Miten on mahdollista että umpijuopot ovat niin pitkäikäisiä?
Siis että heillä on kaikkia mahdollisia elintasosairauksia ja vaikka saisivat sydärin, syövän tai vaikka aivoverenvuodon niin sekään ei heitä kaada.
Kommentit (46)
Koska en saa naista ni juon itteni hautaan senkin ilkymykset :( :( :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja sitten jos muuttavat tapansa ja raitistuvat niin ei mene kauan kun kuolevat, jotenkin se alkoholi suojaa.
Ei siinä siitä ole kyse, vaan elimistö tottuu alkoholiin ja jos sen yhtäkkiä jättää pois, siihen voi ihan oikeasti kuolla. Jopa helpommin kuin huumevieroitukseen, näin mulle katkolla kerrottiin lääkärien toimesta. Ja onhan se nähtykin monien julkkisten kohdalla, että kun he raitistuvat niin siitä ei kauaa mene kuin kroppa pettää ja on död.
Alkoholi pitäisi lopettaa vähitellen pikkuhiljaa. Mutta kuka nyt siihen muka pystyy?Kyse on vain siitä, että jos on juonut viikkokausia niin, ettei promillet ole koskaan nollissa, silloin saattaa saada epilepsiakohtauksen, kun promillet vihdoin laskee nollille, varsinkaan, jos ei ole syönyt vähään aikaan. Muuten alkoholin lopettaminen on todellakin hyvä juttu elimistölle.
Joo ja se delirium tremens on myös uhka 1-4 pv juomisen loputtua. Ja se on muuten jotain aivan hirvittävää. Kuvittele että pahimmat pelkosi käy toteen ja näet/kuulet kaiken tapahtuvan aivan yhtä realistisesti kuin oikeatkin tapahtumat. Mitään keinoa ei ole erottaa mikä on totta vaan aivosi vakuuttuvat mitä järjettömimmistö asioista eikä mitään pakokeino ole. Tuollainen on delikka,
En suosittele kokeilemaan... Joo mut sen muutaman päivän jälkeen jos ei mitään ilmene niin on turvassa ja elimistö voi alkaa parantua. Jos sattuu sitten kuolemaan vaikka kk päästä niin se vain kertoo että elimistö oli jo lopussa eikä edellytyksiä toipumiseen enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Viina putsaa verisuonet, ei kerry plakkia.
Mitä nyt ulkonäköön ihan hieman vaikuttaa eli parikymppisenä näytät nelikymppiseltä kännikalalta.
Luonteeltaan heikot sortuu elon tieltä.
Sulattaa aivot ja tuhoaa maksan. Alkoholidementikot ovat hoitokotikunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei stressaa. Stressi tappaa.
Mä voin juoppona kertoa, että se alkoholi kun sitä vetää vuosikymmeniä stressiin, lopettaa jossain vaiheessa toimimasta stressiin. Se alkaa vain aiheuttaa ahdistusta ja masennusta, stressiä. Mutta siinä kohtaa ei pystykään enää lopettamaan sitä! Sitte meet katkolle, jossa saa jotain pameja parina ekana päivänä ja loppuviikon syöt hyvin, kerrankin kun pääsee oikein valmiiseen pöytään. Mitään terapiaa siellä ei saa. Ei oo varaa sellaiseen.
Sitten pääset sieltä sen viikon jälkeen kotiin ja koko kroppa huutaa alkoholia, kauhut, ahdistukset, unettomuus ja paniikit hyökkii päälle, koska mitään lääkkeitähän näihin viekkareihin ei katkolta annettu. Koska eihän juopoille saa antaa pameja, kun niistä tulee sitten sekakäyttäjiä.
Sitten joko sekoat päästäsi tai menet kaljakauppaan. Jee! Ja siitä kaikki taas lähtee alusta.
Mä olen ollu katkolla 26 krt joten tuo on tuttua että kun ne katkon pamit lakkaa vaikuttamasta elimistössä alkaa ahdistus ja unettomat yöt. Tämä jakso kestää 2 viikkoa ja itse olen ratkaisu sen niin että hommaan lääkäriltä ihan mitä tahansa unta auttavaa oli ne sitten vaikka neuroleptejä jollei unilääkkeitä saa. Siihen lisäksi ostan jotain väsyttävää antihistamiinia ja 5mg melatoniinia.
Näillä pärjää jotenkin tuon ylimenokauden ja sitten nukkuukin jo hyvin ilman apuja ja ahdistuskin on poissa.
Oon yrittänyt totakin. Sain vain ketipinoria ja mulla se ei auttanut ahdistukseen ollenkaan. Olisin tarvinnut jotain rauhoittavampaa lääkettä, mutta en saanut. Olen kyllä kokeillut kaikkea just noita allergialääkkeitä ja luonnontuotteita, Sedix on ollut muuten yllättävän hyvä! Käytän sitä edelleen. Ihme ettei lääkärit suosittele sitä. Se on auttanut edes vähentämään juomista ahdistukseen. Mun lääkäri ei ollut edes kuullut Sedixistä kun hänelle siitä kerroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuoliset juopot kuolee yleensä melko nuorina. Sen huomaa ihan julkkiksistakin. Naisen elimistö on sen verran kovalla koetuksella muutenkin kuukautisten takia, että naisen kroppa ei kestä samalla tavalla alkoholismia. Ei naispuolisia vanhoja juoppoja juuri näe. Mutta miehillä kroppa kestää ihmeen hyvin. Sekä isäni, isoisäni, että isäpuoleni saavuttivat miesten keskimääräisen eliniän vaikka olivat juoppoja kaikki. Tosin heillä kaikilla oli sama kuolinsyy, eli maksa/haimasyöpä. Keltaisina kaikki lähtivät.
Naispuolisilla tuntemillani juopoilla on sydän pettänyt ennen kuin ehtii maksa tai haima huutaa hoosiannaa.Muistan jonkin tutkimuksen, jonka mukaan yksi syy siihen, että naiset elävät yleensä pidempään kuin miehet, on kuukautiset: naisten elimistö puhdistuu jollain tavalla, kun veri uusiutuu, tai mikä se mekanismi nyt sitten onkaan. Mutta ehkä alkoholistinaisen kehoa kuukautiset syövät jollain tavalla, en tiedä.
Kaikille alkoholisteille suosittelen AA:ta https://www.aa.fi/groupsearch.php : tervetuloa!
T. Jo vuosia päivä kerrallaan AA:n avulla raittiina ollut nainen
No alkoholi tutkitusti vaikuttaa hormoneihin. Naisilla miehistävästi (esimerkiksi ääni muuttuu miehen ääneksi) ja miehillä naismaiseksi (esimerkiksi kasvaa miestissit.)
Muistan jonkin tutkimuksen, jonka mukaan yksi syy siihen, että naiset elävät yleensä pidempään kuin miehet, on kuukautiset: naisten elimistö puhdistuu jollain tavalla, kun veri uusiutuu, tai mikä se mekanismi nyt sitten onkaan. Mutta ehkä alkoholistinaisen kehoa kuukautiset syövät jollain tavalla, en tiedä.
Kaikille alkoholisteille suosittelen AA:ta https://www.aa.fi/groupsearch.php : tervetuloa!
T. Jo vuosia päivä kerrallaan AA:n avulla raittiina ollut nainen