Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako kaikilla nykyään kuukautiset nuorina?

Vierailija
15.04.2022 |

Usein puhutaan, että nykyään menkat alkaa jo n.9-12-vuotiaana. Tyttöni on kohta 15v,’eikä ole vieläkään alkanut. Onko tämä nyt harvinaista näin perin? Muuten on kehittynyt jo normaalisti, melko myöhään kylläkin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä ollut vaihtelua ennenkin. Äidillä alkoi 11v, tyttärillään siinä 13v kieppeillä. Ystäväni sai ekat kuukautiset 9v aikoinaan. Saa nähdä miten Itselläni alkaa menopaussi, 44v alkoi selvät muutokset kierrossa, nyt 46 täyttäessä edelleen sama tilanne, tulevat tai eivät ja vähän miten sattuu. Ja ei, ei ollu rokotetta tahi tautia kun muutokset alkoivat.

Vierailija
22/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 60+ äijällä alkoi pari vuotta sitten kun vihervasemmisto oivalsi miehillä olevan kuukautiset.

Kannattaa käydä näyttämässä niitä peräpukamia lääkärille jos noin paljon vuotavat verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tytölle kannattaa puhua kuukautisista? Minkä ikäisille olette puhuneet?

Vierailija
24/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 60+ äijällä alkoi pari vuotta sitten kun vihervasemmisto oivalsi miehillä olevan kuukautiset.

Kannattaa käydä näyttämässä niitä peräpukamia lääkärille jos noin paljon vuotavat verta.

Luulin sairastavani syöpää mutta kiitos vihervasemmiston minulla onkin kuukautiset.

Vierailija
25/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tytölle kannattaa puhua kuukautisista? Minkä ikäisille olette puhuneet?

Meillä puhuttiin heti, kun huomasivat, että äidiltä tulee välillä punaista pissaa. Pienenä kutsuttiin sitä noin. Kouluiässä sitten selitin asian oikean laidan. 

Vierailija
26/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä alkoi 15v6kk iässä, tyttö ollut aina hoikka. Itselläni alkoi 15v.

Vierailija
27/27 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 v, kun menkat alkoi. Nyt olen 50 v ja on hormonikierukka. Kerran kuukaudessa on pientä vuotoa eli ilman kierukkaa olisi edelleen normaalit vuodot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi