Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellekään muulle tullut "yllätyksenä" se, että nelikymppisenä on jo aika vanha?

Vierailija
15.04.2022 |

Jotenkin olin kuvitellut, että nelikymppinen on vähän kuin kolmekymppinen samaan tapaan kuin kolmekymppisenä olin kuin kaksikymppinen. Luulin, että kyse on lähinnä asenteesta. Mutta nyt nelikymppisenä olen vähän järkyttynyt ensinnäkin siitä, että fyysisiä vanhenemisen merkkejä alkaa jo oikeasti tulla: hiukset harmaantuvat, väsyn helpommin, ja lukulasienkin tarpeesta tulevaisuudessa tuntuu jo viitteitä.

Pahinta on kuitenkin se, että joissakin asioissa tuntuu juna jo menneen. On joitakin harrastuksia, joista olen ollut aina kiinnostunut, kuten tietyt liikuntatunnit, mutta en jostain syystä ole aloittanut (rahasyistä tai niitä tunteja ei ole ollut paikkakunnallani), ja nyt olen tajunnut että niillä tunneilla käyvät vain nuoret ja nyt olisin siellä kuin mummo päiväkodissa. Lisäksi olen kauhukseni huomannut, että uusien asioiden oppiminen on vaikeutunut – en olisi ikinä uskonut tätä omalle kohdalleni. En ollut tajunnut, että jotkut asiat olisi vain pitänyt ymmärtää tehdä aiemmin.

En edes tiedä, miten voin olla jo yli nelikymppinen. Jotenkin en ole pysynyt ollenkaan ikävuosieni karttumisen perässä. Vuodet ovat menneet niin nopeasti, etten tunnista itseäni lainkaan ikäni numeroista.

Kaipaisin tähän vertaistukea enkä irvailua tai ilmoituksia siitä, että te kaikki muut olette edelleen freesejä ja nuorekkaita ja taitavia ja teitä luullaan aina 20-vuotiaiden lastenne pikkusiskoiksi.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. En koe itseäni vanhaksi. Mieli on kuin 28vuotiaalla.

Vierailija
2/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet nuorempi kuin kasikymppinen. Eli ei lainkaan vanha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kuvittelin parikymppisenä että elämä on ohi nelikymppisenä ja on suunnilleen joku geriatrinen saattohoitotapaus. Joten tässä ollaan ihan yllättyneitä että ollaan jopa paremmassa kunnossa monin tavoin kuin parikymppisenä.

Vierailija
4/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä ei ole enää nuori, muttei ole vielä vanhakaan. Vähän siitä riippuen, onko kotona lapsia ja minkäikäisiä he ovat, elämässä on taas enemmän aikaa kehittää itseään, harrastaa ja tavata ystäviä.

Jotenkin on tavattoman huojentavaa, ettei ole enää parikymppinen eikä kellään ole enää odotuksia siitä, millainen tulisi olla.

Vierailija
5/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin köyhyys vanhentaa..

Olen yli 50 vuotias hoikka kaunis nainen.

Tilillä 400 000 eur.

Loma jenkkeihin varattu kera urheiluauton , rokkifestarin ja sviitin.

Olen pahoillani että sait huonot kortit:(

Vierailija
6/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta. Pitävät hyvin virkeänä ja "lapsekkaana". En tunne itseäni vanhaksi edes silloin, kun käymme perhekerhossa, jossa osa äideistä on minua puolet nuorempia. 

N41

Vierailija
7/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe noi olen 45 ja en koe ikäni rajoittavan minua mitenkään. Kyllä mä käyn nuorten kanssa samoissa harrastuksissa jos ne ovat mieleeni. Oppimaan en ole koskaan ollut hyvä joten tuokaan ei ole tullut vastaan. Sinnikkyys on lisääntynyt joten koen saavani aikaan jopa enemmän kuin nuorena. Ei ole lukulaseja, harmaata on mutta mitä sitten?

Luulenpa että sinulla on ikäkriisi.

Vierailija
8/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa... olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 90% parikymppisistä. Rahaa on satakertaisesti heihin nähden ja älykään ei ole vielä hidastunut. En ymmärrä miksi kokisin alemmuutta jotain pojanraakileita kohtaan.

M44

Vierailija
9/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä ei ole enää nuori, muttei ole vielä vanhakaan. Vähän siitä riippuen, onko kotona lapsia ja minkäikäisiä he ovat, elämässä on taas enemmän aikaa kehittää itseään, harrastaa ja tavata ystäviä.

Jotenkin on tavattoman huojentavaa, ettei ole enää parikymppinen eikä kellään ole enää odotuksia siitä, millainen tulisi olla.

Olet siis "antanut mennä"

Olet lihava, juurikasvuinen rillipää ,ja oikeutat sen iälläsi?

Vierailija
10/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Nelikymppisenä olen ollut täydessä vedossa. Sain kuopuksenkin 39v ikäisenä. Nyt 55v iässä poljen kesäisin töihin pari kertaa viikossa edestakaisen matkan 50km ja juuri tulin kuntosalilta treeneistä.

Kyllä se oma asenne ja itsestä huolehtiminen on aika merkittävää vanhenemisessa.

Vierailija
11/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa... olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 90% parikymppisistä. Rahaa on satakertaisesti heihin nähden ja älykään ei ole vielä hidastunut. En ymmärrä miksi kokisin alemmuutta jotain pojanraakileita kohtaan.

M44

Ja olet NUORI!

minä olen yli 50 vuotias ja edelleen kaunisvartaloinen nainen.

Syön suklaata ja juon viiniä.

en kuitenkaan kilo/litrakaupalla:)

Vierailija
12/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin köyhyys vanhentaa..

Tilillä 400 000 eur.

Valehtelet

Kaikki keski-ikäiset naiset on lihavia mummoja ja käyttää marimekkoa!!!

Vierailija
13/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ ja jotenkin on tavattoman huojentavaa, ettei ole enää parikymppinen eikä kellään ole enää odotuksia siitä, millainen tulisi olla., ei edes itselläni.Syön juuri mämmiä.

Vierailija
14/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mistä huomaan, että ikää on tullut, on se, että suklaa yms. jää vyötärölle ja persiiseen. Nuorempana pystyi vetelemään mitä vaan lihomatta grammaakaan. Nyt pelkkä ajatus suklaasta tai hampurilaisesta saa vaakalukeman nousuun. 

Vierailija
15/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollenkaan samanlaisia kokemuksia. Onko sinulla ap joku tarve taas lytätä muita keski-ikäisiä naisia niin kuin täällä on tapana? Että tajutkaa nyt, kuinka vanhoja olette, ette saa elää niin kuin haluatte?

Vierailija
16/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nimenomaan on aika pitkälle asennekysymys. Ulkonäkö -ja terveysasiat on tietenkin sellaisia että ne täytyy vain hyväksyä, ja muutos on jatkuvaa. Mutta muuten anna mennä vaan. Tee mitä huvittaa ja jos mummojutut kiinnostaa niin tee myös niitä. Itsellä ikää on 38 ja tätä miettinyt kans paljon: muutos. Elämä on muuttunut paljon parikymppisestä ja se on oikeastaan ihan hyvä vaan. 

Vierailija
17/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin köyhyys vanhentaa..

Tilillä 400 000 eur.

Miksi alapeukut täysin asialliseen kommenttiin.

Olen huonosta kodista, jossa minua lyötiin ja pidettiin nälässä

N50V

Vierailija
18/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Iästä riippumatta.

Voit tunkea ulkonäköfas ismisi takapuoleesi.

Vierailija
19/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin köyhyys vanhentaa..

Tilillä 400 000 eur.

Miksi alapeukut täysin asialliseen kommenttiin.

Olen huonosta kodista, jossa minua lyötiin ja pidettiin nälässä

N50V

Jatkan vielä

Isäni superälykäs mies nai äitini pelkän ulkonäön perusteella

Kun isäni kuoli hyvin nuorena..äitini lakkasi ra.kastamasta minua.

Geeniloton avulla pystyin tekemään luokkanousun.

Olen edelleen hyvin kaunis vaikka vanha olenkin, äly auttoi yritykseni perustamisessa.

Vierailija
20/129 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan sen päivän, kun tajusin tulleeni vanhaksi. Olin silloin 53.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi