Lopultakin tuli uusi passi. On ainakin varmuus, että jos lähtö tulee niin ei jää siitä kiinni
Toivon, että sellaista tilannetta ei tule vaan mistä ikinä voi tietää. Ei Ukrainan sotaakaan voinut millään uskoa tai aavistaa, mutta niin vain tapahtui.
Kommentit (128)
Näitä lukiessa tulee mieleen, että tässä täytyy alkaa pelkäämään omia ennemmin kuin iivanoita - sen verran aggressiivista ja seopäistä tekstiä tulee monelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain sotilaspassi ja se on merkki siitä että jos rssä tunkee tänne niin rssälle tulee lähtö.
Vaikea ymmärtää. Tällä hetkellä ei taida olla sellaisia sitkeitä, jotka pystyisivät puolustamaan tätä maata.
Onhan näitä nikosaarisia, jotka ovat olleet jokaisessa tv:n selviytymiskisassa. Sitkeyttä löytyy. Vaikka aina mokaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain sotilaspassi ja se on merkki siitä että jos rssä tunkee tänne niin rssälle tulee lähtö.
Vaikea ymmärtää. Tällä hetkellä ei taida olla sellaisia sitkeitä, jotka pystyisivät puolustamaan tätä maata.
Jos sota tässä maassa syttyy se on lyhyt ja verinen. Sen jälkeen kaikki rssänmieliset trollit etsitään ja tuhotaan.
En usko, että on verinen. Kemiallisia aseita tullaan käyttämään.
Uskot, että kemikaaleilla ei veri pakene kropasta?
Ukrainalla on suurimmaksi osaksi maarajaa, Suomella vain pohjoisessa. Maarajan ylittaa helposti mutta meren yli on vaikea paasta kun laivat ja lentokoneet eivat kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sota tässä maassa syttyy se on lyhyt ja verinen. Sen jälkeen kaikki rssänmieliset trollit etsitään ja tuhotaan.
En usko, että on verinen. Kemiallisia aseita tullaan käyttämään.
Kyllä se on verinen. Kolonna tulee rajan yli ja tykistö jauhaa sen tuhannen paskaksi. Sitten te rssät varmaan koitatte niitä kemiallisia aseitanne käyttää mutta se epäonnistuu kuten kaikki teillä ja kostoksi hävitetään kaikki rajan takana olevat kylänne.
Taas pelonlietsontaa!
Ehkä olisi parempi, että av voi kirjoittaa vain rekisteröityneenä
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa tulee mieleen, että tässä täytyy alkaa pelkäämään omia ennemmin kuin iivanoita - sen verran aggressiivista ja seopäistä tekstiä tulee monelta.
Mitä sekoilet? Iivanathan on sinun rssänmielisen omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä nikosaarisia, jotka ovat olleet jokaisessa tv:n selviytymiskisassa. Sitkeyttä löytyy. Vaikka aina mokaisikin.
Ehkä Niko tai Cristal ei olisi semmoisia, joihin turvattaisiin sodan tullessa.
Voishan ne itärajalle passittaa. Siinä saattaisi olla semmoinen enennäkemätön sodankäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rssäntrollin puhetta.
Niko Saarisesta ei ehkä olisi puolustamaan maata mutta kyllä ne ananastukkaiset Veetit osaavat olla tosipaikan tullen todella sitkeitä ja kovia. Intissä heitä koulutetaan parhaillaankin eikä heidän sotakuntonsa ole sen huonompi kuin aikaisemmillakaan sukupolvilla. Se että nykyään karsitaan enemmän sitä huonoa ainesta pois armeijasta on vain hyvä asia. Parhaat mopoveetit jää jäljelle ja heistä tehdäänkin sellaista ainesta että rssä itkee kun joutuvat heidän kynsiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauas olet oikein lähdössä? EU-alueella passia ei tarvita.
Tarvitaanhan jos ei ole kuvallista henkilöllisyystodistusta.
PASSI ON MATKUSTUSASIAKIRJA EIKÄ MIKÄÄN HENKILÖLLISYYSTODISTUS, joka kyllä on tärkeämpi.
Niin? Mitä raivoat? Matkustamiseen on oltava jompikumpi, joten ilman muuta sitten passi mieluummin koska se käy sitten jokapaikkaan matkustusasiakirjana ja myös virallisena henkilöllisyystodistuksena. Miten ihmeessä siis henkilöllisyystodistus on tärkeämpi?
Ruotsiin pääsee ilman mitään todistetta.
Älkää pennut KOSKAAN mainitko täällä "iivanoita" tai mitään muutakaan viime sotaan liittyvää!
~ lotta ~
Miksi täältä pitäisi lähteä? Pelkurimaisesti jättää maa? Ukranaissakin yli 100000 siviiliä tarttui aseisiin ja tätä ei Venäjä osannut odottaa.
Itselläni 2 vanhinta poikaa joutuisi sotaan. Ei tulisi kuuloonkaan, että itse lähtisin muualle ja jättäisin heidät puolustamaan henkensä uhalla maata. Koska heidän pitää jäädä tänne, jään myös minä.
Vierailija kirjoitti:
En ole pelokas teini enkä edes nuori aikuinen. Olen eläkeläinen ja nähnyt, että mitä tahansa voi tapahtua. Panikoida ei tietenkään kannata, mutta varautua voi, kun siitä ei mitään haittaakaan ole.
Synnyin 1956 ja kun siitä taakse päin ajattelee niin viimeisin sota ei ollut kovinkaan kaukana. Ihmiset olivat silloin vieläkin varovaisia ja se on
ymmärrettävää.Nythän tämä nykynen sukupolvi ei ole koskaan ollut lähelläkään sodan kauhuja ja toivottavasti eivät koskaan tule olemaankaan.
- ap -
Minä puolestani olen valmis jäämään omaan rakkaaseen kotimaahamme ja olen valmis toimimaan paikallisjoukoissa tai muissa tehtävissä omaa Suomeamme puolustaen. Pakoon enbmissään tapauksessa lähde.
-Eläkeläinen v 1954 syntynyt -
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten porukka luulee pääsevänsä lähtemään johonkin sodan uhatessa. Pieni, hyvin ajoissa oleva onnekas porukka pääsee, te loput päädytte tyrmään. Siellä ei ole kovin kiva kuunnella pommien pauketta.
Huvittavaa, miten joku luulee viranaomaisilla olevan aikaa tai edes syytä juosta pakevien perään, jos pommit putoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Älkää pennut KOSKAAN mainitko täällä "iivanoita" tai mitään muutakaan viime sotaan liittyvää!
~ lotta ~
Miksi? Ja mikään lotta sinä et todellakaan ole koskaan ollut. Olet mies ja sinun nimesi on Ivan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, jo lukiessani joitain aikaisempia ketjuja. Pelottavaa, että joillain voi olla täysin tärähtäneitä ja väkivaltaisiakin ajatuksia, myös toisia suomalaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
~ lotta ~
Iivana teki pahojaan ja Iivanan tuhoamispartio surmasi minun sukulaisiani jotka halusivat asua kotonaan rauhassa. Miksi en saisi puhua Iivanoista? Minun isoäitini oli lotta ja hänen häpäisty ruumiinsa oli yksi noiden Iivanoiden jäljiltä löydetyistä. Hän oli veljensä kanssa molemmat saaneet junailtua itselleen lomat heidän isänsä syntymäpäivän ajaksi ja Iivanat antoivat lahjaksi lopun heille kaikille. Joten miksi en saa puhua viime sodasta tai Iivanoista?
Näin on ja ymmärrä sinäkin, että sota ei enää ole sitä, missä Rokan Antti joskus soti.
Nyt käytetään kemiallisia aseita ja Jodix ei auta.
"Joditabletin saa ottaa vain viranomaisten määräyksestä. Tabletti on erityisen tärkeä lapsille ja raskaana oleville, kun taas yli 40-vuotiaille sen merkitys on hyvin pieni".