Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1321/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluisi jäädä jonottamaan ylempien toiveiden varasijoja, mutta ei hyväksyä alempaa niin mitä tekee. Eli jos valitsee en ota tätä paikkaa vastaan peruuntuuko myös ylemmät kohteet?😅

Täytyy valita se, että hylkää tämän paikan, mutta jää jonottamaan ylempiä hakutoiveilta.

Ei ollu suorana tollasta vaihtoehtoa. Vain:

1.otan paikan vastaan sitovasti

2.otan paikan vastaan, mutta jään jonottamaan ylempiä paikkoja.

3. En ota paikkaa vastaan.

Eli jääkö kolmos vaihtoehdolla jobottamaan ylempiä ja tällöin saatu paikka ja jo jo alemmat peruuntuneet ovat poissa laskuista

"Et ota myönnettyä opiskelupaikkaa vastaan, mutta jäät silti jonottamaan ylempiin hakutoiveisiin. Näin tapahtuu automaattisesti, kun valitset En ota opiskelupaikkaa vastaan -kohdan Omassa Opintopolussa."

Näin ohjeistaa opintopolku.

Vierailija
1322/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostas jos joku poistuu oamk sosionomi varasijoilta tai ei ota tarjottua opiskelupaikkaa vastaan 😊 edelleen varasija 21. ensikertalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, opiskelupaikka vastaanotettu :) Sieltä vapautui parista tekniikan alan varasijajonosta sitten paikkoja muille. 

Vierailija
1324/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toivoin vielä että olisi tullut jonkinmoinen varasijaralli kuten viime keväänä. Nyt ei mun paras varasijasijoitus muuttunut kuin 1 paikan ja sisäänpääsy pisteet eivät ollenkaan. Viime keväänä Sain hieman toivoa kun pisteet tippuivat lopulta jonkun 8 pst ekojen tulosten jälkeen. Ja varasijat muuttuivat useita kymmeniä paikkoja. Tässä sama tutkinto molempina vuosina kyseessä. Nyt ei ole muuttunut Juuri mikään millään tavalla. varasijat 1-2 olisi pitänyt alussa olla ja sekään ei mitenkään päin selvää ole että niilläkään pääsisi. Joten eiköhän tämä alkanut olemaan tässä

Vierailija
1325/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluisi jäädä jonottamaan ylempien toiveiden varasijoja, mutta ei hyväksyä alempaa niin mitä tekee. Eli jos valitsee en ota tätä paikkaa vastaan peruuntuuko myös ylemmät kohteet?😅

Täytyy valita se, että hylkää tämän paikan, mutta jää jonottamaan ylempiä hakutoiveilta.

Ei ollu suorana tollasta vaihtoehtoa. Vain:

1.otan paikan vastaan sitovasti

2.otan paikan vastaan, mutta jään jonottamaan ylempiä paikkoja.

3. En ota paikkaa vastaan.

Eli jääkö kolmos vaihtoehdolla jobottamaan ylempiä ja tällöin saatu paikka ja jo jo alemmat peruuntuneet ovat poissa laskuista

Kyllä jää.

Vierailija
1326/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Opintopolku tänään päivittynyt? Mites Vipunen, kun ne jutut mitä siellä seurannut, niin ei mitään muutosta useampaan paikkaan. Päivittyykö tosissaan päivittäin? 🤔

Vierailija
1327/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tällä viikolla liikkuneet varasijat ollenkaan.

Vierailija
1328/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois saanu kyllä liikku nuo varasijat 🙈

1329/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli otan paikan vastaan ja jään jonoon ylempiin toiveisiin niin missä vaiheessa kannattaako sitten ilmoittautua kouluun läsnäolijaksi? Ei kai sillä väliä jos sen heti tekee?

Pääsin sairaanhoitajaksi monimuotona ja olen jonossa terveydenhoitajaksi sijalla 44 ja bioanalyytikoksi sijalla 55 metropoliaan. Ei noihin taida olla toivoakaan päästä. Vipusen mukaan paikkoja otettu kyllä vastaan aika vähän jos osasin sitä tulkita 😎

Nyt sitten seuraavaksi pitää löytää vaatimuksiin sopiva läppäri ja hakea opintovapaata töistä.

Onko hyviä läppäritarjouksia tullut vastaan?

