Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
2021/2045 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päivittyi ja opintopolussa lukee "peruuntunut" . Onko se yhtä kuin että en saanut opiskelupaikkaa ?

Sitähän se tarkoittaa.

Joo niin sen ymmärränkin mutta miksei siinä lue "et saanut opiskelupaikkaa"? (Kuten viime vuonna, hehe. Koskakohan pääsen sisään.)

Koska se tarkoittaa sitä, että sulla ei ollut mitään mahista siinä jonossa. Esim. ei ole yo-todistusta tai ammatillista todistusta tai ei ole ensikertalainen. Voi myös olla ehtona, että täytyy saada puolet maksimipisteistä tai tietty prosentti parhaan henkilön suorituksesta tms.

Peruuntunut tarkoittaa sitä, että olisit voinut saada paikan, jos niitä olisi ollut enemmän.

Mulla oli pisteitä paljon enemmän kuin mikä oli merkitty alimmaksi pistemääräksi, jolla pääsi sisään. Onko se sitten tuo, etten ole ensikertalainen se syy? Hassua kyllä, että ooon ollu koko kevään varasijalla 1. ja pisteet korkeat, mutta käytännössä koko ajan on ollut systeemillä tiedossa, etten saa paikkaa, koska en oo ensikertalainen? 

En jää tätä nyt suremaan, olen työelämässä jo, ja tarkoitus oli alanvaihto. Mutta kiva olisi tietää, mikä juttu tää on. Tiemmä kysyn vielä hakijapalveluista huomenna vaiks.

Ei ensikertalaisille on monissa koulutuksissa vain muutamia paikkoja. Kun valitut ottaa ne paikansa vastaan, ei ole enempää paikkoja jaossa.

Vierailija
2022/2045 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päivittyi ja opintopolussa lukee "peruuntunut" . Onko se yhtä kuin että en saanut opiskelupaikkaa ?

Sitähän se tarkoittaa.

Joo niin sen ymmärränkin mutta miksei siinä lue "et saanut opiskelupaikkaa"? (Kuten viime vuonna, hehe. Koskakohan pääsen sisään.)

Koska se tarkoittaa sitä, että sulla ei ollut mitään mahista siinä jonossa. Esim. ei ole yo-todistusta tai ammatillista todistusta tai ei ole ensikertalainen. Voi myös olla ehtona, että täytyy saada puolet maksimipisteistä tai tietty prosentti parhaan henkilön suorituksesta tms.

Peruuntunut tarkoittaa sitä, että olisit voinut saada paikan, jos niitä olisi ollut enemmän.

Mulla oli pisteitä paljon enemmän kuin mikä oli merkitty alimmaksi pistemääräksi, jolla pääsi sisään. Onko se sitten tuo, etten ole ensikertalainen se syy? Hassua kyllä, että ooon ollu koko kevään varasijalla 1. ja pisteet korkeat, mutta käytännössä koko ajan on ollut systeemillä tiedossa, etten saa paikkaa, koska en oo ensikertalainen? 

En jää tätä nyt suremaan, olen työelämässä jo, ja tarkoitus oli alanvaihto. Mutta kiva olisi tietää, mikä juttu tää on. Tiemmä kysyn vielä hakijapalveluista huomenna vaiks.

Ei ensikertalaisille on monissa koulutuksissa vain muutamia paikkoja. Kun valitut ottaa ne paikansa vastaan, ei ole enempää paikkoja jaossa.

Tässä tapauksessa joku kuulostaa jääneen jonottamaan ylöspäin loppuun asti. Esim. sosionomiksi päässyt on jonottanut sosiaalityöntekijäksi tai insinööri diplomi-insinööriksi. Ei-ensikertalainen voi ihan huoletta ottaa vastaan varatoiveenkin, kun ei siinä mitään menetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2045 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen amk jäi yhdenpisteen päähän, mut onneks pääsin alempaan vaihoehtoon tradenomiksi lol 😅 huh, mikä piina XD

Vierailija
2024/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että monimuoto.... Opiskelupäiviä enemmän kuin työpäiviä kahteen ekaan viikkoon....

No kaipa sitä voi venyä valmistumisajasta. SUUTUTTAA!

Vierailija
2025/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että monimuoto.... Opiskelupäiviä enemmän kuin työpäiviä kahteen ekaan viikkoon....

Alussa on kaikkea ryhmäytymishömppää... Kyllä ne siitä yleensä verkkopainotteiseksi muuttuu, jopa kokonaan. Sairaanhoitajien pitää tietty käydä kädentaitojutuissa joskus, mutta tradenomin ei tarvitse.

Vierailija
2026/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitan sh-opinnot monimuotona, ja ensimmäinen viikko lähipäiviä kuten odotinkin. Mutta sitten siirrytään kokonaan etäopiskeluun. Pari tenttiä ja kaksi käytännöntuntia käydään tekemässä koululla, mutta muutoin ei onneksi tarvitse tuon useammin kulkea kouluun. Saan itse enemmän irti etäopiskelusta.

Vierailija
2027/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitan sh-opinnot monimuotona, ja ensimmäinen viikko lähipäiviä kuten odotinkin. Mutta sitten siirrytään kokonaan etäopiskeluun. Pari tenttiä ja kaksi käytännöntuntia käydään tekemässä koululla, mutta muutoin ei onneksi tarvitse tuon useammin kulkea kouluun. Saan itse enemmän irti etäopiskelusta.

Kiitos viestistä! Jo alkaa tunteen purkaus helpottaa

Vierailija
2028/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kaikki saanu koululta jo jotain tunnuksia tai muuta viestiä (AMK)? Tänne ei oo vieläkään tullu mitään muuta ku se hyväksyminen sillon heti ku sai paikan ja alan jo epäilee et onko muka jääny jotain tekemättä, vaikka kuinka oon tarkistanu et kaikki on tehty 😅

Vierailija
2029/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato koulun sivuilta, onko siellä uuden opiskelijan infopakettia. Ainakin osaan kouluista tarvii itse hankkia ne tunnukset ohjeiden mukaan.  Itselläni löytyi suora linkki sivuille sen jälkeen, kun oli tehnyt läsnäoloilmoituksen.

Vierailija
2030/2045 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks kaikki saanu koululta jo jotain tunnuksia tai muuta viestiä (AMK)? Tänne ei oo vieläkään tullu mitään muuta ku se hyväksyminen sillon heti ku sai paikan ja alan jo epäilee et onko muka jääny jotain tekemättä, vaikka kuinka oon tarkistanu et kaikki on tehty 😅

Osa amkeista ei lähetä erikseen mitään s-posteja ja tunnuksia vaan nettisivuilla on ohjeet ,miten tunnukset saa käyttöön ja mitä pitää tehdä.

Vierailija
2031/2045 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei tosiaan tule erikseen viestiä tästä. Meille tuli ohjeet, miten tunnukset saa käyttöön, vaikka ne lukee koulun sivuilla.

Yritin aktivoida niitä, mutta tiedoillani ei löytynyt mitään🤯 laitoin koulun IT-vastaavalle viestiä, että missä kiikastaa. Jospa huomenna saisin vastauksen ja tunnukset, niin pääsen katsomaan enemmän!

Vierailija
2032/2045 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän noi lisähaut, pitäisikö kaikkien näkyä vipusessa? Hain hamkin int. businessiin keaähakijoiden joukossa, mutta en löydä vipusesta koko vaihtoehtoa ollenkaan. Opintopolku taas ei sano kuin että kesken on, en saa edes varasijaa tietooni. Kylläpä pidetään pimeässä...

Vierailija
2033/2045 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän noi lisähaut, pitäisikö kaikkien näkyä vipusessa? Hain hamkin int. businessiin keaähakijoiden joukossa, mutta en löydä vipusesta koko vaihtoehtoa ollenkaan. Opintopolku taas ei sano kuin että kesken on, en saa edes varasijaa tietooni. Kylläpä pidetään pimeässä...

Ne saattavat löytyä ihan eri kohdasta kuin ajattelisi. Omakin hakukohteeni on Vipusessa erillishaussa ja avoimen väylänä...vaikka oppilaitoksen mukaan ihan normaali kesähaku kyseessä.

Vierailija
2034/2045 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla opintopolussa näkyy kaikki hakukohteet, lisä-, erillis- ja yhteishaku. Lisähaun ja yhteishaun kohdalla on se harmaa palkki, toisessa lukee "opiskelijavalinta kesken", yhteishaun kohdalla tietysti "peruuntunut" (jäin varasijoille). Mutta miksi erillishaun kohdalla sitä palkkia ei ole eikä mitään tietoa?? Pääsykokeet sinne ovat jo olleet ja luulisin, että pisteetkin tiedossa jo tähän mennessä. Olisi kiva tietää edes ne. 

Vierailija
2035/2045 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaankohan opiskelupaikkaa vielä jollekin, jos en nyt sitten kuitenkaan paikan hyväksymisestä huolimatta pysty aloittamaan opintoja?

Vierailija
2036/2045 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko joku Xamk lisähaussa wellbeing management linjalle ja pääsi sisään? Mikähän mahtoi olla pisteraja sisäänpääsylle? Vähänhän paikkoja oli enää auki,mutta jäipä mietityttämään

Vierailija
2037/2045 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotaankohan opiskelupaikkaa vielä jollekin, jos en nyt sitten kuitenkaan paikan hyväksymisestä huolimatta pysty aloittamaan opintoja?

Ei tarjota.

Vierailija
2038/2045 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku täällä kertoa opiskelijakortista.

En haluaisi liittyä mihinkään opiskelijaliittoon, vaan haluaisin vain sen opiskelijakortin millä saisi alennuksen junassa....

Luin jostain frank sovelluksesta, onko se hyvä?

Vierailija
2039/2045 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka YAMK-opintoihin napsahti kesähaussa :) Ja mielekkäämpikin, kuin yhteishaussa hakemani. Hyvä näin. 

Vierailija
2040/2045 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kuulisin, miten muilla ovat lähteneet opinnot käyntiin vai onko koulu vielä edes alkanut? Mulla opinnot alkaa parin viikon päästä, jännittävää!