Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotirouva ja -äiti ja onnellinen päätöksestämme!

Vierailija
18.04.2022 |

Opetin kieliä yläasteella ja lukiossa, olen FM ja MA. En viihtynyt työssäni, vaikka rakastankin kieliä ja opettamista.

Olen ollut kotona 9 vuotta. Lapsia meillä on kolme. Kun kotihoidon tuki päättyi, päätimme että minä jään kotiin hoitamaan lapsia, kotia ja owehwmme asioita. Mieheni on johtavassa asemassa kv-yrityksessä ja tekee töitä 24/7. Hänelle ei makseta palkkaa siitä, että hän miettii remontteja, lasten koulua. ja harrastuksia tai vaatteiden silittämistä. Minä hoidan kaiken tämän ja mues keskittyy työhönsä.
Esimerkki: mies listaa kaikki viikon menot ja minä katson, että hänellä on vaatteet valmiina kenkiä ja taskuliinaa myöten tilaisuutta varten. Huolehdin, että kotimme on aina tip top yllätysvieraiden varalta ja vastaan vierailuista ja kuehen työn ulkopuolisesta edustamisesta.
Rakastan työtäni, ja odotan innolla muuttoa ulkomaille tämän vuoden syksyllä.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa varmaan miehelle joka ei saa sitä aikaa lasten kanssa.

Viikonloput!? Ei tarvitse juosta kaupoilla ja siivoilla vaan voi leppoistella ja harrastaa perheen kanssa.

Vierailija
82/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surkea roolimalli nykyajan tytöille. Ei poikkea mitenkään maailman vanhimman ammatin harjoittajista. Tyhmä äijä, jos ei vaadi avioehtoa.

Eikö lapset halua tehdä aina ihan eri tavalla kuin vanhempansa? Kokemukseni perusteella ei omia vanhempia juuri roolimalleina pidetä!

Suunnilleen viimeinen roolimalli on oma äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Opetathan myös lapsillesi, ettei naisten kannata kouluttautua, vaan jäädä kotiin siivoamaan ja pitämään huolta miesten tarpeista. 

Tämä. Kivikautisia sukupuolirooleja ei pitäisi enää missään nimessä tukea millään tavalla, perhevapaat vaikka väkisin puoliksi jos typerät kotiämmät eivät tajua ajaa tasa-arvoa.

Vierailija
84/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista tuossa on nimenomaan olla rouva. Silloin saa ainakin leskeneläkkeen ja tasinkona omaisuutta, jos mies kuolee ensin.

Tuo kuulostaa ihan diplomaatin rouvan elämältä. Tiesittekö, että siitä ei ole kovin pitkä aika, kun diplomaatit saivat palkkaan vaimolisän nimenomaan siksi, että rouvan piti tehdä nuo ap:n mainitsemat työt. Se siis maksettiin vain miehille, kun siihen aikaan ei vapaamielisimpienkään maiden edustustoissa ollut naisdiplomaatilla vaimoa.

Vierailija
85/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Opetathan myös lapsillesi, ettei naisten kannata kouluttautua, vaan jäädä kotiin siivoamaan ja pitämään huolta miesten tarpeista. 

Miten niin? Onhan ap kouluttautunut, mutta ratkaissut perhe-elämänsä oman mielenkiintonsa ja tarpeidensa mukaan. Sitä paitsi opena ei törmää niin paljon ikärasis- miin kuin muissa hommissa. Että ehtii niitä töitäkin tehdä jos haluaa.

Tuskin kukaan älykäs vanhempi haluaa tyttärilleen mitään valmiita suunnitelmia tämän puolesta tehdä.

Vierailija
86/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kivikautisia sukupuolirooleja ei pitäisi enää missään nimessä tukea millään tavalla, perhevapaat vaikka väkisin puoliksi jos typerät kotiämmät eivät tajua ajaa tasa-arvoa.

Haistan naisvihaa ja kaunaa. Taidat vaan kadehtia kun itse olet ottanut jonkun haisevan juopon, joka ei tikkua ristiin pane vaan juoksuttaa sinua kaljaa ostamassa ja haukkuu aamusta iltaan.

Väkisin tunget muiden kurkusta käsityksiäsi, vaikket omassa kotonasi ole tasa-arvosta nähnyt vilaustakaan.

Vierailija
87/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surkea roolimalli nykyajan tytöille. Ei poikkea mitenkään maailman vanhimman ammatin harjoittajista. Tyhmä äijä, jos ei vaadi avioehtoa.

Mun mielestä taas on hienoa, että jokainen voi halutessaan elää omannäköistä elämää ja tehdä omia valintoja. Se on sitä aitoa valinnan vapautta.

Tätähän aina hoetaan, mutta niin kauan kun suurin osa kotivanhemmista on edelleen naisia, ei se edistä oikeaa tasa-arvoa vaan nämä mammat ovat osa ongelmaa.

Vierailija
88/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kuulostaa ihanalta!

Vierailija
89/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistan naisvihaa ja kaunaa. Taidat vaan kadehtia kun itse olet ottanut jonkun haisevan juopon, joka ei tikkua ristiin pane vaan juoksuttaa sinua kaljaa ostamassa ja haukkuu aamusta iltaan.

Väkisin tunget muiden kurkusta käsityksiäsi, vaikket omassa kotonasi ole tasa-arvosta nähnyt vilaustakaan.

Heh, taisi osua ja upota sinne suuntaan. Sen verran voin väitettäsi kommentoida, että kaunaa kannan ainoastaan mainitsemiani fossiilimammoja kohtaan jotka valinnoillaan halventavat kaikkia naisia, siinä mielessä toki osuit oikeaan.

Vierailija
90/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle, tunnut viihtyvän kotona! Kaikille tuo ei sopisi.

Olen myös akateemisesti koulutettu ja turhauduin äitiysvapailla niin, että tein käytännössä melkein koko ajan osapäivätyötä. Vaikka lapset ovat elämäni tärkeimpiä ihmisiä, tuntui että elämä valuu hukkaan lapsia hoitaessa ja kotitöitä tehdessä. Olisin kovasti halunnut olla kiva pullantuoksuiseen äiti, jolle koti ja lapset ovat henki ja elämä, mutta ei vaan tuntunut yhtään omalta jutulta tällaiselle kunnianhimoiselle suorittajalle. Viihdyn totta puhuen elämässäni paljon paremmin nyt, kun teen kokopäiväisesti vaativaa ja vastuullista työtä johtotehtävissä.

OMG en kyllä tajua. Omien lasten kanssa saa ihmetellä elämää, opettaa luonnosta ja elämästä, seikkailla - kaikki on uutta ja ihmeellistä. Rakentaa turvallista kiintymyssuhdetta, kiirettömyyttä, arjen onnea. En ikinä vaihtaisi lasteni varhaisia vuosia mihinkään "johtamiseen" ja "suorittamiseen" - ts. tyhjyyteen ja sisällöttömyyteen.

Itse olin "vaativissa asiantuntijahommissa" suuressa kansainvälisessä yrityksessä ennen lapsia, enkä edes silloin kyennyt valehtelemaan itselleni, että se homma olisi jotain muuta kuin aikuisten lastentarhatouhuilua. Vaativaa ja vastuullista!? Voihan sitä teeskennellä, mutta oikeasti se lasten kasvattaminen on oikeasti vaativaa ja vastuullista.

Vierailija
91/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin tyytyväinen, kunnes 8 vuoden jälkeen tuli ero. Olin mahdollistanut miehen urakehityksen tuolta ajalta tekemällä palkatonta työtä (eli kotiäitiyttä), mutta en saanut erossa mitään, ja olen nyt 30v pitkäaikaistyötön yksinhuoltaja ilman työkokemusta ja eläkekertymää. Aika paskat kortit jää kotona ilmaiseksi työskentelevälle tradwife naiselle lopulta käteen, myös siinä tapauksessa ettei eroa tulisi.

Voi voi! Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Terv. Toinen joka edelleen mahdollistaa miehen urakehityksen, mutta ei jäisi puille paljaille vaikka yksin jäisi

Vierailija
92/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua hirvittää kuinka paljon paasaat puolisoasi kuin omaa lastasi. Voi mies parkaa jos joutuisi omilleen.

En löytänyt tuosta jutusta paasaamista, ehkä enemmän passaamista kylläkin

Passaa/hoitaa  juurikin näin.

Vierailija
93/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn ratkaisu on sellainen, että riksit saattavat realisoitua vasta vuosien päästä. Nyt ei siis voida vielä arvioida tilannetta. Jos vanhana pariskunta on vielä rakkaudesta yhdessä, niin sitten ok.

Vierailija
94/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas on hienoa, että jokainen voi halutessaan elää omannäköistä elämää ja tehdä omia valintoja. Se on sitä aitoa valinnan vapautta.

Tätähän aina hoetaan, mutta niin kauan kun suurin osa kotivanhemmista on edelleen naisia, ei se edistä oikeaa tasa-arvoa vaan nämä mammat ovat osa ongelmaa.

Miksi muiden valinnat on sulta pois!? Luulis olevan yks hailee miten muut ratkaisee omat elämänsä ilmat että siihen pitää puuttua!

Ainoa argumentti on siinä, ettei miehen työantaja joudu maksamaan kustannuksia. Mutta luulisi sen näin feministisessä maassa ja feministisen hallinnon alla olevan vain pieni lakitekninen järjestelykysymys. Tai onko sukupuolineutraalit vessat ja liikennemerkit kuitenkin naisten "tasolle" sopivaa näpertelyä!? Ei oikeat taas-arvo kysymykset!

Vierailija
95/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt suurinpiirtein kuin ap. Nyt olen jo vanhus, sanoisinko. Olin kotona lasten kanssa, muuten aika monta. Pyöritin kodin hommelit ja mies työpaikan. Rahat on aina ollut yhteiset.

Lapset on kouluttauneet ja ovat töissä. Siitä olemme iloisia. Nyt me vanhukset nautitaan yhdessä elämästä, vanhuudestakin. Korona vaan on sotkenut parin vuoden ajan reissaamista ja muutakin.

Kyllä kotona lasten kanssa oli elämän parasta aikaa. Kaikkea ei edes voi mitata rahassa.

Vierailija
96/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, taisi osua ja upota sinne suuntaan. Sen verran voin väitettäsi kommentoida, että kaunaa kannan ainoastaan mainitsemiani fossiilimammoja kohtaan jotka valinnoillaan halventavat kaikkia naisia, siinä mielessä toki osuit oikeaan.

Kummallinen lähtökohta että haluat päättää muiden puolesta ja hallita kaikkien elämää. Kaunan kantaminen kertoo, että päästät muut ihmiset ihosi alle ja tämä on ongelma. Mitäpä jos keskittyisit elämään ihan omien arvojeni mukaista elämää ja jätät erilaiset ihmiset rauhaan. Ei kannata kantaa muiden valintoja omana taakkanaan, voipi pitkän päälle tuhota mielenterveyden. Live and let live!

Vierailija
97/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet vaikka sakolla uhaten imettämään!

T. Feministi

Vierailija
98/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kotirouvana pitkään, ei lapsia. Puoliso ei tee uraa, vaan on normaalissa työssä, johon on kuulunut myös työmatkat eri puolille maailmaa, korona-aikana ei tietenkään. Eläkeasiat ovat molemmilla kunnossa.

Vierailija
99/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa varmaan miehelle joka ei saa sitä aikaa lasten kanssa.

Viikonloput!? Ei tarvitse juosta kaupoilla ja siivoilla vaan voi leppoistella ja harrastaa perheen kanssa.

Ai juu eihän varakkailla ole vapaita viikonloppuja. Ja jos onkin ei ne niitä lasten ja perheen kanssa vietä. Mä tiedän, oon yh-feministi kouvolatukalla Lahesta.

Vierailija
100/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että mua naurattaa lukea näitä kotiäiti -ketjuja! 99% vastaajista ei todellakaan, mistään hinnasta, haluaisi ikinä jäädä vaan kotiin. Kuitenkin, kun puhutaan esim. lottovoitosta, niin suurin osa lopettaisi töissä käynnin, sillä riittäähän sitä mielekästä puuhaa työelämän ulkopuoleltakin. Ja voihan sitä aina tehdä vapaaehtoistyötä, jos aika käy pitkäksi.

On siis suotavampaa saada rahat uhkapelistä kuin oman puolison tienaamana 😅

En jäisi kotiin, vaikka tulisi millainen lottovoitto. Olen sen verran kunnianhimoinen, ettei sen tyydyttämiseen riittäisi mikään harrastaminen tai vapaaehtoistyö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi