Työmarkkinatori tulee
https://www.te-palvelut.fi/-/ty%C3%B6nantaja-tapaat-ty%C3%B6ntekij%C3%A…
Tulee muuten olemaan karenssikone
Kommentit (65)
Jumaliste että on taas hienosti hoidettu palvelu ja siitä tiedottaminen. TÄHÄN NE MEIDÄN VEROEUROMME HUPENEVAT.
Itse olen tuore työtön ja te-henkilön tietous tuosta palvelusta oli tasolla ohimennen muun jutun ohessa mainittu "tämmönen sivu tulossa, mene itte sinne kattelemaan".
Älytöntä kuraa tämä työmarkkinatoripelleily. Paljonkohan on maksanut valtiolle tällaiseen järjestelmään liittyminen. Tuntuu, että nykyään konttori kuin konttori, hallituksesta terveyslaitoksiin, on täysin höynäytettävissä kaikenmaailman atk:hon liittyviin "parannuksiin", joilla "kätevästi" pyöritetään systeemiä. Aivan täysin susia aina kaikki hienot ostoksensa. Toisin sanoen, yritetään näyttää siltä, että tehtäisiin asioille jotain. No sitä joudumme nyt me työttömätkin tekemään, tyhjänpäiväisiä kirjoitteluja ja rekisteröitymisiä tyhjänpäiväisille (ja veronmaksajille kalliille) sivustoille, joista jotkut tsemppijäbäfirmat vetää rahat välistä. Mieluummin tekisin niitä töitä, kuin käyttäisin aikani tällaisten pelleilyjen kirjoittelemiseen. Noniin, tauko on ohi, jatketaan profiilin päivitystä.
"Elä hetkessä ja anna palaa! – kompastelut ja oivallukset opettivat tubettaja Jaakko Parkkalille, miten voi luoda menestyksekkään uran"
Ei helvetin helvetti :D
Tämänlaisiin "uudistuksiin" ne veronmaksajien rahat haaskataan. Tehtaita ja sairaaloita suljetaan, tiivistetään ja työntekijöitä vähennetään, tuotanto siirretään ulkomaille. Töitä ei enää ole, ja jos on niin kaikesta tehdään niin kurjaa ja vaikeaa kuin mahdollista, kaikille, paitsi kapitalisteille. Siellä päättäjät esittävät tekevänsä jotain, ja tekevät tällaisia ihmediilejä ties minkä hyvävelifirmojen kanssa, sen sijaan että tekisivät sitä mitä kuuluisi: auttaisivat kansaa.
En loisi profiilia mihinkään pilipalipaikkaan, jossa itselläni ei olisi mitään kontrollia siihen kuka tietoni näkee. Virkailija on hyvä vaan ja perustelkoon moisia vaatimuksia GDPR:n näkökulmasta.
Jos tämä taas puolestaan toimii kuten vanha CV-netti, sinne ei ollut pakko luoda profiilia. Kerran kun olin työttömänä, yritti virkailija tätä tarjota - sanoin etten anna tietojani mihinkään tällaisiin. Hän vastasi vain, että ok ja voin miettiä sitä vielä. No en miettinyt. Ja työllistyin kyllä sitten muuta kautta.