Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meeri, 39: ”Sain lapsen, joka särki sydämeni”

Vierailija
16.04.2022 |

Raskasta luettavaa, todella ahdistavaa suorastaan. Voin vain kuvitella miten rankkaa tuo on.

https://www.is.fi/perhe/art-2000008739809.html

Kommentit (568)

Vierailija
401/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullun joidenkin äitien sanovan, että kun tytär tulee hyväksikäytetyksi, he säästyvät. On selvää, että nämä äidin vihaavat tyttäriään.

On myös sitä, että joku kostaa tyttärelle (äidin unelmien pilaamisesta) äidin puolesta. Nämä äidit ovat kostonhimoisia.

Vierailija
402/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että asiasta kertoo lehdessä, viittaa ehkä siihen, ettei henkilö ymmärrä väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisen vauvan kuvasta luopuminen tarkoittaa, että vanhempi hyväksyy lapsen omana persoonanaan. Mutta narsistinen vanhempi ei halua eikä kykene nähdä lasta itsestään erillisenä olentona.

Vanhempi ei silloin pysty eläytymään lapsen tarpeisiin.

Narsistivanhempi näkee lapsen itsensä jatkeena  http://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201803162200816643_pt.shtml

Itse kyllä miellän täydellisyyden odottamisena jotain muuta kuin, että odottaa lapsen olevan hakkaamatta pikkuveljeään, kyseessä ei siis mikään pikkukinastelu tai nahina.

-ohis

Vierailija
404/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullun joidenkin äitien sanovan, että kun tytär tulee hyväksikäytetyksi, he säästyvät. On selvää, että nämä äidin vihaavat tyttäriään.

Oletko suljetulla osastolla vai missä ihmeessä kuulet tuollaisia kommentteja? Lähipubin pubiruusut FB ryhmässä?

Vierailija
405/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 Types of a Daughter / Narcissistic Mother Relationship

Vierailija
406/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös sitä, että joku kostaa tyttärelle (äidin unelmien pilaamisesta) äidin puolesta. Nämä äidit ovat kostonhimoisia.

Kostaminen voi muodostua äitiyden pääelementiksi.

Vierailija
407/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 Types of a Daughter / Narcissistic Mother Relationship

Varmaan monelle tuttua.

Vierailija
408/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kyllä sellaisia asioita, että näistä ei paljoa puhuta. Se on sen "häpeä", jonka kohdalle sattuu. Muistan kun kävimme leikkipuistossa ja siellä oli yksi lapsi, joka käyttäytyi todella aggressiivisesti. Äidillään oli itku silmässä, vaikka hän kyllä yritti kaikin keinoin hillitä sitä. Lopulta kävi niin kuin noillekin, että eivät enää tulleet koko puistoon. 

Kaikki pyörii äidin häpeän ympärillä.

Vierailija
409/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt ihan kaikkeen jonka otsikossa joku ”särkee sydämen”. Anglismi, kopioitu ja kulunut fraasi englanninkielisestä mediasta. Keksikää jotain muuta.

Äläs nyt, kun psykopaatti yrittää olla empaattinen.

Vierailija
410/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa ei voi hyväksyä keneltäkään. Jos muut konstit on käytetty, on vaikka lääkittävä väkivallattomaksi.

Vierailija
411/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei... olen vain maallikko teiniäiti, mutta aika autistiltahan tuo kuulosti minustakin paljon ennen yksityisen lääkärin lausuntoa... mutta oliko kuitenkin keksitty juttu? kuka tarjoaa tuollaiselle lapselle ei-makaroni-vaan...MAKSAlaatikkoa?

Sadistinen psykopaatti.

Vierailija
412/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa ei voi hyväksyä keneltäkään. Jos muut konstit on käytetty, on vaikka lääkittävä väkivallattomaksi.

Äitikin on aggressiivinen, käy sen vuoksi terapiassa. Pitäisikö hänet lääkitä kiltiksi? Mitä on väkivalta?

Vierailija
413/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tämä keskustelu oli ihan mielenkiintoinen, kunnes joku oman elämänsä psykoanalyytikko pesiytyi tänne narsistiaiheineen.

Jotkut ei yleensäkään ymmärrä, että ihan kaikki keskustelut eivät koske narsisteja, eivätkä ihan kaikki maailman ongelmat johdu narsisteista.

Vierailija
414/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei... olen vain maallikko teiniäiti, mutta aika autistiltahan tuo kuulosti minustakin paljon ennen yksityisen lääkärin lausuntoa... mutta oliko kuitenkin keksitty juttu? kuka tarjoaa tuollaiselle lapselle ei-makaroni-vaan...MAKSAlaatikkoa?

Niinpä.

Jutusta paistoi se, ettei osattu ennakoida lapsen herkkyyksiä. Tuollaisen lapsen kanssa pitää aina ennakoida, ja välttää turhia muutoksia.

Narsisti tekee päinvastoin. Hän kostaa, "heittää bensaa liekkeihin", jotta voisi syyllistää lasta omasta vihastaan.

Vierailija
415/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

How to Tell the Difference Between a Psychopath and a Narcissist

Vierailija
416/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

How to Tell the Difference Between a Psychopath and a Narcissist

Erittäin mielenkiintoista.

Vierailija
417/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan tavallista arkea, että asiat eivät mene suunnitellusti. Ei autistista lastakaan voi loputtomiin suojella noilta pettymyksiltä. 

Ei ole normaalia, harjoittaa poikkeuksellisen kärsineeseen lapseen lisää sadismia. 

Vierailija
418/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö tämä narsisti spämmijä itse olevansa hoidon tarpeessa?

Vierailija
419/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeeta sanoa, mutta ellei perheen toinen lapsi olisi normaali, sosiaalinen ja kavereiden kesken pidetty kaveri, kaikki syyttäisi vanhempia ja kasvatusta tytön käytöksestä.

Heh heh hee...

Vierailija
420/568 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilla on fantasia siitä, kuinka asioiden tulisi olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä