Onkohan enää muita konservatiiveja kuin mä ja mieheni?
Vähiin käydään tässä monenkirjavassa maailmassa.
-ei seksiä ennen avioliittoa
-abortille nounou, jokaisen tulee tietää mihin ryhtyy kun on yhdynnässä. Ainoastaan äidin hengen ollessa vaarasaa voi raskauden keskeyttää.
-erota ei saa, jos nyt puoliso ei ole joku pettäjä/alkkis/hakkaaja/ilkeilijä.
-sukupuolia on 2, plus korkeintaan syntymässään selkeästi hermafrodiitit mitkälie.
-homoseksuaalisuus on perversio
-Ihmisen on oltava vastuuntuntoinen - jos huomaat virkailijan tehneen virheen sinun eduksesi, ilmoitat hänelle. Löytämäsi lompakon viet poliisille.
-Et käytännössä valehtele juuri koskaan, jos kohteliaisuusvalheita ei lasketa.
-Maksat verosi iloiten.
-Et pysty jäämään työttömäksi kotiin lojumaan, jos vaan jostain kiven alta töitä löytyy.
-juhlapyhien aattoina kotiisi on tervetulleita niin syrjäytyneet kuin menestyjät. Emme ajattele "ihmisen pitää voida aina valita seuransa."
En yritä olla parempi tai arvokkaampi kuin muut. Rakastan ihmisiä ja haluan kuunnella heitä. En ole kireä ihminen, vaan porukassa hauska.
Mutta joskus nuo listassa on olleet itsestäänselviä hyveitä, joiden noudattaminen ei ihmisillä ollut vaikeaa.
Ja surettaa, että noita ei noudateta enää.
Ja olen sitä mieltä, että jos noita noudatettaisiin, ei olisi niin paljon ahdistuneisuutta ja pirstaleisuutta yhteiskunnassa.
Mutta mielenkiintoista on elämä. Emme nykyään käytännössä voi oikeastaan puhua noista ääneen, se on kiellettyä - tai jos ei ole kiellettyä, niin se ei ole trendikästä eikä edusta valveutuneen ja voimaantuneen ihmisen ihannetta nykyään. Tonttimme käy hyvin pieneksi.
Kommentit (64)
Vuonna 2019 on tehty n.8700 aborttia joten mistä ap repäisi tuon 63 000 aborttia? Kannattaa katsoa faktat kuntoon jos haluaa päteä.
Oletat rauhallista keskustelua kun sanot että homoseksuaalisuus on perversio ja vihjailet että sen voi vain toivoa pois?
Joo, ei. Samaan aikaan kun ymmärrän osaa listassasi nii tommonen joka loukkaa muita ihmisiä ja niiden oikeuksia eo ole OK. Kivat sulle jos et esimerkiksi aborttia halua tehdä, mutta oikeus siihen kuuluu naisille, jotka haluavat tai joutuvat sen tekemään.
Vaikutat tosi ahdasmieliseltä.
Seksi ennen avioliittoa ei tarkoita sitä, että ei huolehdita ehkäisystä, tullaan raskaaksi ja tehdään abortti. Moni elää avoliitossa nykypäivänä, käyttää ehkäisyä ja lapsi tulee sitten myöhemmin jos edes halutaan lapsia.
En ole koskaan tajunnut mitä se kenenkään napaa kaivelee onko jollakin seksiä ennen avioliittoa, meneekö edes koskaan naimisiin, onko yhden illan juttuja tms. Ei mua jaksa muiden asiat tuossa suhteessa kiinnostaa.
Mä olen saanut ihan suunnitellun lapsen avoliitossa. Elän tällä vuosituhannella.