Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua sekasyöjät, onko ok menu ylioppilasjuhliin?

Vierailija
15.04.2022 |

Tytön ylioppilasjuhlat lähestyvät ja olen alkanut suunnitella menua. Haasteena on, että tyttö itse ja koko muukin perhe olemme vegaaneja. Haluamme tietysti päästä itse nauttimaan herkuista ja ruokavalio on etenkin tytölle eettisesti tärkeää, joten emme haluaisi tarjota paljoa eläinperäisiä tuotteita. Kuitenkin tiedän, että muutama sukulainen ei ihan periaatteesta syö "mitään pupunruokaa" ja tietysti olisi kiva, että juhlapöydästä löytyisi jokaiselle jotakin. Mietin, että toteuttaisin tarjoilun ruokaisalla salaattibuffetilla niin jokainen saisi koota itselleen sopivan annoksen. Miltä seuraava kuulostaisi? Olen miettinyt ruokaisia vaihtoehtoja, niin ne, jotka eivät niinkään salaatista välitä voivat täyttää lautasensa vaikkapa pastalla.

Salaattipohja parista eri salaatista
kurkku
kirsikkatomaatti
paprika
viinirypäle
hunajameloni
seesammarinoitu bataatti
yrtti-sitruunacouscous
pesto-pastasalaatti
teriyakimarinoitu tofu
valkosipulimarinoidut herkkusienet
lämminsavulohi (tämän tiedän uppoavan noille vegaaniruokaa karttaville sukulaisille)
feta, vai olisiko jokin muu juusto parempi?
Kylkeen tuoretta foccacciaa ja ruislastuja
Jälkiruoaksi suklaa-vadelmatäytekakku ja mango-passionjuustokakku, näiden luulisi uppoavan vegaanisinakin kun ei asiaa edes huomaa jos ei tiedä. Kahvin kanssa ajattelin hankkia kauramaidon lisäksi lehmänmaitoa.

Kuulisin mielelläni kommentteja ja otan parannusehdotuksia vastaan.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse tulla juhliisi.

En ole vegesukulaisten penskoja muistanut lainkaan kun en mene juhliinkaan, muille olen laittanut tonnin.

Veljenpoika on vieläkin katkera kun muut on saaneet tonnin ja hän ei.

😂

Vierailija
22/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan tosi pahasti pudonnut kehityksen kelkasta, mutta jos mä olen menossa perheineni vegaaniperheen juhliin, niin oletan automaattisesti, että siellä on vegaaniset tarjoomukset ja olisin niihin tyytyväinen. En odottaisi enkä etenkään vaatisi mitään muuta. Eikä kukaan muukaan meidän perheestä. Meillä on tapana arvostaa muita ihmisiä ja heidän valintojaan (kunhan ne on laillisia eikä vahingoita ketään). Mut kai tää on jo niin last season?

Foccaccian kanssa ehkä jotain hyvää oliiviöljyä ja hummusta vois olla jees,

mutta muutoin nuo tarjottavat vaikuttavat tosi hyviltä!

Mä olisin ainakin kasvissyöjänä tuohon menuun todella tyytyväinen ja silloin kun olin vielä sekasyöjä lohi olisi kyllä maittanut. Samaa mieltä kyllä tosin olen, että en olettaisi vegaanin juhlasankarin tarjoavan muuta kuin vegaania ruokaa, etenkin kun esille laitetaan paljon vegaanisia vaihtoehtoja mistä voi valita mieleistään syötävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä kirjoitti:

Onneksi vegaanien juhliin voi tilata pitsan itselleen.

Juuri tässä kyselen vinkkejä, että miten voisi sekasyöjiäkin miellyttää. Kiva, että jo lähtökohtaisesti asenne on tällainen.

Ap

Katso ne miljoona edellista ketjua, mätiaivo.

Tämä! Joka saatanan kevät samat virret.

Vierailija
24/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegesukulaisten penskoja muistanut lainkaan kun en mene juhliinkaan, muille olen laittanut tonnin.

😂

Olet outo.

Vierailija
25/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Olet outo.

Minusta hän on viisas, en minäkään muista persusukulaisten penskoja enkä mene juhliin, en edes häihin. Yksi pyysi kummiksi, päästin paskasen naurun.

Vierailija
26/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Olet outo.

Oman viestin yläpeukuttaminen on noloa. 🖕🏻

Ohis

Vierailija
27/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI PAPRIKAA! MONI allergisoi , sille ja voi joutua Ambulanssilla.

Lähtee!

Toi oli kyllä yhtä pepua.

Tollaset pitää sitä olla suolasta ja Makeeta.

Pitää sitä lihaa olla!!!

Vierailija
28/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Olet outo.

Minusta hän on viisas, en minäkään muista persusukulaisten penskoja enkä mene juhliin, en edes häihin. Yksi pyysi kummiksi, päästin paskasen naurun.

Sama täällä. 👍🏻

Vierailija
29/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laittaisi linnssssssikeittoa tai soijarouhemakaronilaatikkoa, kuten niihin kaikkiin miljooniin vegaaniketjuihin olet aina ehdottamassa? Ne kun uppoaa niin kivasti aina lihaaneihin ja kaikki kehuvat oikein kuorossa kuinka hyvää vegaaniruoka on. 

Vierailija
30/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok missään nimessä. 

Vierailija
31/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa ajatuskin, että pitäisi syödä kahvin kanssa salaattia. 

Vierailija
32/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tietenkään samaan aikaan syödä, hölmö. Ensin suolaiset eli salaattiannos, sitten kakkukahvit seuraavalla kierroksella.

Vierailija
33/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjänä kommentoin, että oikein hyvää syötävää löytyy tarjoilustasi.

Täällä olikin lehmänmaito kahviin, mikä itseäkin miellyttäisi kauramaitoa enemmän, vaikka olen opetellut myös kauramaidon maun 😅 Kuulostaa kyllä tosi hyvältä 🤤

Vierailija
34/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tietenkään samaan aikaan syödä, hölmö. Ensin suolaiset eli salaattiannos, sitten kakkukahvit seuraavalla kierroksella.

Ei kiitos. Ylioppilasjuhlat ovat kahvitilaisuus. 

Vierailija
35/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin kautta pitäisi mennä kotiin noista juhlista. 

Vierailija
36/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli mieleen, että onko suurin osa sekasyöjiä? Tuleeko moni kaukaa? Ettei vaan käy sitten niin, että nämä salaatin lisukkeeksi/täytteeksi tarkoitetut jutut loppuvat kesken kun osa ei älyä ettei ole tarkoitus lohella ja pastalla täyttää koko lautasta... voisin kuvitella esim. oman appiukkoni olevan juuri tuollainen moukkamainen tollo, joka tyhjentää lohet lautaselleen eikä päässä soi mikään kello, että tarkoitus oli koota salaatti eikä mättää vain päällysteitä. Veikkaan, että etenkin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet vieraana voivat olla vastaavia kun eteen tulee salaattibuffa...

Siksi kannattaa huomioida tämä ja mahdollisesti joko varautua isolla määrällä lisukkeita tai tehdä joku ruokaisampi versio vielä kylkeen. Jos joka tapauksessa joustatte vegaanijutuista niin voisiko ajatella vaikka lohiversiota voileipäkakusta? Tai toki varmasti löytyy hyviä kasvisversioitakin. Taikka jotain ruokaisaa piirakkaa?

Minusta menu kuulosti tosi maukkaalta, tykkäisin ehdottomasti!

Vierailija
37/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatti ei ole suolaista. 

Vierailija
38/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä jäisi, kun ei mitään kunnon ruokaa ole tarjolla. Sääliksi käy pitkänmatkalaisia, jos sellaisia on tulossa. 

Vierailija
39/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää haukkua?

Vierailija
40/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan Henkka&Maukan lahjakortin postiin, minulla saattaa olla toiset yo-juhlat samana päivänä ihan toisessa suunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi