Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut näkyä Tinderissä ”toivoisin että painat vähemmän kuin minä”. Tai sitten ”84kg-10kg vähintään”. Pidätkö asiallisena?

Vierailija
19.04.2022 |

Miten on

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole edes mitään käsitystä naisten painosta jollei se nyt ihan ilmiselvää ylipainoa ole. Mua on veikattu jopa alle 50-kiloiseksi, olen melkein 60 kg eli lähentelen ylipainoa.... Olen 163 cm. 

Toisaalta mitä merkitystä sillä numeraalisella lukemalla on? Ellei toinen vetoa, niin ei se tilanne muutu tietämällä paino lukuina. 

No ei sillä olekaan normaaleille ihmisille. Mutta sitten tulee vastaan näitä sankareita, jotka sanoo "naisen tulee painaa alle 50 kg" ja kuvittelevat 55 kiloisen naisen olevan jo ylipainoinen.

Mitä sitten? Antaa ihmisten olla mitä mieltä ovat. Miksi tuollaisen ihmisen mielipiteen pitäisi mitenkään vaikuttaa minun elämään? Pölvästejä tulee treffimarkkinoilla itsekullekin vastaan ja siirtyy sitten vain seuraavaan.

Vierailija
82/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdhdh kirjoitti:

Ei kannata erehtyä laskemaan kiloja, vaan ymmärtää, että kumppanin ei haluta olevan lihava. That's the point. Ja tämän ymmärrän. Olen itse hoikka ja liikunnallinen enkä jostain syystä tykkää lihavien ulkonäostä, sorry. Lihavia, mukavia ystäviä minulla on, mutta kumppani on toinen juttu.

Kilot vaikuttavat yllättävän moneen asiaan, tästä minulla on kokemuksia. Jääkaapin sisältö oli exän kaupankäynnin jälkeen minun mittapuuni mukaan laaduton. Samoin hänen tekemänsä ruoka. Vaatemaku oli erilainen. Ja mikä vaikeinta, vapaa-ajan viettotavat eri planeetoilta. Liikunta ja mökillä puuhailu eivät häntä kiinnostaneet vaan kaikki "helppo ja mukava". Lomanviettotavat ja -kohteet eivät natsanneet. Eihän siitä tullut mitään.

Minun mieheni taas pysyy helpohkosti ihannepainossaan. Itse olen lihonut suhteen aikana ja kyllä on vaikeaa motivoitua laihduttamaan kun kumppani ostaa kaappeihin kaikenlaista herkkua. Ihan lähtien juustosta, jauhelihasta tai jogurteista on tämän kumppanin kanssa muuttunut tottumukset sokeri ja rasvapitoisempiin. Yritimme harrastaa yhdessä liikuntaa, mutta koska liikunnan teho oli hänen kanssaa matalampi ja sohva houkutteli liian usein, olen palannut tapaani liikkua yksin. Pitemmälle vaellukselle, hiihtolenkille tai usein ihan salillekin saa olla anelemassa mukaan. Myös suurempi unen tarve ja päiväuni-rutiini ottavat minua päähän, etenkin juuri vaikka mökillä, missä haluaisin itse ottaa vapaista kaiken irti puuhaamalla kaikenlaista. 

--> eli ei se ihannepaino ole sen aktiivisen ja terveelliseen elämään panostavan henkilön tae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder!? Kuka terve päinen sitä käyttää??Sairasta lihamarkkinaa, pervojen temmellyskenttä ja yhä hullummaksi menee näiden vaatimusten kanssa: pituus, paino, munan pituus, pilden koko, annat anusta, nieletkö, otatko suihin…🤣🤣

Kaikki hyvät ystäväni ovat löytäneet ihan normaalit parisuhteet mukavien ihmisten kanssa Tinderin kautta. Itse en löytänyt suhdetta mutta en myöskään kohdannut yhtään asiattomuuksia tai kriteerilistoja. En tiedä onko Suomessa sitten tuollainen meno? Itse asun Keski-Euroopassa.

Täällä pk-seudulla ainakin tulee tosi paljon törkeitä ehdotuksia. Kuitenkin karsin paidattomat yms asiattomat heti alkuunsa. Todella vaikea löytää mitään kunnollista, vaikka miehiä on kuin merenmutaa. N38

Olen sun kanssa samanikäinen ja pk-seudulla, mutten saanut yhtään törkeää ehdotusta. Ihan asiallista oli kaikki keskustelu. Aika tarkkaan kyllä katsoin, että ketä vedän oikealle. Suurin piirtein googletin ne miehet ennen kuin edes mätsäsin niiden kanssa. :D Enkä siis vetänyt oikealle yhtäkään profiilia, missä ei ollut koulutus/työ mainittuna.

Vierailija
84/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 186cm pitkä ja painan n.88kg. (Olen siis mies)Ja vaikka harrastan liikuntaa ja treenaan salillakin niin silti on rasvaa kehossa (18-20%) joten kyllä se paino aika paljon kertoo. Jos ja kun painan tällä samalla liikuntamäärällä 75-82kg niin kroppa on luonnollisen tiukka.

Normaalipaino on ihan ok asia vaatia kumppanilta jos se on itselle tärkeä. Se on myös saavutettavissa ja ylläpidettävissä ainakin niin kauan kun jokin erikoinen aineenvaihduntaan vaikuttava sairaus ilmenee tai lääkitys aloitetaan. Toki jokaisella omat geeninsä mutta näin yleistettynä.

Huh, mieheni on sentin pidempi ja kun hän viimeksi painoi 75 kiloa, oli hän toipumassa vaikeasta sairaudesta ja aika ankean näköinen

Vierailija
85/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella lihavalla miehellä on varaa vaatia itselleen hoikka puoliso.

Vierailija
86/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fdhdh kirjoitti:

Ei kannata erehtyä laskemaan kiloja, vaan ymmärtää, että kumppanin ei haluta olevan lihava. That's the point. Ja tämän ymmärrän. Olen itse hoikka ja liikunnallinen enkä jostain syystä tykkää lihavien ulkonäostä, sorry. Lihavia, mukavia ystäviä minulla on, mutta kumppani on toinen juttu.

Kilot vaikuttavat yllättävän moneen asiaan, tästä minulla on kokemuksia. Jääkaapin sisältö oli exän kaupankäynnin jälkeen minun mittapuuni mukaan laaduton. Samoin hänen tekemänsä ruoka. Vaatemaku oli erilainen. Ja mikä vaikeinta, vapaa-ajan viettotavat eri planeetoilta. Liikunta ja mökillä puuhailu eivät häntä kiinnostaneet vaan kaikki "helppo ja mukava". Lomanviettotavat ja -kohteet eivät natsanneet. Eihän siitä tullut mitään.

Minun mieheni taas pysyy helpohkosti ihannepainossaan. Itse olen lihonut suhteen aikana ja kyllä on vaikeaa motivoitua laihduttamaan kun kumppani ostaa kaappeihin kaikenlaista herkkua. Ihan lähtien juustosta, jauhelihasta tai jogurteista on tämän kumppanin kanssa muuttunut tottumukset sokeri ja rasvapitoisempiin. Yritimme harrastaa yhdessä liikuntaa, mutta koska liikunnan teho oli hänen kanssaa matalampi ja sohva houkutteli liian usein, olen palannut tapaani liikkua yksin. Pitemmälle vaellukselle, hiihtolenkille tai usein ihan salillekin saa olla anelemassa mukaan. Myös suurempi unen tarve ja päiväuni-rutiini ottavat minua päähän, etenkin juuri vaikka mökillä, missä haluaisin itse ottaa vapaista kaiken irti puuhaamalla kaikenlaista. 

--> eli ei se ihannepaino ole sen aktiivisen ja terveelliseen elämään panostavan henkilön tae.

Kumppaniko pakottaa tunkemaan sitä moskaa kurkkuun vai eikö itsekuri riitä pitään näppejä erossa? Miehelläsi ei ole siis ongelmia painon kanssa mutta sinä pakotat hänetkin laihduttamaan ja liikkumaan kun et yksin pysty? Jännä kuinka miehenkin pitää kärsiä laihiksella kun nainen laihduttaa....

Vierailija
87/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, mitä mieltä olette esimerkiksi naisesta, joka haluaa ehdottomasti miehen, jolla on hiukset?

Sanotaan, että olette Jamppa 20v, pää täynnä tukkaa, joten menisitte tällaisen naisen kriteereihin. Menette yhteen naisen kanssa. Vuodet kuluvat, mutta yhtäkkiä menetätkin hiuksesi syöpähoitojen takia. Vaikealla hetkellä nainen lähtee lätkimään sen sijaan, että tukisi sinua. Tai haluat mennä armeijaan ja ajat hiuksesi liian lyhyiksi naisen mielestä - hän lähtee taas. Tai miestyypillisesti kaljuunnut, nainen lähtee taas vaikka teillä olisi ollut yhteisiä vuosia.

Tälläisen kuvan myös jotain tiettyä painoa x vaativa ihminen antaa itsestään. Ja oikeastaan haluaisin tuoda tämän ajatuksen sen takana, miksi kriteerin täyttävätkin voivat jättää vastaamatta näille ihmisille. Ehkä myös herättää miehien ajatuksen siitä, miltä tuntuu, kun vaaditaankin yhtäkkiä ominaisuutta, joka voi muuttua omien ratkaisujen seurauksena tai sairauden yms. seurauksena enkä sitä iän ikuista pituutta, koska se on jokseenkin pysyvä, passiivinen ominaisuus. Joko olet esimerkiksi 160 cm pitkä tai et, etkä huomenna kasva tai kutistu yhtäkkiä 20 senttiä. 

Vierailija
88/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiallista kuin naisten pinnalliset kriteerit: "Olethan yli 180 cm." "Onhan sinulla miehinen ääni." "Onhan sinulla parta."

Sorry, naiset, mutta olette pinnallisia, joten teidän on turha haukkua meitä miehiä. :)

OK. Te miehet olette pinnallisia, antakaa meidän naisten olla myös. Turha itkeä täällä asiaa. Laita Tinderiin/ livenä ihan mitä vaatimuksia naisen ulkonäölle, mitä haluat, anna meidän naistenkin laittaa.

Vierailija
89/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK että tämä kriteeri profiilissa. Osaanpas jättää tälläisen idiootin väliin. Kyllä kuvasta näkee ihmisen koon. Kuvia voipyytää lisää chattailessa ja tällöin voidaan myös videochata niin tilanne paljastuu.. Ainiin ainut ongelmahan on silloin kun tuskin viitsitään toiseen apeissa tutustua ja halutaan ekalla tapaamiskerralla sänkyyn. Ymmärrän jos läski ei saakkaan pikku jorkkaa pystyyn ja pettys tästä;)

Itse en ainakaan tinderistä etsi kirjekaveria tai netti chatti tuttavuutta niin jos nainen haluaa vain viestitellä ilman näkemistä niin nainen menee vaihtoon hyvin nopeasti

Vierailija
90/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvista näe kokoa. Monet ovat paisuneet nyt korona-aikana, mutta silti laittavat kuvia ennen sitä.

Vierailija
91/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 84-10 kiloa? Mikäli nainen toivoo miehen painavan vähintään 74 kiloa, niin olettaisin suurimman osan täyttävän tuon kriteerin. Mikäli taas mies toivoo naiselta jotain vähimmäispainoa, niin varsin erikoinen toive sekin. 

Mutta hän toivoi naisen painavan vähemmän kuin hän itse JA vähintään 74 kiloa.

Aika tarkkaa on.

Vierailija
92/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuvista näe kokoa. Monet ovat paisuneet nyt korona-aikana, mutta silti laittavat kuvia ennen sitä.

No kaipa nämä henkilöt valehtelevat painonsakin yhtä helposti.

Vierailija
93/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasvokuvissa muokataan posket lommolle, vaikka totuus on aivan toista. Olkaa nyt rehellisesti itsenne kokoisia.

Vierailija
94/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kriteeri kaventaa tarjolla olevien määrää. Ei ne pari kiloa tai senttiä oikeasti sitten vaikutakaan, kun Se Oikea osuu kohdalle.

Pistämällä tuollaisia vaatimuksia profiilin ohittaa usein myös sellaiset, jotka nämä kriteerit täyttävät.

Ei pidä paikkaansa. Mitä siitä välittää, jos lauma typeriä naisia vetää herneet nenäänsä? Jokainen mies tajuaa, ettei sellaista kannata riesakseen ottaa. Minulla oli aika tiukat kriteerit aikanani ja se poiki vain hyvännäköisiltä naisilta fiksuja viestejä. Aluksi kun ei ollut mitään vaatimuksia, niin olihan se turhauttavaa jutella päiväkausia naisten kanssa, joista jokainen sitten osoittautuivat kunnon ihratiinuiksi. Silloin takuulla menetin kontaktin moneen hyvännäköiseen ja fiksuun naiseen, kun jutustelin ihratiinujen kanssa. Vieläkin sylettää kun muistelee niitä aikoja.

Vierailija
95/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeesti miettiä, miksi jonkun idi00tin mielipide saa aikaan niin kauhean voimakkaita tunnereaktioita itsessä. Ihan oikeasti, tollassena on varmaan hirveän raskasta elää kun kaikesta pitää vetää hernepelto nenään ja vatvoa palstoilla vuosikausia. Mitä jos vaan toteisit, että jaa, tommonen ihminen, ei o mun juttu, seuraava.

Vierailija
96/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lihavuus on vain tervettä ja miehekästä rotevuutta. Naisella se aiheuttaa pohjanoteerauksen markkina-arvoon.

Vierailija
97/167 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeesti miettiä, miksi jonkun idi00tin mielipide saa aikaan niin kauhean voimakkaita tunnereaktioita itsessä. Ihan oikeasti, tollassena on varmaan hirveän raskasta elää kun kaikesta pitää vetää hernepelto nenään ja vatvoa palstoilla vuosikausia. Mitä jos vaan toteisit, että jaa, tommonen ihminen, ei o mun juttu, seuraava.

et vissiin ole lukenut ketjua..

tässähän on ihmetelty, mitä ihmettä tuo koko painotoive edes tarkottaa. kun on niin sekavasti muotoiltu.

ei kukaan ole mitään itkenyt, kun ei tuota miestä itselleen saisi

Vierailija
98/167 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fdhdh kirjoitti:

Kumppaniko pakottaa tunkemaan sitä moskaa kurkkuun vai eikö itsekuri riitä pitään näppejä erossa? Miehelläsi ei ole siis ongelmia painon kanssa mutta sinä pakotat hänetkin laihduttamaan ja liikkumaan kun et yksin pysty? Jännä kuinka miehenkin pitää kärsiä laihiksella kun nainen laihduttaa....

Kohtuullisen terveellinen ruokavalio ja jaettu liikunnan ilo = pakottamista laihdutuskuurille. Asia selvä. 

No kiitos kuitenkin kun vahvistit sen, että miesten perimmäinen syy hakea aktiivista ja liikunnallista naista ei ole se, että harrastettaisi yhdessä molemmille mieluisia liikuntalajeja ja että kumppani olisi terve, vaan se, että nainen olisi laiha.

Vierailija
99/167 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet, mitä mieltä olette esimerkiksi naisesta, joka haluaa ehdottomasti miehen, jolla on hiukset?

Sanotaan, että olette Jamppa 20v, pää täynnä tukkaa, joten menisitte tällaisen naisen kriteereihin. Menette yhteen naisen kanssa. Vuodet kuluvat, mutta yhtäkkiä menetätkin hiuksesi syöpähoitojen takia. Vaikealla hetkellä nainen lähtee lätkimään sen sijaan, että tukisi sinua. Tai haluat mennä armeijaan ja ajat hiuksesi liian lyhyiksi naisen mielestä - hän lähtee taas. Tai miestyypillisesti kaljuunnut, nainen lähtee taas vaikka teillä olisi ollut yhteisiä vuosia.

Tälläisen kuvan myös jotain tiettyä painoa x vaativa ihminen antaa itsestään. Ja oikeastaan haluaisin tuoda tämän ajatuksen sen takana, miksi kriteerin täyttävätkin voivat jättää vastaamatta näille ihmisille. Ehkä myös herättää miehien ajatuksen siitä, miltä tuntuu, kun vaaditaankin yhtäkkiä ominaisuutta, joka voi muuttua omien ratkaisujen seurauksena tai sairauden yms. seurauksena enkä sitä iän ikuista pituutta, koska se on jokseenkin pysyvä, passiivinen ominaisuus. Joko olet esimerkiksi 160 cm pitkä tai et, etkä huomenna kasva tai kutistu yhtäkkiä 20 senttiä. 

Näin on, kauneus on katoavaista. Ennustan, että äärimmäisen tiukkoja ulkonäkökriteerejä asettavilla on yksinäinen vanhuus edessä. Kuinkahan he kestävät omaa rapistuvaa ulkonäköään.. Kaikesta terveestä elämästä huolimatta 40 ikävuoden jälkeen mulla alkaa kasvonpiirteet valahtaa alaspäin ja niska lyhentyä, joka oli ihan odotettavissa kun katson vanhempia sisaruksiani. Onneksi en ole niin kovin ulkonäkökeskeinen ollut koskaan, että olisin pariutunut jonkun salimaken kanssa, muutenhan tässä alkaisi kuumottelemaan kun oma habitus muuttuu vaikka vääntyisin mille mutkalle.

Vierailija
100/167 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK että tämä kriteeri profiilissa. Osaanpas jättää tälläisen idiootin väliin. Kyllä kuvasta näkee ihmisen koon. Kuvia voipyytää lisää chattailessa ja tällöin voidaan myös videochata niin tilanne paljastuu.. Ainiin ainut ongelmahan on silloin kun tuskin viitsitään toiseen apeissa tutustua ja halutaan ekalla tapaamiskerralla sänkyyn. Ymmärrän jos läski ei saakkaan pikku jorkkaa pystyyn ja pettys tästä;)

Itse en ainakaan tinderistä etsi kirjekaveria tai netti chatti tuttavuutta niin jos nainen haluaa vain viestitellä ilman näkemistä niin nainen menee vaihtoon hyvin nopeasti

Voit olla ihan varma, että yksikään nainen ei halua sinun kanssa kirjeenvaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä