Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut kahdessa kuukaudessa 20 kiloa ja kukaan ei huomaa mitään?

Vierailija
07.04.2025 |

Tai ainakaan sano mitään. Miksi? Varmasti lähimmillä ollut tiedossa kamppailuni painon kanssa niin olisihan se kannustavaa kuulla jotain kommenttia tai rohkaisua. Vai eikö asiasta ole tapana mainita, edes lähimpien? Taidan olla itse täysi törppö kun olen kehunut toisen onnistumisia tai muuttunutta ulkomuotoa. Itseäni varten toki tätä muodonmuutosta teen, mutta ihmettelen hiljaisuutta asian äärellä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et oo kyllä syönyt juuri mitään sitten.

Vierailija
2/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ulkonäköä ei tule kommentoida. Ei varsinkaan painoa. Jos kehut jonkun laihtumista, sehän tarkoittaa suoraan että et ollut niin hyvä kun olit lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jos tietää että toinen laihduttaa niin voi painoakin kommentoida positiiviseen sävyyn. Mutta jos et ole kertonut että laihdutat niin sitten ei parane odotella kommentteja.

Vierailija
4/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka kova pudotus nopeasti. Ehkä pelkäävät ettet voi hyvin, että olet sairastunut? Silloin olisi aika törppöä kehua hoikistumista. 

Vierailija
5/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kommentoin tuttavan laihtumista. Kävi ilmi, että hän oli sairastunut syöpään.

Vierailija
6/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ihmiset ajattelee että sinulla on jokin sairaus. Eivät viitsi aloittaa keskustelua painostasi?

Vierailija
7/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on edes teknisesti mahdollista laihtua 10 kiloa kuukaudessa? Vielä kahtena kuukautena peräkkäin. Ei ainakaan rasvakudoksesta ole kaikki lähtenyt.

Vierailija
8/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin läski että kukaan ei huomaa.

Vierailija
9/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa tarkoitan lähimpiä ihmisiä, jotka tietävät että laihdutan. Siskoani ja ystäviäni, isääni, äitipuoltani, puolisoani, anoppiani. En mitään saman firman työntekijöitä tai naapurin Eskoa. Ap

Vierailija
10/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kommentoi toiselle hänen painoaan,olipa laihtunut tai lihonut. 

Jos ihminen itse ottaa asian puheeksi, saatan sanoa, että näytät hyvältä, hieno juttu tms. Mutta vain siinä tapauksessa, että ihminen ottaa sen itse puheeksi.

Painon lasku ei välttämättä myöskään näy niin nopeasti muiden silmissä, kun pikku hiljaa tottuu. Tai sitten jos miettivät, onko laihtumisen takana joku sairaus? 

Toivottavasti sinulla on joku ammattilainen antanut ohjeet, 20 kg on hurja määrä kahteen kuukauteen.

Vierailija
11/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lähtö paino? Jos 70kg laihtuu 50 kiloseks nii ero on huomattava. Jos 170kg laihtuu 150kg painavaks niin ei välttämättä huomaa niin suurta eroa ulkonäössä

Vierailija
12/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin läski että kukaan ei huomaa.

Tämä nyt on tietysti mahdollista. Elopainoa kertynyt kyllä aikamoiset määrät, jos ei 20 kilon pudotus näy missään, mutta luulisi tuollaisen kilomäärän jo näkyvän kun vaatteetkin pienentyneet monta kokoa.

Vierailija
13/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huomaa ihmisten painon muutosta ollenkaan. Toki tuo on aika iso määrä, että saattaisin jo tajutakin jos en olis kertaakaan nähnyt tuossa välissä, mutta en välttämättä varsinkin jos on ollut paljon ylipainoa. En tiedä mikä musta aukko mulla on ihmisten painon suhteen. Siis tietysti näen eroja eri painoisten ihmisten välillä, mutta ei sitten millään jää mieleen minkä kokoiselta joku ihminen on näyttänyt vaikka 2 kk sitten, varsinkaan jos näkee useammin. 

Toisaalta enpä kommentoisi sittenkään jos tajuaisin kun ei tunnu hyvältä puheenaiheelta eikä oikein kiinnostakaan. 

Vierailija
14/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi muiden painoa. Ei kuulu mielestäni hyviin tapoihin. En myöskään halua, että kukaan muu kommentoi mun painoa.

Vierailija
15/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en huomaa ihmisten painon muutosta ollenkaan. Toki tuo on aika iso määrä, että saattaisin jo tajutakin jos en olis kertaakaan nähnyt tuossa välissä, mutta en välttämättä varsinkin jos on ollut paljon ylipainoa. En tiedä mikä musta aukko mulla on ihmisten painon suhteen. Siis tietysti näen eroja eri painoisten ihmisten välillä, mutta ei sitten millään jää mieleen minkä kokoiselta joku ihminen on näyttänyt vaikka 2 kk sitten, varsinkaan jos näkee useammin. 

Toisaalta enpä kommentoisi sittenkään jos tajuaisin kun ei tunnu hyvältä puheenaiheelta eikä oikein kiinnostakaan. 

Sama täällä. En tosiaan huomaa, onko jonkun paino pysynyt samana tai muuttunut suuntaan tai toiseen. Ikinä en ole toisten painoa myöskään kommentoinut. 

Vierailija
16/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa tarkoitan lähimpiä ihmisiä, jotka tietävät että laihdutan. Siskoani ja ystäviäni, isääni, äitipuoltani, puolisoani, anoppiani. En mitään saman firman työntekijöitä tai naapurin Eskoa. Ap

Usein sinua näkevien on vaikeampi hahmottaa painon muutosta kuin harvemmin tapaavien. Harvemmin tapaavat, etäisemmät taas haluavat olla kunnioittavia ja kohteliaita, eivätkä siksi kommentoi painoa. Myös ne läheisemmät voivat pyrkiä olemaan hienotunteisia, vaikka olisivat huomanneet muutoksen. Jos olet aiemmin jojoillut, niin tämä on ainakin yksi syy sille, että ihmiet eivät hienotunteisuuttaan tahdo kommentoida. Olisi kiusallista tehdä nyt numero hoikistuneesta varrestasi, jos historian perusteella voi olettaa sinun olevan entiselläsi juhannukseen mennessä.

Vierailija
17/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen oppinut, että toisten ihmisten ulkonäköä ei ole kohteliasta kommentoida. Varsinkaan pituutta tai painoa.

Vierailija
18/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa kommentoida toisen painoa, ei edes laihtumisesta. Ylipainoinen tyttäreni suuttui kun kerroin hänen slekeästi laihtuneen. Kuulemma aivan törkeää kommentoida toisen painoa. Varoitin sitten läheisiä etteivät vaan kommentoi laihtumista. Nykyään ei kuulu!

Vierailija
19/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavat kyllä, mutta ovat kateellisia. Laihtumisesi tuo heille epämukavan olon, kun muistuttaa heitä siitä etteivät itse pysty samaan. Jatka samaan malliin! Hieno saavutus

Vierailija
20/20 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse puheeksi laihtumisesi, jos haluat. Läheisesi ovat hienotunteisia ihmisiä, eivätkä siksi ole ottaneet asiaa puheeksi. Itsekään en kommentoi toisten muuttunutta ulkomuotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän