Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään saa käyttää ollenkaan hajuvettä?

Vierailija
13.04.2022 |

Suihkautin ilmaan hajuvettä ja kävelin sen läpi ja sen jälkeen lähdin ulos ja menin kävelyllä apteekkiin jolloin hajuveden tuoksu oli varmasti haihtunut jonkin verran, niin apteekissa kuulin ohimennen että työntekijä sanoi "ajatella jos jollakin on astma" ja asiakas sanoi kohta "joku laittanut vähän hajuvettä" johon apteekkari vastasi, että "no tuoksuu ainakin hyvälle." Minusta tuollanen on moukkamaista ja loukkaavaa vierailta kommentoida kenenkään hyviäkään tuoksuja. Eihän kukaan vieras varmaan kehtaa pahoistakaan hajuista kommentoida. Aion kyllä jatkossakin käyttää hajuvettä ja tuoksuvia tuotteita jos sitä ei ole kyseisessä paikassa kielletty. Rakastan kaikkia tuoksuja niin paljon, etten todellakaan lopeta tuoksumasta hyvälle. Olen puhunut.

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö totes, että on allerginen hajuille. Mikään ei saanut tuoksua. Olisi pitänyt siinä vaiheessa tajuta, että on päässään vikaa muutenkin.

Näitä "hajuallergikkoja" riittää. Jotain kontrollintunnetta elämäänsä kai neuroosillaan hakevat.

Vierailija
162/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tulethan tuoksutta julisteet turhaan ole eri paikoissa. Todella monet ihmiset saa tuoksuista oireita, varsinkin suljetuissa tiloissa. Joku aamubussi on hirveä kun juuri on laitettu hajustetta ja monta sellaista on kyydissä.

Hajuvettä kyllä riittää todella pieni määrä. Sitä voi suihkauttaa vaikka paperinpalaan tai vanulappuun ja painaa sillä kevyesti ihoa.

Moni käyttää niitä oikeasti liikaa, sitä ei itse haista. Vaatekaupassa on monta vaatetta jouduttu laittamaan roskiin kun hajusteet on tarttuneet sovitettavaan vaatteeseen.

Niin ne tarttuu käytössäkin, kaulahuivi ja takki on monella ihan kyllästetty hajusteilla. Ja ne ei todellakaan tuoksu enää hyvälle vaan vanhalle ja tunkkaiselle hajusteelle.

Itse saan hengenahdistusta ja migreenin voimakkaista tuoksuista. Tykkään silti tuoksuista itsestään mutta niitä on vain osattava käyttää tarpeeksi pieni määrä. Ihon lämmetessä tuoksu tuplaantuu ja muuttaa muotoaan, voi haista jopa härskille tai pistävälle.

Meistä jokainen on varmasti kärvistellyt taksin tai bussin kyydissä kun kuljettajalla on voimakasta hajustetta. Ihan hirveää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että kun laitat hajuvettä iholle, sun verenkiertoon imeytyy myrkkyjä?

Hajuvesiä ei siis edes kannata käyttää nykyään, kun tiedetään, että aiheuttavat elimistölle kemikaalikuormaa. Toki jos olet itsetuhoinen voit tunkea elimistöösi mitä haluat.

Vierailija
164/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, ajattelisit muita.

Ajatelkaa muita te, jotka esim olette asiakaspalvelualalla missä kohtaatte päivittäin lapsia ja vanhempia. Osa haisee kitkerälle hielle, pesemättömille hampaille , mädäntyneelle hengitykselle, osa tupakalle ja osa märälle koiralle. Osa onneksi puhtaalle ja raikkaalle.

Mieluummin raikas tuulahdus laadukasta eau de golognea kuin edellä maintun sekoitusta paskanhajua, sori vaan.

Vierailija
165/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedellä piilotellaan kalman hajua.

Venäläiset naiset, vanhat naiset ja tupakoivat naiset.

Vierailija
166/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö totes, että on allerginen hajuille. Mikään ei saanut tuoksua. Olisi pitänyt siinä vaiheessa tajuta, että on päässään vikaa muutenkin.

Näitä "hajuallergikkoja" riittää. Jotain kontrollintunnetta elämäänsä kai neuroosillaan hakevat.

" mä en voi mennä grillikioskin tai pizzerian tai ravintolan ohi, kemppariosastosta puhumattakaan tai pyykkituvan missä käytetty pesuainetta kun pesty niitä pyykkejä, kun mää pyörryn melki kun mää oon niin allerkinen hajuille , mä olen sellanen hajusteyliherkkä. Toki mä poltan tupakkia, mutta se ei ihmeemmin kumma kyllä haittaa."

Vierailija
167/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa ellei ole ripsautettu liikaa. Taisit kylpeä siinä tuoksussasi.

Minulla on paha migreeni, joka iskee voimakkaista tuoksuista päälle. Pysy kaukana minusta, niin kaikki on hyvin.

Vierailija
168/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään !

(...elämmehän jo 'kielto-Suomessa)

Vierailija
169/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suihkautan joka päivä hajuvettä, se kuuluu rutiiniin kuten suihku tai hammaspesu.

Hajuvesiä myydään laillisesti ja niiden käyttö on laillista.

Suomessa näitä astmaatikkoja, hajusteyliherkkiä ja valittajia riittää. Mistäköhän johtuu?

Itse astmaatikkona aina myös ihmettelen kun astma vedetään mukaan näihin hajusteyliherkkyys keskusteluihin. Jos astman hoito on kunnossa niin ei hajut aiheuta kohtausta, kyllä se silloin on ihmisen oman pään sisäinen ongelma.

Suomalaiset haluaa kontrolloida kanssaihmisiään ja tästä hajustehommasta saatu yksi keppihevonen siihen. Sanoisin, että suurin osa joka tuoksuista saa oireita suggestoi ne päänsä sisällä. Oireet ovat todellisia mutta syy ei ole hajusteissa vaan ihmisen päässä, vähän sama kuin sähköyliherkkyyskin 🤔

Minulla on astma. Sitähän ei pois saa, vaikka lääkkeellä oireet saa kuriin. Kuitenkin jotkut asiat tekevät oireita. Minulla hajusteet, pakkanen ja pöly aiheuttavat oireita. Se ei ole päänsisäinen vaan keuhkoputkien supistumisesta johtuva asia. Kaikilla astmaatikoilla samat asiat eivät vaikuta.

Vierailija
170/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvedellä piilotellaan kalman hajua.

Venäläiset naiset, vanhat naiset ja tupakoivat naiset.

Piilottelisit sinäkin vaan noita törkykommenttejasi.

Vierailija
171/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa muita te, jotka esim olette asiakaspalvelualalla missä kohtaatte päivittäin lapsia ja vanhempia. Osa haisee kitkerälle hielle, pesemättömille hampaille , mädäntyneelle hengitykselle, osa tupakalle ja osa märälle koiralle. Osa onneksi puhtaalle ja raikkaalle.

Mieluummin raikas tuulahdus laadukasta eau de golognea kuin edellä maintun sekoitusta paskanhajua, sori vaan.

Nämäkö ovat ainoat vaihtoehdot? Peitätkö itse hajusteilla mainitsemasi hajut?

Vierailija
172/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on asennevamma. Jos he haistavat vähänkään "keinotekoista hajustetta", alkaa periaatteenomainen reagointi ja kismitys. Kumma kyllä, nämä samat ihmiset tuntuvat yllättävän hyvin sietävän tuoksuja esimerkiksi ruokaa laittaessaan tai luonnossa kulkiessaan. 

On myös outoa, että nämä samat hysteerikko-foobikot eivät yski merkitsevästi ja mulkoile ihmisiä, jotka levittävät allergisoivien kotieläintensa epiteelejä julkisissa tiloissa. Minulla on astma, enkä voi sen vuoksi edes käyttää julkisia kulkuvälineitä! Mutta hajuvesiä pystyn silti maltillisesti aivan hyvin käyttämään. Kummallista. Vai onko sittenkään? 

Lopuksi: "hajusteallergiaa" ei ole olemassa. Ihminen voi korkeintaan olla allerginen tietyille kemiallisille yhdisteille, ei "hajusteelle". Sitä paitsi EU-lainsäädäntö allergisoivien ainesosien käytön suhteen on hyvin tiukka, ja sallitut raja-arvot perustuvat altistustutkimuksiin. Siksi suurin osa "hajusteallergioista" onkin oikeasti psyykkistä, aivan kuten sähkö"allergiakin".

Hajusteallergia on ihan todellinen sairaus. Se on eri asia kuin yliherkkyys, joka on todellinen sekin. Minulla on astma ja saan oireita hajusteista, ruuan kärystä, joistakin siitepölyistä, voimakkaasta savun hajusta, leikatun ruohon hajusta, jyrsijöiden häkkien sisällöstä, pakkasesta, leikkokukista... En saa oireita koirista enkä kissoista. Eikö olekkin outoa, että kaikki astmaatikot eivät ole sellaisia kuin sinä.

Vierailija
173/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Vierailija kirjoitti:

"Osa onneksi puhtaalle ja raikkaalle" <----------menikö ohi?

Vierailija
174/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Vierailija kirjoitti:

"Osa onneksi puhtaalle ja raikkaalle" <----------menikö ohi?

Aivan se osa, joka hoitaa hygieniansa eikä löyhkää hajuvesille. Miksi esität vaihtoehtoina parfyymin ja pahat hajut? Poistaako joidenkin parfyymin käyttö hajut muista ihmisistä?

Vierailija
175/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttää. Nämä tuoksuyliherkät ovat yliherkkiö kaikelle. Pahoittavat mielensä jopa hyvälle tuoksuvista ihmisistä. Mieluummin tuoksuu hyvälle kuin se paskan ja hien haju mikä monen ympärillä leijuu.

Vierailija
176/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on asennevamma. Jos he haistavat vähänkään "keinotekoista hajustetta", alkaa periaatteenomainen reagointi ja kismitys. Kumma kyllä, nämä samat ihmiset tuntuvat yllättävän hyvin sietävän tuoksuja esimerkiksi ruokaa laittaessaan tai luonnossa kulkiessaan. 

On myös outoa, että nämä samat hysteerikko-foobikot eivät yski merkitsevästi ja mulkoile ihmisiä, jotka levittävät allergisoivien kotieläintensa epiteelejä julkisissa tiloissa. Minulla on astma, enkä voi sen vuoksi edes käyttää julkisia kulkuvälineitä! Mutta hajuvesiä pystyn silti maltillisesti aivan hyvin käyttämään. Kummallista. Vai onko sittenkään? 

Lopuksi: "hajusteallergiaa" ei ole olemassa. Ihminen voi korkeintaan olla allerginen tietyille kemiallisille yhdisteille, ei "hajusteelle". Sitä paitsi EU-lainsäädäntö allergisoivien ainesosien käytön suhteen on hyvin tiukka, ja sallitut raja-arvot perustuvat altistustutkimuksiin. Siksi suurin osa "hajusteallergioista" onkin oikeasti psyykkistä, aivan kuten sähkö"allergiakin".

Hajusteallergia on ihan todellinen sairaus. Se on eri asia kuin yliherkkyys, joka on todellinen sekin. Minulla on astma ja saan oireita hajusteista, ruuan kärystä, joistakin siitepölyistä, voimakkaasta savun hajusta, leikatun ruohon hajusta, jyrsijöiden häkkien sisällöstä, pakkasesta, leikkokukista... En saa oireita koirista enkä kissoista. Eikö olekkin outoa, että kaikki astmaatikot eivät ole sellaisia kuin sinä.

Mielisairaus se on, ei mitään muuta.

Vierailija
177/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy kotonasi haisemassa. ei tarvitse tulla julkisille paikoille saastuttamaan ilmaa

Vierailija
178/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa käyttää. Nämä tuoksuyliherkät ovat yliherkkiö kaikelle. Pahoittavat mielensä jopa hyvälle tuoksuvista ihmisistä. Mieluummin tuoksuu hyvälle kuin se paskan ja hien haju mikä monen ympärillä leijuu.

Surullista, että monelle on vain nämä vaihtoehdot. Paskan ja hien hajut siis peitetään hajusteilla.

Vierailija
179/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pysy kotonasi haisemassa. ei tarvitse tulla julkisille paikoille saastuttamaan ilmaa

Haista sinä siellä,kuule, vaan p...a!

Vierailija
180/188 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttää mutta älä ui siinä niinkuin monet naiset että ympärillä olevat tukehtuvat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi