Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsiäinen mökillä, jossa ei vettä

Vierailija
15.04.2022 |

Miesystävällä on mökki noin 3,5 tunnin ajomatkan päässä, jonne halusi lähteä koko pääsiäiseksi. Ajatus oli, että mökille saadaan vedet pumpulla järvestä ja että lähden mukaan heti kun oma lapsiviikkoni päättyy.

Ensimmäinen suutahdus tuli, kun kerroin
miehelle, etten voi lähteä heti torstai-iltapäivänä: olin kiinni töissä ja lapsetkin ovat minulla pe-iltaan saakka. Kuulemma ”ei kannata sitten lähteä ollenkaan”, jos ei olla perillä 4 yötä (2-3 yötä ei riitä). Niinpä sovittiin, että hän lähtee edeltä yksin ja minä tulen junalla perästä.

Eilen tuli tieto, että mökillä ei olekaan juoksevaa vettä. Mies ei jostain syystä saa viritettyä pumppua. Järvi on jäässä, avantoa ei voi tehdä. Joten ainoa käyttövesi on purosta saavein kannettu vesi.

Noh, siinä ei juuri peseydytä. Palju piti olla, mutta sitä ei saadakaan kuntoon.

Lähtisittekö 2-3 yöksi tuonne vai jäisittekö kotiin silläkin uhalla, että mies suuttuu? Mökillä ei juuri mitään tekemistä, viimeiset 500 m
pitää talsia polveen ulottuvassa umpihangessa ja ruoka on se, mitä nuotiolla paistetaan. Lisäksi itselläni on menkat. Pitäisi päästä peseytymään kunnolla.
Mökissä on kylmä - viimeksi nukuin pipo päässä.

Olenko vain hemmoteltu kaupunkilaistyttö, vai meneekö teidänkin mielestä vähän turhan extremiksi?

Kaupungissa olisi siivottu, pääsiäistä varten laitettu koti, ruokaa ja viiniä. Tosin sitten olisin yksin, koska lapset lähtevät isälleen.

Mökillä en viitsisi edes ottaa muutamaa lasia viiniä. Miehellä kun on tapa syyttää minua, että haastan hänelle riitaa, jos otan vähänkään viiniä. Se ei pidä paikkaansa: en haasta riitaa, jos joskus olen eri mieltä. On helppo alkaa vedota ”känniseen riidanhaastamiseen” jos on saman viikonlopun aikana ottanut lasillisenkin.
Mietin, että onko mies ylipäätänsä oikea, jos kaikkea pitää kontrolloida ja kaikesta päättää. Joustaa ei voi tippaakaan - kuten tuo päätös, että ollaan 4 yötä tai ei ollenkaan.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivosta se vesi meidänkin mökillä kannetaan, mikään palju ole mökkeilyn ykkösasia. Mukava vaan olla erossa tavanomaisista asioista muutama päivä, harmi etten itse pääse mökkeilee nyt, olisi ollut tarpeeseen.

Vierailija
82/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette erilaiset eriparia ette sovi yhteen ja voit elää lasten kanssa yksinkin.Anna miehelle joku mökkiin liittyvä lahja vaikka ostat pari ämpäriä ja saavin sekä kauhan ja kiuaskivet sekä kortin missä lukee meillä on erilaiset rakkauden kohteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kyllä siltä, että et ole mökki-ihminen lainkaan. Jää kotiin ja nauti yksin. Miehellesi kannattaa sanoa, että et mökkeile, käyt vain hotelleissa.

Minä menisin, mutta minä rakastankin luonnonrauhaa ja mökkeilyä.

Kuulostaa mun mökiltä. Yksin menisin mieluusti, mutten hankalan miehen kanssa.

Vierailija
84/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset siirtänyt kuukautisia? Helppo juttu. Pesulle on toki päästävä, oli kuukautisia tai ei.

Mutta koska mies riitelee ja ilkeilee, en menisi.

Vierailija
85/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki, joka lämmitetään puilla ja vesi haetaan avannosta. On leivinuuni, hella, takka ja saunassa saman katon alla vesipata ja kiuas. Tultiin maanantaina. Ollaan lämmitetty liikaakin kun parina yönä on ollut jopa kuuma 😁 Autolla pääsee pihaan, juomavesi pitää talvella tuoda kun lähde jäätyy. Aggregaatilla saa sähköä. Mieheni on tosi näppärä ja on hommannut tänne noita mukavuuksia. Moottorikelkan akun avulla saadaan pumpattua vettä helposti avannosta. En pärjäisi täällä näin hyvin ilman miestäni. Meillä on ollut oikein leppoisaa täällä. Ap:n kuvaamaan mökkiin en tosiaankaan lähtisi. Ei ole lomaa palella ja olla peseytymättä.

Vierailija
86/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulostakivalle miehelle, en varmaan viitsisi vaivautua tuollaisen päsmärin takia ollenkaan.

Toisaalta mieheni on katsellut minua jo 27 vuotta, joten kait niitä hyviäkin puolia loppujen lopuksi on.

Vierailija
87/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä väliin. Menkkojen kanssa ei ole kiva mennä alkeellisiin oloihin tällaiseen aikaan vuodesta. Kesä on vähän eri asia.

Menkat ei ole mikään ongelma, aikuiselle naiselle. Tai ainakaan pitäisi olla.

Etkö sä sitten peseydy niiden aikana ollenkaan?

😅 Toki peseydyn, myös mökillä. Mitä sä just menkkojen vuoksi tarvitset enemmän kuin muulloin? Säkö peseydyt vain menkkojen aikaan?

No jos tykkää peseytyä purosta kannetulla jääkylmällä vedellä niin mikäs siinä, monet meistä mieluummin peseytyy lämpimällä vedellä. 

Missähän sä luulet sen veden ennen lämmitetyn? Vai tuleeko pumpulla järvestä lämmin vesi? Toki se lämmitetään saunassa vai mitä luulet? Ja kesälläkö se vesi muka sit on lämmintä suoraan?

Sivusta;

No kuule, en tiedä yhtäkään kesämökkiä, jossa ei olis puuhellaa tai kaasuhellaa, jossa ruokaa tehdään ja kahvia keitetään.

Vai miten siellä mökillä kesällä ollaan jopa vko tolkulla, koko ajanko siellä keitetään kahvit nuotiolla.

Aloitus on niin puhdasta diipa daapaa kuin olla voi.

Oikein hakemalla hakenut ja kaivanut ap, kaikkein pirullisimmat asiat, muka provoaan varten.

Ja kun kerran autolla on mennyt,  niin mieshän voi hakea kaupasta isoissa kanistereissa myytäviä vesiä.  Sekä pesuvedesksi saunaan että ruokavedeksi.

Ja lumesta saa kyllä pesuvettä saunaan, sulaa kyllä nopsasti uunipadassa saunassa.

En tiedä yhtään kesämökkiä myöskään, jossa ei saunaa olisi.

Typersitä typerin provo, sanakaan en usko mitä tämä ap tänne muka vääntää.

Käsityksesi mökeistä on aika rajallinen.

Mä en tiedä yhtään mökkiä, jossa olisi puuhella tai kaasuliesi.

Jos meidän mökiltä menisi sähköt, pitäisi lämmittää vesi ja ruoka ulkona grillissä.

Saunaakaan ei edelleenkään meillä ole.

Ei myöskään takkaa, vaan sellainen moderni lasinen tunnelmakamiina.

Sulla se rajallinen käsitys on ja se perustuu teidän mökkiin.

Suurimmalla osalla nuo kevyttakat ja pelit ja pensselit on kotonaan ja mökillä sit kaasuvehkeet sähkölaitteiden lisäksi ja mökki lämmitetään muulla kuin sähköllä.

Vierailija
88/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod.lähtisi ,kuulostaa liian vaikealta. Nauttisin omasta olosta ja rauhasta, en jaksais kuunnella kenenkään äijän vinkumista!

Vierailija
89/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt mitään hellaa tarvii, kun voi grillata hiilillä. Eikä joka päivä tarvii tehdä mitään superpesua, hampaat riittää ja naama, kädet. Ja mitä siitä paljusta on iloa, jos on monsuunit?

Vierailija
90/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatte hankalilta molemmat. Miksi ei saa avantoa? Aika pienikin riittää että saa vettä. Kantaminen on mukavaa konttoriarjen vastapainoksi. Menkkojen pesuvedeksi voi viedä kotoa vettä ja lämmittää jos järvestä ei mitenkään saa. Muuten selviää vähemmälläkin lutraamisella, kunnon suihku sitten kotona taas. Ja itse en tosin katsoisi päivääkään miestä joka nälvii viinin juomisesta.

Millä niitä vesiastioita lumihangessa raahaisi, pulkalla?

Vierailija
91/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh. menkkaprinsessa mökille. siitä tulee kivaa

Vierailija
92/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ettei ole mitään järkeä tulla vaan pariksi yöksi ja jäät kotiin.

Vierailija
93/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tosiaan olla, että kyseessä on sellainen saunamökki, mikä on vaan takkahuone ja sauna, eli ei keittiötä ollenkaan. Sen vuoksi kaikki ruoka tehdään nuotiolla. 

Myn eksällä oli mökki jossa vain sauna )ilman vesipataa!) Ja makuutila. Ruoka nuotiolla.

Vierailija
94/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kesämökit ovatkin useiden suomalaisten perhe- ja sukutragedioiden päänäyttämöjä ?

Miksi kesämökeille pitää joutua ?

Ehkä siksi, että on niin iso ilo kun sieltä pääsee pois ?

Vierailija
95/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto 1:

Matkustaa 3,5 junalla jonnekin prsläpeen, jossa on kylmä, ei pääse suihkuun, ei voi tehdä mitään, jossa ruoka on makkaraa nuotiolla, viiniä ei voi juoda ja seurana on vttuileva ukko.

Vaihtoehto 2:

Oma koti, jossa on suihku, lämpöä, siisteyttä, ruokaa saa helposti,ja saa olla yksin, eikä tarvitse kuinnella vttuilua.

Hmmm.Vaikea valinta

Vierailija
96/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useamman kerran aloitusta luen, sitä varmempi tunne tulee, että ei, älä lähde sinne mökille, ja muutenkin, heivaa tuollainen mies pois elämästäsi. Ette ilmeisesti asu yhdessä? Helpompaa niin.

Haastaa vaan riitaa ja etsii syitä muista. Minkälainen ihminen ei osaa tehdä avantoa vedenhakua varten?

Vierailija
97/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatte hankalilta molemmat. Miksi ei saa avantoa? Aika pienikin riittää että saa vettä. Kantaminen on mukavaa konttoriarjen vastapainoksi. Menkkojen pesuvedeksi voi viedä kotoa vettä ja lämmittää jos järvestä ei mitenkään saa. Muuten selviää vähemmälläkin lutraamisella, kunnon suihku sitten kotona taas. Ja itse en tosin katsoisi päivääkään miestä joka nälvii viinin juomisesta.

Millä niitä vesiastioita lumihangessa raahaisi, pulkalla?

Käsistä kuullut?

Vierailija
98/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä useamman kerran aloitusta luen, sitä varmempi tunne tulee, että ei, älä lähde sinne mökille, ja muutenkin, heivaa tuollainen mies pois elämästäsi. Ette ilmeisesti asu yhdessä? Helpompaa niin.

Haastaa vaan riitaa ja etsii syitä muista. Minkälainen ihminen ei osaa tehdä avantoa vedenhakua varten?

Ap. Ja hänhän sitä riitaa vinkkupäissään haastaa.

Vierailija
99/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kannan menkkojen pesuveden ensin bussilla junalle ja sitten junamatkan mökille. Jep.

Vierailija
100/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kannan menkkojen pesuveden ensin bussilla junalle ja sitten junamatkan mökille. Jep.

Miten sä muut kamat kannat?