Pikkuveli katkaisi välit perheeseen
Minulla on kolme sisarusta, 2 isosiskoa ja pikkuveli. Olen siskojeni kanssa syntyneet noin parin vuoden välein ja pikkuveljeni on meistä nuorin, nyt hän on parikymppinen. Veljeni nuoruus oli erittäin hankala mm. päihteiden käytön takia, omilleen hän muutti heti täytettyään 18 kun välit vanhempien kanssa huonontui pahasti. Isään ja äitiin hän ei ole ollut yhteydessä melkein kahteen vuoteen, ei ole edes puhunut puhelimessa tai ollut keskustelussa edes viestien kautta. Minuun ja sisariini piti yhteyttä vielä kuukausi sitten mutta nyt veljeäni ei saa mistään kiinni. Asuu pääkaupunkiseudulla mutta on vaihtanut osoitetta ja puhelinnumeroaan joten häneen ei saa mitään yhteyttä. Päätettiin pari viikkoa sitten tehdä siskojeni kanssa hänestä katoamisilmoitus mutta poliisi soitti muutama päivä sitten, että hän on elossa mutta ei halua olla missään tekemisissä meidän kanssa. Heillä ei ole siis velvoitetta kertoa missä hän asuu. Olen itkenyt paljon koska olimme veljeni kanssa niin läheisiä lapsena ja haluaisin olla osa hänen elämää. Mutta hän on katkaissut välinsä meihin kokonaan. Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa? Sydämeni on särkynyt kun en tiedä miksi hän teki meille näin.
Kommentit (46)
Arvailua ja kysymyksiä. Onko joku epäluottamus tullut teitä kohtaan tai puuttuiko joku perheenjäsen hänen elämäänsä. Vai ei kukaan välittänyt veljen mielestä, jätettiin auttamatta pulassa taloudellisesti, vai joku sanallinen ikävä argumentti? Riitaa? Onko iso perhe liikaa hänelle, etsii rauhallisempaa elämää, oliko liikaa vaatimuksia vai liikaa lapsia kun teille tuli lapsia. Olette toistenne kanssa perheessä paljon tekemisissä ja mielipiteet samanlaisia, hän oli eri mieltä jostain? Vai koki olevansa erilainen. Tai joku yksittäinen syy mikä voisi olla, joku tapahtuma. Tai kriisi elämässä kuten ero tai muu. Vastaaja näihin on jossain muualla, arvailukin usein hankalaa ehkä turhaa. Oliko joku arvostellut häntä esim. isä tai sisarus.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs löitte, potkitte, puritte, huusitte, kiroilitte, uhkailitte, kummittelitte ja kellariin suljitte kellariin häntä ilman ruokaa ja juomaa.
... ja sitten trippi loppui. Heräsit poliisin pahnoilta huumevieroitusoireisssa ja huomasit kuvitelleesi taas vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Rohkea poika. En kadu mitään elämässäni niin paljon kuin että annoin sairaiden ihmisten myrkyttää minua koko nuoruuteni, kun ei löytynyt munaa pistää välejä poikki.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katkaissut välit lapsuudenperheeseeni.
Sairas narsistinen käärmeenpesä ihan sairaine kuvioineen.
Henkistä väkivaltaa, manipulointia ja paskaa.
Hehän eivät tietenkään yhtään ymmärrä miksi ”olen hankala, olen aina ollut”.
Jos narskuun katkaisee välit, vika on aina uhrissa. Narskun mielestä.
Verisukulaisuus. Voe kiss mai äs.
No toki jos jollain on kunnossa niin rispektit siitä.
Omat sisarukset olivat pahimpia selkäänpuukottajia minulle. Harmi kun en aiemmin katkaissut välejä. Halusin uskoa siihen verisukulaisuuteen että kertovat ja suojelevat minua. Eikä jotain ulkopuolista. Väärässä olin.
Ei ole minulla sisaruksia, vanhempia ei ole koskaan ollukaan.
Ja se siitä. Kiitos kun sain avautua.
Isäsi sukulainen perseraiskasi pojan kun tämä oli noin 10-vuotias. Vanhempasi tiesivät, mutta hyssyttelivät asian ja sopivat jopa jonkinlaisesta rahallisesti korvauksesta, ettei asiaa vietäisi poliisille. Sinä ja siskosi taas olette aina olleet ns. suosikkilapsia, jotka ovat saaneet haluamansa ja vanhempienne välit teihin ovat erilaiset ja läheisemmät kuin veljeen, joka koettiin hankalana tuon raiskaustapauksen jälkeen.