Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäisikö sinua jos tienaisit vain 50% siitä mitä kollegat?

Vierailija
16.04.2022 |

Omalla kohdalla on näin. Olen talousjohtaja ja saan puolet siitä mitä bisnesjohtajat. Olen ainoa nainen. Kuulemma tämä ei johdu naiseudesta vaan siitä että olen ”vain” tukifunktiossa. Mikään luottamusmiehelle puhuminen ei nyt auta sillä johto ei hoida asioita luottamusmiehen kautta.

Asun huonon työmarkkinatilanteen alueella joten olen sietänyt tilannetta, mutta nyt alkanut niin ärsyttää että täytynee vaihtaa työpaikkaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos kun olet "talousjohtaja" ts. kirjanpitäjä ja kollegasi on liikemiehiä.

Olen kauppat.lis ja nuo mieskollegat joko amk.ins tai DI. Ei nyt koulutus selitä asiaa. Enkä ole kirjanpitäjä, vaan talousjohtaja. Ap

Unohda nyt se mitä ne muut ovat. Jos olet johtaja niin osaat varmasti neuvotella palkan kohdalleen tai vaihtaa työpaikkaa. Palkkaa tuskin saat pahemmin nostettua niin sitten se on vaihtoehto #2.

No, olen tietenkin kokeillut neuvotella, ja ei onnistu, koska palkkaa ei voi nostaa koska olen tukifunktion johtaja. Mielestäni myös esim tuotantojohtaja on tukifuktion johtaja (vain myynti ja bisnesjohto tuo rahaa sisään) mutta kuulemma tuotantojohtaja on ihan eri asia ;)

Työpaikan vaihto sen on edessä vissiin joo. Ap

Oletko saman tessin piirissä kuin ne muut jotka saa parempaa palkkaa, ja onko vaativuustaso luokitus sama? Eihän sitä palkkaa nyt mitenkään pysty nostamaan samalle tasolle jos teillä on erilaiset työtehtävät ja niiden vaativuustaso joka pitkälti määrää palkkatason.

Mun työ on vaativampaa kuin esim toisen mieskollegan, mutta ongelma on se että ei ole työn pidteytystä tai vaativuusarviota tehty ollenkaan. Nyt siis vain toimarin subjektiivinen näkemys on se millä tätä mitataan. Ap

Eikös tuo ole työehtosopimuksen mukaan lakisääteisesti pakko tehdä jos työntekijä sitä pyytää vai oliko se tietyn väliajoin? Jos pomo ei suostu sitä tekemään niin yhteys luottamusmieheen ja liittoon.

Kuule, nyt on ylin johto kyseessä. Se on aina sopimuspalkka ja kuulutaan työaikalain ulkopuolelle. Johtoa ei edusta kukaan, siis ei ole luottamusmiestä. Näin ne asiat vaan menee. Ap

Vierailija
22/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johtajana tienaa vähän niin ongelman ratkaisemiseksi on syytä katsoa peiliin ja kysyä itseltään miksi ei osaa neuvotella ja mitä voin tehdä asian korjaamiseksi. Tällä pääset alkuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet hakee lisää palkkaa niin, että kertovat työnantajalleen muualta saamastaan palkkatarjouksesta.

Kertaakaan en ole nostanut palkkaa kuin nimeksi, kun joku kertoo kollegan palkasta. Silloin olen nostanut palkkaa, kun työntekijä on saanut kovemman tarjouksen muualta.

t. Yrittäjä

Joo, kerron uutisen: ne on yleensä valheita ne muiden palkkatarjoukset.

Aika kovia valheita, jos ovat irtisanoutumassa niiden vuoksi. En ihan jokaista pidättele siinä tilanteessa, vaan niitä, joiden uskon, että saa vielä aikaan eikä ole heti uudestaan lähdössä.

Vierailija
24/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos kun olet "talousjohtaja" ts. kirjanpitäjä ja kollegasi on liikemiehiä.

