Voinko kieltää opiskelijoiden osallistumisen synnytykseen?
Haluaisin synnytyksestäni mahdollisimman rauhallisen tapahtuman. Olen menossa synnyttämään opetussairaalaan (OYS), voinko kieltää opiskelijoiden osallistumisen synnytykseen?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin synnyttämässä toista lastani, tuli siihen lääkäri kysymään, saako tulla opiskelijaryhmän kanssa seuraamaan synnytystä. Sanoin ei, koska mulla oli siihen oikeus. Olin jo ponnistusvaiheessa. Aina on oikeus vastata ei, kun kerran kysytään.
Ei
Ole
Kätilö kirjoitti:
Avautumisvaiheen hoitaminen on vaikein tehtävä. Sen oppii vain rinnalla olemalla, ei juoksemalla huoneesta toiseen. Yleensä ainakin omalla työpaikalla pyritään siihen, että kätilöopiskelija hoitaa yhtä synnyttäjää kerrallaan.
Mitä se opiskelija siis tekee tässä vaikeassa avautumisvaiheessa? On rinnalla? Sitten valmistuneena ei tee tätä enää lainkaan.
Kun mä olin synnyttämässä toista lastani, tuli siihen lääkäri kysymään, saako tulla opiskelijaryhmän kanssa seuraamaan synnytystä. Sanoin ei, koska mulla oli siihen oikeus. Olin jo ponnistusvaiheessa. Aina on oikeus vastata ei, kun kerran kysytään.