Kauan särky normaalisti jatkuu kun hammas poistetaan?
Minulla poistettiin maanantaina aamupäivällä ja vieläkin särkee. Särkylääke vie vähäksi aikaa säryn pois mutta sitten alkaa uudelleen.
Kommentit (17)
Päivän korkeintaan särkee - jos kipu alkaa pahentua esim. seuraavana päivänä, kannattaa mennä takaisin hammaslääkäriin / ilmoittaa asiasta.
En saanut antibiootti kuuria poiston jälkeen. Ien on melko kipeä vieläkin siinä reiän kohdalla ja särky tuntuu alaleuassa myös vaikka hammas oli ylhäällä. Säteilee jotenkin sinne asti. Ap
Voi se joskus viikonkin jomottaa, jos on ollut työläs hampaanpoisto ja leukaluu on saanut kipeää.
Mulla luki ohjeissa, että jos kolmantena tai neljäntenä päivänä poiston jälkeen kipu pahenee, niin silloin yhteys lääkäriin. tai jos alkaa vuotamaan runsaasti verta.
Luki myös, että parin päivän jälkeen saattaa ilmestyä mustelma .
Helposti mielestäni irtosi hammas. Ei tarvinnut kauaa irroitella. Siihen nähden yllättävän kipeä vieläkin kolmantena päivänä. Ap
Riippuu hampaasta, juurien pituudesta ym.
Minulla jomotti poistetun viisurin kohtaa useampi päivä. Sellaista kiristävää jomotusta.
Ei ollut edes vaikea poisto, lähti nätisti ja helposti irti.
Voi jatkua pitkään, viikkoja, mutta ei sais kyllä olla sellasta kipua ettei sen kanssa pärjäis.
Särkee siinä poistokohdassa ja sitten kipu säteilee leukaperiin ja sen puolen korvaan asti. Ap
Kannattaa käydä uudelleen hammaslääkärissä tarkistuttamassa onko tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Helposti mielestäni irtosi hammas. Ei tarvinnut kauaa irroitella. Siihen nähden yllättävän kipeä vieläkin kolmantena päivänä. Ap
Jos poistokuopasta lähtee verihyytymä irti, leukaluu paljastuu ja siihen sattuu tosi kovasti.
Samoin, jos poistokuoppa tulehtuu.
Minulla toinen viisauden hampaan poisto meni loistavasti ja olin hetkessä kivuton, toisen visurin poistosta taas tuli tulehdus - kipu alkoi pahentua ehkä kahden päivän kuluttua ja lopulta koko pään aluetta särki niin paljon, ettei olisi enää tajunnut, että kipu on hampaan alueelta lähtöisin (olin matkoilla, muuten olisin palannut hammaslääkärille aiemmin). Antibioottikuuri auttoi.
Kannattaa soittaa ja kysyä ohjeita. Saat mielenrauhan.
1-2 päivää normaalisti jomottanut enempi. TK Puoskari otti viisaudenhampaan niin reilu kolme viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poistokuopasta lähtee verihyytymä irti, leukaluu paljastuu ja siihen sattuu tosi kovasti.
Samoin, jos poistokuoppa tulehtuu.
Mulla on joka kerta lähtenyt se verihyytymä irti. Todella tympeä.
Ei itsellä ole koskaan ollut kipua hampaan poiston jälkeen, mitä ei ekana päivänä otettu burana olisi poistanut, ja sitten ollutkin jo kivuton. Tuo sama myös kirurgisesti poistetun viisaudenhampaan kanssa, jossa jurnuutettiin kunnolla sitä irti leukaluusta.
Olisin huolissani, jos alkaisi särkeä pitkään.
Poiston jälkeen ei ollut särkyä, mut nyt noin 1kk poiston jälkeen on alkanut lievä särky. Viittaako tulehdukseen vai johonkin muuhun?
Seuraa, jos yhtään alkaa turpoamaan, niin äkkiä lääkäriin. Minulle kehittyi paise leukaluuhun ja meinasi tulla sepsis. Se oli ihan kammottavaa.