Olen kauppat.lis ja nuo mieskollegat joko amk.ins tai DI. Ei nyt koulutus selitä asiaa. Enkä ole kirjanpitäjä, vaan talousjohtaja. Ap

Unohda nyt se mitä ne muut ovat. Jos olet johtaja niin osaat varmasti neuvotella palkan kohdalleen tai vaihtaa työpaikkaa. Palkkaa tuskin saat pahemmin nostettua niin sitten se on vaihtoehto #2.

No, olen tietenkin kokeillut neuvotella, ja ei onnistu, koska palkkaa ei voi nostaa koska olen tukifunktion johtaja. Mielestäni myös esim tuotantojohtaja on tukifuktion johtaja (vain myynti ja bisnesjohto tuo rahaa sisään) mutta kuulemma tuotantojohtaja on ihan eri asia ;)

Työpaikan vaihto sen on edessä vissiin joo. Ap

Oletko saman tessin piirissä kuin ne muut jotka saa parempaa palkkaa, ja onko vaativuustaso luokitus sama? Eihän sitä palkkaa nyt mitenkään pysty nostamaan samalle tasolle jos teillä on erilaiset työtehtävät ja niiden vaativuustaso joka pitkälti määrää palkkatason.

Mun työ on vaativampaa kuin esim toisen mieskollegan, mutta ongelma on se että ei ole työn pidteytystä tai vaativuusarviota tehty ollenkaan. Nyt siis vain toimarin subjektiivinen näkemys on se millä tätä mitataan. Ap

Eikös tuo ole työehtosopimuksen mukaan lakisääteisesti pakko tehdä jos työntekijä sitä pyytää vai oliko se tietyn väliajoin? Jos pomo ei suostu sitä tekemään niin yhteys luottamusmieheen ja liittoon.

Ei ole mikään pakko tehdä mitään vaativuuspisteytystä. Julkisella ehkä on.

Vierailija
25/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea uskoa että talousjohtaja vinkuisi palkastaan vauva-palstalla, kysellen lapsellisella tavalla muiden mielipiteitä asiasta.

Jos se nyt kuitenkin pitäisi paikkansa, niin sanoisin että viestiesi perusteella saat enemmän kuin ansaitset.

Vierailija
26/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäisi, silloin olisin huono myyjä.

Tuollaista tilannetta ei onneksi synny paitsi jos olen sairaana enkä saa provikkaa.

-myyntityössä, sellainen keskinkertaisen ja hyvän välimaastossa

Vierailija
27/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet hakee lisää palkkaa niin, että kertovat työnantajalleen muualta saamastaan palkkatarjouksesta.

Kertaakaan en ole nostanut palkkaa kuin nimeksi, kun joku kertoo kollegan palkasta. Silloin olen nostanut palkkaa, kun työntekijä on saanut kovemman tarjouksen muualta.

t. Yrittäjä

Joo, kerron uutisen: ne on yleensä valheita ne muiden palkkatarjoukset.

Aika kovia valheita, jos ovat irtisanoutumassa niiden vuoksi. En ihan jokaista pidättele siinä tilanteessa, vaan niitä, joiden uskon, että saa vielä aikaan eikä ole heti uudestaan lähdössä.

Eli siis tarjoat palkankorotusta vain miehille. Selvä. Kivaa rakenteellista sovinismia.

Vierailija
28/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska opettajilla on tesin mukainen palkka. Toisaalta lukion tai ammattikoulun virassa olevat opettajat saavat jo nyt kolmanneksen enemmän kuin peruskoulun saati vapaan sivistystyön määräaikaiset.

Vierailija
29/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos johtajana tienaa vähän niin ongelman ratkaisemiseksi on syytä katsoa peiliin ja kysyä itseltään miksi ei osaa neuvotella ja mitä voin tehdä asian korjaamiseksi. Tällä pääset alkuun. 

Neuvottelut ei auta. Olen lähinnä miettimässä että kestänkö ärsytyksen vai en. Taidan kallistua siihen että en. Todennäköisesti en saa huonolta työmarkkina-alueelta parempaa palkkaa mutta oikeudenmukaisemman firman voisin löytää. Ap

Vierailija
30/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikea uskoa että talousjohtaja vinkuisi palkastaan vauva-palstalla, kysellen lapsellisella tavalla muiden mielipiteitä asiasta.

Jos se nyt kuitenkin pitäisi paikkansa, niin sanoisin että viestiesi perusteella saat enemmän kuin ansaitset.

En kysy palkasta. Jos osaisit lukea otsikon niin tajuat että kysyn ärsyyntymisestä. Ap

Vierailija
31/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska opettajilla on tesin mukainen palkka. Toisaalta lukion tai ammattikoulun virassa olevat opettajat saavat jo nyt kolmanneksen enemmän kuin peruskoulun saati vapaan sivistystyön määräaikaiset.

Voin kertoa että kyllä kuntapuolellakin on selittämättömiä eroja. Eli miehet saa enemmän ja vain sukupuolen takia.

Vierailija
32/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysy palkasta. Jos osaisit lukea otsikon niin tajuat että kysyn ärsyyntymisestä. Ap

Johtajana huomaisit että puhuin kuinka vingut palkasta, en puhunut palkasta kysymisestä.

Mitä tahansa saatkin, siinä on puolet liikaa.

Vierailija
33/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat siis parempia.

Vierailija
34/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mietteissä, hr-päällikkö ja palkka vain puolet mieskollegoiden palkasta.

Kyse on siis epäreiluuden tunteesta. Tämä noille länkyttäjille jotka tulee pätemään että jos et osaa palkkaa neuvotella et sitä tarviikaan.

Erpäreiluuden tunne vie ilon työstä ja ajan kuluessa kyynistää ja saa ilottomaksi. Kun koko ajan näkee miten mieskollega puolet pienemmällä työmäärällä ja surkeammalla tuloksella saa silti parempaa palkkaa.

Mieluummin melkein se että palkka on huono, kunhan se on oikeudenmukainen. Ei tällaiseen auta kuin työn vaihto. Tää on muuten todella yleistä ja vähän sellainen viimeinen tabu ja vaiettu salaisuus.

Vierailija
35/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtajana huomaisit että puhuin kuinka vingut palkasta, en puhunut palkasta kysymisestä.

Elämänkoulu av mamma menee nyt laskemaan vain omia sossutukiaan.

Vierailija
36/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pyörähtämässä tuollaisissa paikoissa ja lähtenyt aika livakkaan muualle.

Miehillä on se hyvä kaveriporukka ja tahtovat ottaa ulkopuolelta yhden naisen "tekemään sitä mitä naiset tekee" eli viilaamaan miesten työsuoritukset tuloksentekokelpoisiksi, hoitamaan lisäksi oman tonttinsa ja kaikki tämä pienellä korvauksella, kunhan sitä irmaa tai mirkkua muistaa vähätellä sopivina hetkinä.

Etsi työpaikka ja kun se on luvattu sulle, ilmoita nykyisen paikan pomoille saaneesi 1,62x arvoisen työtarjouksen muualta. Lähde, jos eivät nosta palkkaasi.

Vierailija
37/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkoulu av mamma menee nyt laskemaan vain omia sossutukiaan.

Jonne menee nyt harjoittelemaan oikein kirjoitusta ja yhdys sanoja

Vierailija
38/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttäisi, ja jos saisin 50 % kollegoiden palkasta, tekisin 50 % vähemmän töitä.

Vierailija
39/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät kollegoiden todelliset palkat?

Vierailija
40/70 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt pyörähtämässä tuollaisissa paikoissa ja lähtenyt aika livakkaan muualle.

Miehillä on se hyvä kaveriporukka ja tahtovat ottaa ulkopuolelta yhden naisen "tekemään sitä mitä naiset tekee" eli viilaamaan miesten työsuoritukset tuloksentekokelpoisiksi, hoitamaan lisäksi oman tonttinsa ja kaikki tämä pienellä korvauksella, kunhan sitä irmaa tai mirkkua muistaa vähätellä sopivina hetkinä.

Etsi työpaikka ja kun se on luvattu sulle, ilmoita nykyisen paikan pomoille saaneesi 1,62x arvoisen työtarjouksen muualta. Lähde, jos eivät nosta palkkaasi.

Lähtijän tilalle tulee kyllä pätevämpikin, halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi