Kyllästynyt ruoanlaittoon perheelle
Onko muita? En pidä ruoanlaitosta, itse voin syödä mitä ruokia vaan, mutta teinit ovat nirsoja. Olenko huono äiti, jos laitan teinit valmistamaan itse ruokansa? Käytännössä he syövät eri ruokaa ja minä närpin sitten itselleni jotain, en aio valmistella itsellenikään aterioita viikolla. Toki teen silloin tällöin ruokaa kaikille, mutta vähentäisin mieluusti kertoja.
Kommentit (25)
Olet opetanut itse heidät nirsoksi ajat sitten. Laita seurakunnan kokki kouluun ilmasta ja koulu ajan jälkeen.!Tai ostat ranskalaisia ja nakkeja.laitat pellille ja uuniin.Vuoroin purkki hernekeittoa. Jos eivät syö,olkoon nälisään.
Minäkin olen kyllästynyt. Tiedän kuitenkin ettei 13-vuotiaan ruuanlaitto olisi kovin monipuolista niin hoidan sen itse. Ehkä joskus on ikävä tätäkin aikaa?
Teen aina ruokaa ison satsin, se riittää 2-3 päivää niin ei tarvitse joka päivä kokata.
Meillä teinit tekevät itse ruokaa. Ihan hyvähän se on jälkikasvulle opettaa elämässä tarpeelliset taidot. Eivät ole sitten peukalo keskellä kämmentä, kun muuttavat pois kotoa. Minua ei nappaa ruoanlaitto yhtään ja ostan eineksiä tai leipäkin käy. Jos haluaa parempaa sapuskaa, niin aineita kyllä meiltä löytyy. Teineistä alkaakin jo kuoriutua hyviä kokkaajia, varsinkin poika tekee paljon hyvää ruokaa.
On heidän joskus kumminkin opittava. Kehota tekemään mitä itse tahtovat syödä. Mistä tietää vaikka innostuvat.
Ei ole tullut ikävä sitä pakkokokkailua, vaikka niistä ajoista on jo useita vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kyllästynyt. Tiedän kuitenkin ettei 13-vuotiaan ruuanlaitto olisi kovin monipuolista niin hoidan sen itse. Ehkä joskus on ikävä tätäkin aikaa?
Se 13v tekee tasan niin monipuolista ruokaa mitä sinä olet esimerkilläsi sille opettenut🤦♀️
Noin niitä nirsoja lapsia kasvatetaan. Kannetaan valmiina nokan eteen kaikki se mitä ne keksivätkin pyytää. Toivon todella, että tämä on trolli🤣
Teinit voivat hyvin tehdä ruokaa koko perheelle. He osaavat kyllä ja kun annat heille vastuuta, niin ruuasta voi tulla oikeasti hyvää ja erilaista. Teinit voivat myös tilata ruuat kaupasta kotiin, maksat vain laskun.
Meillä perheen nuoret tekevät mielellään ruokaa. Keskimmmäinen, juuri kirjoittanut, on hyvä keksimään erilaisia mielenkiintoisia uusia ruokia ja tottakai käyn kaupasta ostamassa aineksia. Vanhin, 20 vuotias, taas on oppinut hyväksi kotiruokakokiksi ihan minua auttaessaan. Nuorin, 16 vuotias taas tekee ihan mitä vain ruokaa silloin kun on nälissään ja tulee auttamaan mielellään pyytämättä. Mieskin tekee ruokaa hyvinkin kerran viikossa ja ideoi muutenkin vaihtoehtoja.
Kävele nyt sen lähimmän peilin eteen ja käy tämä keskustelu siellä näkyvän henkilön kanssa.
Toinen ei ole varsinaisesti nirso, mutta haluaisi monipuolisempaa ja välillä eksoottisempaa ruokaa. Joskus tekee itse itselleen. Toinen taas valikoi ruokansa tarkemmin. Ja joskus meillä menee eineksiä, ranskalaisia ym. koska kukaan ei muka keksi mitä ruokaa syödään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Noin niitä nirsoja lapsia kasvatetaan. Kannetaan valmiina nokan eteen kaikki se mitä ne keksivätkin pyytää. Toivon todella, että tämä on trolli🤣
No ei ole kannettu nenään eteen kaikkea. Olen varmaan tietämättäni kasvattanut toisen eri tavalla kuin toisen. Ap
Kyllä tuo vaihe menee ohi. Yritä onnistuisiko, jos etukäteen sovitaan päivät, kuka kokkaa. Ja kokki päättää, mitä syödään. Sinua varmaan tarvitaan avuksi, mutta teinit joka tapauksessa oppivat kokkaamista. Ja sinä opit hoksaamaan, mikä ruoka heille maistuu. Itselleni oli yllätys, että teinipojat syövät kasvikset parhaiten uunissa lohkoina paahtaen. Niitä menis miten paljon vaan.
Minäkin olen. Kun jaksaisi edes keksiä jotain uusia ruokia, kun aina tulee tehtyä samoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 13v tekee tasan niin monipuolista ruokaa mitä sinä olet esimerkilläsi sille opettenut🤦♀️
No ei se nyt suoraan noin mene. Itse tein vaikka mitä ruokia kotona vaikka äitin ruokarutiini oli pakastekeittokasvikset ja liha tai makaronilaatikko. Erikoisruokana currylla maustettu riisi ja broilerinkoivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin se on.
Joka paikasta löytää ohjeita ja aineksia ruokiin saa todella helposti. Ruoka maksaa joka tapauksessa ja lasten kasvaminen ei ole varmasti yllätys, joten ruokaa menee.
Kun ruokaa sitten tekee, niin sitä voi tehdä isoja määriä. Pottumuussiperunoita voi ostaa vaikka 2,5 kg, Jauhelihaa kilo tai enemmänkin, kanafilettä myös kilo ainakin, makaronilaatikkoon saa helposti menemään sen ison 750 g täysjyvä makaronipussillisen jne. Viime viikolla tein kylmäsavvulohikiusausta ja ostin siihen 3 kg perunasipulisekoitusta ja 500 g kylmäsavulohta, joten kiusausta tuli niin hyvin, että sain palastimeenkin pari annosta.
Ei ole mitään lakia joka sanoo että se on juuri äiti jonka pitää ruuat laittaa. Jos perheessä on muitakin, kauha heilumaan vaan.