Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hoitajalla olla näkyviä tatuointeja? Entäs opettajalla?

Vierailija
15.04.2022 |

Mummut ja papat voi saada sydänkohtauksen, jos heitä hoitaa tatuoitu hoitaja. Kun ovat sitä ikäluokkaa, että vain rikollisilla niitä on.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut luulevat, että moinen kammotus kaunistaa. En ole tavannut yhtään nättiä ihmistä joilla on merkkejä. No, nätit ei tarvitse niitä. Hoitsuille ei kyllä sovi ollenkaan, no, siihen kun yhdistää ne +20 liikakiloa niin voi ymmärtää tämänkin kombon.

Vierailija
62/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opettaja ja minulla on tatuointi. Mitä väliä? Ei se työhöni vaikuttanut millään tavalla. Hoitokodissa, jossa äitini on, hoitajilla on kauniita tatuointeja. Tekevät työnsä hyvin ja huolellisesti.

Näkyykö tatuointisi oppilaille ja työkavereille? Peitätkö sen vaatteella?

Työskentelin koulussa, jossa oli ainakin kolme tatuoitua opettajaa. Kaikilla oli tatuointi käsivarressa. Muista mahdollisista tatuoinneista en tiedä, kun en nähnyt. Nämä kaikki pitivät kesähelteilläkin pitkähihaisia paitoja. En koskaan kysynyt, miksi, mutta kuumana päivänä pitkähihainen paita näyttää hieman oudolta valinnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut sairaanhoitajana kolmisenkymmentä vuotta. Minulla on tatuointeja mm. käsivarsissa.

Ne eivät koskaan ole olleet este työskentelylleni, kyllä siinä on katsottu ihan muita asioita.

Olen asunut ja työskennellyt nyt yli kaksikymmentä vuotta ulkomailla.  Koskaan ei ole työpaikkaa evätty tatuointien takia.  Sen muistan silloin aikoinaan valmistuessanoi että jotkut vanhan ajan sisar-hento-valkoiset katsoi paheksuvasti korvakorujakin, joku vaati jopa niitä poistamaan. Siinähän vaati.

Kaulakorut ja sormukset ja kellot on itsestäänselvästi jätettävä vaikka pukukaappiin. Ei ole hygienistä eikä mitenkään mukavaa potilaalle kun kaulaketju tms. roikkuu silmillä. Kello raapii helposti ja samoin sormukset. Toki niissäkin hygiaenianäkökohtakin on, mutta opiskeluaikana teimme kokeita petrimaljoilla kasvattamalla näytteitä jotka oli otettu ihosta mm. sormuksen alta vs, ilman sormusta. Ei suurtakaan eroa bakteerikasvussa. 

Opettajasta en tiedä, mutta enpä hevillä usko siinäkään mitään rajoituksia on.  Typerä ja asiaton aloitus.

Vierailija
64/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perheenvesa otti ulkomailla kännissä selkäänsä tatuoinnin. Selässä luki vessa.

Vierailija
65/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tatuoitu ei ole luotettava.

Eli jos mummoasi hoitaa tatuoitu hoitaja, menet kieltämään ja hoidat mummon vastaisuudessa itse?

Ei vaan tatskatypiille annetaan fudut.

Sinun päätöksellä?

Vierailija
66/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma, että jos on kaksi tasaväkistä hakijaa näihin tehtäviin (ja moniin muihinkin) ja toisella on näkyviä tatuointeja, paikan saa se, jolla niitä ei ole. Tätähän ei kukaan rekrytoija äänen sano, mutta kyllä ne tatskat ovat iso miinus monia töitä haettaessa. Harva ammatti on sellainen, missä niistä ei ole väliä, saati että niillä olisi lisäarvoa.

Jos hoitajan hommiin on kaksi tasaväkistä hakijaa, niin näinä aikoina kumpikin saa paikan.

Vierailija
67/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli ikärasistinen kommentti. Kuvitteletko, että joku tatuointi on jotenkin ihmeellinen juttu. Huh.

68/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa olla, sehän on oma asiasi. Samoin kuin on työnantajan oma asia, palkkaako hän henkilön, jolla on tatuointeja. Ts. kun hyväksyt toisen, sinun täytyy hyväksyä myös toinen näkökulma. Työnantajalla on suvereeni oikeus valita työntekijät niiden kriteereiden mukaan, mitkä työnantaja näkee tarkoituksenmukaisiksi ja jos niihin kuuluu mm. ettei iholla ole kuvia, niin sitten se on niin. Tämä tulee ymmärtää ja hyväksyä, koska sinun valintasi ei voi määrätä miten muut tekevät omia valintojaan. Se ei ehkä ole kivaa, mutta näin se todellisuus toimii..

Vierailija
69/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis kirjoitti:

Totta kai saa olla, sehän on oma asiasi. Samoin kuin on työnantajan oma asia, palkkaako hän henkilön, jolla on tatuointeja. Ts. kun hyväksyt toisen, sinun täytyy hyväksyä myös toinen näkökulma. Työnantajalla on suvereeni oikeus valita työntekijät niiden kriteereiden mukaan, mitkä työnantaja näkee tarkoituksenmukaisiksi ja jos niihin kuuluu mm. ettei iholla ole kuvia, niin sitten se on niin. Tämä tulee ymmärtää ja hyväksyä, koska sinun valintasi ei voi määrätä miten muut tekevät omia valintojaan. Se ei ehkä ole kivaa, mutta näin se todellisuus toimii..

Työllistän kymmeniä ihmisiä asiakaspalvelu- ja edustustehtäviin. En ikinä palkkaisi sellaista, jolla on näkyviä tatuointeja. Tatuoinnista ei ole edustustehtävissä mitään hyötyä, mutta haittaa siitä kylläkin voi olla. 

Vierailija
70/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitäkin millainen tatuointi on kyseessä. Jos on joku kaunis ruusu tai perhonen, siitä tuskin slaagia saa. Mutta kuka haluaisi katsoa kieltä näyttävää pääkalloa?

Vierailija
71/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omahoitajalla on erittäin paljon näkyviä ja isokokoisia tatuointeja. Kyseessä nuorehko naishenkilö. Myönnän, että ensikohtaamisella vähän hätkähdin. Osaa kuitenkin hoitaa hommansa hyvin ja on erittäin empaattinen. 

Joten ei haittaa.

Vierailija
72/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tatuoinnit kuin esim. epähygieeninen pitkä parta, joka roikkuu laittamattomana ja täynnä ruoanmurusia. Nähnyt tämänkin...

Vierailija
73/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kunhan ne ovat peitetty vaatteilla sillä en halua niitä katsella ja ihminen näyttää likaiselta niine muste läiskineen eikä ne ole mitään kauniita taideteoksia hakattuna nahkaan ja suorastaan ruman näköisiä. Minä en kyllä pidä kovin älykkäänä sellaisia jotka niitä tarvitsee. Täytyy olla joku heikko itsetunto tai jumalattoman itsekeskeinen niin ettei muulla päde eikä saa huomioo kuin nahka piirrustuksilla. Ne kertovat ihmisestä heti jotain joita pidän luontaantyöntävimpinä ihmisinä enkä halua tutustua sellaisiin. 

Vierailija
74/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tatuoinnit kuin esim. epähygieeninen pitkä parta, joka roikkuu laittamattomana ja täynnä ruoanmurusia. Nähnyt tämänkin...

Kumpikin on yhtä paha ja kertoo epäsiisteydestä. 

Vierailija
75/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nuo mitään vaihtoehtoja ole. Luulisin, että rehupartaisella todennäköisemmin on tatuointejakin kuin parrattomalla. Kumpikaan ei ole ihmiselle eduksi. 

Vierailija
76/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokaisella ihmisellä on nykyään tatunointeja jos on alle 60-vuotias joten kyllä saa, mutta ei se ole toivottavaa koska tatuoinnit ovat kaikki rumia. Itse olen yksi niistä harvoista joilla ei tatuointeja ole ja olen siitä tyytyväinen.

Vierailija
77/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi on merkki taloudellisesta tai kulttuurisesta alaluokkaisuudesta. Nazien Saksassa tiettyjä kansanryhmiä merkittiin vaatteisiin ommelluilla tähdillä. Tavallaan ihan hyvä, että tietynlaiset ihmiset voi tunnistaa ulkoisten leimojen perusteella.

Vierailija
78/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisella ihmisellä on nykyään tatunointeja jos on alle 60-vuotias joten kyllä saa, mutta ei se ole toivottavaa koska tatuoinnit ovat kaikki rumia. Itse olen yksi niistä harvoista joilla ei tatuointeja ole ja olen siitä tyytyväinen.

Ei pidä paikkaansa että on muka lähes jokaisella vaan vähemmistöllä on tatuointeja. Ihonsa pilaaminen myrkyillä on säälittävintä ja typerintä. Ihon vanhentuessa, ryppyyntyessä ja löystyessä ne näyttävät lialta jos ei sitä ennenkin ja ennen kaikkeinta mauttomilta ja rumilta. Suuressa itsekkyydessään ne luulevat ja kuvittelevat että ihmiset muka ihailevat niitä kammottavia nahka piirrustuksia. Ne eivät halua että katsotaan silmiin niin että huomio kiinnittyy ensimmäisenä näihin nahka taideteoksiin. Nahka piirroksilla halutaan kiinnittää huomio niihin eikä omaan itseensä kun halutaan peitellä jotain. 

Vierailija
79/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne tatuoinnit ovat kamalia myrkkyjä niin että kuka niillä ihonsa pilaa niin ovat vähä-älyisiä. 

Vierailija
80/145 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran päivystyksessä ja kun hoitaja näki Pirates of the caribian tatuointini niin sanoi, että hänellä on sama kuva mutta jalassa. Juteltiin sitten hoitotoimien lomassa siitä leffasta pitkät tovit :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan