Alkanut näkyä Tinderissä ”toivoisin että painat vähemmän kuin minä”. Tai sitten ”84kg-10kg vähintään”. Pidätkö asiallisena?
Kommentit (167)
Minusta tuollaisessa ympäristössä kannattaa olla mahdollisimman suora ja välttää kaikkia epäselviä, tulkinnanvaraisia ja kliseisiä kiertoilmaisuja (tyyliin: arvostan itsestään huolta pitävää, liikunnallista elämänasennetta), jotta kaikilta säästyy aikaa ja vaivaa.
Luulen, että poliittisesti korrektit viestit ja kaikkia miellyttävät jutut kannattaa käyttää muilla foorumeilla.
Tosin en ole itse missään deittipalvelussa enkä etsi seuraa, joten ehkä en ulkopuolelta osaa hahmottaa, mikä tuollaisessa niin häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollaisessa ympäristössä kannattaa olla mahdollisimman suora ja välttää kaikkia epäselviä, tulkinnanvaraisia ja kliseisiä kiertoilmaisuja (tyyliin: arvostan itsestään huolta pitävää, liikunnallista elämänasennetta), jotta kaikilta säästyy aikaa ja vaivaa.
Luulen, että poliittisesti korrektit viestit ja kaikkia miellyttävät jutut kannattaa käyttää muilla foorumeilla.
Tosin en ole itse missään deittipalvelussa enkä etsi seuraa, joten ehkä en ulkopuolelta osaa hahmottaa, mikä tuollaisessa niin häiritsee.
Tavallaan samaa mieltä ja kiva tietysti, että jos ei arvomaailmat kohtaa, se käy heti selville. Ongelma tässä painokeskustelussa on mielestäni se, että ne todellisuudessa saattaisikin kohdata, mutta mies vain ilmaisee itseään tökerösti tinderissä. Tällöin myös se sutjakka, urheilullinen 55kg nainen, joka nyt ei ihan hevillä 74 kiloiseksi muutu, saattaa ajatella, että onpas pinnallinen mies ja vetää vasemmalle.
Mies taas saattaisi ollakin ihan kunnollinen, eikä rakastamaansa naista myöhemmin hylkäisi, vaikka nainen esim. raskauksien myötä ottaisikin vähän kiloja, että menee molemmilta mahkut hyvään suhteeseen sivu suun, kun mies ajattelemattomuuttaan tuollaista tinderiin laittaa.
Kyllä elintavoista ja kuvista pitää voida päätellä, että onko toinen omaan makuun miellyttävä. Ei varmasti ole kaikilla jotain 15kg sitten otettuja kuvia siellä.
Eikä muutu iän myötä yhtään helpommaksi. Olen itse urheilullinen, timmi ja harrastan raskasta liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, mutta ikä on 50v. Haen suurinpiirtein samanlaista miestä ja olenkin käynyt treffeillä miesten kanssa, jotka hakee urheilullista naista ja sanoo sen profiilitekstissään. Voi pe*se minkälaisia virtahepoja on tullut vastaan ja näitä, jotka on 30 vuotta sitten harrastaneet jalkapalloa. Ihan kuin ei yhtään osattaisi ajatella, että vastapuolta kiinnostaa miltä näyttää ja mitkä on elämäntavat NYT eikä vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eikä muutu iän myötä yhtään helpommaksi. Olen itse urheilullinen, timmi ja harrastan raskasta liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, mutta ikä on 50v. Haen suurinpiirtein samanlaista miestä ja olenkin käynyt treffeillä miesten kanssa, jotka hakee urheilullista naista ja sanoo sen profiilitekstissään. Voi pe*se minkälaisia virtahepoja on tullut vastaan ja näitä, jotka on 30 vuotta sitten harrastaneet jalkapalloa. Ihan kuin ei yhtään osattaisi ajatella, että vastapuolta kiinnostaa miltä näyttää ja mitkä on elämäntavat NYT eikä vuosikymmeniä sitten.
haha, joo, tää on se toinen ongelma. Että miehet kyllä tahtoo urheilullisen naisen, mutta se heidän oma urheilunsa koostuu lähinnä oluen nostelemisesta huulille siinä samalla kun katsoo futista telkkarista tai kun Iivo hiihtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, mitä mieltä olette esimerkiksi naisesta, joka haluaa ehdottomasti miehen, jolla on hiukset?
Sanotaan, että olette Jamppa 20v, pää täynnä tukkaa, joten menisitte tällaisen naisen kriteereihin. Menette yhteen naisen kanssa. Vuodet kuluvat, mutta yhtäkkiä menetätkin hiuksesi syöpähoitojen takia. Vaikealla hetkellä nainen lähtee lätkimään sen sijaan, että tukisi sinua. Tai haluat mennä armeijaan ja ajat hiuksesi liian lyhyiksi naisen mielestä - hän lähtee taas. Tai miestyypillisesti kaljuunnut, nainen lähtee taas vaikka teillä olisi ollut yhteisiä vuosia.
Tälläisen kuvan myös jotain tiettyä painoa x vaativa ihminen antaa itsestään. Ja oikeastaan haluaisin tuoda tämän ajatuksen sen takana, miksi kriteerin täyttävätkin voivat jättää vastaamatta näille ihmisille. Ehkä myös herättää miehien ajatuksen siitä, miltä tuntuu, kun vaaditaankin yhtäkkiä ominaisuutta, joka voi muuttua omien ratkaisujen seurauksena tai sairauden yms. seurauksena enkä sitä iän ikuista pituutta, koska se on jokseenkin pysyvä, passiivinen ominaisuus. Joko olet esimerkiksi 160 cm pitkä tai et, etkä huomenna kasva tai kutistu yhtäkkiä 20 senttiä.
Yritätkö nyt kääntää asian niin, että on ok vaatia mieheltä pituutta johon ei voi vaikuttaa, mutta väärin vaatia naiselta tiettyä painorajaa, johon voi vaikuttaa?
Siis voi Jee**s Kr***us, mitä väliä sillä on voiko johonkin asiaan vaikuttaa vai ei? Ei mitään väliä. Jos minä haluan lentäjäkirurgin niin en kai minä halua miestä, joka minun toiveestani alkaa opiskella lentäjäkirugisessa tiedekunnassa, vaan sellaisen jolla jo on tämä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, mitä mieltä olette esimerkiksi naisesta, joka haluaa ehdottomasti miehen, jolla on hiukset?
Sanotaan, että olette Jamppa 20v, pää täynnä tukkaa, joten menisitte tällaisen naisen kriteereihin. Menette yhteen naisen kanssa. Vuodet kuluvat, mutta yhtäkkiä menetätkin hiuksesi syöpähoitojen takia. Vaikealla hetkellä nainen lähtee lätkimään sen sijaan, että tukisi sinua. Tai haluat mennä armeijaan ja ajat hiuksesi liian lyhyiksi naisen mielestä - hän lähtee taas. Tai miestyypillisesti kaljuunnut, nainen lähtee taas vaikka teillä olisi ollut yhteisiä vuosia.
Tälläisen kuvan myös jotain tiettyä painoa x vaativa ihminen antaa itsestään. Ja oikeastaan haluaisin tuoda tämän ajatuksen sen takana, miksi kriteerin täyttävätkin voivat jättää vastaamatta näille ihmisille. Ehkä myös herättää miehien ajatuksen siitä, miltä tuntuu, kun vaaditaankin yhtäkkiä ominaisuutta, joka voi muuttua omien ratkaisujen seurauksena tai sairauden yms. seurauksena enkä sitä iän ikuista pituutta, koska se on jokseenkin pysyvä, passiivinen ominaisuus. Joko olet esimerkiksi 160 cm pitkä tai et, etkä huomenna kasva tai kutistu yhtäkkiä 20 senttiä.
Vertailet nyt ihan eri asioita keskenään. Kaljuuntuminen ja pituus ovat asioita, joihin ei oikein voi vaikuttaa, paino taas yleisesti kertoo elämäntavoista ja itsehillinnän puutteesta, ja on asia johon voi itse vaikuttaa.
Nykyisin voi istuttaa hiuksia päähän, joten kaljuja on oma valinta.
Laatikkoleuankin voi leikkattaa näppärästi, kiinassa tekevät pidennysleikkauksia aikuisille yms.
Elämä on valintoja vain, mutta lihavuutta ei saa pois ja se ei ole koskaan itsestä kiinni.
Ei kukaan ole sanonut, ettei se koskaan ole itsestä kiinni. Vaan se ei ole aina pelkästään itsestä kiinni. Jollekin voi hiusten istuttaminen päähän tai mihinlie olla helpompaa kuin jollekin toiselle laihtuminen, jos nyt halutaan vängätä.
Tosin yleensä loukkaantuu vain silloin, jos se kriteerin asettaja olisi omasta mielestä kiinnostava. Jos tyyppi ei kiinnosta, silloinhan ei välitä edes sen kriteereistä.