Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat vinkit yksinäisyyden poistoon

Vierailija
18.04.2022 |

Jaetaan tähän ketjuun parhaat vinkit yksinäisyyden poistoon.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole introvertti.

Problem solved.

Vierailija
142/171 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsena kirjan onko sinulla ystävä, se kirja on vieläkin mulla, katselen sitä toisinaan.

Ystävä voi olla vaikkapa puu.

Olin aiemmin hirveän sosiaalinen ja nautin siitä, mun sanottiin tuovan valoa pimeyteen.

Luonteeltani olen liian kiltti ja ystävällinen, vaikka siitä toisinaan kärsii otan opiksi.

Haluaisin kiltin miehen jolle tehdä ruokaa, joka antaa läheisyyttä. 

Yhteisiäkin harrastuksia saisi olla, ja omiakin myös omaa tilaa tarvittaessa.

Nämä ovat mun haaveita en lataa tinderiä enkä kinderiä en vieraile treffisivustoilla.

Saan helposti ystäviä tunnistan käden puristuksesta jo pidänkö ihmisestä vai en.

Koronan takia käden puristukset jäivät taakse, katson sitten ihmistä silmiin pidänkö vai en.

En pidä yhteyttä ihmisiin jotka vain vaatii antamatta mitään mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin reilut 30v sitten. Suosittelen, ei tarvitse olla yksin.

Vierailija
144/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira mutta täytyy tietää mitä koiran pitäminen vaatii

Vierailija
145/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin naimisiin reilut 30v sitten. Suosittelen, ei tarvitse olla yksin.

yksin voi olla myös jos on naimisissa jos olla lellotellaan vaan ts henkistä yksinäisyyttä

Vierailija
146/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinä, joka jaksat houkutella yksinäistä ihmistä tapaamiseen. Jatka vain samaan malliin. Kyllä hän joku päivä rohkaistuu ulos. Tsemppiä !

Vierailija
147/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssilattia ja tanssiorkesteri. Tuolien, pöytien, biljardipöydän lisäksi.

Vierailija
148/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lätkän mm-kisat. Mene johonkin kannatustilaisuuteen, usein baarissa. Puhu lätkästä ja kannusta Suomi voittoon. Ihmiset iloisia ja yhteinen puheen aihe.

Vierailija
149/171 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käymään uimahallissa, siellä käy muitakin yksinäisiä, alat vaan juttelemaan ajankohtaisesta aiheesta vaikka nyt mm jääkiekko, ja saunan lauteilla voi myös jutella kanssaihmisten kanssa ihan mistä vaan , kertoa omista asioistaankin, rohkeasti vaan!

Vierailija
150/171 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt miulle riitti !

Mie lähen meril !

Vierailija
151/171 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämainen tanssi harrastuksena. Yhteisö on maanlaajuinen, jopa maailmanlaajuinen esiintymiset hitsaa yhteen ja tapahtumat. 

Lemmikki, ottaisin jos voisin.

Vierailija
152/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta miljoonakaupunkiin ulkomaille. Siellä on yleensä todella paljon kaikkia tapahtumia missä nimenomaan tarkoituksena on tutustua uusiin ihmisiin. Luulisin että isommissa kaupungeissa Suomessa voisi olla samankaltaista toimintaa.

Vierailija
153/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa halutessaan voi laittaa liikkeelle huhun, että on rikas. Naisten kannattaa liittää huhuun, että ovat nymfomaaneja, miesten, että ovat isoaseisia.

Vierailija
154/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada lapsia. Et ole yksin n. 15-vuoteen ja suorastaan toivot, että saisit olla joskus yksin. Mä tajusin vasta lapset saatuani, että olen oikeastaan tosi introvertti. Noh, joskus ne lentävät pois kotoa ja sitten varmaan tuntuu yksinäiseltä, ainakin aluksi.

Vierailija
155/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin kissan

Vierailija
156/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yksinäisyys lähti helpottamaan, kun pakotin itseni ulos ihmisten keskelle päivittäin. Moikkasin kaupan kassaa. Sit aloin moikkaamaan sitä toista henkilöä, joka lukee samaan aikaan päivän lehden kirjastossa. Kävin lukupiirissä kirjastossa, vaikkei ne kirjat niin kummoisia olleet, mutta on ollut helpompaa keskustella kun kaikilla on yhteinen aihe. Jotenkin on paljon helpompi olla nyt, kun ympärillä on tuttuja naamoja, joita voi moikkailla kadullakin ja vaihtaa kaupassa pari sanaa, jos kohdataan. Oon ryhtynyt käymään syömässä työttömien lounailla, vaikka itse oon sairauseläkkeellä. Siellä on mukava jutella. Ehkä isoin muutos on, että lakkasin etsimästä sydänystävää ja aloin vaan etsiytymään ihmisten seuraan. Toiveissa on, että löytyisi ihan ystäviäkin, mutta tämä kevät on kyllä tuonut paljon toivoa ja iloa elämään.

Vierailija
157/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet tapaamaan MYYtä

Vierailija
158/171 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastojen tapahtumat! Aivan mahtavia paikkoja tavata uusia ihmisiä ja osallistua keskusteluun. Kirjastot ovat matalan kynnyksen kohtaamispaikka ja tuoneet avun monelle yksinäiselle - myös itselleni. En uskonut, että näin "vanhana" voisi vielä saada näin ihania ystäviä!

Vierailija
159/171 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lemmikki; vaikka kissa tai koira. Siinä joutuu keskittymään toiseen elävään olentoon ja huolehtimaan sen hyvinvoinnista. Elämän keskipiste kotona siirtyy väistämättä itsen ulkopuolelle ja toinen elävä olento antaa syötteitä huomiolle. Ja toisen olennon tekeminen onnelliseksi tuottaa iloa myös itselle.

Vapaaehtoistyönä ystävänä oleminen jollekulle, mieluusti pitemmällä aikavälillä, että ehtii oikeasti tutustua ja tottua toiseen ihmiseen. Esim. Punainen risti opastaa ja järjestää. Myös MLL järjestää ystäväksi maahanmuuttajaäidille -toimintaa. Tässä olisi jo keskustelunaiheet valmiina, kun harjoitellaan suomenkieltä, samoin menoseuraa jos haluaisitte mennä yhdessä katsomaan elokuvia, näyttelyitä, kahville, ostoksille, toisen teistä kotiin tekemään yhdessä läksyjä tai vaikka kääretorttua.

Omien kontaktien ja elinpiirin laajeneminen. Tutustu naapuriin, tervehdi, jää juttelemaan, pyydä apua, anna apua, tehkää jotain yhdessä, vahdi naapurin lasta vaikka välillä. Jos kaverillasi on kiva naapuri, voitte yhdessä kaverin ja naapurin kanssa mennä vaikka kahville tai näyttelyyn. Keksikää yhteisiä menoja, ja kutsu omakin naapurisi mukaan. Kun teette juttuja yhdessä tuttavuudet syvenevät ja tutustuu myös heidän tuttuihinsa. Ehkä sieltä jostain tutun tutusta löytyisi kumppanikin.

Osallistu erilaisille kursseille ja leireille. Niistä löytyy samanmielistä porukkaa ja keskustelunaiheet on valmiina. Aloita vaikka kielikurssi samasta kielestä, joka on naapurisi tai maahanmuuttajaystäväsi koti/äidinkieli. Tapaa kurssikavereitasi myös kurssin ulkopuolella, auta läksyissä, pyydä apua, tervehdi ja kysy kuulumiset, pyydä kahville tekemään läksyjä yhdessä jne. Ja voit pyytää omaa naapuriasi/maahanmuuttajaystävääsi auttamaan lausumisen hiomisessa ja myös vaikka niissä läksyissä.

Tietenkään kaikki ihmiset eivät halua tutustua eikä olla missään tekemisissä. Kuitenkin kun sitkeästi juttelee ihmisille löytyy sieltä yleensä joku/joitakin, jotka myös kiinnostuvat sosiaalisesta kanssakäymisestä. Ja näistä voi tulla ihan ystäviäkin. Onnistumisen mahdollisuuksia nostaa huomattavasti se, jos teillä on jotain yhteisiä tavoitteita. Ja jos tottuu juttelemaan ja heittämään läppää kaikenlaisten ihmisten kanssa, ei se jännitä niin paljon kun joskus se ihastuskin tulee vastaan.

Vierailija
160/171 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman henkisen seuran etsiminen voi olla haaste mutta harrastuksista ja työpaikaltakin voi löytyä ystäviä joilla on yhteisiä asioita jotka yhdistää ja poistaa siten yksinäisyyttä.

Erakoituminen ja yksinäisyys on yksilöllistä. Luottamuksen puute ja ujous ja arkuus vaikuttavat moniin asioihin ja siksi yksinäisyys luo ahdistusta.

Ei aina ole helppoa löytää kaveripiiristä ystävää vaikka näin luulisi olevan.

Itsekkin olen yksinäinen mutta sosiaalinen omissa oloissa viihtyvä persoona. Ystäviä on paljon mutta vain muutama jonka kanssa voi asioista ym keskustella avoimesti ja ilman pelkoa.

Tämä osoittaa vain ystävien ympärillä olon olevan lähinnä pintapuolista eikä sydän ystäviä ole siksi kenelläkään montaa.

Itselläni on vain yksi sydän ystävä ja se on paljon tärkeämpi kuin muut ystävät yhteensä. Suhteet kehittyy usein ystävyydeksi ajan kanssa. Se on sitä luottamuksen rakentamista ja avoimuuden kasvattamista pikku hiljaa.

Yksikin hyvä ihmis suhde on tärkeä kaikille. Siinä korostuu kaikki mikä on ihmiselle tärkeää ja antaa olla oikeasti oma itsensä vikoineen ja mielipiteiden ym kautta. Helppoa ei ole sellaista löytää. Omalla kohdalla se yhteisymmärrys ja luottamus rakentui vuosien kuluessa ja panostus kannatti.

Tärkeistä ihmisistä ympärillä voi tulla rasite ja siksi sanonta sukuaan ei voi valita mutta ystävät voi, pitää paikkansa. Erilaisuus ja avoimuus antaa joskus mutta ottaa paljon pois ja siinä tulee esiin hyviä ja huonoja kokemuksia tasaisena virtana eteen usein.

Karsinta tulee eteen joka tapauksessa. Pintapuoliset suhteet ystävyydestä näyttää ne ajan kanssa ja tuo esiin myös samoja arvoja ym joita molemmat arvostaa.