Onkohan enää muita konservatiiveja kuin mä ja mieheni?
Vähiin käydään tässä monenkirjavassa maailmassa.
-ei seksiä ennen avioliittoa
-abortille nounou, jokaisen tulee tietää mihin ryhtyy kun on yhdynnässä. Ainoastaan äidin hengen ollessa vaarasaa voi raskauden keskeyttää.
-erota ei saa, jos nyt puoliso ei ole joku pettäjä/alkkis/hakkaaja/ilkeilijä.
-sukupuolia on 2, plus korkeintaan syntymässään selkeästi hermafrodiitit mitkälie.
-homoseksuaalisuus on perversio
-Ihmisen on oltava vastuuntuntoinen - jos huomaat virkailijan tehneen virheen sinun eduksesi, ilmoitat hänelle. Löytämäsi lompakon viet poliisille.
-Et käytännössä valehtele juuri koskaan, jos kohteliaisuusvalheita ei lasketa.
-Maksat verosi iloiten.
-Et pysty jäämään työttömäksi kotiin lojumaan, jos vaan jostain kiven alta töitä löytyy.
-juhlapyhien aattoina kotiisi on tervetulleita niin syrjäytyneet kuin menestyjät. Emme ajattele "ihmisen pitää voida aina valita seuransa."
En yritä olla parempi tai arvokkaampi kuin muut. Rakastan ihmisiä ja haluan kuunnella heitä. En ole kireä ihminen, vaan porukassa hauska.
Mutta joskus nuo listassa on olleet itsestäänselviä hyveitä, joiden noudattaminen ei ihmisillä ollut vaikeaa.
Ja surettaa, että noita ei noudateta enää.
Ja olen sitä mieltä, että jos noita noudatettaisiin, ei olisi niin paljon ahdistuneisuutta ja pirstaleisuutta yhteiskunnassa.
Mutta mielenkiintoista on elämä. Emme nykyään käytännössä voi oikeastaan puhua noista ääneen, se on kiellettyä - tai jos ei ole kiellettyä, niin se ei ole trendikästä eikä edusta valveutuneen ja voimaantuneen ihmisen ihannetta nykyään. Tonttimme käy hyvin pieneksi.
Kommentit (64)
Tunnen aloittajan kaltaisia ihmisiä ja ovat ihan ystävällisiä ja ok. Itse olen joissakin kysymyksissä eri linjoilla, mutta ei me niistä viitsitä tapella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno nimi ahdasmielisyydelle.
Voit kutsua mua siksi miksi haluat. Mutta aloitusviestini sisältää monia vanhoja viisauksia.
Ihminen itsessään ei yhteiskunnan modernisoitumisesta huolimatta muutu, vaikka tästä laitetaan 1000 vuotta eteenpäin.
-Se täytyy sanoa, että mihinkään ahtaaseen diktatuuriin tai sensuuriin en konservatiivisuudesta huolimatta usko.
Vai niin? Kyllä nuo juttusi viittaavat vahvasti tuonne P e r s u - F a s i s t i-osastolle, vaikka yrität ajatuksiasi siistiä ja peitellä. Pikkasen tykkäät Trumpista ja vähän sellainen mukava diktatuurikin kiinnostaisi?
S.B. kirjoitti:
Oletko pohtinut, että miksi noita mainitsemiasi asioita ei ehkä pidetä itseestäänselvinä hyveinä?
Tunnut myös itse tuomitsevasi monia asioita, kuten homouden, esiaviollisen seksin ja abortin, mutta et ilmeisesti hirveästi pidä siitä, että teidän puheitanne tuomitaan. Tässä voisi ehkä piillä jokin vinkki, joka voisi selittää sitä, miksi teihin suhtaudutaan kielteisesti puheidenne jälkeen.
Hmm - mutta et kai itse sorru kaksoisstandardeihin?
Koska liberaalitkin toivovat että muutkin ajattelisivat avaran modernisti, niin emmekö me konservatiivit saa toivoa muista niin?
Ei kai liberaalit/avarakatseiset ole kuitenkin kaventamassa sitä, miten 100 % ihmiskunnasta tulisi ajatella?
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Ap teki tuossa sellaisen kivan ja kaunistellun listan ajatuksistaan, mutta jopa siellä oltiin jo ainakin pikkaisen Trump-faneja. Ja sellaiseen ahtaaseen diktatuuriin ei uskota, mutta ehkä kuitenkin vähän lievempään diktatuuriin?
Vähän aikaa kun Ap kirjoittelee, niin eiköhän sieltä paljastu se todellinen luonne?
Rivien välistä se näkyy jo aika selvästi.
Jos sä musta oot leipomassa trumpistia ja putinistia niin ei onnistu.
Voin mä luetella Trumpin hyvät puolet:
-ei kannata aborttia
-oman maan etu on ensisijainen ja saikin talouden kaudellaan kukoistamaan
-on realisti mehikaanien suhteen
Mutta muutoin ko.herra on öykkäri. Ympäristöasioista ei välitä pätkääkään.
Putin...ainut hyvä puoli on heteronormatiivisuus. Muuta en hänestä löydä. Heterona ei ole sitä uskollisinta sorttia, koska hoitoja ja sivusuhteita on siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap teki tuossa sellaisen kivan ja kaunistellun listan ajatuksistaan, mutta jopa siellä oltiin jo ainakin pikkaisen Trump-faneja. Ja sellaiseen ahtaaseen diktatuuriin ei uskota, mutta ehkä kuitenkin vähän lievempään diktatuuriin?
Vähän aikaa kun Ap kirjoittelee, niin eiköhän sieltä paljastu se todellinen luonne?
-ei kannata aborttia
-on realisti mehikaanien suhteenMutta muutoin ko.herra on öykkäri. Ympäristöasioista ei välitä pätkääkään.
Putin...ainut hyvä puoli on heteronormatiivisuus. Muuta en hänestä löydä. Heterona ei ole sitä uskollisinta sorttia, koska hoitoja ja sivusuhteita on siellä täällä.
Juttele sinä vaan! Sieltä se N A T S I paljastuu kun pikkaisen pintaa rapsuttaa.
Liberaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaali kirjoitti:
Valitettavasti suvaitsemattomia ja omaan totuuteensa uskovia ihmisiä on vielä runsaasti jäljellä.
Pitäisikö raiskatun tytön vielä synnyttää lapsikin?
No jaa, tuo on ainut kohta jossa vois joustaa.
En halua tästä aborttikeskustelua, mutta kerran aloitit: täytyy muistaa, että sikiö ei ole osa äitiä, vaan erillinen ihminen, ainutlaatuisen DNA:n kanssa.
Vauva käyttää äidin kehoa vain kehittymiseen sen 9 kk ajan, sen jälkeen on seuraavat 80-90 vuotta ties missä, toteuttaa omia juttujaan.Toki jos ei syntymän jälkeen vauva saa hoitoa, se menehtyy. Mutta se ei ole oikeutus abortille, koska silloin me voisimme lopettaa myös vammaiset ja raihnaiset vanhukset.
Juuri tuollaisten päätelmien takia en ymmärrä teitä konservatiiveja.
Siksi toisekseen en ymmärrä, miksi seksiä ei saisi harrastaa avioliiton ulkopuolella. Mitä haittaa siitä on, ettei halua laillistaa suhdettaan?
Vastaukseksi voisi kelvata vaikka se, että jos oikein muistan, niin Suomessa tehdään vuosittain 63 000 aborttia, joista yli 90 % tehdään sosiaalisista syistä.
Eli homma ei pelitä. Jos tuo määrä käännettäisiim vaikka jonkun 63 000 asukkaan kaupungin menehtymiseksi, järkyttäisi se kaikkia.
En halua puhua abortista, koska luulen että kohta ketju poistuu. Naisten oikeuksia kun ei tällä saralla saa tinkiä....
Väitätkö, että avioliitossa olevat eivät tee abortteja?
En mä semmoista jaottelua ole tehnyt. Jokainen yhdyntä avioliitossakin voi johtaa raskautumiseen, mutta se asia tulee käydä puolison kanssa läpi.
Ehkäisy on, lapsiluku alle 5, mutta koska puoliso on myös vastuuntuntoinen ja oikein lapsirakas, niin ei-suunniteltu raskaus ei kaataisi meidän liittoa. Kiirettä tosin pukkaisi...🙂
Täytyy etsiä vastuuntuntoinen puoliso (jonka kanssa synkkaa ja jota rakastaa). Siitä lähdetään.
Aloittaja
Olen Suomen mittakaavassa selkeästi konservatiivisemmalla puolella, mutta ap:n lista on kyllä todella äärimmäinen. Minä itse olen arvoistani huolimatta eronnut ja on lapsiakin. Oli kova paikka ja liian kauan suhteessa pysyin. Ihan lastenkin vuoksi katsoin parhaaksi lopulta pistää pelin poikki. En ole kellekään, korostan kellekään, kertonut totuutta siitä, miten pahoiksi riitamme äitiyvät aina väkivaltaan asti. Enkä tule kertomaankaan, koska kyse on lasteni isästä, ja meillä on yhteishuoltajuus. Tilanne saatiin eron avulla rauhoitettua, mutta en voisi lasten vuoksi laittaa lähipiiriämme vihaamaan lasteni isää ja omasta puolestanikin häpeän tapahtuneita.
Elämä ei tosiaan ole niin mustavalkoista, ja varsinkin se on hyvä muistaa, ettei koskaan voi tietää, mikä totuus toisen elämästä on. Varmaan monet ajattelevat minunkin eronneen todella kevyin perustein. Kulissithan pidettiin kunnossa loppuun asti. Ex-mieheni oli hyvä seuramies pariskuntaillallisilla, vastuullisessa työssä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei kannata aborttia
-on realisti mehikaanien suhteenMutta muutoin ko.herra on öykkäri. Ympäristöasioista ei välitä pätkääkään.
Juttele sinä vaan! Sieltä se N A T S I paljastuu kun pikkaisen pintaa rapsuttaa.
En kannata uusnat*iuttakaan, se aate vihaa ihmisiä.
Kulttuurikriittinen olen. Kyllä, suhtaudun Lähi-Idän ja Af_rikan sarven erään maan edustajiin kriittisesti, kulttuurinsa takia, en ihonvärin.
Silti heissä on ihania yksilöitä, mutta isoina laumoina voivat tehdä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olen Suomen mittakaavassa selkeästi konservatiivisemmalla puolella, mutta ap:n lista on kyllä todella äärimmäinen. Minä itse olen arvoistani huolimatta eronnut ja on lapsiakin. Oli kova paikka ja liian kauan suhteessa pysyin. Ihan lastenkin vuoksi katsoin parhaaksi lopulta pistää pelin poikki. En ole kellekään, korostan kellekään, kertonut totuutta siitä, miten pahoiksi riitamme äitiyvät aina väkivaltaan asti. Enkä tule kertomaankaan, koska kyse on lasteni isästä, ja meillä on yhteishuoltajuus. Tilanne saatiin eron avulla rauhoitettua, mutta en voisi lasten vuoksi laittaa lähipiiriämme vihaamaan lasteni isää ja omasta puolestanikin häpeän tapahtuneita.
Elämä ei tosiaan ole niin mustavalkoista, ja varsinkin se on hyvä muistaa, ettei koskaan voi tietää, mikä totuus toisen elämästä on. Varmaan monet ajattelevat minunkin eronneen todella kevyin perustein. Kulissithan pidettiin kunnossa loppuun asti. Ex-mieheni oli hyvä seuramies pariskuntaillallisilla, vastuullisessa työssä jne.
En mä sua erostasi tuomitse, koska selkeästi et ole kevyin perustein eronnut. Aloitusviestissä oleviin ero-kohdan poikkeuskohtiin tuo sun tarina sopii lisäksi.
Ei kukaan pysty olemaan esim.narsistin kanssa saman katon alla ilman, että mielenterveys on pian päreinä.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Oletko pohtinut, että miksi noita mainitsemiasi asioita ei ehkä pidetä itseestäänselvinä hyveinä?
Tunnut myös itse tuomitsevasi monia asioita, kuten homouden, esiaviollisen seksin ja abortin, mutta et ilmeisesti hirveästi pidä siitä, että teidän puheitanne tuomitaan. Tässä voisi ehkä piillä jokin vinkki, joka voisi selittää sitä, miksi teihin suhtaudutaan kielteisesti puheidenne jälkeen.
Hmm - mutta et kai itse sorru kaksoisstandardeihin?
Koska liberaalitkin toivovat että muutkin ajattelisivat avaran modernisti, niin emmekö me konservatiivit saa toivoa muista niin?
Ei kai liberaalit/avarakatseiset ole kuitenkin kaventamassa sitä, miten 100 % ihmiskunnasta tulisi ajatella?
Aloittaja
Toivoa saa. Mutta ymmärtänet varmaan, miksi se, että sinä saisit tuomita muita, mutta että muut eivät tuomitsisi sinua, on hieman ongelmallinen asetelma.
Tässä mielessä liberaalit eivät varmaankaan itse tuomitsisi toisia, tai tuomitsisivat vain tuomitsevaisuutta. Tällainen yhteiskunta vaikuttaisi ristiriidattomammalta kuin sellainen, jossa ihmiset tuomitsisivat, mutta eivät itse tulisi tuomituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sua erostasi tuomitse, koska selkeästi et ole kevyin perustein eronnut. Aloitusviestissä oleviin ero-kohdan poikkeuskohtiin tuo sun tarina sopii lisäksi.
Ei kukaan pysty olemaan esim.narsistin kanssa saman katon alla ilman, että mielenterveys on pian päreinä.
Aloittaja
Pointti, ettet lähipiirissäni olevana tietäisi, mistä syistä erosin.
Vastaus kysymykseen: Toivottavasti ei.
Toisaalta on hauska nähdä että verojen maksu mielletään konservatiivisuuden piirteeksi. Ameriikan konservatiivien mielestähän verot ja terveydenhuolto on täyttä kommunismia.
Tiukkapipoisuus onneksi hellittää iän ja elämänkokemuksen myötä. Tulee lisää ymmärrystä ja myötätuntoa.
Itse olen 72-vuotias ja osaan jo antaa kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
...mielipiteitä? Ja onko muita samoin ajattelevia? En halua vastakkainasettelua, vaan rauhallista pohdintaa.
Ketjun aloittaja
Venäjällä on paljonkin konservatiivejä ja jälki näkyy. Suomalaisten kannattaisi alkaa länsimaisiksi ja hyväksyä muunlaiset ihmiset ja teot jos se ei aiheuta muille vahinkoa. Aika paljon kannattaisi ottaa mallia hollannin kansasta.
Eli verot maksetaan ilolla, vaikka ne käytettäisiin abortteihin ja homopropagandaan?
Vierailija kirjoitti:
Liberaali kirjoitti:
Valitettavasti suvaitsemattomia ja omaan totuuteensa uskovia ihmisiä on vielä runsaasti jäljellä.
En halua tästä aborttikeskustelua, mutta kerran aloitit: täytyy muistaa, että sikiö ei ole osa äitiä, vaan erillinen ihminen, ainutlaatuisen DNA:n kanssa.
Vauva käyttää äidin kehoa vain kehittymiseen sen 9 kk ajan, sen jälkeen on seuraavat 80-90 vuotta ties missä, toteuttaa omia juttujaan.Toki jos ei syntymän jälkeen vauva saa hoitoa, se menehtyy. Mutta se ei ole oikeutus abortille, koska silloin me voisimme lopettaa myös vammaiset ja raihnaiset vanhukset.
Nainen voi halutessaan poistaa kohdun limakalvon, jos kuukautiset jäävät tulematta. Seurauksena on kuukautisvuoto. Vammaiset ja raihnaiset vanhukset eivät ole kiinni naisen kohdun limakalvossa eikä heidän elämäänsä heilauta millään tavalla se, onko jollain naisella kuukautisvuotoa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Liberaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaali kirjoitti:
Juuri tuollaisten päätelmien takia en ymmärrä teitä konservatiiveja.
Siksi toisekseen en ymmärrä, miksi seksiä ei saisi harrastaa avioliiton ulkopuolella. Mitä haittaa siitä on, ettei halua laillistaa suhdettaan?
Vastaukseksi voisi kelvata vaikka se, että jos oikein muistan, niin Suomessa tehdään vuosittain 63 000 aborttia, joista yli 90 % tehdään sosiaalisista syistä.
Eli homma ei pelitä. Jos tuo määrä käännettäisiim vaikka jonkun 63 000 asukkaan kaupungin menehtymiseksi, järkyttäisi se kaikkia.
En halua puhua abortista, koska luulen että kohta ketju poistuu. Naisten oikeuksia kun ei tällä saralla saa tinkiä....
Äläpä viitsi valehdella. Abortteja tehdään Suomessa vuosittain reilusti alle 10000. Tieto löytyy helposti googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseen: Toivottavasti ei.
Toisaalta on hauska nähdä että verojen maksu mielletään konservatiivisuuden piirteeksi. Ameriikan konservatiivien mielestähän verot ja terveydenhuolto on täyttä kommunismia.
Poliittisesti Suomen konservatiivisinkin oikeisto on todella vasemmalla kansainvälisessä vertailussa. Tämä aina välillä unohtuu. Suomalainen porvari on ihan kommunisti verrattuna jenkkiporvariin. Suomessahan kaikki kannattavat esim. julkista terveydenhuoltoa. Äärioikeistokin.
Sanoisin että en vastusta konservatiivisesti ajattelijoita. Niin kauan kun he eivät pakota muita heidän muottiinsa ja päinvastoin. Saa olla eri mieltä ja kohdella muita silti hyvin ja asiallisesti.
Sitten kun homma ei ole muiden käännyttämistä, pakottamista tai kiristämistä (esim. perheenjäseneen "et oo mun lapsi enää kun paljastuit pitäväsi samasta sukupuolesta tai harrastit esiaviollista" tai "oot kivikautinen noine ahdasmielisine arvoines") vaan hyväksytään muiden eriävyys.
Ei tuomita toisia.