Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kotirouva ja -äiti ja onnellinen päätöksestämme!

Vierailija
18.04.2022 |

Opetin kieliä yläasteella ja lukiossa, olen FM ja MA. En viihtynyt työssäni, vaikka rakastankin kieliä ja opettamista.

Olen ollut kotona 9 vuotta. Lapsia meillä on kolme. Kun kotihoidon tuki päättyi, päätimme että minä jään kotiin hoitamaan lapsia, kotia ja owehwmme asioita. Mieheni on johtavassa asemassa kv-yrityksessä ja tekee töitä 24/7. Hänelle ei makseta palkkaa siitä, että hän miettii remontteja, lasten koulua. ja harrastuksia tai vaatteiden silittämistä. Minä hoidan kaiken tämän ja mues keskittyy työhönsä.
Esimerkki: mies listaa kaikki viikon menot ja minä katson, että hänellä on vaatteet valmiina kenkiä ja taskuliinaa myöten tilaisuutta varten. Huolehdin, että kotimme on aina tip top yllätysvieraiden varalta ja vastaan vierailuista ja kuehen työn ulkopuolisesta edustamisesta.
Rakastan työtäni, ja odotan innolla muuttoa ulkomaille tämän vuoden syksyllä.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa elämää teille ja paljon onnea❣️

Kiitos! Tämä on kyllä ihan taivas.

T. Ap

Surkea trolli. Nainen muka joutuu silittämään kaikki vaatteet ym. vaikka mies muka varakas.

Vierailija
42/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa ei lorvailisi mielellään kotona elämässä rikkaan johtajamiehen siivellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus tekstistä: "owehwmme" ja "kuehen"...olet siiskielten opettaja?

Mues ja kuehen... joku uusi kieli ehkä??

Niin tosiaan, ei ihme että kuulosti oudolle : D

Vierailija
44/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös perheitä, joilla on ihan oikeasti varaa järjestää elämä niin, että toinen puolisoista on kotona, hänen eläkkeensä on turvattu ja mahdolliseen avioeroon varauduttu taloudellisesti. Varat ovat yhteisiä eikä hankintoihin tarvitse ruinata rahaa.

Vaikka omassa kotitaloudessa ei tällaiseen olisikaan varaa, ei kannata julistaa omaa rajoittuneisuuttaan tällaisessa järjestelyssä oleville länkyttämällä noita iänikuisia ”nainen on tehnyt typerän ratkaisun” -höpinöitä.

Vierailija
45/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut kotiäiti ja -rouva kohta 20 vuotta. Olen nauttinut ihan hurjasti. Perhe-elämämme on rentoa ja leppoisaa huolimatta siitä, että mies on tehnyt ns uraa. Illat ja viikonloput ollaan voitu olla rennosti yhdessä, kun ei ole kotitöitä ja kauppareissuja ym enää huolehdittavana.

Kaiken tämän on tietenkin mahdollistanut miehen hyvä tulotaso, joka on vuosien saatossa vain kasvanut. Todennäköisesti jää pois työelämästä n. 55-vuotiaana ja sitten matkustellaan ja nautitaan, kun vielä jaksetaan 😊

Entäs jos mies vaihtaakin toiseen naiseen? En4ä, jos miehesi kuolee? Tai kun kuolee? Onko eläkkeesi kunnossa? Miten elät silloin?

Voi tuntua hyvältä nyt, mutta vanhana kaikki muuttuu helvetiksi. Millä maksat esim. asumisen vanhana, jos mies kuolee ennen sinua?

Vierailija
46/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kotiäitinä 6 vuotta, työelämään palasin, kun lapset olivat 6v, 4v ja 3v. Sitten teinkin 7 vuotta töitä osa-aikaisesti (klo 10-15). Tällöin ehdin hyvin tehdä kotityöt, eikä lasten tarvinnut tulla tyhjään kotiin, kuin harvoin ehkä pariksi tunniksi. Kun nuorin lapsi oli 10v, siirryin minäkin kokopäivätöihin.

Pidän työstäni, mutta ihan alusta asti olin sitä mieltä, että lapset olkoon kotihoidossa ensimmäiset elinvuotensa, mies oli samoilla linjoilla. Nautinkin suunnattomasti noista vuosista, parisuhdekin kukoisti sen paljon parjatun pikkulapsivaiheenkin ajan! :D

En kuitenkaan jaksaisi olla kotirouva koko ikääni. Nyt lapset jo teinejä, heillä on omat menot ja paljon kavereita, harrastuksiinkaan ei aina tartte kuskata, niin itse tylsistyisin kökkimään kotona 24/7 :D

Kiva, että sinä ap jaksat, meitä on moneen junaan!

Vierailija
47/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut kotiäiti ja -rouva kohta 20 vuotta. Olen nauttinut ihan hurjasti. Perhe-elämämme on rentoa ja leppoisaa huolimatta siitä, että mies on tehnyt ns uraa. Illat ja viikonloput ollaan voitu olla rennosti yhdessä, kun ei ole kotitöitä ja kauppareissuja ym enää huolehdittavana.

Kaiken tämän on tietenkin mahdollistanut miehen hyvä tulotaso, joka on vuosien saatossa vain kasvanut. Todennäköisesti jää pois työelämästä n. 55-vuotiaana ja sitten matkustellaan ja nautitaan, kun vielä jaksetaan 😊

Entäs jos mies vaihtaakin toiseen naiseen? En4ä, jos miehesi kuolee? Tai kun kuolee? Onko eläkkeesi kunnossa? Miten elät silloin?

Voi tuntua hyvältä nyt, mutta vanhana kaikki muuttuu helvetiksi. Millä maksat esim. asumisen vanhana, jos mies kuolee ennen sinua?

Lue mun kaikki kirjoitukset tähän ketjuun niin selviää nämäkin 😊

Se 20 vuotta kotona ollut

Vierailija
48/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tämä ap on selvästi trolli. Ehkä mies. Ei kukaan jättäisi muuten aloituksesta pois niitä olennaisimpia asioita eli raha-asioita ja ap ei tunnu tietävän niistä tuon taivaallista, kun ei niitä mitenkään erittele.

Kotiäitiys on orjuuteen verrattavissa oleva tila. Vain tyhmä jättää elämänsä yhden kortin varaan ja eläkettä rempalleen.

Vierailija
49/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös perheitä, joilla on ihan oikeasti varaa järjestää elämä niin, että toinen puolisoista on kotona, hänen eläkkeensä on turvattu ja mahdolliseen avioeroon varauduttu taloudellisesti. Varat ovat yhteisiä eikä hankintoihin tarvitse ruinata rahaa.

Vaikka omassa kotitaloudessa ei tällaiseen olisikaan varaa, ei kannata julistaa omaa rajoittuneisuuttaan tällaisessa järjestelyssä oleville länkyttämällä noita iänikuisia ”nainen on tehnyt typerän ratkaisun” -höpinöitä.

Tämä! Mulle riitti kotiäitilaiffi viiden vuoden jälkeen. Silloin lapset oli 5v ja 3v ja menivät päiväkotiin, palasin työelämään mutta tein monta vuotta töitä vain osapäiväisesti. Mikäli kolmas lapsi olisi tuohon jonon jatkoksi syntynyt, olisin toki jäänyt kotiin vielä kolmeksi vuodeksi lisää. Meidän perheessä tämä oli paras ratkaisu, sillä asuimme nuo kotiäitivuoteni pienessä kaksiossa, ja meillä ei olisi ollu varaa hommata isompaa kotia yhden ihmisen tuloilla. Muutto isompaan tapahtui, kun vanhin muksu aloitti koulun.

Kyllä me saatiin ihmettelyjä jo tuosta viidestä vuodesta, että miten te pärjäätte taloudellisesti ja eikö sua ahdista olka vaan kotona. No, hyvin pärjättiin kun ei pienet lapset sillai hirveesti kuluta rahaa edes 😂 ja tuo pikkulapsiaika oli sitä, että mentiin ja tehtiin paljon lasten kanssa, oltiin leikkipuistoissa, kerhoissa, metsäretkillä yms.

Vierailija
50/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies matkustelee uuden nuoren tyttöystävänsä kanssa. 

Miksi nuoren? Voi olla saman ikäinen tai vanhempikin.

Vierailija
51/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Surkea trolli. Nainen muka joutuu silittämään kaikki vaatteet ym. vaikka mies muka varakas.

Elisabet Rehn kertoi rentoutuvansa silittäessään, kun siinä saa ajatella aivan muita asioita. Oikeasti vaikuttaa ihan kokoaikaiselta työpaikalta, kun tehtävä sisäkön, siivoojan, kokin, pyykkärin ym. työt ja vielä huolehtia tavanomaiseen tapaan lapset.

Muistathan tuulettaa petivaatteet ulkona joka aamu, jos Sveitsiin muutatte.

Vierailija
52/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se oli mies, jolla oli kotitilallaan paljon muuta puuhaa. Ei silittänyt minulle vaatteita eikä edes tehnyt eväitä töihin, mutta piti huolen siitä, että talo pysyi lämpimänä, pääsin autolla töihin ja monista muista asioista.

