Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?
Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.
Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.
Itse en enää jaksa pitää maskia.
Kommentit (270)
En oikein jaksa enää. Tein pitkään kaiken "oikein", noudatin kaikkia rajoituksia ja ohjeistuksia, otin kolme rokotetta yms. En tavannut oikeastaan ketään yli vuoteen, olin lomautettuna, menetin työni jnejnejne. Enää en jaksa tätä pelleilyä. En tiedä varmuudella, että olisin koronaa sairastanut, mutta ei tämä koskaan lopu jos sitä nyt vain puolivillaisesti vältellään. Päiväkotiin viedessäni käytän maskia (en halua hankalan vanhemman mainetta) ja silloin, kun sitä työtehtävien puolesta edellytetään, muutoin en enää.
Minä suoritin koronan kiitettävin arvosanoin eikä minun tarvihe sitä enää varoa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa enää. Tein pitkään kaiken "oikein", noudatin kaikkia rajoituksia ja ohjeistuksia, otin kolme rokotetta yms. En tavannut oikeastaan ketään yli vuoteen, olin lomautettuna, menetin työni jnejnejne. Enää en jaksa tätä pelleilyä. En tiedä varmuudella, että olisin koronaa sairastanut, mutta ei tämä koskaan lopu jos sitä nyt vain puolivillaisesti vältellään. Päiväkotiin viedessäni käytän maskia (en halua hankalan vanhemman mainetta) ja silloin, kun sitä työtehtävien puolesta edellytetään, muutoin en enää.
ollaan me muutkin väsyneitä
mutta ei koronaa kiinnosta sun väsymys
Tuttuni on juuri toista kertaa koronassa. Kovin on sairas ja olo on huono. Kotona toistaiseksi kuitenkin. Työikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä vaiheessa monista suomalaisista tuli tällaisia ulisijoita? Että maskin käyttö koetaan näin tolkuttoman vaikeaksi ja ylivoimaiseksi? Miten tällaiset ihmiset pärjäisivät, jos sota syttyisi?
Ei täällä enää kukaan muu u l ise kuin te koronahullut. Muita ei vaan enää kiinnosta. Siihen saatte tottua. Maskisuosituksen paluuta pidetään epätodennäköisenä. Katotaan syksyllä, onko siihen enää mitään tarvetta.
Itse toivon että viimeisetkin epidemian pitkittåjät saisivat tartunnan jo tänään.
HKL:n sivulta tänään
Joukkoliikenne ja koronavirus - tietoa matkustajalle
Koronavirustilanne vaikuttaa myös joukkoliikenteeseen Helsingin seudulla. Edellytämme kasvomaskin käyttöä joukkoliikenteessä.
Teemme parhaamme, jotta matkustaminen ja työskenteleminen HSL:n liikenteessä olisi mahdollisimman turvallista. Muiden ja oman matkan turvallisuuteen voit kuitenkin vaikuttaa myös itse.
Ja arvatkaas käyttikö kaikki? No ei. Mutta stadilaiset onkin tunnetusti itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
HKL:n sivulta tänään
Joukkoliikenne ja koronavirus - tietoa matkustajalle
Koronavirustilanne vaikuttaa myös joukkoliikenteeseen Helsingin seudulla. Edellytämme kasvomaskin käyttöä joukkoliikenteessä.
Teemme parhaamme, jotta matkustaminen ja työskenteleminen HSL:n liikenteessä olisi mahdollisimman turvallista. Muiden ja oman matkan turvallisuuteen voit kuitenkin vaikuttaa myös itse.
Ja arvatkaas käyttikö kaikki? No ei. Mutta stadilaiset onkin tunnetusti itsekkäitä.
Käytitkö itse?
Miten pystyit käyttämään noin itsekkäänä stadilaisena, tehän kaikki olette sellaisia?
Suositus on vain suositus. Eihän ylipainoiset noudata ravintosuosituksiakaan ja sitten kuolevat ylipainon aiheuttamiin sairauksiin.
Kyllä suurin osa suomalaisista on jo sairastanut koronan perusflunssaksi. Sairastamisen tuoma suoja yhdessä rokotteiden kanssa tuo parhaan suojan.
Sehän on ihan oma vika jos on lykännyt tätä superimmuniteetin saamista eikä ole vielä sairastanut koronaa. Ehkäpä se osuu sitten fiksusti kesälomaan.
En ole toisten maskinkäytöstä mitään mieltä. Itse pidän maskia, koska jostain kumman syystä korona ei ole rantautunut meille vaikka se on käynyt läpi minun ja mieheni lapsuudenperheet, ja suurinpiirtein kaikki muut ympärillämme paitsi meidät. Ja me olemme ainoat jotka ollaan sairaalassa töissä :D
Jos olisin sairastanut koronan, niin pitäisi maskia tukkoisissa paikoissa kyllä, missä paljon ihmisiä lähekkäin, mutta en enää normikauppareissulla. Töissä tietenkin edelleen on pakko pitää.
Mulla korona oli poikkeuksellisen helppo flunssaksi. Yleensä flunssassa on väsynyt olo ja pää ikäänkuin jumissa. Koronassa oli koko ajan terävä olo, vaikka oli kuumetta ja kurkussa kipua. Tein etätöitä ihan normaalisti ja tauti parani tosi nopeasti ja sen jälkeen ei ollut yhtään sellainen olo, että olisi ollut kipeänä. Rokotusta ei ollut vuonna 2020.
Vertailun vuoksi influenssaa sairastaessani tarvitsin hoitoa sairaalassa ja toipuminen kesti melkein vuoden, mutta se oli sitten ihan eri juttu, täysin toiselta planeetalta ja eri tauti. Ei mitään samaa näissä kahdessa. Todella vakava tuo influenssa ja sen jälkeen on influenssarokote otettu ja koronapiikkikin 2021.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko sairastanut koronan, kummallisia oireita on ollut vähän väliä joten tuskin ovat olleet koronaa (kotitestin mukaan ei ole ollut).
En silti jaksa käyttää maskia enkä hakea kolmatta rokotusta, jos tuohon kuolen niin ei voi mitään. Enemmän pelkään sotaa ja työttömyyttä täällä huonovointivaltiossa. Kituutan sellaisessa riistotyössä, että täälläkin palstalla kommentoitiin miksi suostun moiseen. No, olen ainakin vielä elossa. Olenko masentunut? Ei kiinnosta Suomessa mennä edes lääkäriin enää (syö pillereitä, lääkäri saa provikat), me duunarit kuollaan pikkuhiljaa pois ja sitä mukaa ihmiskunnan tuhokin hiljalleen lähenee, mikä on mielestäni ainoa mahdollinen pelastus luonnolle. Että kaikki hyvin oikeastaan kuitenkin.
Se on sinun valintasi. Toivon kuitenkin raskausviikoilla 9+1, että sairastat eristyksissä etkä tartuta muita. Ja käytän tietenkin maskia - mitään tutkimuksia ei ole pitkän aikavälin vaikutuksista lapseen.
Parantelen tässä jo kolmatta koronaa. Maskit yms. käytössä mutta ei näköjään auta.
En käytä maskia. En ennen koronaa, enkä nyt koronan sairastamisen jälkeen. Epämiellyttävän tuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai. No en sitten ole "normaali", kun en ole koronaa saanut. Mies on kyllä. Molemmat pidämme edelleen maskia.
Joo, en itsekään pidä itseäni superihmisenä koronan tähän mennessä välttäneenä, vaikka olen koronasulkuja lukuun ottamatta liikkunut vapaasti ryhmäliikunnassa ja töissä julkisilla. Maskista tosin olen luopunut kevään flunssakauden jälkeen.
Sairastin koronan vähän aikaa sitten ja kyllä käytän yhä maskia kaupoilla, ei kiinnosta sairastaa heti perään muita flunssia tai koronavariantteja. Oli ihan tarpeeksi rasittavaa tuo pitkään kestänyt yskiminen ja räkiminen ja helteet siihen lisäksi. Koronan sain kumppanilta joka oli sukujuhlissa eikä kukaan tietenkään käyttänyt maskia siellä
Äh, miksi vaikeilet liikaa tuon koronan kanssa? Olen itse vain huomannut sen että kun en ole pitänyt maskia, käsidesiä lotrinut, ressaanut koronasta enkä tikkua tai piikkejä otellut niin olen välttynyt koronalta ja kaikilta muiltakin nuhakuumeilta ja flunssilta koko tämän ajan. Saa matkia muttei oo pakko
Et olisi ap saanut yhtään enempää mahtumaan paskaa jo tuohon otsikkoon? Oletko tietoinen mikä on otsikon ja varsinaisen viestikentän käyttötarkoitus?