AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Onko kellään muuttunu opintopolku? Edelleen lukee että opiskelijavalinta kesken ja samat varasijat, miksi näin eli ei mitään tapahtunu klo 15 eikä sen jälkeen 🤔
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muuttunu opintopolku? Edelleen lukee että opiskelijavalinta kesken ja samat varasijat, miksi näin eli ei mitään tapahtunu klo 15 eikä sen jälkeen 🤔
Sitä ei ole vielä laitettu kiinni, mutta et myöskään tule saamaan paikkaa, ellei jostain taikoudu lisäpaikkoja.
Oli päivittyny vielä varasijalle 1. 😊 ihan ihme aikaan kyllä koska varasija 2. oli vielä klo 15-16 väliin ja ehkä klo 16 jälkeenkin.
Minulla oli myös päivittynyt uudelleen joskus kolmen jälkeen. 3. varasija, ei kai se tästä enää miksikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös päivittynyt uudelleen joskus kolmen jälkeen. 3. varasija, ei kai se tästä enää miksikään muutu.
Mikä ala? :)
Vierailija kirjoitti:
Juu tähän taisi sitten jäädä..Varasijalle 1.
Kommentoin omaan kommenttiini, mutta pääsin sitten lopulta sisälle sosionomikoulutukseen! Onnea myös muille uusille opiskelijoille ja onnea lisähakuun & syksyn yhteishakuun.
Minä olen 1. varasijalla eikä se ole tuosta liikkunut mihinkään suuntaan. Olin siis ihan heti alussa kun ekat tulokset tuli niin 1. varasijalla yo-todistusvalinnassa. Edelleen siellä siis lukee että "kesken".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin omaan kommenttiini, mutta pääsin sitten lopulta sisälle sosionomikoulutukseen! Onnea myös muille uusille opiskelijoille ja onnea lisähakuun & syksyn yhteishakuun.
Mikä koulu? :) itse jäin 1. varasijalle sosionomi puolella :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulu? :) itse jäin 1. varasijalle sosionomi puolella :)
Ikävä kuulla :/ Itse siis pääsin Hamkin päiväopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama opiskelijavalinta kesken edelleen mitä se tarkoittaa onko vieläkin on mahiksia?
Juu en noussut varasijalta 1. mihinkään. Fysioterapeutti.
Mulla päivittyi ja opintopolussa lukee "peruuntunut" . Onko se yhtä kuin että en saanut opiskelupaikkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla päivittyi ja opintopolussa lukee "peruuntunut" . Onko se yhtä kuin että en saanut opiskelupaikkaa ?
Sitähän se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se tarkoittaa.
Joo niin sen ymmärränkin mutta miksei siinä lue "et saanut opiskelupaikkaa"? (Kuten viime vuonna, hehe. Koskakohan pääsen sisään.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se tarkoittaa.
Joo niin sen ymmärränkin mutta miksei siinä lue "et saanut opiskelupaikkaa"? (Kuten viime vuonna, hehe. Koskakohan pääsen sisään.)
Koska se tarkoittaa sitä, että sulla ei ollut mitään mahista siinä jonossa. Esim. ei ole yo-todistusta tai ammatillista todistusta tai ei ole ensikertalainen. Voi myös olla ehtona, että täytyy saada puolet maksimipisteistä tai tietty prosentti parhaan henkilön suorituksesta tms.
Peruuntunut tarkoittaa sitä, että olisit voinut saada paikan, jos niitä olisi ollut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se tarkoittaa.
Koska se tarkoittaa sitä, että sulla ei ollut mitään mahista siinä jonossa. Esim. ei ole yo-todistusta tai ammatillista todistusta tai ei ole ensikertalainen. Voi myös olla ehtona, että täytyy saada puolet maksimipisteistä tai tietty prosentti parhaan henkilön suorituksesta tms.
Peruuntunut tarkoittaa sitä, että olisit voinut saada paikan, jos niitä olisi ollut enemmän.
Mulla oli pisteitä paljon enemmän kuin mikä oli merkitty alimmaksi pistemääräksi, jolla pääsi sisään. Onko se sitten tuo, etten ole ensikertalainen se syy? Hassua kyllä, että ooon ollu koko kevään varasijalla 1. ja pisteet korkeat, mutta käytännössä koko ajan on ollut systeemillä tiedossa, etten saa paikkaa, koska en oo ensikertalainen?
En jää tätä nyt suremaan, olen työelämässä jo, ja tarkoitus oli alanvaihto. Mutta kiva olisi tietää, mikä juttu tää on. Tiemmä kysyn vielä hakijapalveluista huomenna vaiks.
Kaikille niille, jotka eivät päässeet vielä opiskelemaan;
Muistuttakaa itsellenne, että on vielä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan, esim. polkuopintojen, lisähaun tai yhteishaun kautta.
Ei kannata vielä luovuttaa ja kyllä asiat järjestyvät, muistakaa myös se että niistä pakoista useammissa tapauksissa kilpaili monet sadat henkilöt, joissain tapauksissa myös tuhannet.
Olette joka tapauksessa aivan yhtä älykkäitä ja osaavia ihmisiä. Kaikkea hyvää kaikille teille, kuin myös tietenkin niille jotka nyt opiskelupaikan saivat napattua.
[quot=Vierailija]Kaikille niille, jotka eivät päässeet vielä opiskelemaan;
Muistuttakaa itsellenne, että on vielä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan, esim. polkuopintojen, lisähaun tai yhteishaun kautta.
Ei kannata vielä luovuttaa ja kyllä asiat järjestyvät, muistakaa myös se että niistä pakoista useammissa tapauksissa kilpaili monet sadat henkilöt, joissain tapauksissa myös tuhannet.
Olette joka tapauksessa aivan yhtä älykkäitä ja osaavia ihmisiä. Kaikkea hyvää kaikille teille, kuin myös tietenkin niille jotka nyt opiskelupaikan saivat napattua.[/quote]
Tämä juuri.
Mä hain nyt kolmannen kerran ja opiskelupaikka avautui! Olen ei-ensikertalainen, aloitin -18 vuonna opinnot alalla, joka ei sitten ollutkaan oikea. Välistä tein töitä ja tänä keväänä päätin uudestaan hakea, kannatti.
Minusta tätä keskustelua voisi ihan hyvin jatkaa täällä. Onhan tässä vielä lisähaku, jos täällä joku on hakenut lisähaussa, niin tulkaa kertomaan! Mahtavaa aina lukea, että muitakin aloittaa tänä vuonna opinnot :)