Vierailija
1330/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaopiskelijako? kirjoitti:

Vähän toivoin vielä että olisi tullut jonkinmoinen varasijaralli kuten viime keväänä. Nyt ei mun paras varasijasijoitus muuttunut kuin 1 paikan ja sisäänpääsy pisteet eivät ollenkaan. Viime keväänä Sain hieman toivoa kun pisteet tippuivat lopulta jonkun 8 pst ekojen tulosten jälkeen. Ja varasijat muuttuivat useita kymmeniä paikkoja. Tässä sama tutkinto molempina vuosina kyseessä. Nyt ei ole muuttunut Juuri mikään millään tavalla. varasijat 1-2 olisi pitänyt alussa olla ja sekään ei mitenkään päin selvää ole että niilläkään pääsisi. Joten eiköhän tämä alkanut olemaan tässä

Vähän sama fiilis. Yhden pudotuksen on varasija tehnyt näiden viikkojen aikana. Edes hyvä varasija ei ois tänä vuonna antanu takeita opiskelupaikalle.

Vierailija
1331/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli liikkuneet kaikki muut paitsi mun paras sijoitus. Alkaa hieman foliohattu nousee päähän koska jos TAMK insinöörialojen ja varsinkin sähköalojebn sisäänpääsypisteet tippuivat eli varasijoilta on päästy sisään ja todella moni on jo päässyt, niin on todella kumma että HAMK Valkeakosken kampuksella, eli melkein vieressä ei liiku mihinkään. Eli kukaan ei ole saanut parempaa paikkaa ja vain yksi on tippunut alle 10 varasijajonosta pois.

Vierailija
1332/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tippunut useammalla pykälällä varasijat. Toivotaan että liikkuisivat vielä sen verran että paikka aukeaisi ylemmistä hakutoiveista. Niin lähellä mutta niin kaukana.

Vierailija
1333/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. hakukohde 14 -> 13 ja 2.hakukohde 18->16. Aika pieniä nitkahduksia alaspäin.

Vierailija
1334/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse opiskelemaan. Yhtä alemmista tarjotaan, mutta olen tämän parin kuukauden aikana tajunnut, etten tuolle alalle tule lähtemään. Mitähän sitä nytten :D Harmittaa nuo ylempien varasijat

Vierailija
1335/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. hakukohde 14 -> 13 ja 2.hakukohde 18->16. Aika pieniä nitkahduksia alaspäin.

ja lisäyksenä vielä, että paikan vastaanottaneita 1-4. Molempiin otetaan 10.

Vierailija
1336/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö opintopolku viikonloppuisin vai kannattaako  seuraavan kerran katsoa maanantaina?

Vierailija
1337/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse opiskelemaan. Yhtä alemmista tarjotaan, mutta olen tämän parin kuukauden aikana tajunnut, etten tuolle alalle tule lähtemään. Mitähän sitä nytten :D Harmittaa nuo ylempien varasijat

Perut sen alemman ja yrität myöhemmin uudestaan ylemmille. Onko niitä syksyn haussa, tai voitko opiskella avoimessa?

Vierailija
1338/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perut sen alemman ja yrität myöhemmin uudestaan ylemmille. Onko niitä syksyn haussa, tai voitko opiskella avoimessa?

Syksyn haussa yksi monimuotona Metropoliassa, en taida päästä.. Pitää katsoa tuo avoimen tilanne, oon vähän halunnut vältellä, mutta ei ne polkuopinnot enää tässä vaiheessa tunnu niin kamalalta idealta.

1339/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyn haussa yksi monimuotona Metropoliassa, en taida päästä.. Pitää katsoa tuo avoimen tilanne, oon vähän halunnut vältellä, mutta ei ne polkuopinnot enää tässä vaiheessa tunnu niin kamalalta idealta.

Mikä ala? Mikä varasija? Vielä voi liikkua paljonkin kun ihmiset alkaa ensi viikolla ehkä vahvistamaan paikkojaan.

Vierailija
1340/2045 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt syksyn monimuoto-opintoja, mut mietityttää sit se jatkuva kotona oleminen, jos ei satu työpaikkaa olemaan. Päivätoteutuksissa sitä on erillä tavalla varmaan mukana näissä opiskelijatapahtumissa ja pääsee verkostoitumaan muitten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme