Joudunko maksamaan naapurin tyttären eläinlääkäri laskun?
Naapuri auttoi viime viikolla minua kantamaan pöydän alakerran varastosta. Kiitokseksi tästä tipautin hänen postiluukusta suklaalevyn. En tiennyt että hänellä oli tyttärensä koira hoidossa joka oli pistellyt koko levyn poskeensa. Koira oli joutunut vatsahuuhteluun mistä lääkäri otti pyhän vuoksi vielä extra hintaa. Nyt naapuri vaati että minä maksan laskun! Miten toimisitte tilanteessani?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
kuka käskee pitää kirppuista rakkia kerrostalossa
Ei kai sillä sentään kirppuja ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu ihan siitä haluatko jatkossakin olla naapurin kanssa hyvissä väleissä. Ihan kaikkia asioita ei mitata rahassa.
Tämän päiväsen käytöksen jälkeen en halua olla enää missään tekemisissä! Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä maksaisin, jos typeryyksissäni meinasin tappaa naapurin koiran. Tai ainakin tulisin vastaan ja maksaisin osan.
Onko lukutaidossasi vikaa?
Ap:n naapurilla ei ole koiraa. Kyse oli koirasta, joka oli väliaikaisesti käymässä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu ihan siitä haluatko jatkossakin olla naapurin kanssa hyvissä väleissä. Ihan kaikkia asioita ei mitata rahassa.
Tämän päiväsen käytöksen jälkeen en halua olla enää missään tekemisissä! Ap
Eiköhän ole ihan ymmärrettävää että on hermo kireällä jos olet melkein tappanut hänellä hoidossa olevan koiran.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin kyllä.
mä en maksaisi, etkä sinäkään maksaisi. olet itse kirppukasan omistaja ja yrität trollata muita maksamaan, jos sinulle kävisi samoin
Ahneella on p*kainen loppu.
Toivottavasti koira oppi kerrasta, ettei syö kaikkea, mitä eteen tulee.
Mistä tiesi että suklaalevy oli sinulta? Olisit ollut hiljaa.
Aika erikoinen tapaus. Jos olisit kaatanut bensaa postiluukusta, niin eittämättä joutuisi korvaamaan, mutta jos lähettäisi kenelle tahansa suklaalevyn, niin olisihan kohtuutonta tietää, että siellä nyt on joku koira kylässä ja syönyt suklaan. Itsekin löysin saunaosatolta sormuksen ja laitoin ilmoitustaululle, että sen voi lunastaa tuntomerkkejä vastaan tai myöhemmin poliisilaitoksen löytötavaroista. Naapuri oli kirjannut kaiverrukset lapulle ja pudotin sormuksen hänen postiluukustaan (emme olleet samaan aikaan kotosalla). Hän puolestaan suklaalevyn kiitokseksi. Eli sormuksen olisi voinut nielaista koira ja suklaalevyn toinen koira, jos kyläkoiria olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen koira ei yhden suklaalevyn vuoksi vatsahuuhteluun joudu. Jos niin olisi käynyt, sinä et ole vastuussa. Olisivat pitäneet eteisen oven kiinni niin että koira ei olisi päässyt pureskelemaan postiluukusta tippuvaa tavaraa.
Kyllä joutuu, varsinkin, jos ei ole jättikokoinen. Pienelle koiralle on osakin levystä tappava
t. Eläinammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui varmaan Porvoossa.
Lahdessa. Ap
Lahti on Suomen Porvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä maksaisin, jos typeryyksissäni meinasin tappaa naapurin koiran. Tai ainakin tulisin vastaan ja maksaisin osan.
Lue ensin aloitus ennen kuin vastaat! Hän kiitti naapuria avusta suklaalevyllä, ei yrittänyt tappaa hänen koiraansa.
Milloin koira on oikeasti yhden suklaalevyn vuoksi kuollut?
Suklaa voi olla todella vaarallista koiralle. Mitä tummempi suklaa, sen vaarallisempaa ja pienikin määrä aiheuttaa pahoja oireita, pahimmillaan kuoleman. https://evidensia.fi/hoitovinkit/koiran-suklaamyrkytys/
Toisten postiluukusta ei pidä työnnellä mitään sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, jos joutuisit asiasta vastuuseen. Et ole yrittänyt tahallisesti vahingoittaa eläintä.
Eikö naapurin tyttärellä ole ollut koiralleen vakuutusta?
Ei kai sitte ole ollut. Tossa se kävi ovella räyhäämässä ja kun vetäsin oven kiinni tipautti kopion laskusta postiluukusta. Ap
Antaa mennä ulosottoon.
Kannattaa lukea jokin hyvä kirja sopimusriitelystä. Se alkaa sillä ettei myönnä mitään vaan selvittää tilanteen. Näyttövelvollisuus on aina syyttäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Se postiluukku on sitä varten että sinne työnnetään asioita jotka sinne mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
No mitä virkaa niillä yleensä sitten on? Turha reikä ovessa.
Jos olisi tullut rauhallisesti asiaa selvittämään niin olisin maksanut puolet. Mutta jos on kerran hulluna karjunut niin unohtaisin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä virkaa niillä yleensä sitten on? Turha reikä ovessa.
Niistä on helpompi kytätä naapureita kun tuhrusesta pienestä ovisilmästä👀Ja äänikin kuuluu paremmin.
Maksaisin 50-60% koska olin "osasyyllinen"
Maksaisin kyllä.