Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raamattukysymys: ovatko lapset viattomia vai syntisiä?

ihmettelijä spekuloitsija teoreetikko
16.04.2022 |

Kristinuskoon liittyvää pohdiskelua. Raamatussa tosiaan monessakin kohtaa puhutaan siitä kuinka lapset on viattomia. Lapset on viattomia, lapset on viattomia, lapset on viattomia. Okei, selvä.
Mutta toisaalta taas, aivan täysin koko himskatin kristinuskon pointtihan on se, että kaikki ihmiset on syntisiä! Koska Aatami ja Eeva tekivät yhden ensimmäisen synnin, niin nyt sitten synti on ihmisen verissä, ihmisen perimässä, synti periytyy väistämättä kaikille jälkeläisille. Eli perisynti, me kaikki olemme synnistä syntyneitä, me kaikki synnymme syntisinä. Jos syntisenä kuolet niin joudut hellvettiin, vaikka olisit vasta 1kk vanha vauva. Joten elämäsi aikana sinun ihan itse täytyy tietoisesti päättää pyytää Jeesusta sovittamaan syntisi, jolloin saat syntisi anteeksi ja pääset taivvaaseen. Siis koko kristinuskon pointti: me kaikki synnymme syntisinä, tuhoontuomittuina, ja siksi me tarvitsemme Jeesusta, jotta pelastuisimme tuholta.
--
Joten: kun me kaikki kerran ollaan syntisiä - niin mitä ihmettä se "lasten viattomuus" oikein on???

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkkonen , Raamatussa ei missään sanota että vauvat ,lapset joutuu kadotukseen. Lähdetään siitä.

Oletko ihan pihalla? Kaikki jotka eivät pyydä Jeesukselta syntien anteeksi antamista joutuvat kadotukseen. Väistämättä, aina, ikuisesti, niin kauan kuin ihmiskunta ja jumala ovat olemassa. Eli vauvat joutuvat kadotukseen. Vai oletko nähnyt montakin vauvaa jotka osaavat pyytää jotain?

Jeesus ei laita helvettiin  lasta joka ei ymmärrä pyytää tai puhua.hmisen täytyensin ymmärtää hyvä ja paha.

Niin, Jeesus ei halua laittaa helvvettiin ketään, mutta helvvettiin kaikki ovat automaattisesti syntymästään lähtien päätymässä. Synti laittaa helvvettiin kaikki jotka voi, eli kaikki joita Jeesus ei pelasta. Ennen kuin ihminen ymmärtää hyvän ja pahan, hän ei voi pyytää sisäistä synnynnäistä pahuuttaan anteeksi.

Vierailija
42/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkkonen , Raamatussa ei missään sanota että vauvat ,lapset joutuu kadotukseen. Lähdetään siitä.

Oletko ihan pihalla? Kaikki jotka eivät pyydä Jeesukselta syntien anteeksi antamista joutuvat kadotukseen. Väistämättä, aina, ikuisesti, niin kauan kuin ihmiskunta ja jumala ovat olemassa. Eli vauvat joutuvat kadotukseen. Vai oletko nähnyt montakin vauvaa jotka osaavat pyytää jotain?

Älkää lausuko kenellekkään kadotustuomiota ,on kielletty tuomitsemasta ,tai sinutkin tuomitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa... Nykyään eri kristityillä on tosiaan eri näkökulmia.

Suomi-protestanteilla on tapana kastaa vauva ja siten ottaa vauva osaksi seurakuntaa.

Monilla katolisilla on tapana rukoilla jonkun muun ihmisen pelastumisen puolesta, jopa kuolleiden läheisten puolesta.

Mutta tuo protestanttien ja katolisten touhu on sikäli hömppää, että raamatussa sanotaan ihan selvästi, että pelastuakseen ihmisen pitää ihan ITSE kääntyä Jeesuksen puoleen. Ei se mitään hyödytä jos muut ihmiset sinut seurakuntaan ottavat tai muut ihmiset sinun pelastumistasi rukoilevat. Ainoa mikä hyödyttää on se että itse pyydät Jeesukselta pelastumista ja sitten ihan itse liityt seurakuntaan. Tosiaan, ainakin vapaakirkossa noudatetaan tuota periaatetta, siten että vauvoja ei kasteta, vaan seurakuntalaiset odottavat kunnes lapsi kasvaa niin vanhaksi että lapsi itse pyytää tulla kastetuksi. Jos ei koskaan pyydä, niin ei koskaan kasteta, ei pelastu.

Ja siis, kaikki ihmiset jotka eivät pyydä pelastusta Jeesukselta joutuvat tuhoon. Joten siitä syystä meidän pitäisi lähettää lähetyssaarnaajia kaikkialle maailmaan - koska miten jotkut alkuasukkaat viidakossa voisivat pyytää apua Jeesukselta, jos he eivät jostain Jeesuksesta ole koskaan kuulleetkaan? Eli jos yksikään lähetyssaarnaaja ei joidenkin alkuasukkaiden luokse päädy, niin alkuasukkaat joutuvat väistämättä hellvettiin.

Ja myös: tuo että pitää ITSE tietoisesti päättää kääntyä Jeesuksen puoleen. Tavallaan "ongelma" on se, että vauvat eivät itse tietoisesti osaa päättää mitään. Vauvat ovat syntisiä, mutta vauvoilla ei vielä riitä älylliset kyvyt minkäänlaisten päätösten tekemiseen. Vaikka kertoisit vauvalle Jeesuksesta ja synnistä jne, niin ei vauva mitään tajua. Joten ei vauva mitenkään voi osata pyytää pelastusta Jeesukselta, ei niin mitenkään. Niin kauan kuin Jeesukselta ei pyydä pelastusta - joutuu hellvettiin! Joten kaikki ihmiset jotka kuolevat vauvoina joutuvat väistämättä hellvettiin.

Tai siis näin ainakin eräs vapaakirkon pappi minulle kertoi, hän kertoi että tuo on vapaakirkkolaisten tulkinta raamatusta. Ja niin, noinhan siellä raamatussa myös ihan oikeasti lukee. Mutta se pappi myös sanoi, että hän itse henkilökohtaisesti toivoo ja uskoo, että jumala keksii vielä jonkin ratkaisun tuohon ongelmaan. Muutoinhan hellvetti olisi täynnä vauvoja. Noh: toivotaan että jumala tekee jotain sellaista mitä raamatussa ei ole sanottu, toivotaan että jumala osaa ratkaista kaikki synnin luomat ongelmat.

--

Mutta niin siis: mitä ihmettä se "lasten viattomuus" siis oikein on???

Ei ole mitään helvettiä, tämä selviää jos yhtään lukee sitä Raamattua. Se on kirkon keksintö millä peloteltiin kansaa.

Jeesus itse on se, jonka suusta kuullaan eniten helvettivaroituksia...luehan evankeliumit läpi.

Vierailija
44/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää lausuko kenellekkään kadotustuomiota ,on kielletty tuomitsemasta ,tai sinutkin tuomitaan.

Väärä konteksti sinulla. Samoin kyllä edellisellä kirjoittajalla. Tai hänellä väärä raamatuntulkinta. Jeesusko ei olisi lainkaan kuollut lasten puolesta, vaikka juuri hän lapsia rakasti? Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Lapset kuuluvat juutalaisessa ajattelussa vanhempiensa kohtaloon, kunnes ovat uskonnollisesti täysi-ikäisiä. Kyllä kristinuskossa on tämä sama henki. Uskovien lapsi on pelastettu, kunnes ehkä itse sanoutuu irti isiensä uskosta.

Vierailija
45/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

181Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" 2Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä 3

ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. 4

Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. 5

Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. 6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. 7Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! 8

Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen. 9Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen. 10

Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

(V. 18:12-14; vert. Luuk. 15:4-7)

mies54v

Vierailija
46/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin ohjaamaan lapseni satanismin opeille. Todella paljon humaanimpaa elämää kuin ahdistava jumalahössötys.

Vierailija
47/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsite perisynti on eri asia kuin olla syntinen. Pohdi sitä ja relaa.

No ei aivan.

Perisynti on meissä kaikissa, lapsissakin, ja kyse on suhteesta Pyhään Jumalaan. Ihmisten silmissä lapset ovat viattomia. Kunnes alkaa itsekkyys näkymään ikävästi hiekkalaatikolla ym.

Itsekkyys näkyy jo vauvana ihan heti aivan yhtälailla kuin hiekkalaatikolla.

