Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla ei ole ollut flunssia vuosiin, millaiset on elintapasi?

Vierailija
20.04.2022 |

Niin siinäpä kysymys.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku juuri pakollista työmatkan bussille kävelyä enempää, syön paljon roskaruokaa, rakastan sipsejä ja sohvalla makoilua. Vitamiinit otan purkista. Käyn suihkussa kolme kertaa viikossa ja saippualla pesen ainoastaan käsiä ja kainaloita. Kädet toki pesen siis aina kun kuuluukin. En käytä meikkejä tai tuoksuja. Edellisen kerran mulla on ollut flunssa helmikuussa 2020.

Vierailija
82/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi flunssaa ja kuumetta taisi olla 8 vuotta sitten. Ikä 28, olen aika paljon kotona ja työskentelenkin suurimmaksi osaksi kotona joten siitäpä tuo varmaan johtuu. Paino normaali, mutta lähempänä yli- kuin alipainoa. En todellakaan syö terveellisesti enkä käytä mitään vitamiineja, suurimmaksi osaksi syön eineksiä ja viikoittain herkkuja. Hygienian suhteen en ole tarkka, pesen aika vähän käsiä verrattuna muihin ja käyn suihkussa n. joka kolmas päivä. En urheile ollenkaan, paitsi käyn silloin tällöin kävelyllä. Ei perussairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet aina (tai käsidesi kun ei mahdollista):

- kotiin tullessa

- ennen syömistä (vaikka pari mansikkaa)

- ruuanlaittoa (sis. vaikka voileivän teko toiselle)

- vessakäynnin jälkeen

- kun vaikka lounasravintolassa käytän ottimia, kauppareissun jälkeen jne.

yms. ja muutenkin, kun tarve.

En koske naamaa julksilla paikoilla, ennenkin koronaa vältin kaupan maitokaappien kahvojen tai bussin kaiteiden koskemista paljain käsin.

Elintavat on olleet päin peetä ja nykyään hyvät (ruokavalion laatu kuulemma erinomainen, menee kasviksia, pähkinöitä jne.). Liikuntaa olen harrastanut jotenkuten 10 vuotta.

Vierailija
84/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä. Pesen käsiä, koronan aikana ( ja vieläkin) olen käyttänyt maskia, otin rokotukset, koronaa en ole saanut. En ole mikään himosiivoaja ja minulla on koira, joten pöpöjä kuitenkin tulee. Olen entinen sairaanhoitaja, perushygienia on hallussa. Purkista syön-tai oikeastaan juon-monivitaminin poreen muodossa, muuten syön mitä sattuu aika yksipuolisesti, myös herkkuja, lihaa en ole syönyt 25 vuoteen, viimeksi flunssa ehkä 10 vuotta sitten. Juon paljon vettä, liikun liian vähän, kaivan joskus nenää, myönnetään. Viihdyn yksin.

Vierailija
85/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä + syön paljon inkivääriä ja sitruunaa ja keitän inkivääristä teetä. Rukoilen 5 kertaa päivässä ja pyydän Jumalaa varjelemaan minut ja läheiseni sairauksilta. Pesen aina kädet ennen kuin kosken mihinkään. En kättele ketään ellei ole ihan pakko. Käytän kasvohuntua, jos joudun matkustamaan metrossa tai ruuhkaisessa junassa. Kuntoilen ja kävelylenkkeilen paljon.

Vierailija
86/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kateellisena tätä ketjua, muhun kun tarttunut aina flunssat helposti. Koronarokote alentanut vastustuskyä entisestään, kaduttaa piikki todella. Mitään vinkkejä?

Vierailija
87/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkea fakta: sinkut ja erakot ovat terveempiä kuin muut, lapset levittävät tauteja, flunssan lisäksi myös täitä ja kihomatoja

Vierailija
88/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkea fakta: sinkut ja erakot ovat terveempiä kuin muut, lapset levittävät tauteja, flunssan lisäksi myös täitä ja kihomatoja

Olin vuosia ruokakaupan kassalla töissä opintojen aikana ennen koronaa, ravasin luennoilla, olin parisuhteessa ja elin aktiivista elämää (sosiaalisia tilanteita).

Silti ei flunssia kuin ehkä yksi (jos sitäkään) 12 vuoden aikana, kyllä siinä geenit vaikuttaa varsin paljon.

Vierailija
89/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kasvissyöjä 15 vuotta. Syön silti epäterveellisesti ja olen ylipainoinen. Jos en ole tallilla enimmäkseen makaan sohvalla, en harrasta muuta liikuntaa.

Miten tämä skenaario on mahdollista???

Juusto, pastat, pizza ilman lihaa, leivokset keksit, sipsit, karkit....

Kaikki kuuluu kasvisruokavalioon, miksi se ei olisi mahdollista?

Vierailija
90/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, harrastan liikuntaa säännöllisesti (3-4 kertaa viikossa, plus hyötyliikuntaa), en pahemmin käytä alkoholia. Käsiä pesen tosi huonosti (esim. en ikinä muista pestä käsiä kotiin tullessa) ja muutenkaan en ole pöpökammoinen. Minulla on ylipainoa noin 10kg. Nukun 8-10h joka yö. Mun lapset on muuten kanssa olleet aina tosi terveitä ja esim. esikoinen oli kuumeessa ensimmäisen kerran ollessaan noin 2,5-vuotias. Epäilen siis että vastustuskykymme on geneettistä perua.

Vierailija
91/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin, en jaksa liikkua tarpeeksi. Syön mitä haluan pätkäpaastolla, joten ylipainoa ei ole.

Vierailija
92/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo noin 15 vuoden ajan syönyt kasvispainotteisesti. Lähes joka päivä pinaattia, tomaattia, omenoita, 1 banaani, sipulia, valkosipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa, vesimelonia, useimmat luomua. Kalaa muutaman kerran viikossa, kokojyväleipää jonkin verran. Kahvi ja vesi juomana, liikuntaa jonkin verran, muutama tupakka päivässä. Siinä minun rutiinit suurin piirtein, en edes muista, milloin olisin potenut flunssaa. Niin, tuo kahvi ja tupakka ovat addiktioni, alkoholia en käytä enkä muitakaan huumeita.

Olen elänyt samoin, mutta kauemmin. Tupakan lopetin 5 vuotta sitten. Sairastin influenssan vuonna 1999 ja sen jälkeen kerran pienen nuhan. Uskon vahvasti niihin geeneihin. Lapsuuden perheessäni ei kukaan juurikaan sairastanut. Olen 75 v.

Vierailija
93/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen flunssa 1998.

Suihku kerran viikossa

Käsien en ole ikinä pessyt kotiin tullessa, kuin vasta korona aikoina, arvaatkaa kuinka monta kertaa unohtunut?

Syön lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä.

Käytän alkoholia.

Näen ihmisiä punttisalilla ja jujutsussa.

Uskoisin että geenit on suurin syy.

Mies 51 vuotta

Vierailija
94/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen flunssa 1998.

Suihku kerran viikossa

Käsien en ole ikinä pessyt kotiin tullessa, kuin vasta korona aikoina, arvaatkaa kuinka monta kertaa unohtunut?

Syön lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä.

Käytän alkoholia.

Näen ihmisiä punttisalilla ja jujutsussa.

Uskoisin että geenit on suurin syy.

Mies 51 vuotta

Siis suihku kerran PÄIVÄSSÄ.

Vierailija
95/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastelut loppui kun siirryin lyhyempään työaikaan, stressi ja ahdistus väheni (myös rahat väheni), samalla muutin myös sekaruokavalion karnivore painotteiseksi. Olen myös harrastanut vesipaastoja. En syö lainkaan sokeria, makeutusaineita enkä viljoja, vältän hh muutenkin. Syön paljon eläinkunnan tuotteita, munia, rasvaa ja lihaa, hapankaalia, homejuustoja. Syön myös kasviksia, en kuitenkaan hedelmiä (sokeri, hh). En koskaan meikkaa enkä pese kasvoja millään puhdistusaineella, en ole koskaan käyttänyt käsidesiä. Korona aikaan olen pitänyt hanskoja kaupoissa ja käyttänyt myös ffp2 maskia. Juon viiniä ja syön tummaa suklaata, eli ne on mun paheet. En tupakoi. Sairaana en ole ollut moneen vuoteen (7 v ainakin mennyt terveenä). Ei ole piikkejä eikä ole ollut (vielä) koota. Teen etätöitä, ei ole tarha-ikäisiä lapsia. Olen paljon luonnossa ja kotieläinten kanssa. Niin ja syön kesällä paljon hortaa, eli suoraa luonnosta kasveja. Panostan siis kehoni mikrobien hyvinvointiin ja sehän vaikuttaa suoraan minun terveyteeni. On itsellä toiminut.

Onko hapankaali eläinkunnan tuote? Lipsahtanut väärään lauseeseen?

Vierailija
96/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni pesee fanaattisesti käsiään, desinfioi jatkuvasti, on nytkin ollut koronan vuoksi pari vuotta lähestulkoon eristäytyneenä, ei käy juuri missään ja on koko ajan sairaana. Pari kertaa jo ollut koronassa, siinä välissä flunssia, vatsatautia jne.

Minä porskutan terveenä, olen matkustellut, käynyt ravintoloissa, tavannut isoja ihmisjoukkoja ja käsienpesu kotiin tullessa ja tietysti vessakäynnin jälkeen riittävät mainiosti.

Vierailija
97/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vitamiinit, harrastan kuntoliikuntaa 4-5 tuntia viikossa, monipuolisemmin voisi varmaan syödä, illalla satunnaisesti napostelen. Säännöllinen päivätyö, hyvä yöuni. En tupakoi, viiniä pari annosta viikossa. Lievä ylipaino bmi 28, kehonkoostumuksen mukaan ei juurikaan ylimääräistä. Ikää 45.

Vierailija
98/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli kunnon flunssa 2019, sellainen perinteinen yskä+nuhatauti viikon verran, ilman kuumetta. Sen jälkeen ensi kertaa pikkuflunssa (4 päivää kurkku kipeä, ei muuta) viime viikolla. Ylipäätään mulla ei aikuisiällä ole ollut flunssassa koskaan kuumetta.

En elä mitenkään erikoisen terveellisesti. Ylipainoa on (BMI 29), liikun päivittäin kävelyllä koiran kanssa ja pari kertaa viikossa jotain isompaa (pyöräily, hiihto, kuntosali, suunnistus tms mitä millonkin). Asun yksin, se varmasti on osa syy ettei ihan koko ajan tule pöpölasteja. Syömiseni on aika epäterveellista, päivittäin menee jotain pientä herkkua ja kasviksia syön liian vähän - toki tätä olen koittanut muuttaa hiljalleen :D

Töissä käsittelen jätevesiä kun niitä muiden vesilaatujen ohessa analysoin - mutta toki vähintään suojakäsineet on päällä joten sinänsä ei luulisi kummemin niistä vastustuskykyä saavan - vaikka joskus onkin työn touhussa pari tippaa saattanut sukille tms lentää. Altistumisriski silti on, siksi meillä töissä onkin rokotteet a-hepatiittia vastaan.

Pesen toki käsiä useita kertoja päivässä. Tupakkaa en polta, juon harvoin alkoa ja silloinkin maltilla.

Kaikki kolme koronarokotetta olen ottanut, niistä ei tullut kuin käsi kipeäksi pariksi päiväksi ja siinä se. Ei ole mitään sairasteluja niistä tullut.

Kai se on paljon geeneistä kiinni sairasteleeko usein vai ei.

Vierailija
99/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aikuisena en sairastellut esim.vatsatauteja kuin pari. Kun sitten 30+ iässä sain lapsen, olen ollut kipeänä uskomattoman usein. Siis ainakin neljästi vuodessa on joko kuumetta, flunssaa tai vatsatautia. Missähän vaiheessa alkaa helpottaa? Tosin mies ei saa näitä tauteja ikinä (ei tarttunut noro eikä korona), joten minäkin vastaan, että geenit ne syy on, vaikka minulla ne toimii siis juuri sairastuttaen.

Vierailija
100/128 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vitamiinit, harrastan kuntoliikuntaa 4-5 tuntia viikossa, monipuolisemmin voisi varmaan syödä, illalla satunnaisesti napostelen. Säännöllinen päivätyö, hyvä yöuni. En tupakoi, viiniä pari annosta viikossa. Lievä ylipaino bmi 28, kehonkoostumuksen mukaan ei juurikaan ylimääräistä. Ikää 45.

Niin ja influenssarokotuksen otan joka vuosi ja kolme koronarokotetta otettu. Käsiä en desinfioi. Pesen vessassa käynnin jälkeen ja kun tulen kaupasta ja toki leipoessa