Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajien feikkisaikuttelu

Kommentit (486)

Vierailija
181/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni insinööri lähtisi vapailtaan äkillisesti töihin 50-100 euron lisäkorvauksella? Helvetin harva. Semmoiselle summalle nauraa perusduunaritkin. 

Pakkohan se on lähteä jos työpaikalla on oikeasti sellainen tilanne, muuten ei ole kohta koko firmaa. Ylemmille toimihenkilöille ei muuten makseta mitään hälykorvauksia. T. insinööri

Itse en työskentelisi sellaiselle firmalle jonka olemassaolo on vaakalaudalla ja kiinni jonkun rivi-insinöörin työpanoksesta. Itse tein päivystystyötä 6-7 euron tuntikorvausta vastaan ja vastuulla oli 15-20 miljoonan arvoiset IT-laitteistot ja ohjelmistot. Oli sen verran suuri epäsuhta korvauksessa ja vastuussa, että jätin firman ja myöhemmin koko alan. Terveisin ex it-insinööri.

Tämä ketju ei ole insinööreistä vaan hoitajista, eikä siis tarvitse alkaa kertomaan mistään vastuista tässä, ketään ei kiinnosta. Sanoin vain että hälykorvauksia ei minun hommissani ole, vastauksena tuohon yhteen viestiin.

Kovasti hoitajat vertaavat palkkojaan insinöörien palkkoihin sekä perusduunarien palkkoihin. Itsekin taisit mainita perusduunarien nauravan 50-100 euron korvaukselle. Hoitajien vastuulla ei ole potilaan henki, se on lääkärien vastuulla. Insinöörien vastuulla kuitenkin on esimerkiksi junien kulku raiteilla ja liikenteenohjaus sekä lentoliikenteen lähestymislaitteet laskeutuessa, laivojen navigointi, siltojen - ja rakennusten lujuuslaskenta jne.  Näissä taloudellinen sekä henkilövastuu ovat hyvin suurta.

Insinöörien palkka ei tule verorahoista.

Voit itse hoitajana perustaa yrityksen ja maksaa niin paljon palkkaa työntekijöille kuin tykkäät.

Pitäisikö sinun mennä jonnekin muualle siitä trollaamaan? Et vaikuta terveelle pojalle. Olen pahoillani, että mielenterveyspalveluista on leikattu, mutta se ei ole hoitajien syy. Jos hoitoalalle saataisiin enemmän resursseja, myös sinä hyötyisit kun saisit apua. Nyt olet yksin ja katkerana netissä valittamassa. Ei se johda mihinkään.

Hyvää päivänjatkoa ja kaikkea hyvää sinulle!

On järkyttävää, että sinunlaisesi päästään sairas ihminen on hoitoalalla.

Vierailija
182/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä saikuttajiahan on valtaosassa työpaikkoja, mutta vaikuttaa tuo terveydenhoitoala erityisen ongelmalliselta, mikäli esitetyt väitteet pitävät paikkansa. Ottaa päähän, kun itse joutuu menemään töihin, jos vain jaloillaan pysyy, koska sijaisia ei yksinkertaisesti ole ja hommat on hoidettava ajallaan. Välillä pystyy onneksi tekemään töitä myös kotoa käsin.

Suututtaa ainainen julkinen ruikutus. Ei vuorotyötä tehdä pelkästään terveydenhoidossa, monissa hommissa duuni on raskasta, kiire on ja vastuu painaa.  Parempi palkka varmaan kelpaisi monille ja kivaa olisi saada vaikka verotonta päivärahaa sekä km-korvauksia palkan päälle jollain verukkeella. Muitakin etuja voisi ajatella. Ja olen ollut sairaalassa kolmen leikkauksen jälkeen osastohoidossa. Eipä tuolla nyt sen kiirempää kenelläkään näyttänyt olevan kuin missään muuallakaan. Päivystys on sitten asia erikseen, jos tapahtuu vaikka onnettomuus, jossa loukkaantuu useita ihmisiä.

Jonkun mielestä näköjään diaalysi- ja syöpäpotilaat joutavat kuolemaan, koska kaikki me kuollaan joskus. Samaa ajatusta viljeltiin yli 60-vuotiaista ja nuoremmistakin perussairaista sairaalahoitoa tarvitsevista koronapotilaista. Taitavat olla aatteet samoita tahoilta. Ehkä kaikki onnettomuuksien uhritkin joutavat kuolemaan. Mitäs läksivät.

