Alkanut näkyä Tinderissä ”toivoisin että painat vähemmän kuin minä”. Tai sitten ”84kg-10kg vähintään”. Pidätkö asiallisena?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse liikunnallinen, hoikka, syön ja nukun hyvin, terveelliset elämäntavat, alkoholia tyyliin vain juhlissa yms.
Haluan, että kumppani on suunnilleen samalla aaltopituudella elämäni kanssa. Ja onneksi nykyinen mieheni onkin, niin elämä on helppoa.
Olen joskus ollut se ylipainoinen ja siihen ei ole paluuta. Enkä todella halua kumppania joka tuollainen olisi.
Tiedä sitten onko se asiallista ilmoittaa asioita profiilissa että tietyt painot on ok. Joskus ihmiset ovat mustavalkoisia alleviivatusti. Ainakaan siitä ei pitäisi loukkaantua, jokainen hakee sellaista seuraa jota kokee tarvitsevan. Eri asia on se kuinka paljon tällaiseen otetaan yhteyttä joka tarkalleen ilmoittaa ulkonäkö tms vaatimuksia.
Minäkin otan alkoholia vain tyyliin lasillinen viiniä jouluaterialla. Halusin vain kertoa että otan lasillisen viiniä jouluaterialla.
Hoikkuus ja liikunnallisuus eivät vain aina kulje käsi kädessä. Itse olen aina ollut hoikka, mutta en ole tippaakaan liikunnallinen. Kollegani harrastaa jos vaikka mitä urheilulajeja illat pitkät, mutta on pieni ja pyöreä. Myös tutkimusten mukaan liikunnan merkitys painonhallinnassa on vähäinen.
Aivan yhtä asiallista kuin naisten "olethan vähintään 180cm"
Suurin osa haluaa puolisollta jotain. Oli se ulkonäkö, luonne, koulutus, lapsiasia yms.
Mä toivoisin, että hän osaisi ilmaista itseään edes ymmärrettävästi.
Muuten hyvä mutta ei miehet tajua naisten painosta mitään. Kehonkoostumuksellisestikin on moneen lähtöön kroppaa.
Omalla kohdalla ei ole yksikään mies ole tajunnut että on vähän ylipainoa. Aina kuvitelleet että painan alle 60kg vaikka oikeasti olen pääsääntöisesti painanut 65kg ja enemmän. Pituuttakaan ei ole ku alle 160cm. Silti ovat sanoneet hoikaksi ja siroksi.
Että haluan nähdä sen miehen joka silmämääräisesti osaa arvioida naisen painon.
Oon normipainonen, mutta kun nään tollasta, ohitan :D
Eli siis vähintään 74, pikkutytöt älkää vaivautuko :)
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiallista kuin naisten pinnalliset kriteerit: "Olethan yli 180 cm." "Onhan sinulla miehinen ääni." "Onhan sinulla parta."
Sorry, naiset, mutta olette pinnallisia, joten teidän on turha haukkua meitä miehiä. :)
Eli sinustakaan ei ole asiallista laitella moisia kriteerejä? No kai tajuat että jos silti laitat tuollaisia jonkinlaisena kostona niitä kirjoittaville naisille, kanssasi eivät matchaa ne naiset jotka eivät itse kirjoittele vaatimuksia?
"Olethan tällainen", "onhan sinulla sitä ja tätä", no vaikka olisikin niin ei vaatijalle. Heti katoaa kiinnostus tuollaisia kohtaan.
Skippaan tarkat paino- tai pituustoiveet. Skippaisin mielellään myös esimerkiksi oman pituutensa kirjoittajat mutta niitä on suurin osa. Heistä vain tulee sellainen olo että pituus on kovinkin tärkeä asia, minulle se ei ole.
”toivoisin että painat vähemmän kuin minä”.
Miehen kirjoittamana liikkumavaraa on naisella hyvin. Aikamoisia pallomahoja suurin osa +35-vuotiaista ukoista.
Muuta toivetta en oikeastaan laittanut Tinderiin kuin että olisi hyvä, jos naisella olisi hyvin suurikokoiset ja riippuvat rinnat, joilla voisi ruokkia koko kylän ja silittää lehmiä yhdessä. Odottelen tässä vielä, josko Tinder lähettäisi minulle tällaisen viehkeän neitosen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole tinderissä. Tuossakin on taas se sama porsaanreikä kuin edellisissäkin painoilmoituksissa: pituutta ei mainita. Ja jos kumppaniehdokkaan painokriteerien kirjoittaminen omaan bioon on vähän idioottimaista, niin tuollainen outo lasku jossa ei ole mitään järkeä on vielä typerämpää. Miehet, ottakaa silmä käteen ja katsokaa kuvasta miltä kroppa näyttää. Jos kokovartalokuvaa ei ole niin harmi, mutta ei se yksi tapaaminen nyt niin hirveä voi olla vaikka deitti osoittautuisikin ihanteitasi suuremmaksi.
Naiset piilottelevat painoaan profiilikuvissa ja kyllä se vaan on perseestä mennä turhaan treffeille, kun toinen ei näytä yhtään siltä mitä odotti. En tiedä onko sinusta sitten ihan ok viettää aikaa treffeillä, jonne tulee ihan mitä sattuu eikä sitä miestä joka oli profiilissa.
Eipä ne miehetkään läheskään aina näytä siltä, mitä profiilikuvat antoivat ymmärtää. Olen ottanut sen asenteen, että tämä on yksi Tinderin ja ylipäänsä nettideittailun huonoja puolia, jolle minä en vaan mitään mahda. Senpä takia en lähde koskaan treffeille, jos toisen ulkonäkö on ainoa asia mikä hänessä minua kiinnostaa. Jos taas mies vaikuttaa juttujensa perusteella kiinnostavalta ja miellyttävältä, voin ihan hyvin lähteä treffeille katsomaan, osuuko meillä jutut yhteen livenäkin. Ei ole minusta mikään ylitsepääsemätön vaiva. Ja jos olisi, siirtyisin pois nettideiteistä ja keskittyisin etsimään seuraa netin ulkopuolella. Silloin ei ainakaan tulisi ulkonäön suhteen yllätyksiä. 🙂
-eri
Juttujen perusteella sitä yleensä mennäänkin treffeille, mutta pitää sen ulkonäönkin olla välttävä. Sitten kun se ei olekaan mitä mainostettiin, niin se vähän syö pohjaa koko hommalta.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole edes mitään käsitystä naisten painosta jollei se nyt ihan ilmiselvää ylipainoa ole. Mua on veikattu jopa alle 50-kiloiseksi, olen melkein 60 kg eli lähentelen ylipainoa.... Olen 163 cm.
No sanotaan näin, että normaalipainoinen nainen ei yleensä saa 80 kiloa rikki millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole edes mitään käsitystä naisten painosta jollei se nyt ihan ilmiselvää ylipainoa ole. Mua on veikattu jopa alle 50-kiloiseksi, olen melkein 60 kg eli lähentelen ylipainoa.... Olen 163 cm.
No sanotaan näin, että normaalipainoinen nainen ei yleensä saa 80 kiloa rikki millään.
Naisia on myös pitkiä. 187cm on tuossa painossa vielä varsin kaukana ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, mitä mieltä olette esimerkiksi naisesta, joka haluaa ehdottomasti miehen, jolla on hiukset?
Sanotaan, että olette Jamppa 20v, pää täynnä tukkaa, joten menisitte tällaisen naisen kriteereihin. Menette yhteen naisen kanssa. Vuodet kuluvat, mutta yhtäkkiä menetätkin hiuksesi syöpähoitojen takia. Vaikealla hetkellä nainen lähtee lätkimään sen sijaan, että tukisi sinua. Tai haluat mennä armeijaan ja ajat hiuksesi liian lyhyiksi naisen mielestä - hän lähtee taas. Tai miestyypillisesti kaljuunnut, nainen lähtee taas vaikka teillä olisi ollut yhteisiä vuosia.
Tälläisen kuvan myös jotain tiettyä painoa x vaativa ihminen antaa itsestään. Ja oikeastaan haluaisin tuoda tämän ajatuksen sen takana, miksi kriteerin täyttävätkin voivat jättää vastaamatta näille ihmisille. Ehkä myös herättää miehien ajatuksen siitä, miltä tuntuu, kun vaaditaankin yhtäkkiä ominaisuutta, joka voi muuttua omien ratkaisujen seurauksena tai sairauden yms. seurauksena enkä sitä iän ikuista pituutta, koska se on jokseenkin pysyvä, passiivinen ominaisuus. Joko olet esimerkiksi 160 cm pitkä tai et, etkä huomenna kasva tai kutistu yhtäkkiä 20 senttiä.
Yritätkö nyt kääntää asian niin, että on ok vaatia mieheltä pituutta johon ei voi vaikuttaa, mutta väärin vaatia naiselta tiettyä painorajaa, johon voi vaikuttaa?
Nooh, pipari on aina pipari, vaikka se olisi sian niskassa.
Eihän Tinderistä kukaan mitään keskusteluseuraa oikeasti hae, kyllä se seksiseura se ainoa syy siellä oloon on.
Vierailija kirjoitti:
Skippaan tarkat paino- tai pituustoiveet. Skippaisin mielellään myös esimerkiksi oman pituutensa kirjoittajat mutta niitä on suurin osa. Heistä vain tulee sellainen olo että pituus on kovinkin tärkeä asia, minulle se ei ole.
Pituus on naisille yleensä kynnyskysymys ja onhan sitä itsekin mielellään naistaan pidempi, joten siksi on ihan puhtaasti järkevää laittaa pituus esille miehenä.
Minäkin otan alkoholia vain tyyliin lasillinen viiniä jouluaterialla. Halusin vain kertoa että otan lasillisen viiniä jouluaterialla.