin auttaa ongelmien syntyessä. Macbook on kuitenkin yksi maailman käytettyimmistä opiskelijaläppäreistä ja nämä uudet M1 prossut ovat parempia kuin mikään Windows tarjonta. Päädyin kyllä jo Windowsiin ja mietin malleja tällä hetkellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eimaccia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä on jotain Haaga-helian opiskelijoita niin voitteko kertoa että kannattaako hankkia Windows-läppäri vai Macbookki? Nettisivuilla mainitaan kyllä että Windows 10 käyttistä suositellaan mutta toisaalta monet ohjelmoijat pitävät Macia parempana ja kätevämpänä ja siihenhän voi tosiaan asentaa Win10 virtualmachinen kautta kun taas sama ei onnistu toisinpäin
en ole kyllä koskaan kuullut, että ohjelmoijat suosioi maccia.
Googlettamalla ja youtubea selailessa tulin siis tohon johtopäätökseen, koska suurin osa ohjelmistokehittäjistä siellä väitti Macin olevan parempi ja monipuolisempi myös senkin takia että se on läheisempi Linuxia mikä oli monille taas se paras vaihtoehto. En itse tiedä mikä on oikeasti se paras, siksi kysynkin. Ikävä kyllä hyvät Windows läppärit näyttää olevan huomattavasti kalliimpia kuin perus Macbook Air...
Jos koulu neuvoo hankkimaan Windows tietokoneen, niin jospa nyt vaan toimit annettujen ohjeiden mukaan. 🙄 Eiköhän ne ole ihan syystä siellä.
Ei ne sitä neuvo, vaan suosittelee sen takia että it-tuki voisi helpommin auttaa ongelmien syntyessä. Macbook on kuitenkin yksi maailman käytettyimmistä opiskelijaläppäreistä ja nämä uudet M1 prossut ovat parempia kuin mikään Windows tarjonta. Päädyin kyllä jo Windowsiin ja mietin malleja tällä hetkellä
Ei nyt niinkään it-tuen vuoksi, jos laitteiston rauta tue ohjelmistoa niin siihen ei it-tukikaan minkään voi. (Esimerkiksi Solidworks ei toimi Mac).
Ja vaikka M1 on varsin kelpo prossu, niin markkinoiden paras se kumminkaan ei ole.
Olen noussut varasijalle 1 nyt, ei hitto jos jää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? :)
Onko Haaga-Heliaan päässeet saaneet jotain muuta viestiä opiskeluun liittyen muuta kuin hyväksytty sähköpostin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? :)
Bioanalyytikko
Vierailija kirjoitti:
Onko Haaga-Heliaan päässeet saaneet jotain muuta viestiä opiskeluun liittyen muuta kuin hyväksytty sähköpostin?
Ne lähetetään sitten, kun kaikki tulijat ovat tiedossa. Nyt on sitä paitsi kukkein loma-aika.
Kärsivällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pääset, itse olen ollut jo pari viikkoa 1. Varasijalla 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pääset, itse olen ollut jo pari viikkoa 1. Varasijalla 😅
En kyllä halua toivoa liikoja, vipusenkin mukaan kaikki paikat olisi jo täynnä, mutta pianhan se selviää :D on kyllä vttumaisin sijoitus ikinä.
Ei liiku toi varasija 1. mihinkään. Monta päivää myös vipusessa ollut samat luvut. Paikkoja siis on auki vielä. Viimeisin iso muutos oli viime perjantaina, joten jospa nyt lauantaina jotain muutosta tapahtuis.
Itselläni isoin muutos oli tän viikon tiistaina :) sen jälkeen toki ei mitään.
Itsekin varasijalla 1. Jännittävää ja samalla aivan syvältä, jos jää nyt tähän. (varsinkin koska ei koskaan tiedä miten enskerralla kävisi. Voi olla ettei pääsisi edes näin lähelle)
Mulla on yhdessä hakukohteessa vipusen mukaan 20 aloituspaikkaa, 30 on vastaanottanut paikan ja mun sijoitus paranee koko ajan näistä luvuista huolimatta että enpä luottaisi vipuseen kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yhdessä hakukohteessa vipusen mukaan 20 aloituspaikkaa, 30 on vastaanottanut paikan ja mun sijoitus paranee koko ajan näistä luvuista huolimatta että enpä luottaisi vipuseen kovin paljon.
Vipunen on täysin oikeassa. Sinne on vain valittu ylimäärin väkeä.
Syitä siihen voi olla monia, esim. tasapisteet, tai todistusvalinnan osalta kesän aikana tulleita yo-kirjoitusten oikaisupyyntöjen parantamia pisteitä. Keltään ei oteta paikkaa pois siksi, että joku toinen saa sen korjatuilla pisteillä. Etenkin verkko-opintoihin myös ihan muuten vaan otetaan herkästi enemmän väkeä kuin on aloituspaikkoja.
Vipusta ei ole tarkoitettu siihen, että sieltä voisi seurata omia mahdollisuuksiaan, vaikka ymmärrettävästi paikkaansa jännäävät hakijat niin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä siihen voi olla monia, esim. tasapisteet, tai todistusvalinnan osalta kesän aikana tulleita yo-kirjoitusten oikaisupyyntöjen parantamia pisteitä. Keltään ei oteta paikkaa pois siksi, että joku toinen saa sen korjatuilla pisteillä. Etenkin verkko-opintoihin myös ihan muuten vaan otetaan herkästi enemmän väkeä kuin on aloituspaikkoja.
Vipusta ei ole tarkoitettu siihen, että sieltä voisi seurata omia mahdollisuuksiaan, vaikka ymmärrettävästi paikkaansa jännäävät hakijat niin tekevät.
No sepä kun ei vipunen kerro koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vipunen on tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vipunen on tarkoitettu?
Tilastoksi tutkimus- ja tiedotuskäyttöön.
Mäkin ekalla varasijalla fyssariksi jamkiin.. Ahdistavaa kun ei tiedä pääseekö vai ei. Asuntoasioiden kannalta olis kiva tietää, että irtisanooko asunnon kuun vika päivä vai ei, kun asun eri kaupungissa... Onkohan kaikki ottanut jo paikan vastaan? Ja jos ei niin miksi pitää pitkittää :-D
Kellään mitään muutosta tapahtunut tänään opintopolussa?
Xamkissa taas alkaa vasta 1.8. Sinne oli sekä insinööriä että sairaanhoitajaa tiedossa.
Loput sitten polkuopintoihin tai syksyn hakuun, syksyllä on varsin hyvin AMK-paikkoja tarjolla.