Puoliksi suomalainen, puoliksi pakistanilainen - näytän eurooppalaiselta
Eli siis en ihan ymmärrä miten se näin toimii. Äitini on suomalainen ja isäni on pakistanilainen ja en näytä tietenkään suomalaiselta mutta mulla on aika vaalea (likimain sama kuin iberialaisllla)iho ja ruskeat hiukset. Kun katson ihmisiä joilla on samanlainen sekoitus niin he näyttävät yleensä paljon enemmän eteläaasialaiselta. Mitä ihmettä tapahtui geenien kanssa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti panikii jotai muuta ku sitä pakistanin tyyppii.
Vähän tulee mieleen tuo koska en oikeasti näytä olllenkaa isältä i tai pakistanilaiselta. En näytä suomalaiseltakaan mutta etelä-euroopassa menen paikallisesta helposti.
Jos resessiiviset geenit ottivat ylivallan? Vähän samaan tapaan, että Tappara ja Ässät pelaisivat vastakkain ja yllättäen Ässät voittaisikin.
Miksi tuo vaivaa mieltäsi? Ei sillä ole niin suurta merkitystä. Samassa perheessä lasten ihonväri ja hiuslaatu voi heitellä suuresti jos vanhemmat ovat eri etnistä taustaa. Ei ne geenit aina niin sekoitu, että tulee keskiarvo ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos resessiiviset geenit ottivat ylivallan? Vähän samaan tapaan, että Tappara ja Ässät pelaisivat vastakkain ja yllättäen Ässät voittaisikin.
Voi olla mutta tuntuu vaa erikoiselta kun isäni on kuitenki tosi tumma
Se on se geenilotto, nyt kävi näin. Tumman ja vaalean lapsi voi olla vaalea, jos et tiennyt - se vain on harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo vaivaa mieltäsi? Ei sillä ole niin suurta merkitystä. Samassa perheessä lasten ihonväri ja hiuslaatu voi heitellä suuresti jos vanhemmat ovat eri etnistä taustaa. Ei ne geenit aina niin sekoitu, että tulee keskiarvo ulkonäössä.
Ei se vaivaa mieltäni mutta se kummastuttaa minua kun kukaan ei uskonettä isäni on isäni. Näytän aivan äidiltäni mutta hiukan tummempi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaivaa mieltäni mutta se kummastuttaa minua kun kukaan ei uskonettä isäni on isäni. Näytän aivan äidiltäni mutta hiukan tummempi vain.
No niin, kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Mikä tässä on ongelma? Lue vähän geenien periytymisestä, jos niin vaivaa.
Jos ikinä saat lapsia, niin onhan siinä oma jännityksensä, kuinka voimakkaasti lapsessa/lapsissa näkyy geeniperimä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikinä saat lapsia, niin onhan siinä oma jännityksensä, kuinka voimakkaasti lapsessa/lapsissa näkyy geeniperimä.
Niin, voi ollakin ”ihan täysin pakistanilainen” lapsi tai lapsenlapsi.
Olen itse puoliksi suomalainen, toinen puoli on sitten melkoinen sekoitus kaikenlaista kummaa. :D Mutta olen siis ihonväriltäni oliivi, hiukseni ovat voimakkaasti korkkiruuvikiharaiset. Mies on suomalainen. Toinen lapsistani on vaaleatukkainen, oliivi-ihoinen, toinen tummatukkainen vaaleaihoinen. Kiharaa on kummallakin, toisella vain voimakkaampaa. Että ei ne geenit tasaisesti sekoitu, melkoista arpapeliä se on.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hassua jos suomalaisen naisen kanssa saisin lapsen ja lapsi näyttäisi pakistanilaiselta ku kumpikaan vanhemmista ei näytä lol. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen itse puoliksi suomalainen, toinen puoli on sitten melkoinen sekoitus kaikenlaista kummaa. :D Mutta olen siis ihonväriltäni oliivi, hiukseni ovat voimakkaasti korkkiruuvikiharaiset. Mies on suomalainen. Toinen lapsistani on vaaleatukkainen, oliivi-ihoinen, toinen tummatukkainen vaaleaihoinen. Kiharaa on kummallakin, toisella vain voimakkaampaa. Että ei ne geenit tasaisesti sekoitu, melkoista arpapeliä se on.
Jep itsekin opin että dominoivat geenit määräävät sen miltä ihminen tulee näyttää mutta meni vähän luotto kun itse näytän eurooppalaiselta vaikka ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähä niiku epäilen, et geenit on sekottunu. Ainaki mulle tuli mielee.
Mitä tarkotat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkotat?
Yleensähän se menee niin, että jälkeläiset ovat kuin suoria kopioita jommasta kummasta vanhemmastaan. Sekoitukset on tosi harvinaisia, koska yleensä meioosissa ei tapahdu mitään rekombinaatiota tai muutakaan sellaista suvulliselle lisääntymiselle ominaista sekoittumista. Ne on mutaatioita sitten ne.
Tunnetko isäsi sukulaisia? Onko heidän joukossaan vaaleampia yksilöitä? Kun voihan olla, että isäsi on sukunsa tummin yksilö. Voi olla, että hänellä on eurooppalaisia sukujuuria.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko isäsi sukulaisia? Onko heidän joukossaan vaaleampia yksilöitä? Kun voihan olla, että isäsi on sukunsa tummin yksilö. Voi olla, että hänellä on eurooppalaisia sukujuuria.
Hänen äitinsä oli aika vaalea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkotat?
Yleensähän se menee niin, että jälkeläiset ovat kuin suoria kopioita jommasta kummasta vanhemmastaan. Sekoitukset on tosi harvinaisia, koska yleensä meioosissa ei tapahdu mitään rekombinaatiota tai muutakaan sellaista suvulliselle lisääntymiselle ominaista sekoittumista. Ne on mutaatioita sitten ne.
Taidat osata aika hyvin biologiaa. Ja olet oikeassa siinä että näytän hyvi hyvin paljon äidiltäni mutta olen häntä tummempi sillä hän on erittöin kalpea. Itselläni on eteläeurooppalainen ihonväri.