Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten lähiäidit eivät tajua, että noin se vasn menee eron jälkeen?

Vierailija
13.04.2022 |

Kuuntelen kolmen yh-kaverin valituksia ex-miehistään. Heillä on yksi yhteinen katkeruuden aine: se, että mies matkustelee ja käyttää rahaa uuteen naiseensa.

Miksi he eivät tajua, että noin se vaan menee? Jos eroat, niin sitten sinulla ei ole mitään asiaa siihen, miten mies rahaa käyttää. Ei, vaikka mies käyttää sata kertaa enemmän rahaa itseensä kuin lapsiinsa.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies hoitaa elarit niin kuin on sovittu niin sitten on turha kitistä tosiaan.

Vierailija
2/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos elatusmaksu maksaa hyvin, niin mitä väliä mihin ne muut rahat hassaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en kyllä yhtäkään tunne joka siitä valittaa. Itseni mukaanlukien. Mulle on aivan sama vaikka matkustaisi joka toinen viikko kuuhun, kunhan pitää lapsista huolen 50/50.

Ja hän pitää, mahtava isi on vaikka huono miesvalinta olikin minulle. Toivoisin hänen löytävän uuden onnen, jonkun hänelle sopivamman henkilön kanssa.

Minäkin löysin itselleni ja eksäni onnitteli meitä lämpimästi.

Vierailija
4/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämä on aivan totta.

Se mennyt elämä on mennyttä ja se mies on mennyttä.

Senkin ajan mitä tuohon voivotteluun ja katkeruuteen käyttää, vois miettiä miten itse parantaisi omaa elämänlaatuaan ja nykyistä elämää lasten kanssa.

Noin se vaan menee, ne rahat ovat miehen rahoja, ei ex-puolison.  Kunhan se mies ne elarit huolehtii.

Vierailija
5/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa eronnut, joka mulle on valittanut eron jälkeen rahasta, on ystäväni, jonka ex ei maksa lapsesta elareita. Mies on niin hankala, että ystäväni ei halua oikeusteitse rahoja hakea, ettei se heijastuisi lapseen. Lapsi on jo teini-ikäinen, eli monesta vuodesta ei edes ole kyse. 

Olin kyllä todella pöyristynyt siitä, että tuo mies ei maksa elareita.

Vierailija
6/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitähän valittavat vain ne, joiden eksä ei hoida osuuttaan ja maksa elareita lapsista.

Vierailija
7/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ollenkaan, mitä ex rahoillaan tekee eikä kiinnosta. Maksaa elarit, se riittää. Itse käytän myös rahani miten huvittaa ja omalta osaltani myös lapseen, enkä ole lainkaan tilivelvollinen ex:älle. Hän on se, joka vinkuu ympäri kyliä, kuinka minä reissaan elareilla ja ostelen autoja ja kalliita laitteita. Ei ilmeisesti pysty miehenä ymmärtämään, miksi elareita maksetaan ja mihin ne menee.

Vierailija
8/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen näitä lähiaitejä jotka haluavat erota miehestä kun mies on sika. Sitten valitus jatkuu, kun se mies on edelleen sika eronkin jälkeen.

Ja kukas sen sian aluksi ottikaan puolisokseen ja lastensa isäksi.

Ei nähdä ei nähdä malkaa omassa silmässä...

Vierailija
9/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa eronnut, joka mulle on valittanut eron jälkeen rahasta, on ystäväni, jonka ex ei maksa lapsesta elareita. Mies on niin hankala, että ystäväni ei halua oikeusteitse rahoja hakea, ettei se heijastuisi lapseen. Lapsi on jo teini-ikäinen, eli monesta vuodesta ei edes ole kyse. 

Jos mies ei maksa elareita, niin äiti saa ne elarit valtiolta.

Vierailija
10/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta, jos vaatii niitä oikeusteitse.

Vierailija
11/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies ei osallistu lastensa elatukseen eikä edes hoida niitä kun on kokoajan reissussa?

Ihan aiheesta valittavat.

Vierailija
12/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, jos isällä on maksukykyä. Mikä velvollisuus muilla veronmaksajilla on kustantaa jonkun häntäheikin vastuutonta käytöstä?

Vierailija
13/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen näitä lähiaitejä jotka haluavat erota miehestä kun mies on sika. Sitten valitus jatkuu, kun se mies on edelleen sika eronkin jälkeen.

Minä ihmettelen eniten niitä eroja, jotka johtuvat siitä, ettei mies lähde leikkipuistoon eikä leiki eikä hoida.

Sitten eron jälkeen mies ei joko ota lapsia, tai jos ottaa, niin ei tee heidän kanssaan mitään. Ja siitä valitetaan, kun lapset erkaantuvat isästään.

Miksi valitetaan? Lopputulos oli nähtävillä jo etukäteen. Jos tärkeintä on pitää läheinen isä, niin mitä ottaa eron.

Vierailija
14/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei osallistu lastensa elatukseen eikä edes hoida niitä kun on kokoajan reissussa?

Miehet osallistuvat elatukseen sovitusti. Viikonloppuja joskus peruuntuu, kun ovat reissussa, mutta sekään ei näytä olevan ongelma. Eniten lähiäitejä pännii ne malediivit ja uudet sähköautot.

Ap

Vierailija
15/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet osallistuvat elatukseen sovitusti. Viikonloppuja joskus peruuntuu, kun ovat reissussa, mutta sekään ei näytä olevan ongelma. Eniten lähiäitejä pännii ne malediivit ja uudet sähköautot.

Ap

Musta tuntuu, että sä oot nyt keksinyt nämä äidit.

Vierailija
16/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen eniten niitä eroja, jotka johtuvat siitä, ettei mies lähde leikkipuistoon eikä leiki eikä hoida.

Sitten eron jälkeen mies ei joko ota lapsia, tai jos ottaa, niin ei tee heidän kanssaan mitään. Ja siitä valitetaan, kun lapset erkaantuvat isästään.

Miksi valitetaan? Lopputulos oli nähtävillä jo etukäteen. Jos tärkeintä on pitää läheinen isä, niin mitä ottaa eron.

Se on juurikin näin!

Vierailija
17/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi olisin?

Ap

Vierailija
18/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, jos isällä on maksukykyä. Mikä velvollisuus muilla veronmaksajilla on kustantaa jonkun häntäheikin vastuutonta käytöstä?

Äiti saa elarit Kelasta ja Kela perii ne ulosoton kautta siltä etävanhemmalta. Ei pääse luistamaan niistä vaikka kuinka yrittäisi.

Jos etävanhemmalla niin pienet tulot, että ei oikeasti ole rahaa maksaa elareita, niin tehdään nollasopimus jolloin myöskin Kela maksaa elarit, mutta niitä ei peritä siltä etältä. 

Automaattisesti Kela ei maksa elareita vaan lähivanhemman pitää asiasta ilmoittaa, että elareita ei makseta. 

Vierailija
19/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi olisin?

Ap

En minä tiedä, mistä erilaisista syistä ihmiset haluavat vauvapalstalla trollata. Nykyään kuitenkin suurin osa aloituksista on jonkinlaista trollaamista.

Vierailija
20/78 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti saa elarit Kelasta ja Kela perii ne ulosoton kautta siltä etävanhemmalta. Ei pääse luistamaan niistä vaikka kuinka yrittäisi.

Jos etävanhemmalla niin pienet tulot, että ei oikeasti ole rahaa maksaa elareita, niin tehdään nollasopimus jolloin myöskin Kela maksaa elarit, mutta niitä ei peritä siltä etältä. 

Automaattisesti Kela ei maksa elareita vaan lähivanhemman pitää asiasta ilmoittaa, että elareita ei makseta. 

Edelleen vaatii sen, että perii niitä elareita oikeusteitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi