Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudunko maksamaan naapurin tyttären eläinlääkäri laskun?

Vierailija
18.04.2022 |

Naapuri auttoi viime viikolla minua kantamaan pöydän alakerran varastosta. Kiitokseksi tästä tipautin hänen postiluukusta suklaalevyn. En tiennyt että hänellä oli tyttärensä koira hoidossa joka oli pistellyt koko levyn poskeensa. Koira oli joutunut vatsahuuhteluun mistä lääkäri otti pyhän vuoksi vielä extra hintaa. Nyt naapuri vaati että minä maksan laskun! Miten toimisitte tilanteessani?

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiralla on tapana syödä ihmisten tavaroita, on omistajan vastuulla sekä kouluttaa koira että tuloksia odotellessa pitää huolta ettei pääse käsiksi vaarallisiin esineisiin.

Ymmärrän että naapuria ahdistaa ja suututtaa että oli vähällä käydä huonosti, mutta ei koira ole vieraitten vastuulla.

Vierailija
42/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten postiluukusta ei pidä työnnellä mitään sisään.

No mitä virkaa niillä yleensä sitten on? Turha reikä ovessa.

Niistä on helpompi kytätä naapureita kun tuhrusesta pienestä ovisilmästä👀Ja äänikin kuuluu paremmin.

Kusipelti on myös helpompi mahduttaa postiluukusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia mä pidän välioven kiinni kun koira on yksin. Ikinä ei tiedä jos joku sekopää keksii pudottaa postiluukusta jotain.

Toki nyt aloittaja ei tiennyt koirasta, ja tarkoitus ei ollut sitä vahingoittaa, mutta vastaisuudessa. Älä pudota mitään postiluukusta.

Vierailija
44/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koirat on sitten tyhmiä.

Vierailija
45/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi mitään noin huonokäytöksiselle riehuvalle naapurille. Et voinut tietää koirasta vaan toimit ystävällisesti.

Vierailija
46/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin että pahottelen tapahtunutta mutta en maksa laskua. Vastaukseksi tuli että konjakki pullon olen hänelle vähintäänkin velkaa. Nyt hakkaa mun oveani. Näinköhän tästä tulee vielä poliisi asia:( Ap

Vierailija
47/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voinut tietää ja se mitä tapahtui oli sinulle odottamatonta. Sä osoitit hyväntahtoisuutta kiitoksella.

Se toinen olisi voinut pitää välioven kiinni, sillä kuka tahansa voi pudottaa koiralle myrkkysyötin postilaatikosta. Ottakoon se toinen opikseen sunlle ei kuuilu korvata toisen huolimattomuuden seurauksia.

Vierailija
48/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tapahtuneesta on? Entä jos odottaisit jonkin aikaa, josko naapuri vähän rauhoittuisi, ja menisit sitten puhumaan hänelle?

Jos lasku olisi joitain satasia, tarjoutuisin varmaan maksamaan osan hyvän tahdon eleenä, jos tuhansia, en ehkä maksaisi mitään, koska parisataa voisi näyttää vain kettuilulta...

Eli mieti, paljonko olet valmis maksamaan naapurisovun säilyttämiseksi ja/tai myötätunnon osoittamiseksi koira(nomistaja)lle. Mitään velvollisuutta maksaa sinulla ei kyllä ole. Anteeksipyytäminen on onneksi ilmaista.

Vierailija
49/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, jos joutuisit asiasta vastuuseen. Et ole yrittänyt tahallisesti vahingoittaa eläintä.

Eikö naapurin tyttärellä ole ollut koiralleen vakuutusta?

Tahallisuudesta ei nyt olekaan kyse. Jos aiheuttaa vahinkoa, niin se tulee korvata mukisematta.

Vierailija
50/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olisit tilannut hänelle pääsiäisyllätyksen Fazerilta, postiluukusta mahtuvan suklaalähetyksen? Tai jos joku muu olisi tilannut heille yllätyksenä sellaisen? Ikävä sattuma mutta postinkin mukana voi tulla sellaista mitä koira ei saa syödä, vastuu on omistajalla ja en kyllä tuossa maksaisi yhtään mitään. Välit menneet jo joka tapauksessa. Kun mulla oli koira, väliovi oli aina kiinni. Postiluukussa on se ongelma että sieltä voi kuka vaan tosiaan työntää sisään mitä vaan. Ellei ole väliovea ole, postiluukkuun kannattaa kiinnittää sisäpuolelle jokin pussi tms mihin posti putoaa turvaan koiralta.

Vierailija
51/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä maksaisin, jos typeryyksissäni meinasin tappaa naapurin koiran. Tai ainakin tulisin vastaan ja maksaisin osan.

Lue ensin aloitus ennen kuin vastaat! Hän kiitti naapuria avusta suklaalevyllä, ei yrittänyt tappaa hänen koiraansa.

Milloin koira on oikeasti yhden suklaalevyn vuoksi kuollut?

Koirani (31 kg) söi palan suklaakääretorttua ja soitin eläinlääkärille, jotta osaan toimia oikein. Eläinlääkäri totesi, että noin iso koira tarvitsisi levyn suklaata, jotta sairastuisi vakavasti. Tietysti myös suklaan laatu vaikuttaa asiaan... Mutta kyllä pienempi koira voi kuolla suklaalevyn takia.

Vierailija
52/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapurisi ei pidä väliovea kiinni?

Mitä muuta koira on tuhonnut?

Vierailija
53/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu ihan siitä haluatko jatkossakin olla naapurin kanssa hyvissä väleissä. Ihan kaikkia asioita ei mitata rahassa.

Miten naapuri on edistänyt asiaa?

Muistan vastaavan tilanteen kun mökillä koira söi kaverini eväät ja piti soittaa taksi eläinlääkärille. Hirveä räyhääminen. Kun kaveri ei otanut syitä niskoilleen, mimmi huusi hyeenana että "haen miehen!!!" (joka ilmeisesti oli tälle koiran korvike), joka sitten nolona yritti näyttää miehekkäältä ja puolustella prinsessaansa.

Kaveri ei tietenkään maksanut mitään, oma vika jos ei vahdi koiraansa.

Postiluukkuun pätee sama. Sieltä voi tippua suklaata tai muuta syötävää, esim. näytepaketteja. Koiran omistajan pitää tiedostaa asia.

Vierailija
54/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen koira ei yhden suklaalevyn vuoksi vatsahuuhteluun joudu. Jos niin olisi käynyt, sinä et ole vastuussa. Olisivat pitäneet eteisen oven kiinni niin että koira ei olisi päässyt pureskelemaan postiluukusta tippuvaa tavaraa.

Kyllä vaan joutuu. Palakin voi tappaa. 

Vierailija
55/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin viestin että pahottelen tapahtunutta mutta en maksa laskua. Vastaukseksi tuli että konjakki pullon olen hänelle vähintäänkin velkaa. Nyt hakkaa mun oveani. Näinköhän tästä tulee vielä poliisi asia:( Ap

Kuulostaa joltain w...t-tapaukselta.

Normaaleissa piireissä konjakkipullo on lahja, ei korvaus vahingosta. Mutta ko. piireissä varmasti alko maittaa.

Sama juttu oven hakkaamisen kanssa.

Vierailija
56/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin kyllä.

mä en maksaisi, etkä sinäkään maksaisi. olet itse kirppukasan omistaja ja yrität trollata muita maksamaan, jos sinulle kävisi samoin

Hakeudu hoitoon. Tuollainen eläinten vihaaminen ei ole tervettä eikä normaalia.

Vierailija
57/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen koira ei yhden suklaalevyn vuoksi vatsahuuhteluun joudu. Jos niin olisi käynyt, sinä et ole vastuussa. Olisivat pitäneet eteisen oven kiinni niin että koira ei olisi päässyt pureskelemaan postiluukusta tippuvaa tavaraa.

Kyllä vaan joutuu. Palakin voi tappaa. 

Ei näköjään tappanut joten mitä sä selität?

Vierailija
58/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0:48

Vierailija
59/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et voinut tietää ja se mitä tapahtui oli sinulle odottamatonta. Sä osoitit hyväntahtoisuutta kiitoksella.

Se toinen olisi voinut pitää välioven kiinni, sillä kuka tahansa voi pudottaa koiralle myrkkysyötin postilaatikosta. Ottakoon se toinen opikseen sunlle ei kuuilu korvata toisen huolimattomuuden seurauksia.

Ei ole kuule kaikissa ovissa väliovia. Olen asunut kahdeksassa eri kerrostaloasunnossa ja yhdessä niistä oli väliovi

Vierailija
60/156 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti sinun on maksettava kaikki kulut.