Kokeile vaikka neuvotella vauvasi kanssa siitä, että hän nukkuisi aamulla pidempään, jotta saisit nukkua edes hiukan yövuoron jälkeen. Ei, ei se neuvottele, vaan itsekkäästi valvoo ja nukkuu just niinkun sitä huvittaa.

Vierailija
48/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi-protestanteilla on tapana kastaa vauva ja siten ottaa vauva osaksi seurakuntaa.

Monilla katolisilla on tapana rukoilla jonkun muun ihmisen pelastumisen puolesta, jopa kuolleiden läheisten puolesta.

Mutta tuo protestanttien ja katolisten touhu on sikäli hömppää, että raamatussa sanotaan ihan selvästi, että pelastuakseen ihmisen pitää ihan ITSE kääntyä Jeesuksen puoleen. Ei se mitään hyödytä jos muut ihmiset sinut seurakuntaan ottavat tai muut ihmiset sinun pelastumistasi rukoilevat. Ainoa mikä hyödyttää on se että itse pyydät Jeesukselta pelastumista ja sitten ihan itse liityt seurakuntaan. Tosiaan, ainakin vapaakirkossa noudatetaan tuota periaatetta, siten että vauvoja ei kasteta, vaan seurakuntalaiset odottavat kunnes lapsi kasvaa niin vanhaksi että lapsi itse pyytää tulla kastetuksi. Jos ei koskaan pyydä, niin ei koskaan kasteta, ei pelastu.

Ja siis, kaikki ihmiset jotka eivät pyydä pelastusta Jeesukselta joutuvat tuhoon. Joten siitä syystä meidän pitäisi lähettää lähetyssaarnaajia kaikkialle maailmaan - koska miten jotkut alkuasukkaat viidakossa voisivat pyytää apua Jeesukselta, jos he eivät jostain Jeesuksesta ole koskaan kuulleetkaan? Eli jos yksikään lähetyssaarnaaja ei joidenkin alkuasukkaiden luokse päädy, niin alkuasukkaat joutuvat väistämättä hellvettiin.

Ja myös: tuo että pitää ITSE tietoisesti päättää kääntyä Jeesuksen puoleen. Tavallaan "ongelma" on se, että vauvat eivät itse tietoisesti osaa päättää mitään. Vauvat ovat syntisiä, mutta vauvoilla ei vielä riitä älylliset kyvyt minkäänlaisten päätösten tekemiseen. Vaikka kertoisit vauvalle Jeesuksesta ja synnistä jne, niin ei vauva mitään tajua. Joten ei vauva mitenkään voi osata pyytää pelastusta Jeesukselta, ei niin mitenkään. Niin kauan kuin Jeesukselta ei pyydä pelastusta - joutuu hellvettiin! Joten kaikki ihmiset jotka kuolevat vauvoina joutuvat väistämättä hellvettiin.

Tai siis näin ainakin eräs vapaakirkon pappi minulle kertoi, hän kertoi että tuo on vapaakirkkolaisten tulkinta raamatusta. Ja niin, noinhan siellä raamatussa myös ihan oikeasti lukee. Mutta se pappi myös sanoi, että hän itse henkilökohtaisesti toivoo ja uskoo, että jumala keksii vielä jonkin ratkaisun tuohon ongelmaan. Muutoinhan hellvetti olisi täynnä vauvoja. Noh: toivotaan että jumala tekee jotain sellaista mitä raamatussa ei ole sanottu, toivotaan että jumala osaa ratkaista kaikki synnin luomat ongelmat.

--

Ei ole mitään helvettiä, tämä selviää jos yhtään lukee sitä Raamattua. Se on kirkon keksintö millä peloteltiin kansaa.

Jeesus itse on se, jonka suusta kuullaan eniten helvettivaroituksia...luehan evankeliumit läpi.

Tämä ja nimenomaan rakkautensa vuoksi varoittaa helvetistä ettei kenenkään tarvitsisi sinne joutua jos uskoo Häneen eli Jeesukseen ja tekee Hänen tahtoaan. Mitä on usko ilman tekoja? Yksi katusaarnaaja jota seuraan sanoo hyvin aina kun hän saarnaa eli sanoo sarkastisesti ''uskon mutta elän kuin pirulainen'' eli viittaa sillä niihin ketkä ''uskovat'' mutta elävät täysin tässä maailmassa ja sen synnissä mukana.

Usko manifestoituu muutoksena. Ihminen syntyy uudestaan.

Vierailija
49/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Ilmeisesti et ole lukenut Raamattua yhtään!

Vierailija
50/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisvelho kirjoitti:

Kehtaakin tuomita kristittyjä ja laitella järjestykseen. Mokoma taikuri

Jehovan todistajat itse ovat sitä mieltä että he ovat yhdensortin kristittyjä. Muut kristityt ovat sitä mieltä että jehovan todistajat eivät ole kristittyjä vaan jotain "vääräuskoisia lahkolaisia".

Ja todella monet kristityt tekevät samaa, tuota mitä kritisoit. Katolisten mielestä on parempi olla katolinen kuin muu kristitty. Ortodoksien mielestä on parempi olla ortodoksi kuin muu kristitty. Jne. Oma ryhmä on aina paras, muissa on aina vikaa.

Vierailija
51/53 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ollaan nyt tosi pahasti hakoteillä. Kyllä se ihan selvästi raamatussa sanotaan että kaikki ihmiset syntyvät syntisinä, kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ihmiset ovat syntymästään asti tuomittuja helvettiin, paitsi jos he joskus syntymänsä jälkeen pyytävät apua Jeesukselta. Joten: jos kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti syntisiä, niin mitä kummaa se niinsanottu "viattomuus" mukamas on? Ei sillä ole väliä ovatko ne viattomat vauvoja tai lapsia tai aikuisia tai vanhuksia. Väliä on sillä että voiko jotain "viattomia" ylipäänsäkään ihan iästä riippumatta edes olla olemassa!

Jos kaikki ihmiset ovat syntisiä, niin miten ihmeessä kukaan voi olla viaton?

Mitä ihmettä se niinsanottu viattomuus mukamas on, jos kaikissa on syntiä?

Jos syntiä on kaikkialla niin viattomuutta ei vain kertakaikkiaan ole edes olemassa. Miksi viattomuudesta edes puhutaan, miksi sille on edes jokin sana tai nimi, jos sitä ei edes ole olemassa?

Vierailija
52/53 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan että kaikki ihmiset ovat synnistä syntyneet. Lähdetään siitä. Joten kaikki vauvat joutuvat kadotukseen. Koska yksikään vauva ei osaa pelastusta pyytää, ei osaa mitään pyytää.

Eikös kastamaton lapsi päädy välitilaan, limboon?

Häh? Puhutaanko raamatussa jossain kohtaa muka jostain välitilalimbosta? Onko kristittyjen mielestä jokin sellainen muka olemassa?

Usein musta tuntuu että tämä koko maanpäällinen elämä on pelkkä limbo. Täällä vain ollaan ihan turhanpäiten, ihan vain jotta aika kuluisi. Kun tarpeeksi aikaa on kulunut niin sitten pääsee pois täältä, pitää vain odottaa tarpeeksi kauan. Optimistit ehkä sanoisivat että sitten elämä alkaa, kuoleman jälkeen tapahtuu kaikkea hyvää. Muut ehkä sanoisivat että sitten odotus loppuu, kuoleman jälkeen ei enää tarvitse elää.

Vierailija
53/53 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ovat syntisiä niin kukaan ei ole viaton. Miksi sitten edes on olemassa sellainen sana kuin "viaton"? Miksi ihmisiä kuvailemaan on keksitty sellainen sana mitä yksikään ihminen ei ole? Tarvitseeko "viattomuudesta" edes puhua jos sitä ei edes ole olemassa?

Ja miksi edes on olemassa sana "syntinen" jos kaikki ihmiset ovat sitä? Jos kaikissa ihmisissä on syntiä niin miksi se tarvitsee edes mainita? Olet "syntinen" - ja niin ovat kaikki muutkin. Miksi sellaista sanottaisiin? Eihän me myöskään sanota "olet kädellinen" tai "olet päällinen", koska se nyt on ilmiselvää että kaikilla on kädet ja pää, ei sitä tarvitse erikseen sanoa!

Jos jotain juttua on kaikissa ihmisissä niin ei sitä tarvitse edes mainita, siitä ei tarvitse puhua. Miksi synnistä puhutaan jos sitä on kaikissa?