Mä tekisin flunssaisena oikein mielelläni etätöitä ja monessa muussakin tilanteessa. Mitä me edes tehdään siellä töissä eikö syöpähoidotkin vois toteuttaa etänä. Neuvotaan vain videopuhelun välityksellä miten asiakas hoitaa sen itse.

Miksi valitsit hoitoalan?

Kun etätyötä ei onnistu, silloin ollaan sairaana kotona.

Jos olisit kunnon ihminen etkä lusmu niinkuin nyt niin vaihtaisit työpaikan toiselle alalle. Etkä muuten vastannut kysymykseen. Miksi olet hoitoalalla kun et sinne psykologisesti sovi?

En ole hoitoalalla, mutta jos mahdollisuutta etätyöhön ei ole, silloin sairastetaan kotona. Yksinkertaista. Kerrotko miten itse toimisit?

En ainakaan olisi terveenä sairaana kotona niinkuin te hoitajat.

En ole hoitaja mutta sinä olet selvästi mielenterveysongelmainen. Voin tehdä tämän diagnoosin ilman alan koulutustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on huono työilmapiiri ja kuka sen huonon ilmapiirin luo, no nuo ilkeät hoitajat itse.

Vierailija
184/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän Sallan kannattaisi kokeilla työtä erikoissairaanhoidon puolella, nyt hän taitaa työskennellä pienen kunnan kotihoidossa ja Sallalla noussut myös vähän hattuun, kun on päässyt oikein esimiestehtäviin. Itsekin myönnän olleeni välillä lyhyillä saikuilla, kun vuorotyöstä ja kiireestä johtuen palautuminen jäi vähiin, eikä vain enää jaksanut painaa esim. 6 työpäivää putkeen, jonka jälkeen 1 vapaapäivä. Siitä ykkösvapaalta 5 työpäivän työputki , jonka jälkeen vihdoin 2-3 pvän vapaat. Ja nämä työputket siis aamu-ilta-yövuoroja sekaisin.

Salla voi tulla kokeilemaan samaa sieltä päivätöistään, jossa hän niin nauttii työstään. Oksettava tyyppi.

Ja oli raskasta?6 työpäivää putkeen ja ei jaksa???Meillä 10 päivää putkeen useinkin ,1 vapaa ,6-7 päivää töitä.,2-3 vapaata,saatat päästä klo 22.30 ja 6-ksi takaisin,saattaa olla iltavuoro,sitten 1 vapaa ja aamu 5 jälkeen takaisin.Tuntuu että vain hoitajilla on raskasta ja kukaan muu ei tee tälläisiä työvuoroja.

Ai tästä tulikin kilpailu, kenellä rankinta. Naurettavaa.

Vierailija
185/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä saikuttajiahan on valtaosassa työpaikkoja, mutta vaikuttaa tuo terveydenhoitoala erityisen ongelmalliselta, mikäli esitetyt väitteet pitävät paikkansa. Ottaa päähän, kun itse joutuu menemään töihin, jos vain jaloillaan pysyy, koska sijaisia ei yksinkertaisesti ole ja hommat on hoidettava ajallaan. Välillä pystyy onneksi tekemään töitä myös kotoa käsin.

Suututtaa ainainen julkinen ruikutus. Ei vuorotyötä tehdä pelkästään terveydenhoidossa, monissa hommissa duuni on raskasta, kiire on ja vastuu painaa.  Parempi palkka varmaan kelpaisi monille ja kivaa olisi saada vaikka verotonta päivärahaa sekä km-korvauksia palkan päälle jollain verukkeella. Muitakin etuja voisi ajatella. Ja olen ollut sairaalassa kolmen leikkauksen jälkeen osastohoidossa. Eipä tuolla nyt sen kiirempää kenelläkään näyttänyt olevan kuin missään muuallakaan. Päivystys on sitten asia erikseen, jos tapahtuu vaikka onnettomuus, jossa loukkaantuu useita ihmisiä.

Jonkun mielestä näköjään diaalysi- ja syöpäpotilaat joutavat kuolemaan, koska kaikki me kuollaan joskus. Samaa ajatusta viljeltiin yli 60-vuotiaista ja nuoremmistakin perussairaista sairaalahoitoa tarvitsevista koronapotilaista. Taitavat olla aatteet samoita tahoilta. Ehkä kaikki onnettomuuksien uhritkin joutavat kuolemaan. Mitäs läksivät.

Mä tekisin flunssaisena oikein mielelläni etätöitä ja monessa muussakin tilanteessa. Mitä me edes tehdään siellä töissä eikö syöpähoidotkin vois toteuttaa etänä. Neuvotaan vain videopuhelun välityksellä miten asiakas hoitaa sen itse.

Jos olisit kunnon ihminen etkä lusmu niinkuin nyt niin vaihtaisit työpaikan toiselle alalle. Etkä muuten vastannut kysymykseen. Miksi olet hoitoalalla kun et sinne psykologisesti sovi?

En ole hoitoalalla, mutta jos mahdollisuutta etätyöhön ei ole, silloin sairastetaan kotona. Yksinkertaista. Kerrotko miten itse toimisit?

En ole hoitaja mutta sinä olet selvästi mielenterveysongelmainen. Voin tehdä tämän diagnoosin ilman alan koulutustakin.

Diagnoosin tekee aina lääkäri. Sinun kannattaisi mennä testaamaan itsesi.

Vierailija
186/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut voi diagnosoida ilman lääkärin koulutustakin. Näkee kilometrin päähän, että olet hullu ja jankkaat jankkaamisen vuoksi. Pistä netti kiinni.

Vierailija
187/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on huono työilmapiiri ja kuka sen huonon ilmapiirin luo, no nuo ilkeät hoitajat itse.

Joskus kun olin sairaalassa niin kuuntelin kuinka osa hoitajista oli puhuttelussa kiusaamisesta

Vierailija
188/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsaamisen lisäksi artikkelissa nostettiin esiin tasapäistäminen. Miksi todellakaan pitäisi maksaa sama palkka henkilöille joista toinen kuorii 50 omenaa työpäivän aikana ja toinen 12. Pätee jokaikiseen työpaikkaan.

Vierailija
189/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut voi diagnosoida ilman lääkärin koulutustakin. Näkee kilometrin päähän, että olet hullu ja jankkaat jankkaamisen vuoksi. Pistä netti kiinni.

Oi voi, jäikö lääkkeet ottamatta. Kannattaisi sinun mennä nyt hakemaan se diagnoosi.

Vierailija
190/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun olin sairaalassa niin kuuntelin kuinka osa hoitajista oli puhuttelussa kiusaamisesta

Aika moni yläasteen tupakka nurkkalainen on hoitaja, amislainen.

Vierailija
191/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se hoitajien salatupakointi. Täytyy varmaan kierrellä sairaalaa, ottaa kuvia ja lähettää sairaalan ylimmälle johdolle. Jos hoitaja vaihtaa työpaikkaa niin kuvat myös sinne.

Vierailija
192/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on töitä, joita ei voi tehdä etänä. Tajuaahan tuon nyt jokainen. Nämä nyt vain ovat sellaisia ammatinvalintakysymyksiä. Eikä muuten ole mitenkään harvinaista nykyään, että lääkäriin/terveydenhoitajaan ollaan yhteydessä netin välityksellä.

Pointtihan on se, että hoitsut ovat siellä himassa tai missä lienevätkään "etäilemässä" aiheetta saikuttaessaan. Ilmeisesti logiikka on se, että sairauslomapäivät ovat ihmisoikeus. Eräänlainen vapaapäiväkiintiö, joka on vuosittain käytettävä.

Toi juttu, että pelataan yhteen, että jos henkilö X jää saikulle, niin Y kutsutaan vapaalta töihin ei varmasti ole kenenkään mielikuvitusta. Osataan sitä laskelmoida muissakin asioissa.

Vierailija
193/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustavia työntekijöitä arvostetaan. Ne on valitettavasti yleensä myös niitä jotka sitten ottaa niitä sairauslomapäiviä arkisin vastapainoksi.

Vierailija
194/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hoitajien salatupakointi. Täytyy varmaan kierrellä sairaalaa, ottaa kuvia ja lähettää sairaalan ylimmälle johdolle. Jos hoitaja vaihtaa työpaikkaa niin kuvat myös sinne.

Jos haluat vartijat "kimppuusi" niin mene vain kuvaamaan sairaalaan tupakkapaikoille.

Vierailija
195/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, ja sitä kun toivoo, että he olisivat aikuismaisia ja ammatillisia ihmisiä.

Vierailija
196/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi oli myös jonkun palkkion maksaminen, niille jotka ovat vähän pois. Vähentää ehkä jonkinlaista eriarvoisuuden tunnetta. Ei sairauksista kukaan kateellinen ole, mutta ihan periaatteessa kyllä se pitäisi jossain näkyä, että ei tuota tappiota työnantajalle sairaslomapäivillä, puhumattakaan siitä, että aina ne eivät ole aiheellisia, vaan omia lomia.

Ja vaikka ei palkattaisi ketään sijaisia, kyllä se työnantajalle jossain näkyy vajaamiehityksenä, vaikka kuinka käskettäisiin työntekijöiden tekemään kahden edestä. Ja työnekijöiden välille katkeruus tulee sitten siitä, että toinen tekee toisenkin työt ja toinen vetää kuitenkin palkan siitä. Tuossa tilanteesssa tietenkin työntekijä ottaa lisääntyneen työmäärän ylityö palkkana, jos vaan voi. Inhottavaa silloin kun työtehtäviä ei voi siirtää myöhemmäksi niinkuin monesti esim. hoitotyössä, tietyt jutut tehtävä tiettyinä ajankohtina. Ei voi siirtää Möttösen aamuhoitoa pelkästään iltaan.

Miksei voida maksaa jotain sijaiskorvausta, jos esim

kokonaan toinen henkilö ottaa jonkun toisen työtehtävät kontolleen. Ei se käytettävissä olevaa aikaa lisää, mutta jaksamista ja työn mielekkyyttä kuitenkin saattaa lisätä.

Paitsi, hoitotyössä ei edes realistisesti mahdollista siirtää yhdelle kokonaan kahden työt ja puuttuvan hoitajan työt jaetaan kaikkien kesken (kai), joten korvauksen jakaminen ehkä hankalaa. Tai miksei heh; puuttuvan hoitajan palkan suuruinen summa jaetaan sijaisille. Parikymppiä parempi kun ei mitään.

Vierailija
197/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat vartijat "kimppuusi" niin mene vain kuvaamaan sairaalaan tupakkapaikoille.

Pihalla saa kulkea kuka tahansa. Siellä se pesularekkakin kulkee joka hakee sairaalan pyykit. Että se siitä hoitajien mukamas pyykin pesemisestä.

Vierailija
198/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitajat ole välttämättä tupakkapaikalla, ne saattaa kävellä esim. tietä vähän matkaa eteenpäin tai polttaa kulman takana.

Vierailija
199/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on töitä, joita ei voi tehdä etänä. Tajuaahan tuon nyt jokainen. Nämä nyt vain ovat sellaisia ammatinvalintakysymyksiä. Eikä muuten ole mitenkään harvinaista nykyään, että lääkäriin/terveydenhoitajaan ollaan yhteydessä netin välityksellä.

Pointtihan on se, että hoitsut ovat siellä himassa tai missä lienevätkään "etäilemässä" aiheetta saikuttaessaan. Ilmeisesti logiikka on se, että sairauslomapäivät ovat ihmisoikeus. Eräänlainen vapaapäiväkiintiö, joka on vuosittain käytettävä.

Toi juttu, että pelataan yhteen, että jos henkilö X jää saikulle, niin Y kutsutaan vapaalta töihin ei varmasti ole kenenkään mielikuvitusta. Osataan sitä laskelmoida muissakin asioissa.

Ehkä jossakin näin. Meillä kun X jää pois niin pomo kysyy kiireesti vuorossa olevilta jäävätkö iltaan tai ovatko valmiita seuraavaan aamuun tulemaan. Vapaalta töihin meno on suoranaista tyhmyyttä. Ehkä saitsukoneet niin toimivat ja saitsuttavat taas itse puolestaan seuraavalla viikolla.

Vierailija
200/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla saa kulkea kuka tahansa. Siellä se pesularekkakin kulkee joka hakee sairaalan pyykit. Että se siitä hoitajien mukamas pyykin pesemisestä.[/quote

Totta helvetissä sairaaloiden pyykit pestään pesulassa.

Useimmissa vanhustenhoitoyksiköissä kylläkin pestää ainakin asukkaiden vaatteet talossa.

Vihaan tyhmyyttä!!]