Kyllästynyt ruoanlaittoon perheelle
Onko muita? En pidä ruoanlaitosta, itse voin syödä mitä ruokia vaan, mutta teinit ovat nirsoja. Olenko huono äiti, jos laitan teinit valmistamaan itse ruokansa? Käytännössä he syövät eri ruokaa ja minä närpin sitten itselleni jotain, en aio valmistella itsellenikään aterioita viikolla. Toki teen silloin tällöin ruokaa kaikille, mutta vähentäisin mieluusti kertoja.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoka ei maistu, sitä ei ole pakko syödä. Se ei ole velvollisuus.
Tätäkin on kokeiltu, mutta tuo toinen on niin hoikka. Ei viittis nyt nälässäkään pitää ketään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin on kokeiltu, mutta tuo toinen on niin hoikka. Ei viittis nyt nälässäkään pitää ketään. Ap
Taitaakin ongelmat olla syvemmällä.
Tätä ruoanlaittoa pystyy onneksi kiertämään monella eri tavalla.
Teet isoja annoksia silloin kun teet ruokaa, pakastat osan ja loput syödään parin päivän sisällä. Välillä voit tarjota valmisruokaa, sillä saa myös kokkailukertoja vähennettyä. Alennuksesta voit ostaa valmisruokia pakastimeen. Ulkoruokinta silloin tällöin jos budjetti sen sallii.
Lapset tekemään silloin tällöin itse omat ruokansa. Kummallekin lapselle yksi vakio kokkauspäivä viikosta, oppivatpahan samalla ruoanlaittoa ja kotitalouden ylläpitoa. Opetat itse heille muutamat helpot ruoat tai pistät seurakunnan kokkokerhoon. Lisäksi voivat itse lämmittää purkkihernekeittoa ja muuta vastaavaa.
Ymmärrän varsin hyvin tuon leipääntymisesi. Itsekin hieman vastaavassa tilanteessa, en itse juurikaan syö lämmintä ruokaa vaan ennemminkin syön terveellisiä raaka-aineita sellaisenaan kuten hedelmiä, pähkinöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaakin ongelmat olla syvemmällä.
Voisitko avata hieman tarkemmin? Ap