Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten lähiäidit eivät tajua, että noin se vasn menee eron jälkeen?

Vierailija
13.04.2022 |

Kuuntelen kolmen yh-kaverin valituksia ex-miehistään. Heillä on yksi yhteinen katkeruuden aine: se, että mies matkustelee ja käyttää rahaa uuteen naiseensa.

Miksi he eivät tajua, että noin se vaan menee? Jos eroat, niin sitten sinulla ei ole mitään asiaa siihen, miten mies rahaa käyttää. Ei, vaikka mies käyttää sata kertaa enemmän rahaa itseensä kuin lapsiinsa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni valittaa samasta asiasta koko ajan, vaikka itse jätti miehensä toisen miehen takia ja "lapset" ovat kohta kolmikymppisiä.

Kaiketi takana on sellainen logiikka, että silloin kun olivat naimisissa, mies oli pelkästään töissä eikä matkustellut eikä tehnyt mitään muutakaan perheen kanssa. Nyt kun miehellä on uusi, käyttää rahansa lomareissuihin ja ravintoloihin ja ostivat kesämökin ym. Ystäväni mielestä miehen pitäisi mielummin käyttää rahansa lasten avustamiseen taloudellisesti opinnoissa, asunnonhankinnassa ym.

Vierailija
62/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa eronnut, joka mulle on valittanut eron jälkeen rahasta, on ystäväni, jonka ex ei maksa lapsesta elareita. Mies on niin hankala, että ystäväni ei halua oikeusteitse rahoja hakea, ettei se heijastuisi lapseen. Lapsi on jo teini-ikäinen, eli monesta vuodesta ei edes ole kyse. 

Olin kyllä todella pöyristynyt siitä, että tuo mies ei maksa elareita.

Jos mies ei maksa elareita, niin äiti saa ne elarit valtiolta.

Ei saa, jos isällä on maksukykyä. Mikä velvollisuus muilla veronmaksajilla on kustantaa jonkun häntäheikin vastuutonta käytöstä?

Äiti saa elarit Kelasta ja Kela perii ne ulosoton kautta siltä etävanhemmalta. Ei pääse luistamaan niistä vaikka kuinka yrittäisi.

Jos etävanhemmalla niin pienet tulot, että ei oikeasti ole rahaa maksaa elareita, niin tehdään nollasopimus jolloin myöskin Kela maksaa elarit, mutta niitä ei peritä siltä etältä. 

Automaattisesti Kela ei maksa elareita vaan lähivanhemman pitää asiasta ilmoittaa, että elareita ei makseta. 

Edelleen vaatii sen, että perii niitä elareita oikeusteitse.

Ei minun tietäääksei. Yksi ystävä allekirjoitti paperin eksänsä kanssa, ja sai suoraan rahat kelalta. Ei hän missään oikeudessa käynyt. Mies tosin oli valmiiksi luottotiedoton.

Jos ei se ex suostu allekirjoittamaan mitään sopimusta, pitää hakea oikeudelta tuomio, että elatusavun saa edes Kelan kautta.

Ollaan niin voimaantuneita ja itsenäisiä että ei millään pärjää ilman ex miehen rahoja. Elareihin pitäisi vaikuttaa semmonen asia onko mies edes halunnut lapsia vai onko nainen kiristänyt/pakottanut miehen isäksi vauva kuumeessaan

Jos mies ei halua lapsia, niin hän huolehtii raskauden ehkäisystä esim. vasektomian tai kondomin avulla.

Onko naisille tosiaan miehen mielipide niin mitätön asia että siittä ei tarvitse välittää kun jälleen vastuu ja velvollisuus kaadetaan miesten niskaan?

Niin siis miksei sitä ehkäisyä voi käyttää, jos ei halua lasta? Itse ainakin pidin sitä ihan luontevana tapana.

Viiden vuoden väsytys taistelun jälkeen tein sen lapsen, kun en halunnut naista menettää. Nainen masentui ja minä ryyppäsin ja erohan siitä sitten tuli ja nyt riidellään kun kumpikaan ei lasta halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin miehen eksä valittaa.

Hän myös valittaa, kun mies joutuu perumaan tapaamisia reissujemme takia.

Itse ajattelen myös, että näin se vaan menee. Nainen itse potkaisi miehen ulos. Ei sellainen ole siinä asemassa, että voisi mitään pyytää.

Lasten isä jättää tapaamisia väliin ja menee vanhemmuutensa hoitamisen sijaan paukuttamaan pimppaa hotelliin? Hieno mies, kostaa jätetyksi tulemisen lapsilleen.

