Kiinassa uusi lämpöennätys: 52,2 celsiusastetta
Miten noissa lämpötiloissa enää elää? Tuota jos jatkuu viikonkin, niin taitaa vanhuksia ja heikkokuntoisia kuolla.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa rikotaan ilmeisesti myös euroopan että maailmanennätys. Nyt sitten eletään sitä ilmastonmuutosta, jota jotkin apukoululaiset vieläkin kieltävät olevan olemassa.
Olen Italiassa ja mittari näytti eilen keskipäivällä 48 astetta. Tämä ei hyvältä näytä.
Sää ei ole sama asia kuin ilmasto. Jos jossain sattuu olemaan lämmin sää niin se ei ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta.
Pian alkaa rynnistys Pohjoismaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa rikotaan ilmeisesti myös euroopan että maailmanennätys. Nyt sitten eletään sitä ilmastonmuutosta, jota jotkin apukoululaiset vieläkin kieltävät olevan olemassa.
Olen Italiassa ja mittari näytti eilen keskipäivällä 48 astetta. Tämä ei hyvältä näytä.
Lämmin sää kun Saharasta puhaltaa. Se että jossain saatuu olemaan lämmin sää ei ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta.
Juuri katsoin että Pekingissä on vain vähän yli 30 lämmintä. Mistähän seinänvierustasta tai peltikatolta nuo 50 asteen lämmöt mittaillaan :D
50 asteen helteet ei kyllä enää ole normaalia vaihtelua missään Death Valleyn tai Saharan ulkopuolella.
Missäs Suomen ennätyslämmöt ovat? Tämä kesä ollut aika tyypillinen suomi-kesä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri katsoin että Pekingissä on vain vähän yli 30 lämmintä. Mistähän seinänvierustasta tai peltikatolta nuo 50 asteen lämmöt mittaillaan :D
Urbanisaatio aiheuttaa juuri näitä lämpötilojen nousuja. Hyvä mittailla urbaanissa lämpökuplassa ja vertailla 100 vuotta vanhoihin lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
50 asteen helteet ei kyllä enää ole normaalia vaihtelua missään Death Valleyn tai Saharan ulkopuolella.
Normaaleja sää-ilmiöitä. Jos 100 v. sitten on ollut pari astetta viileämpää (edellinen ennätys) niin ei tämä nykyinenkään ennätys ole todiste mistään.
kohta rynnitään savanneilta Suomeen!
Kuulostaa helvetilliseltä. Olen joskus käynyt saunassa kun lämpö siellä oli n. 55 astetta ja olin ehkä vain puoli tuntia silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Sää ei ole sama asia kuin ilmasto. Jos jossain sattuu olemaan lämmin sää niin se ei ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta.
On olemassa jo riittävästi näyttöä että maapallon ilmasto lämpenee sitä ei pysty kukaan enää kiistämään. Se että sinun pihapiirissäsi on tavallista viileämpää ei ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta tai sen muuttumattomuudesta.
On sitten eri asia miten ihminen voi toimillaan vaikuttaa ilmastonmuutokseen ja onko kuluttajiin kohdistuvat "rangaistusluonteiset" verot esim oikea ja tehokas tapa.
10 000 000 lisää EK:n laatutyvoimaksi tänne.
Matemaattisesti sanoen, ollakseni vähän julma mutta täysin realistinen, Kiinalla ja itäisellä Aasialla on niitä joita vähän antaa poiskin jo. Syytellään koko Eurooppaa ja Amerikkaa ilmastonmuutoksesta kun relatiivisesti pienenellä osalla tätä planeettaa on enemmän väestöä kuin jälkeenpäin mainituista, yhteensä, muutaman kerran, joita ei kiinnosta sitten ollenkaan puhtaamat keinot tuottaa ja käyttää. Tosin se on tämän maailman tehdas halvalle kamalle jota tekevät lapset pimeällä työllä joten kaikki näyttelevät etteivät näe.
Onneksi ne haitat on maissa jotka itse senkun tupruttaa lisää. Turussa näkyy olevan 20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa jo riittävästi näyttöä että maapallon ilmasto lämpenee sitä ei pysty kukaan enää kiistämään. Se että sinun pihapiirissäsi on tavallista viileämpää ei ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta tai sen muuttumattomuudesta.
On sitten eri asia miten ihminen voi toimillaan vaikuttaa ilmastonmuutokseen ja onko kuluttajiin kohdistuvat "rangaistusluonteiset" verot esim oikea ja tehokas tapa.
Yksittäinen sää-ilmiö esim. Saharasta puhaltavat tuulet eivät silti ole mikään todiste ilmastonmuutoksesta tai sitä vastaan. Sää on edelleen eri asia kuin ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin auringossa. Varjossa ei varmasti ole. Tv. italiassa yli kaksikymmentä vuotta matkaillut.