Luuletteko että maassamme tulisi joskus vielä aika, jolloin vanhempia ihmisiä kunnioitettaisiin ja auktoriteettejä arvostettaisiin?
Luin Savonlinnan nykyisen kaupunginjohtajan haastattelun, josta kyseisen asian kysymiseen teiltä arvoisat kanssaihmiset inspiroiduin. Hänen kotimaassaan on noin.
Kommentit (11)
Riippuu auktoriteeteista ja vanhemmista ihmisistä. Kunnioitus ja arvostus eivät koskaan synny tyhjästä, ne pitää ansaita.
Ikä ei tee ihmisestä automaattisesti erityisen kunnioituksen arvoista. Jos ole a-hole niin saat siihen sopivaa kohtelua olit vanha tai nuori.
Minun setäni oli 76 vuotias kun itse sanoi, kun äitini meinasi että vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa ja minä kysyin miksi, että ei pidä se pitää kunnioitus pitää ansaita oli ikä mikä hyvänsä
Ei ikä ole oikeassa olon tae.
Joskus pahemmat jäärät ovat nimenomaan vanhempia ihmisiä ja aivan pihalla. Niidenkö pillin mukaan pitäisi tanssia?
Yleinen kohteliaisuus toki hyvä mutta aasialainen otto että kaikki mitä joku random tai tuttu vanhempi ihminen sanoo niin on laki, on täyttä idiotismia.
No iän vuoksi en ala ketään kunnioittamaan.
Ei. On palkattava roskaamisvahteja kaduille ja käräytys. Tuotto on varma valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Ikä ei tee ihmisestä automaattisesti erityisen kunnioituksen arvoista. Jos ole a-hole niin saat siihen sopivaa kohtelua olit vanha tai nuori.
Jos jokainen saa itse päättää, kuka on a-hole ja kuka ei, niin käytännössä ei tarvitse kunnioittaa ketään.
En. Ihmiset vihaavat toisiaan. Kun olet työsi tehnyt, joudat kuolla tuntuu olevan yleinen näkemys. Hyvää elämää vain kaikille.
Ei koskaan, koska nykyiset lapset kunnioittavat vielä vähemmän 40-vuotiaita vanhempiaan. Ottavat esimerkin vanhemmistaan.
Aika yhdenmukaisia mielipiteitä tähän saakka. Väittäisin, että maassamme tässä asiassa on asenneilmasto kyllä kääntynyt varmaankin 90 astetta, jos vertaa vaikkapa 60 vuotta sitten tai sitä ennen olleeseen aikaan.
Ap
Miksi pitäisi?