Vierailija
64/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei osallistu lastensa elatukseen eikä edes hoida niitä kun on kokoajan reissussa?

Ihan aiheesta valittavat.

Miehet osallistuvat elatukseen sovitusti. Viikonloppuja joskus peruuntuu, kun ovat reissussa, mutta sekään ei näytä olevan ongelma. Eniten lähiäitejä pännii ne malediivit ja uudet sähköautot.

Ap

Musta tuntuu, että sä oot nyt keksinyt nämä äidit.

Miksi olisin?

Ap

En minä tiedä, mistä erilaisista syistä ihmiset haluavat vauvapalstalla trollata. Nykyään kuitenkin suurin osa aloituksista on jonkinlaista trollaamista.

No tämä ei ole trolli, kuten mikään muukaan kirjoitukseni av:lla.

Ap

eipä!

Vierailija
65/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tunnu ymmärtävän eron merkitystä. Ero on ero siinä menettää hallinta oikeuden ex miehen elämään ja rahoihin. Ainakin jatkuvasti näkee kiukuttelua ja valitusta naisilta kuinka ex mies ei tee ja maksa asioita niin kuin nainen haluaa

Se ero on naisesta, ei lapsesta. Lasta pitää silti elättää.

Vierailija
66/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa eronnut, joka mulle on valittanut eron jälkeen rahasta, on ystäväni, jonka ex ei maksa lapsesta elareita. Mies on niin hankala, että ystäväni ei halua oikeusteitse rahoja hakea, ettei se heijastuisi lapseen. Lapsi on jo teini-ikäinen, eli monesta vuodesta ei edes ole kyse. 

Ei saa, jos isällä on maksukykyä. Mikä velvollisuus muilla veronmaksajilla on kustantaa jonkun häntäheikin vastuutonta käytöstä?

Äiti saa elarit Kelasta ja Kela perii ne ulosoton kautta siltä etävanhemmalta. Ei pääse luistamaan niistä vaikka kuinka yrittäisi.

Jos etävanhemmalla niin pienet tulot, että ei oikeasti ole rahaa maksaa elareita, niin tehdään nollasopimus jolloin myöskin Kela maksaa elarit, mutta niitä ei peritä siltä etältä. 

Automaattisesti Kela ei maksa elareita vaan lähivanhemman pitää asiasta ilmoittaa, että elareita ei makseta. 

Ei minun tietäääksei. Yksi ystävä allekirjoitti paperin eksänsä kanssa, ja sai suoraan rahat kelalta. Ei hän missään oikeudessa käynyt. Mies tosin oli valmiiksi luottotiedoton.

Jos ei se ex suostu allekirjoittamaan mitään sopimusta, pitää hakea oikeudelta tuomio, että elatusavun saa edes Kelan kautta.

Ollaan niin voimaantuneita ja itsenäisiä että ei millään pärjää ilman ex miehen rahoja. Elareihin pitäisi vaikuttaa semmonen asia onko mies edes halunnut lapsia vai onko nainen kiristänyt/pakottanut miehen isäksi vauva kuumeessaan

Tuskin kukaan haluaa sun lapsia. älä pelkää.

Vierailija
67/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin miehen eksä valittaa.

Hän myös valittaa, kun mies joutuu perumaan tapaamisia reissujemme takia.

Itse ajattelen myös, että näin se vaan menee. Nainen itse potkaisi miehen ulos. Ei sellainen ole siinä asemassa, että voisi mitään pyytää.

Lasten isä jättää tapaamisia väliin ja menee vanhemmuutensa hoitamisen sijaan paukuttamaan pimppaa hotelliin? Hieno mies, kostaa jätetyksi tulemisen lapsilleen.

Ei hän mitään kosta kenellekään, vaan elää sitä elämää, mitä itse haluaa. Näkee lapsiaan säännöllisesti. Ei nyt lapset siitä kärsi, että vuodessa tulee muutama peruutus. Niistä hän etukäteen ilmoittaa ja lahjoo lapset tuliaisilla.

Tuolla analogialla jokainen lähivanhempi, joka tekee välillä mitä itse haluaa, kostaa lapsilleen.

Vierailija
68/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja myös eronnut, mutta en yhtään ymmärrä, miksi kukaan vaatii eron jälken eksältään mitään. On kyse tavaroista tai tapaamisista. Eron jälkeen pelataan elämä niillä korteilla, jotka silloin on.

Erossa lapset kärsivät. Piste. Vain siinä tapauksessa eivät kärsi, jos itse pääsevät erossa eroon henkistä väkivaltaa toteuttavasta vanhemmasta. Lapset eivät kärsi siitä, ettei vanhempi saa tarpeeksi seksiä tai läheisyyttä.

Riippuu miten se näkyy sen vanhemman käytöksessä. Jos vanhemmalla on koko ajan paha olla, niin harva pystyy sitä täysin lapsilta piilottamaan.

Vierailija
69/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tunnu ymmärtävän eron merkitystä. Ero on ero siinä menettää hallinta oikeuden ex miehen elämään ja rahoihin. Ainakin jatkuvasti näkee kiukuttelua ja valitusta naisilta kuinka ex mies ei tee ja maksa asioita niin kuin nainen haluaa

Se ero on naisesta, ei lapsesta. Lasta pitää silti elättää.

Ei tuossa elättämisestä kirjoitettu vaan siitä, että eksä luulee voivansa kontrolloida elämää.

Vierailija
70/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, en kyllä yhtäkään tunne joka siitä valittaa. Itseni mukaanlukien. Mulle on aivan sama vaikka matkustaisi joka toinen viikko kuuhun, kunhan pitää lapsista huolen 50/50.

Ja hän pitää, mahtava isi on vaikka huono miesvalinta olikin minulle. Toivoisin hänen löytävän uuden onnen, jonkun hänelle sopivamman henkilön kanssa.

Minäkin löysin itselleni ja eksäni onnitteli meitä lämpimästi.

Joo, entinen miehesi ikäänkuin luovutti vanhan autonsa toiselle miehelle. Tiesi kyllä vioista, mutta ihan pokkana jätti kertomatta.

Vierailija
71/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lapsia, niin hän huolehtii raskauden ehkäisystä esim. vasektomian tai kondomin avulla.

Kyllä se on vaan sitten pikkuhiljaa uskottava että naisiin ei voi missään asiassa luottaa vaan kaikesta on miehen huolehdittava

Vierailija
72/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisille tosiaan miehen mielipide niin mitätön asia että siittä ei tarvitse välittää kun jälleen vastuu ja velvollisuus kaadetaan miesten niskaan?

Niin siis miksei sitä ehkäisyä voi käyttää, jos ei halua lasta? Itse ainakin pidin sitä ihan luontevana tapana.

Viiden vuoden väsytys taistelun jälkeen tein sen lapsen, kun en halunnut naista menettää. Nainen masentui ja minä ryyppäsin ja erohan siitä sitten tuli ja nyt riidellään kun kumpikaan ei lasta halua.

olisit valinnut naisesi paremmin, mitäs otit jännänaisen jne..

Vierailija
73/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain onnellinen, että ei tarvi enää ukkoa katsella, eikä olla missään tekemisissä.

Näyttää vaan siltä, ettei uusi onni olekaan niin onnea, kun ukko tekee tikusta asiaa ottaakseen yhteyttä. Vastaan lyhyesti ja torjuvasti. Ja taas on kohta jotain.

Ei ole kysymys edes lapsista, koska ne kyllä pärjää, eikä niiden suhteen ole ongelmaa tai mitään sovittavaa mun kanssani. Ovat jo teinejä ja yksi lähes aikuinen.

Vierailija
74/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei tykkää siitä ex-miehestään niin miksi ne alunperinkään oli sen kanssa?

Vierailija
75/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta, jos vaatii niitä oikeusteitse.

Ehkä. Yrittäjävanhempani teki itsestään tulottoman joka kerta, kun elarit oli haussa. Kolmannella kerralla oikeuskin ymmärsi jutun juonen ja laittoi maksamaan.

Vierailija
76/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ei tykkää siitä ex-miehestään niin miksi ne alunperinkään oli sen kanssa?

Useat miehet osaa esittää mukavia ja kunnollisia kauankin kunnes paljastuu kuspäiksi.

Vierailija
77/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus, kun mies ei edelleen kantanut rahojaan exälle, että hän voisi matkustella uuden miesystävänsä kanssa, vaan itsekkäästi käytti rahansa itse uuden naisen kanssa.

Vierailija
78/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaadi jos elareista on tehty sopimus jo eikä etä vain viitsi maksaa. Lue ihan Kelan sivuilta. Jos yksikin kuukausi maksamatta ja sopimus on tehty, niin voi heti ilmoittaa Kelaan.

Mutta kela maksa vain minimin 168 €. Oikeuteen pitää mennä, jos on laskettu isän elatusvelvollisuudeksi vaikka 300€ ja haluaa sen.

Mutta ei Kela maksa mitään ellei ole tuomioistuimessa vahvistettua elatusapua, tai lastenvalvojalla tehtyä sopimusta. Jos mies ei suostu sopimaan, niin tuomioistuin on ainoa tie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän