Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
2441/4871 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat kyllä tyhmin, narsistisin ja noloin ammattikunta ikinä. Irtisanoutukoot jokainen lompakkoloinen, kunhan eivät narsistisissa jumaluusharhoissaan huuda yhteiskuntaa maksamaan kotona loisimistaan.

Noiden naurettavien, itsekeskeisten, älykääpiöiden keskimääräistä paremmat palkat jo maksetaan veronmaksajien rahoista, oksettavia loisia.

Vierailija
2442/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat kyllä tyhmin, narsistisin ja noloin ammattikunta ikinä. Irtisanoutukoot jokainen lompakkoloinen, kunhan eivät narsistisissa jumaluusharhoissaan huuda yhteiskuntaa maksamaan kotona loisimistaan.

Noiden naurettavien, itsekeskeisten, älykääpiöiden keskimääräistä paremmat palkat jo maksetaan veronmaksajien rahoista, oksettavia loisia.

No, äläpä sitten hae apua meiltä loisilta kun sitä tarvitset. Paitsi ettei sitä apua muutenkaan kohta kaikki saa kun ei meitä enää töihin riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvisihän se, miksi hoitajat vertaavat palkkaansa juuri insinööreihin.

Tehyn sivulta luettua:

”Sairaanhoitajan peruspalkka on 2 546€.

Samantasoisen koulutuksen saaneen rakennusinsinöörin palkka on 3 396€.”

Eli liitto osaltaan lietsoo tätä vastakkainasettelu hoitajien ja insinöörien välille.

Hoitajilla on varsinaisia opintoja vain 140 opintopistettä, loppuaika on kaikenlaista harjoittelua.  Insinööri (AMK) on 240 op eli koulutus on pidempi kuin hoitajakoulu. Diplomi-insinööri on sitten vielä erikseen. Insinööri tekee tuottavaa työtä ja tekee tulosta omalle firmalleen. Firma sitten maksaa palkkoja henkilökunnalle ja osinkoja osakkaille ja investoi lisää omaan toimintaansa. 

Mitä hoitaja tekee? Ei mitään. Hoitaja ei tuota yhtään mitään.

Onpa miehinen näkökulma, raha tärkeintä.

Jos hoitaja ei mitään tee, niin sittenhän heidän lakkonsa tai joukkoirtisanomiset ei haittaa ketään.

Uskallan väittää, että hoitajien ja lääkärien työ on miljoona kertaa tärkeämpää kuin insinöörin.

Insinöörien tekemillä vehkeillä te touhuatte insinöörien suunnittelemissa rakennuksissa sähköllä joka tulee insinöörien suunnittelemista voimalaitoksista insinöörien suunnittelemia linjoja myöten... riittääkö? Sullakin taitaa olla näpeissä jonkun insinöörin suunnittele tietsikka tai vastaava ja... no eiköhän tämä riitä. Jos et tiedä miten iso luku miljoona on ja mitä kertolasku tarkoittaa niin parempi että vaihdat vaan mummoille niitä vaippoja.

Ja insinöörin suunnittelemiset on ihan yhtä tyhjän kanssa ilman niitä suunnitelmien toteuttajia, tai niitä, jotka tuottaa raaka-aineet suunnitelmia varten, jne. Jokainen ammatti on tärkeä mutta jotenkin on alkanut tuntua siltä, että juuri insinöörit nostavat itseään muiden yläpuolelle.

Kaikkia osapuolia tarvitaan. Ei niillä suunnitelmien toteuttajilla ja laitteiden kokoonpanijoilla olisi mitään toteutettavaa ja koottavaa, jos laitetta ei olisi ensin suunniteltu. 

Vierailija
2444/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2020-luku, ei tarvitse enää linnoitautua nais- ja miesvaltaisten alojen poteroihin ja pitää toista uhkana. Olen itse insinööri (nainen) ja voin rehellisesti sanoa, että en koe pätasa-arvoa työyhteisössäni. Meillä ei myöskään ole tapana puhua pahaa toisista ammattiryhmistä kuten hoitajista. Työssämme keskitymme työhömme, meiltä puuttuu kokonaan kaikki hyväveli(/sisko)järjestelmät, emme kadehdi, juorua eikä meillä ole yimääräistä draamaa työpaikalla. Sitä en ymmärrä, miksi olemme hoitajien silmätikkuna. Ehkä se on se, että kuvitellaan joidenkin asiasta huhuilevien takia, että meillä on jättipalkat. Ei ole. Joillakuilla meistä on, mutta niin se aina menee joka alalla.

Suurimmat ongelmat urallani olen aikanaan kokenut toisten naisten tiimoilta. On ollut esimiehiä ja työkavereita, jotka ovat piinanneet, kiusanneet ja häirinneet. Pahoittelen jos yleistän, mutta tällä kokemuksella sanoisin että naisvaltaiset työyhteisöt ovat helposti myrkyllisiä. En ole jäänyt katselemaan sellaista pitkäksi aikaa, vaan pyrkinyt tekemn asialle jotain. Olen jopa saanut potkut, kun olen nostanut asian esille. Olen sitä mieltä että hoitoalalla pitäisi ehdottomasti panostaa työilmapiiriin enemmän, on ollut kurja lukea miten jotkut voivat huonosti töissään. Sen ei pitäisi olla ns. normi. Ei mikään ihme, jos voitte huonosti.

Vierailija
2445/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkuun tarvittais muutama sata hoitajaa lisää. Oliko vapaaehtoisia? Mitä luulette antaako Turku nykyisten vähäisten hoitajien joukkoirtisanoutua? Veikkaan että laittavat kättä kiltisti taskuun ja avaavat rahakirstunsa että saavat hoitajansa pidettyä ja hyvä niin :))

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008768315.html?fbclid=IwAR2j-1G…

Ei mitään uutta, että vanhuspuolelle. Sitä hoitajat karttavat kuin ruttoa.

Vai olisiko syynä se, että Turku maksaa pienempää palkkaa kuin ympäryskunnat? Tämä lienee hyvä esimerkki siitä, miten käy jos palkat eivät ole kilpailukykyiset ja kilpaillaan yhä vähenevistä resursseista.

Vierailija
2446/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa tänään juttu hoitajista, joka alkaa sillä miten sairaanhoitajat itse puhuvat alastaan:

”Älä koskaan hakeudu hoitoalalle, työ on henkisesti ja fyysisesti liian raskasta. Niin sairaanhoitajaäitini sanoi minulle, kun olin nuori. Silti opiskelin sairaanhoitajaksi, ja olen tehnyt alalla 20 vuotta töitä."

Onko sitten ihme jos alalle ei hakeuduta, jos sillä olevat puhuvat työstään noin? Tosin tässä henkilö oli silti hakeutunut alalle, mutta jos alasta ei koskaan sanota mitään hyvää, niin kyllä se nyt monen nuoren suunnitelmiin vaikuttaa.

Vierailija
2447/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa tänään juttu hoitajista, joka alkaa sillä miten sairaanhoitajat itse puhuvat alastaan:

”Älä koskaan hakeudu hoitoalalle, työ on henkisesti ja fyysisesti liian raskasta. Niin sairaanhoitajaäitini sanoi minulle, kun olin nuori. Silti opiskelin sairaanhoitajaksi, ja olen tehnyt alalla 20 vuotta töitä."

Onko sitten ihme jos alalle ei hakeuduta, jos sillä olevat puhuvat työstään noin? Tosin tässä henkilö oli silti hakeutunut alalle, mutta jos alasta ei koskaan sanota mitään hyvää, niin kyllä se nyt monen nuoren suunnitelmiin vaikuttaa.

Ei millään muulla alalla puhuta tuolla tavalla jatkuvasti pahaa alasta. Poliiseilla esimerkiksi on myös hyvin raskasta ja vaativaa työtä, eivätkä silti jatkuvasti hauku alaansa ja kerro kaikille, että se on huonoin, surkein, kauhein ja ikävin kaikista. Lastensuojelun työntekijät ovat useamman kerran puhuneet julkisuudessa liian vähistä resursseista, mutta eivät hekään silti jatkuvasti hauku omaa alaansa. 

Vierailija
2448/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä lähärihoitsulta pakit saanut luuseri tykittää katkeruuttaan.

Vierailija
2449/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää oman pesän likaamista.

Vierailija
2450/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään muulla alalla puhuta tuolla tavalla jatkuvasti pahaa alasta. Poliiseilla esimerkiksi on myös hyvin raskasta ja vaativaa työtä, eivätkä silti jatkuvasti hauku alaansa ja kerro kaikille, että se on huonoin, surkein, kauhein ja ikävin kaikista. Lastensuojelun työntekijät ovat useamman kerran puhuneet julkisuudessa liian vähistä resursseista, mutta eivät hekään silti jatkuvasti hauku omaa alaansa. 

Keskeisin ero on se, että sairaanhoitajia tarvitaan (ja on töissä) yli kymmenen kertaa enemmän kuin poliiseja. Ja lastensuojelun työntekijöitä vielä vähemmän kuin poliiseja. Tämä tarkoittaa sitä, että myös tynnyrin pohjalta pääsee sairaanhoitajaksi (ja heistä myös lähtee se suurin valitus) toisin kuin poliisikouluun tai vielä vähemmän lastensuojeluun. 

Vierailija
2451/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen lisäksi, että haukutaan oma hoitoala, suhtaudutaan halveksien ja alentavasti muihin aloihin ja niiden vaatimuksiin.

Vierailija
2452/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyn sivulta luettua:

Eli liitto osaltaan lietsoo tätä vastakkainasettelu hoitajien ja insinöörien välille.

Hoitajilla on varsinaisia opintoja vain 140 opintopistettä, loppuaika on kaikenlaista harjoittelua.  Insinööri (AMK) on 240 op eli koulutus on pidempi kuin hoitajakoulu. Diplomi-insinööri on sitten vielä erikseen. Insinööri tekee tuottavaa työtä ja tekee tulosta omalle firmalleen. Firma sitten maksaa palkkoja henkilökunnalle ja osinkoja osakkaille ja investoi lisää omaan toimintaansa. 

Jos hoitaja ei mitään tee, niin sittenhän heidän lakkonsa tai joukkoirtisanomiset ei haittaa ketään.

Uskallan väittää, että hoitajien ja lääkärien työ on miljoona kertaa tärkeämpää kuin insinöörin.

Ammatit on vaan erilaisia, jos käytännön työn harjoittelua ei koulutus sisällä. Eikä se korreloi edes ammatin vaativuuden kanssa. Onhan monilla maistereillakin koulutuksessa paljon työharjoittelua ja silti koulutus on AMK insinööriä korkeampi tutkinto tutkintorakenteessa.

Esimerkiksi terveydenhoitajan koulutus on 240 opintopistettä, insinöörin 240 opintopistettä ja kätilön 270 opintopistettä. Kaikki kolme on AMK tutkintoja eli koulutusrakenteessa saman tasoisia tutkintoja. Toisekseen sekin tiedetään etteivät kaikki insinöörit suunnittele koneita, teitä, siltoja jne. Osa myös myy osia ym diplomi insinööreille firmoihin jotka niitä suunnittelee. Diplomi insinööri taas on AMK insinööriä korkeampi tutkinto tutkintorakenteessa.

Miehiset alat vaan loistaa palkkatilastoissa.Aihe olisi herkullinen tutkittavaksi. Harmi ettei tutkivajuornalismi ole lähtenyt selvittämään yhteiskunnan normeja ja rakenteita tarkemmin. Sellaisesta olen lukenut, että naisaloille päätettiin pienempi palkka naisten siirtyessä työelämään teollistumisen alkaessa. Sen perusteista yksi oli se, että naisia pidettiin vähempiarvoisia. He olivat hoitaneet kotia miehen tienatessa elämään rahat. Olivat tavallaan asenteissa miehen omaisuutta. Missä määrin tämä vaikuttaa vielä?

Vierailija
2453/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan poliklinikoilla sinut ja muut kännihörhöt tappelijat ja rähjääjät poliklinikoilla.Revi siitä.

Vierailija
2454/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen lisäksi, että haukutaan oma hoitoala, suhtaudutaan halveksien ja alentavasti muihin aloihin ja niiden vaatimuksiin.

Se on pieni prosentti hoitajista jotka tuota tekevät. He vaan pääsevät sinne otsikoihin. Vertailu ei ole alentavasti suhtautumista kuin tietenkin täällä jossa puolin ja toisin jotkut hyökkäävät toistensa kimppuun. Olisiko kuitenkin niin ettet hyväksy hoitajien taistelua työolojen ja työtä vastaavan palkkauksen suhteen?

Vierailija
2455/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajat saa käyttää kaikkia laillisia keinoja parantaakseen tilannettaan. Annetaan markkinatalouden toimia vapaasti.

Vierailija
2456/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyn sivulta luettua:

Ammatit on vaan erilaisia, jos käytännön työn harjoittelua ei koulutus sisällä. Eikä se korreloi edes ammatin vaativuuden kanssa. Onhan monilla maistereillakin koulutuksessa paljon työharjoittelua ja silti koulutus on AMK insinööriä korkeampi tutkinto tutkintorakenteessa.

Esimerkiksi terveydenhoitajan koulutus on 240 opintopistettä, insinöörin 240 opintopistettä ja kätilön 270 opintopistettä. Kaikki kolme on AMK tutkintoja eli koulutusrakenteessa saman tasoisia tutkintoja. Toisekseen sekin tiedetään etteivät kaikki insinöörit suunnittele koneita, teitä, siltoja jne. Osa myös myy osia ym diplomi insinööreille firmoihin jotka niitä suunnittelee. Diplomi insinööri taas on AMK insinööriä korkeampi tutkinto tutkintorakenteessa.

Miehiset alat vaan loistaa palkkatilastoissa.Aihe olisi herkullinen tutkittavaksi. Harmi ettei tutkivajuornalismi ole lähtenyt selvittämään yhteiskunnan normeja ja rakenteita tarkemmin. Sellaisesta olen lukenut, että naisaloille päätettiin pienempi palkka naisten siirtyessä työelämään teollistumisen alkaessa. Sen perusteista yksi oli se, että naisia pidettiin vähempiarvoisia. He olivat hoitaneet kotia miehen tienatessa elämään rahat. Olivat tavallaan asenteissa miehen omaisuutta. Missä määrin tämä vaikuttaa vielä?

Niin vanhentunutta tuo ajattelu miesten ja naisten aloista. Ihan vapaasti jokainen saa ammattinsa valita. 

Vierailija
2457/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hoitajat saa käyttää kaikkia laillisia keinoja parantaakseen tilannettaan. Annetaan markkinatalouden toimia vapaasti.

Tää markkinatalous-jankutus on ilmeisesti Millariikan ja Tehyn uusin lanseeraamaa propagandaväite, kun sitä toistellaan taas aivottomasti hoitajien taholta. Eikä tajuntaan vain teillä hoitajilla mene sitä, että taistelette kuntatyönantajia vastaan. Jotka ovat JULKISTA sektoria, eli eivät markkinataloutta. 

Vierailija
2458/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lehtijuttuihin kaivetaan joku kärkäs sanoja vaikkei hän edustaisi mielipiteineen kokoalaa tietenkään. Sen voi ainakin päätellä, että ala on päässyt huonoon jamaan. Johtoporras ei ole tainnut toteuttaa laadukasta johtamista. Resurssit ja organisointi eivät ole kunnossa. Asioille täytyisi nyt tehdä jotain. Työolot täytyy saada kuntoon. Se on kaikkien etu. Ala oli ennen haluttu. Jos alan olot eivät ole kehittyneet eteenpäin kunnolla kuten muilla aloilla on käynyt niin silloin asioita täytyy hoitaa toisella tapaa. Siihen täytyy sataata rahaa ja resursseja, että työolot on kunnossa.

Vierailija
2459/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää markkinatalous-jankutus on ilmeisesti Millariikan ja Tehyn uusin lanseeraamaa propagandaväite, kun sitä toistellaan taas aivottomasti hoitajien taholta. Eikä tajuntaan vain teillä hoitajilla mene sitä, että taistelette kuntatyönantajia vastaan. Jotka ovat JULKISTA sektoria, eli eivät markkinataloutta. 

Markkinatalous vaikuttaa ihan kaikilla sektoreilla halusitpa sinä sitä tai et.

Vierailija
2460/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lehtijuttuihin kaivetaan joku kärkäs sanoja vaikkei hän edustaisi mielipiteineen kokoalaa tietenkään. Sen voi ainakin päätellä, että ala on päässyt huonoon jamaan. Johtoporras ei ole tainnut toteuttaa laadukasta johtamista. Resurssit ja organisointi eivät ole kunnossa. Asioille täytyisi nyt tehdä jotain. Työolot täytyy saada kuntoon. Se on kaikkien etu. Ala oli ennen haluttu. Jos alan olot eivät ole kehittyneet eteenpäin kunnolla kuten muilla aloilla on käynyt niin silloin asioita täytyy hoitaa toisella tapaa. Siihen täytyy sataata rahaa ja resursseja, että työolot on kunnossa.

Se johtaminenhan on hoitajien itsensä käsissä. Eli siis ilmeisesti hoitajat itse eivät osaa pyörittää alaa.