Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuveli katkaisi välit perheeseen

Vierailija
16.04.2022 |

Minulla on kolme sisarusta, 2 isosiskoa ja pikkuveli. Olen siskojeni kanssa syntyneet noin parin vuoden välein ja pikkuveljeni on meistä nuorin, nyt hän on parikymppinen. Veljeni nuoruus oli erittäin hankala mm. päihteiden käytön takia, omilleen hän muutti heti täytettyään 18 kun välit vanhempien kanssa huonontui pahasti. Isään ja äitiin hän ei ole ollut yhteydessä melkein kahteen vuoteen, ei ole edes puhunut puhelimessa tai ollut keskustelussa edes viestien kautta. Minuun ja sisariini piti yhteyttä vielä kuukausi sitten mutta nyt veljeäni ei saa mistään kiinni. Asuu pääkaupunkiseudulla mutta on vaihtanut osoitetta ja puhelinnumeroaan joten häneen ei saa mitään yhteyttä. Päätettiin pari viikkoa sitten tehdä siskojeni kanssa hänestä katoamisilmoitus mutta poliisi soitti muutama päivä sitten, että hän on elossa mutta ei halua olla missään tekemisissä meidän kanssa. Heillä ei ole siis velvoitetta kertoa missä hän asuu. Olen itkenyt paljon koska olimme veljeni kanssa niin läheisiä lapsena ja haluaisin olla osa hänen elämää. Mutta hän on katkaissut välinsä meihin kokonaan. Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa? Sydämeni on särkynyt kun en tiedä miksi hän teki meille näin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten häntä kohdeltiin ennen kuin alkoi käyttää huumeita?

Arvosteltiinko häntä ja hänen tekemisiään, pidettiinkö jotenkin liian arkana, liian vääränlaisena, mitä nyt ikinä? Määräilikö vanhempanne mitä hänen pitäisi opiskella, arvosteltiinko tyttöystäviä, tai jos niitä ei ollut, pidettiinkö jotenkin "luuserina"? Olivatko isosiskot jotenkin määräileviä? Voiko olla ollut jotain tällaiseksi tulkittavaa, mutta mitä vanhempanne tai muut sisaret ette itsessänne tai toisissanne näe ettekä tunnista/tunnusta?

En syyttele teitä, yritän vain auttaa ymmärtämään. Meidän perheessä vastaavaa, vaikkakaan ei huumeidenkäytöstä kyse. Arvomaailmat ei vain muun muassa kohtaa (esim. itse en hyväksy eläinten väkivaltaista kohtelua, mikä taas jonkun mielestä "on koiralle oman paikkansa näyttämistä", mutta mun mielestä ei ole ok silti missään nimessä). Mun ratkaisuja ei moni ymmärrä ja itselläkin on suru. Lapsena oltiin hyvissä väleissä, mutta aikuisina vain kerta kaikkiaan niin kasvettu erilleen, että en pysty olemaan tekemisissä.

Vierailija
22/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta saattaa löytyä sairaus, jota huumeet eivät paranna, vaan ne vievät viimeisenkin järjen hivenen. Jos veli ei huoli apua ja hän ei uhkaa muita, niin ette voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin yrittää kertoa hänelle, että välitätte. Jos tilanne on päässyt pahaksi, niin mitään ei ole tehtävissä, vaan aineet ovat vieneet veljen jo muihin sfääreihin lopullisesti. Silloin paras kaikille on valitettavasti nopea lähtö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeää kenessä on vikaa, kun hän ei kaipaa teidän seuraanne mutta te kaipaatte hänen.

Millä lailla?

Vierailija
24/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvosteltiinko häntä ja hänen tekemisiään, pidettiinkö jotenkin liian arkana, liian vääränlaisena, mitä nyt ikinä? Määräilikö vanhempanne mitä hänen pitäisi opiskella, arvosteltiinko tyttöystäviä, tai jos niitä ei ollut, pidettiinkö jotenkin "luuserina"? Olivatko isosiskot jotenkin määräileviä? Voiko olla ollut jotain tällaiseksi tulkittavaa, mutta mitä vanhempanne tai muut sisaret ette itsessänne tai toisissanne näe ettekä tunnista/tunnusta?

En syyttele teitä, yritän vain auttaa ymmärtämään. Meidän perheessä vastaavaa, vaikkakaan ei huumeidenkäytöstä kyse. Arvomaailmat ei vain muun muassa kohtaa (esim. itse en hyväksy eläinten väkivaltaista kohtelua, mikä taas jonkun mielestä "on koiralle oman paikkansa näyttämistä", mutta mun mielestä ei ole ok silti missään nimessä). Mun ratkaisuja ei moni ymmärrä ja itselläkin on suru. Lapsena oltiin hyvissä väleissä, mutta aikuisina vain kerta kaikkiaan niin kasvettu erilleen, että en pysty olemaan tekemisissä.

Mielenterveysongelmia löytyy useilta huumeiden käyttäjältä jo ennen huumeiden käytön aloitusta. Siinä on ihan sama minkälainen lapsuus on ollut tai minkälaiset ihmissuhteet ovat olleet.

Vierailija
25/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalta saattaa löytyä sairaus, jota huumeet eivät paranna, vaan ne vievät viimeisenkin järjen hivenen. Jos veli ei huoli apua ja hän ei uhkaa muita, niin ette voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin yrittää kertoa hänelle, että välitätte. Jos tilanne on päässyt pahaksi, niin mitään ei ole tehtävissä, vaan aineet ovat vieneet veljen jo muihin sfääreihin lopullisesti. Silloin paras kaikille on valitettavasti nopea lähtö.

Tuskinpa huumeet mitään parantavat, varsinkaan silloin jos niitä vetää toinen henkilö eikä se sairas.

Vierailija
26/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katkaissut välit lapsuudenperheeseeni.

Sairas narsistinen käärmeenpesä ihan sairaine kuvioineen.

Henkistä väkivaltaa, manipulointia ja paskaa.

Hehän eivät tietenkään yhtään ymmärrä miksi ”olen hankala, olen aina ollut”.

Vierailija
27/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tiedän tällaisia tapauksia. Hyvä että näitä on yhä enenevissä määrin tullut esille, eikä sukulaiset saa erivapauksia toisten ihmisten kohtelemisessa. Vanhempia ei tarvitse kunnioittaa pätkääkään jos eivät sitä ansaitse.

Vierailija
28/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs löitte, potkitte, puritte, huusitte, kiroilitte, uhkailitte, kummittelitte ja kellariin suljitte kellariin häntä ilman ruokaa ja juomaa.

Vierailija
29/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tiedän tällaisia tapauksia. Hyvä että näitä on yhä enenevissä määrin tullut esille, eikä sukulaiset saa erivapauksia toisten ihmisten kohtelemisessa. Vanhempia ei tarvitse kunnioittaa pätkääkään jos eivät sitä ansaitse.

Kyllä tarvitsee sillä neljäs käsky kymmenestä käskystä on että "Kunnioita isääsi ja äitiäsi".

Vierailija
30/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea poika. En kadu mitään elämässäni niin paljon kuin että annoin sairaiden ihmisten myrkyttää minua koko nuoruuteni, kun ei löytynyt munaa pistää välejä poikki.

Sama täällä, kaduttaa etten laittanu välejä poikki paljon aikasemmin.

n40+

Vierailija
31/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitsee sillä neljäs käsky kymmenestä käskystä on että "Kunnioita isääsi ja äitiäsi".

Kaikkia ihmisiä tulee kunnioittaa, myös itseään. Kunnioitus ei tarkoita sitä, että pitäisi olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka aiheuttavat vain pahoinvointia itselle.

T.eri

Vierailija
32/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos se on ainoa keino pysyä päihteittä.

Jos on kaltoinkohdeltu ei ole mitään 'velkaa' kenellekään.

Perhekuviot voivat olla sairastuttavia monella tapaa.

Vierailija
33/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olitte jo ennestään sille suunnilteen kuin kuka tahansa random vastaantulija, ja se sitten ajatteli että turha on yhteydessä ollenkaan.

Vierailija
34/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ajoitte hänet tuhon tielle. Narsistiei tietenkään koskaan myönnä tätä, mutta katsokaa peiliin.

Vierailija
35/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap miettinyt että vanhempamme saattavat olla osittain syyllisiä tilanteeseen? Se että vanhempasi kohtelevat sinua hyvin ei tarkoita että tekisivät niin veljellesi.

Vierailija
36/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan vajaa????

Vierailija
37/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tällaisissa tilanteissa on se että tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Miten siis erilaisia ihmisiä voi ymmärtää, kun on tyhmä?

Vierailija
38/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa.

Vierailija
39/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse tekisit tässä tilanteessa.

Tunnistan tämän kirjoittajan.

Sehän on provoilija :((

Vierailija
40/46 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia löytyy useilta huumeiden käyttäjältä jo ennen huumeiden käytön aloitusta. Siinä on ihan sama minkälainen lapsuus on ollut tai minkälaiset ihmissuhteet ovat olleet.

Mt-ongelmien syntymiseen liittyy vahvasti ihmisen lapsuus ja ihmissuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi