Miten on mahdollista että umpijuopot ovat niin pitkäikäisiä?
Siis että heillä on kaikkia mahdollisia elintasosairauksia ja vaikka saisivat sydärin, syövän tai vaikka aivoverenvuodon niin sekään ei heitä kaada.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Totta ja sitten jos muuttavat tapansa ja raitistuvat niin ei mene kauan kun kuolevat, jotenkin se alkoholi suojaa.
Ei siinä siitä ole kyse, vaan elimistö tottuu alkoholiin ja jos sen yhtäkkiä jättää pois, siihen voi ihan oikeasti kuolla. Jopa helpommin kuin huumevieroitukseen, näin mulle katkolla kerrottiin lääkärien toimesta. Ja onhan se nähtykin monien julkkisten kohdalla, että kun he raitistuvat niin siitä ei kauaa mene kuin kroppa pettää ja on död.
Alkoholi pitäisi lopettaa vähitellen pikkuhiljaa. Mutta kuka nyt siihen muka pystyy?
Se on uskomatonta miten letkeästi juoppo osaa kaatua. Harvoin sattuu mustelmia kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Viina pitää ainakin kolesterolin alhaisena. Sisäelimet kestää paremmin, kun pitää taukoja välillä. Juopoilla loppuu yleensä rahat nopeasti, ennen kuukauden loppua, niin se tauko tulee itsestään siitä, jos ei tee kiljua tai pontikkaa.
Paitsi, ettei pidä. Trig-arvot saattaa nousta pilviin alkoholin takia. Suurin osa alkoholisteista käy myös töistä ja usein palkka maksetaan kaksi kertaa kuussa.
Todella moni kyllä kuolee nuorena. Montako 8-kymppistä tosialkoholistia tunnette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja sitten jos muuttavat tapansa ja raitistuvat niin ei mene kauan kun kuolevat, jotenkin se alkoholi suojaa.
Ei siinä siitä ole kyse, vaan elimistö tottuu alkoholiin ja jos sen yhtäkkiä jättää pois, siihen voi ihan oikeasti kuolla. Jopa helpommin kuin huumevieroitukseen, näin mulle katkolla kerrottiin lääkärien toimesta. Ja onhan se nähtykin monien julkkisten kohdalla, että kun he raitistuvat niin siitä ei kauaa mene kuin kroppa pettää ja on död.
Alkoholi pitäisi lopettaa vähitellen pikkuhiljaa. Mutta kuka nyt siihen muka pystyy?
Kyse on vain siitä, että jos on juonut viikkokausia niin, ettei promillet ole koskaan nollissa, silloin saattaa saada epilepsiakohtauksen, kun promillet vihdoin laskee nollille, varsinkaan, jos ei ole syönyt vähään aikaan. Muuten alkoholin lopettaminen on todellakin hyvä juttu elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin esimerkiksi Matti Nykänen, Rauli Badding Somerjoki, Cisse Häkkinen tai Juice Leskinen?
sanoisin että käyttivät muitakin aineita kuin alkoholia. Vähintään rauhoittavia.
"Jos ei viina, terva ja sauna auta, niin tauti on kuolemaksi", kuuluu suomalainen sananlasku.
Tiedän peräti kuusi alkoholistia, jotka kuolivat alle 40-vuotiaana, ja kaksi n. 60-vuotiaana kuollutta. Nämä kaikki olivat miehiä. He olivat naapureita tai naapureiden lapsia, yksi mun veljen kaveri ja yksi mieheni serkku. Kyllä alkoholismi useimmiten taitaa lyhentää elinikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin esimerkiksi Matti Nykänen, Rauli Badding Somerjoki, Cisse Häkkinen tai Juice Leskinen?
sanoisin että käyttivät muitakin aineita kuin alkoholia. Vähintään rauhoittavia.
Juice veti alkoholia ja tupakkia, sitten petti munuaiset, polvet, maksa ja mitä vielä.
Lisäisin vielä Albert Järvisen Hurriganesista. Kuoli nuorena.
Ihmisiä ja geenejä on erilaisia: joku kuolee alkoholiin alle 40-v kun toinen porskuttaa samoilla määrillä 80-v.
Mutta yksi asia kannattaa huomioida: ihmiskunta on (lähes) läpi historiansa juonut alkoholia. Egyptissä ym. olut/viini on on virrannut.
Usein olut on ollut myös TURVALLISEMPI vaihtoehto vs. vesi: vedessä oli monesti epäpuhtauksia mitkä kuo.livat pois oluen panon yhteydessä. Eli huikka vettä saattoi olla ta..ppava, siinä missä olut samasta vedestä ei ollut.
Esim. Engalnjin teollistuessa moni joi vain olutta, Thames oli niin saastunut. Saattaa osaltaa selittää miten ihmiset kestivät niitä kamalia kurjia oloja: olivat koko ajan pikku sievässä.
Kyllä ne umpijuopot alkavat kupsahdella säännönmukaisesti 50 vuotta täytettyään. Siihen ikänn tullessa on yleensä maksa/haima/sydän ottanu liikaa osumaa ja lisänä ruoktorvi pettää jatkuvan oksentamisen takia jolloin juoppis kuolee äkilliseen veren syöksyyn. Myös viinakramppi ja delirium tremens vie näitä jatkuvalla syötöllä.
Ps itse olen kokenut 6 delikkaa ja 1 krampin.
Elimistö vielä kestänyt koska olen muuten suht hyvässä kunnossa ja ravinnossa.
Mutta päätin etten jatka venäläistä rulettia jiten loppu juominen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei stressaa. Stressi tappaa.
Mä voin juoppona kertoa, että se alkoholi kun sitä vetää vuosikymmeniä stressiin, lopettaa jossain vaiheessa toimimasta stressiin. Se alkaa vain aiheuttaa ahdistusta ja masennusta, stressiä. Mutta siinä kohtaa ei pystykään enää lopettamaan sitä! Sitte meet katkolle, jossa saa jotain pameja parina ekana päivänä ja loppuviikon syöt hyvin, kerrankin kun pääsee oikein valmiiseen pöytään. Mitään terapiaa siellä ei saa. Ei oo varaa sellaiseen.
Sitten pääset sieltä sen viikon jälkeen kotiin ja koko kroppa huutaa alkoholia, kauhut, ahdistukset, unettomuus ja paniikit hyökkii päälle, koska mitään lääkkeitähän näihin viekkareihin ei katkolta annettu. Koska eihän juopoille saa antaa pameja, kun niistä tulee sitten sekakäyttäjiä.
Sitten joko sekoat päästäsi tai menet kaljakauppaan. Jee! Ja siitä kaikki taas lähtee alusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne umpijuopot alkavat kupsahdella säännönmukaisesti 50 vuotta täytettyään. Siihen ikänn tullessa on yleensä maksa/haima/sydän ottanu liikaa osumaa ja lisänä ruoktorvi pettää jatkuvan oksentamisen takia jolloin juoppis kuolee äkilliseen veren syöksyyn. Myös viinakramppi ja delirium tremens vie näitä jatkuvalla syötöllä.
Olet fiksu kun lopetit viinanjuonnin. Ota kuitenkin tilalle kannabis, se on terveellinen ja mukava yrtti.
Ohis, pakko todeta, että esim. Juicen ja Nykäsen kuntopohja lienee ollut
ihan erilainen, toinen "pullukka" ja toinen maailmanmestari: mutta niin vain kuolivat samanikäiseinä 56-v
Muttan sitte taas ehkä vielä enemmän rokkielämää elänyt Andy m
McCoy (59-v) porskuttaa edelleen, ja varmasti nokassa tai hihassa ollut muutakin kuin alkoholia, ja tuskin on paljon salilla/lenkillä aikaa kuluttanut...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ja geenejä on erilaisia: joku kuolee alkoholiin alle 40-v kun toinen porskuttaa samoilla määrillä 80-v.
Mutta yksi asia kannattaa huomioida: ihmiskunta on (lähes) läpi historiansa juonut alkoholia. Egyptissä ym. olut/viini on on virrannut.
Usein olut on ollut myös TURVALLISEMPI vaihtoehto vs. vesi: vedessä oli monesti epäpuhtauksia mitkä kuo.livat pois oluen panon yhteydessä. Eli huikka vettä saattoi olla ta..ppava, siinä missä olut samasta vedestä ei ollut.
Esim. Engalnjin teollistuessa moni joi vain olutta, Thames oli niin saastunut. Saattaa osaltaa selittää miten ihmiset kestivät niitä kamalia kurjia oloja: olivat koko ajan pikku sievässä.
Joo. Luin jostain historian kirjasta, että keskiajalla oli tavallisen linnassa palvelevalle sotilaalle varattu 12 tuoppia olutta per päivä.
Umpijuoppo kummisetä kuoli vähän yli 50v. Perusterve. Että ei niin pitkäikäinen.
“That's the problem with drinking, I thought, as I poured myself a drink. If something bad happens you drink in an attempt to forget; if something good happens you drink in order to celebrate; and if nothing happens you drink to make something happen.”
-Charles Bukowski
“the free soul is rare, but you know it when you see it - basically because you feel good, very good, when you are near or with them.”
― Charles Bukowski
Henry Charles Bukowski (alk. Heinrich Karl Bukowski; 16. elokuuta 1920 Andernach, Saksa – 9. maaliskuuta 1994 San Pedro, Kalifornia, Yhdysvallat oli yhdysvaltalainen runoilija ja prosaisti.
Bukowski piti yllä "renttukirjailijan" imagoa. Hänellä oli kuitenkin useita pitkäaikaisia työpaikkoja. Hän työskenteli postissa kaikkiaan yksitoista vuotta ja yleensä yövuorossa päästäkseen iltapäivllä laukkaradalle lyömäään vetoa hevosista. Noista vuosista hän kirjoitti menestysteoksensa Postitoimisto (1971). Bukowski käytti runsaasti alkoholia ja oli kuolla alkoholinkäytön seurauksena jo alle 40-vuotiaana. Hän joutui sairaalaan oksennettuaan runsaasti verta, ja hänelle tehtiin verensiirtoja. Hän kuunteli klassista musiikkia, kuten Mahleria ja Sibeliusta
Kuollut 9. maaliskuuta 1994 (73 vuotta)
San Pedro, Kalifornia,Yhdysvallat
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu vähän siitäkin, missä iässä se juopottelu on alkanut. Pahimmillaan se on alkanut jo tyyliin 13 vuotiaana, mutta itse esimerkiksi otin ekan huikan vasta kolmekymppisenä kun hermot meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei stressaa. Stressi tappaa.
Mä voin juoppona kertoa, että se alkoholi kun sitä vetää vuosikymmeniä stressiin, lopettaa jossain vaiheessa toimimasta stressiin. Se alkaa vain aiheuttaa ahdistusta ja masennusta, stressiä. Mutta siinä kohtaa ei pystykään enää lopettamaan sitä! Sitte meet katkolle, jossa saa jotain pameja parina ekana päivänä ja loppuviikon syöt hyvin, kerrankin kun pääsee oikein valmiiseen pöytään. Mitään terapiaa siellä ei saa. Ei oo varaa sellaiseen.
Sitten pääset sieltä sen viikon jälkeen kotiin ja koko kroppa huutaa alkoholia, kauhut, ahdistukset, unettomuus ja paniikit hyökkii päälle, koska mitään lääkkeitähän näihin viekkareihin ei katkolta annettu. Koska eihän juopoille saa antaa pameja, kun niistä tulee sitten sekakäyttäjiä.
Sitten joko sekoat päästäsi tai menet kaljakauppaan. Jee! Ja siitä kaikki taas lähtee alusta.
Mä olen ollu katkolla 26 krt joten tuo on tuttua että kun ne katkon pamit lakkaa vaikuttamasta elimistössä alkaa ahdistus ja unettomat yöt. Tämä jakso kestää 2 viikkoa ja itse olen ratkaisu sen niin että hommaan lääkäriltä ihan mitä tahansa unta auttavaa oli ne sitten vaikka neuroleptejä jollei unilääkkeitä saa. Siihen lisäksi ostan jotain väsyttävää antihistamiinia ja 5mg melatoniinia.
Näillä pärjää jotenkin tuon ylimenokauden ja sitten nukkuukin jo hyvin ilman apuja ja ahdistuskin on poissa.
Kannnnnnnabis pitäääää laillistaaa meillä ihan kuten tehtiin Kaaliforniassa, Cooloradossa, Waashingtonissa, Alaaskassa, Oreegonissa, Waashington D.C.:ssä, Maainessa, Maassachusettsissa, Neevadassa, Miichiganissa, Veermontissa, Guuamissa, Illinooisissa, Ariizonassa, Montaanassa, Neew Jeerseyssä, Neew Yoorkissa, Viirginiassa, Neew Meexicossa, Coonnecticutissa, Kanaadassa, Maaltalla, Luuxemburgissa, Uruuguayssa ja Itaaliassa. Veerotulot ohjaamme valtion kassaan, juu.
Hyvä ystävä, Pooista liinkeistä väälilyönnit ja selvitä TIETEEEEELLISET TOTUUUUUDET...
h ttps://w ww.b bc.com/news/uk-11 660210
h ttps://r ikoksentorjunta.fi/alko holi-ja-vakivalta
h ttps://t ekniikanmaailma.fi/alko holi-tappaa-sanoo-tutkimus
Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi ja rööki kokonaan pois. Terveytenne kiittää.