Vierailija
53/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, jos tuollaisesta elämästä tykkää. Itse en tykkäisi siitä, että en olisi koskaan Minä, vaan aina jonkun vaimo tai äiti.

En halua olla riippuvainen miehestäni ja lisäksi pidän työstäni ja koen sen tärkeäksi osaksi identieettiäni.

Toivottavasti ap:n lapset saavat/ovat saaneet itse valita omat polkunsa.

Vierailija
54/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka joutuu mainostamaan päätöksiään ei todellisuudessa ole tyytyväinen.

Onko tänne tullut ihan tosissaan tunnin aikana 41 yläpeukkua kommentille jossa kerrotaan kuinka joku anonyymi kirjoittaja internetissä ei ole onnellinen? 😆

Minkä se tekee sinusta ja teistä?

Vierailija
55/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Monenlaisia valintoja saa tietysti tehdä, mutta sinuna vaatisin ehdottomasti miestä maksamaan sinulle eläkevakuutusta, hyvää. Elämässä voi tapahtua kaikenlaista, ja tulevaan kannattaa varautua.

Meillä ainakin on niin mittava omaisuus, että elellään sillä mukavasti vaikka kumpikaan ei saisi eläkettä. Avioehtoa ei ole.

Se 20 vuotta kotirouvana ollut

Sulla mitään omaisuutta ole, tai jos on niin aika surullista että siitä pitää flexata jossain vauvapalstalla. Hankihan elämä.

Vierailija
56/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tyytyväinen, kunnes 8 vuoden jälkeen tuli ero. Olin mahdollistanut miehen urakehityksen tuolta ajalta tekemällä palkatonta työtä (eli kotiäitiyttä), mutta en saanut erossa mitään, ja olen nyt 30v pitkäaikaistyötön yksinhuoltaja ilman työkokemusta ja eläkekertymää. Aika paskat kortit jää kotona ilmaiseksi työskentelevälle tradwife naiselle lopulta käteen, myös siinä tapauksessa ettei eroa tulisi.

Vierailija
57/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Monenlaisia valintoja saa tietysti tehdä, mutta sinuna vaatisin ehdottomasti miestä maksamaan sinulle eläkevakuutusta, hyvää. Elämässä voi tapahtua kaikenlaista, ja tulevaan kannattaa varautua.

Meillä ainakin on niin mittava omaisuus, että elellään sillä mukavasti vaikka kumpikaan ei saisi eläkettä. Avioehtoa ei ole.

Se 20 vuotta kotirouvana ollut

Sulla mitään omaisuutta ole, tai jos on niin aika surullista että siitä pitää flexata jossain vauvapalstalla. Hankihan elämä.

Omaisuuskommentit on vain vastaus eläke, ero, miten sä sitten elät -kommentteihin. Elämä mulla on. Todellakin nyt ja tässä. Ei sitten, kun...

Se 20 vuotta kotona ollut

Vierailija
58/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. . Ja miksi näissä se on aina muka se mies, joka löytää toisen ja lähtee lätkimään?!?! Mä muistan lapsuudesta tutun perheen, jossa kotiäitirouva pariutui klassisesti naapurin äijän kanssa, kun oma mies oli aina poissa kotoa. No se nyt ei oikeuta tuollaista toimintaa. Mutta tuo rouva oli se, joka otti eron. Lapset oli heillä jo esiteinejä/teinejä tuossa vaiheessa. Uus mies ei btw ollut edes yhtä varakas kuin rouvan aviomies! Eli tietääkseni muija meni sit 15 kotiäiti uuden jälkeen töihin, ja muutti uuden miehen kanssa pois.

Vierailija
59/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. . Ja miksi näissä se on aina muka se mies, joka löytää toisen ja lähtee lätkimään?!?! Mä muistan lapsuudesta tutun perheen, jossa kotiäitirouva pariutui klassisesti naapurin äijän kanssa, kun oma mies oli aina poissa kotoa. No se nyt ei oikeuta tuollaista toimintaa. Mutta tuo rouva oli se, joka otti eron. Lapset oli heillä jo esiteinejä/teinejä tuossa vaiheessa. Uus mies ei btw ollut edes yhtä varakas kuin rouvan aviomies! Eli tietääkseni muija meni sit 15 kotiäiti uuden jälkeen töihin, ja muutti uuden miehen kanssa pois.

*15 kotiäitivuoden jälkeen töihin

Vierailija
60/129 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies haluaa asua kotiapulaisen kanssa.